Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikot ++torstai on toivoa täynnä++

02.02.2006 |

...jos ei oo toivoa plussasta (kuten minulla), niin voi ainakin toivoa ruuaksi hernekeittoa ja pannukakkua.

Eli availen tämän päivän pinon. Heräsin aikaisin ja kävin tekemässä naisen työn. Pissin purkkiin ensi töikseni ja kipitin sen kanssa labraan. Siellä ottivat verikokeita ja antoivat toisen purkin ja käskivät tekemään siihen miedomman tuotteen. Ensimmäisestä ottavat kaikenlaisia kokeita, mm raskaustestin, ja toisesta klamydian. Siinä pitää kuulemma olla mietoa tavaraa.

Progesteronia ainakin tutkivat verestä ja pienen verenkuvan. Onko jollain kertoa mitä tuo keltahormonikoe voi kertoa? Eikö tuo progesteroni ole juuri tuota keltarauhashormonia...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen aamuvirkkuna paikalla. Tänään vapaapäivä ja heräsin jo kun mies lähti töihin, nyt on aamupala syöty ja pitäisi lähteä koiruuden kanssa ulos...

Mäkin pissailin aamulla purkkiin, mutta toisessa mielessä kuin Kömpiäinen. Aconilla testasin kun nyt kp29/25-30 ja odotettu negahan se tuli. Ehkä se nyt vauhdittaa tota tädin tuloa, ainakin se oli tarkoitus:) Tosin tissien kipeytymisestä pääätellen ovis oli vasta viime viikon lopulla ja näin ollen tätiä odotellaan vasta viikon kuluttua.. Eli pitkä kierto saattaa olla tulossa.. Mutta kun varmaksi ei voi sanoa oviksen ajankohtaa.

Nyt lähden ulkoilemaan.

Mukavaa torstaipäivää kaikille!!

Vierailija
2/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai on toivoa täynnä.... Täti tuli heti aamulla kylään. Mutta sitä kyllä odottelinkin jo. Eli ei oikeastaan ollut niin suuri pettymys mitä viime kerralla. Osasin tosiaan sitä akkaa odottaa. No mutta nyt sitten 10. kierto alkaa ja yritystä vieläkin enemmän. Jos ei tärppää nyt niin sitten kunnolla testeihin johonkin yksityiselle.

Auroralle paljon ++++säteitä. Jospa sinä plussaat kun minä en!!!! =)

Nyt takaisin työn pariin!

+++++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 22/31. Pupuiltiin miehen kanssa, ja minulta tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa siinä samalla. Mistäköhän voisi johtua? Vielä ei pitäisi tädin tulla, koska oviksesta on luultavasti vasta kolme-kuusi päivää. Ei kai kroppa ole sekoamassa?

Monella tuntuu olevan jännät päivät käsillä, paljon plussasäteitä kaikille!

Vierailija
4/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea plussasta! Nyt vain tarrasukkia matkaan, että pysyy nyytti mukana!

Meillä Ensikoilla on oma pino myös tuolla odotuspuolella, joten tervetuloa sinne mukaan...

Tsemppiä myös piinailijoille ja sukulaisvierailusta kärsiville!

=) Sippu ja pikkutikru 6+6

Vierailija
5/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo alkaa onneksi parantua ja jaksan taas paremmin. Ehkä lentsu on tajunnut poistua takavasemmalle :O) Olen sairaslomalla tämän vkon ja ma taas töihin. Ulkona aivan ihana ilma! Pitää varmastikkin lähtä rauhassa tallustelemaan jotta saisi raitista ilmaa.

Minunkin puolesta Essille erittäin paljon onnea plussauksesta!!! Tädin kohdanneille tsemppiä uuteen kiertoon! Itselläni ovistikutus näytti vahvempaa viivaa kuin 2 edellisenä päivänä eli voin ilmeisesti hyvinmielin luottaa siihen, että hedelmällisimmät päivät ovat käsillä?!?

Kp 15/27-29. Piinailu sitten vasta alkaakin.

Ryhdyn kotiaskareiden pariin ja kuullaan taasen :O)

- JP -

Vierailija
6/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ookkaa muutamaan päivään käyny kirjottelemas.lukenut oon kyllä kuulumiset:)

Essille paljon onnea plussan johdosta!!! supervauvaliimaa ja tarrasukkia:)

Missä on Fio? ei oo kuulunut nyt mitään..

mullakin vapaapäiviä tässä on nyt.piti lähteä salille,mut taidanki mennä vast illalla.ei oo oikeestaan mitään kummempia uutisia.oottelen edelleen josko se täti joskus kaartais paikalle,et pääsis taas yritykseen..

taidan soittaa lääkäriin,että haluan sittenki jälkitarkastukseen.mulle sanottiin silloin kaavinnan jälkeen,et ei tarvi,mut en tajua miksi,koska kaikki muutkin käy..

olin ihan varma,et ois alkanu jo maanantain tädin vierailu,mut ei sit nyt vaan näy. sellasii tuntemuksii on vaan ollu jo jonku aikaa mahas.

kävin muuten maanantaina parturissa.on kivaa,ku on uus tukka.

Plussaonnea kaikille tasapuolisesti!!!!!!!!!++++++++++++++++++

:)

Vierailija
7/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpiäinen:

Progesteronia ainakin tutkivat verestä ja pienen verenkuvan. Onko jollain kertoa mitä tuo keltahormonikoe voi kertoa? Eikö tuo progesteroni ole juuri tuota keltarauhashormonia...

Heissan, käsitykseni mukaan jos on keltahormonin vajausta, niin silloin juuri esim. terolut auttaa tasaamaan kiertoa. En ole varma, korjatkaa jos olen väärässä. Netistä poimittua: Progesteroni on tärkein keltarauhasen erittämä hormoni.

Täällä piinataan pahimman kerran, tiistaina täti piipahti, mutta lähti saman tien. Lisäksi lämmöt (tosin mitattu iltapäivisin) koholla. Takana kp 40 testattu nega jonka jälkeen 7 pv terokuuri, mikä ei tuonut tätiä mukanaan kylään vaikka olisi pitänyt. Nyt siis kp 57. Tänään testaan, pelkään pahinta mutta toivon parasta. Pitäkää peukkuja, jookosta!!

-Olivia-ensikko joka kirjoittelee harvakseltaan pinoonne, vaikka henkisesti tänne kuuluu enemmän kuin minnekään muualle !!

Vierailija
8/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Essi: mä päivitin sut jo lupaa kysymättä plussanneeksi! :) Ilmoitteletko tota laskettua aikaasi, kun sen saa tuonne laittaa?

[color=violet]Marinda: pahoittelut tädistä! meillä meneillään vasta viides yrityskierto (aikaa kulunut puolisen vuotta, kun nää mun kierrot on vähän pitempää sorttia), mutta tuntuu pidemmältä ajalta, kun mentiin edeltävä vuosi varmoilla päivillä ja keskeytetyllä, jolloin toivoin jo kovasti ¿vahinkoa¿. Ottakaahan te nyt Moolin kanssa plussat seuraavaksi! :)

[color=blueviolet]Kömpiäinen: olihan tyly lääkäri! Ei mielenterveys-vaivat ole mikään syy hankkimatta lapsia, jos kerran on hyvässä hoidossa, kuten sinä kuulostat olevan. Tietty kaikkien lääkkeiden käytön aikana ei saa raskautua, mutta sulla ei tainnut siitä olla kysymys? Tuo lääkäri on tainnut opiskella siihen aikaan, kun lääkäreiden koulutuksessa keskityttiin vain sairauksiin. Nykyään niillä taitaa opetussuunnitelmaan kuulua myös ihmissuhdetaidot ja miten huomioida potilas sairauden lisäksi.

[color=violet]Ai että kuulosti kivalta, tuo Amyn reissu! Olisi ihanaa päästä itsekin vaikka vaan pitkäksi viikonlopuksi johonkin¿ *haaveilee*

[color=blueviolet]Ykkösope: lisäsin sut listaan! Sori tosiaan, kun se jäänyt tekemättä!

[color=violet]Masu: pahoittelut negasta! Plussasädetystä seuraavaan kiertoon!

[color=blueviolet]EmmaAnna: mä en kyllä tuosta vuodosta osaa sanoa mitään. Onko sulla olleet ihan säännölliset kierrot?

[color=violet]Jepen: hauska kuulla, että voit jo paremmin! Muista vaan ottaa kuitenkin vielä rauhallisesti, ettei tuu tylsää jälkitautia.

[color=blueviolet]Laralei: en kyllä noista km-asioista tiedä, mutta kyllähän jälkitarkastus kuulostaisi ihan aiheelliselta kaavinnan jälkeen. Tulikin mieleen sun uudesta tukasta, että pitää varata aika kampaajalle¿

[color=violet]Meillä taitaa vielä riittää piinailijoita?! Kuka aikoo testata ja koska?

[color=red]Missä on Fiorella?!

[color=violet]Diotima

Vierailija
9/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia: onpahan jännät paikat! Täällä on peukkujen lisäksi jo varpaatkin pystyssä! [color=red]+++++++++säteitä sinne nyt iso kasa![/color]

Vierailija
10/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpiäinen: muistaakseni progesteroni tutkitaan verestä ainakin kierron loppupuolella oviksen toteamiseksi.

Vierailija
11/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippuliini: Olen jo vähän salaa kurkkinutkin tuonne odotuspuolen pinoon, mutta kun tuntuu vielä niin epätodelliselta koko plussa, niin en vielä ole uskaltanut virallisesti ilmoittautua sinne. Eiköhän tähän ajatukseen muutamassa kuukaudessa totu (kunhan nyt vaan pysyy kaveri matkassa siihen asti)...

Diotima: Mitäs noita lupia kyselemään kun jo itse täällä kerroin, että kaksi viivaa tuli :-) Laskurin mukaan la on 9.10. jos edellisten menkkojen perusteella lasketaan.

Fiorellan kuulumisia kovasti odotellaan...!

Näiden parin " plussa-päivän" aikana olen jo moneen kertaan meinannut töissä möläyttää jotain paljastavaa. Kun hommat oikein tökkii niin tekisi mieli sanoa että onneksi ei tarvitse miettiä näitä juttuja kuin kesän yli enää. Onneksi on kieli vielä toistaiseksi pysynyt kurissa...

Plussatuulia - junassa on vielä monta paikkaa vapaana!!

Vierailija
12/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Enskaliinit!

Ihan ensi alkuun iiisot halitusonnittelut Essille plussasta!!! Ihana uutinen!!Nyt tarrasukkia vaan peliin!!

Sitten se oviskyssäri: luulen että tänään bongasin ovislimat ( en oo niihin koskaan aikasemmin kiinnittänyt huomiota, teiltä kuulin täällä siitä ekan kerran...*nolona tunnustaa*;)), joten tuleeko ovis nyt kenties huomenna vai onko munasolu jo irronnut? Eli onxne " limat" tällanen ensioire oviksesta?

Mies tulee tänään vihdoin kotiin, joten jos se ovis on nyt tuloillaan, niin ei vois parempaa aikataulua ollakaan,heh!! Nyt kp 14 menossa, ja oliski ihanaa jos tää kierto ois jo ns. normaalipituinen!

Mitäs Viipero sulle muuten kuuluu?Oon tässä taustalla seuraillu keskustelua, mutten nyt muista missä vaihessa olit menossa? Oliko sulla joku kp20-27 menossa...hmm?

Kömpiäiselle (osuiko oikeaan?) pahoittelut piinaavan pitkästä kierrosta...Odottelitko siis ensimmäistä luomutätiä?

ok, taidanpas käydä lukemassa vielä tuon eilisen pinon kun muisti tuntuu pätkivän...plaah, liian pitkä päivä takana...:/ Mutta ++++++++++säteitä kaikille ja täytyy kyllä vielä kerran sanoa että olette vallan ihanaa porukkaa täällä!

Vierailija
13/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pakko kysyä teiltä yhtä juttua....

mulla ois nimittäin 6.3. viisaudenhampaan poisto ja sen yhteydessä varmaan joutuu ottamaan röntgenkuvia hampaistosta....eli ei varmaan olisi hyvä olla tuolloin raskaana? Ja sitten on tietty komplikaatioiden mahdollisuus sen jälkeen, tulehduksen ym. Eli ilmeisesti pitää pelata kumilla siihen asti? Voi peee.....!!!!!!!!!! Vai mitä mieltä olette? Onko kellään kokemuksia?

no joo, ehkä kyssärit saa riittä tältä päivältä, heh!!

Kiitos kaikille jo etukäteen!

Vierailija
14/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX: Luulen, että se rtg-kuva tarvitaan hampaan sijainnin yms. määrittämiseen, joten voisivathan ne ottaa kuvan vaikka nyt etukäteen, jos selvität tilanteen mahdollisesta raskautumisestasi¿ tietysti palvelu ei aina onnistu jokapaikassa niin sutjakkasti... mutta ainahan voi yrittää neuvotella ja toivoa parasta¿

Komplikaatiot on kaiketi tuommoisissa aika harvinaisia (vaikka kammottavia kauhukertomuksia kuulee ;( ) ja yleensä selvitään antibiooteilla, jotka voi sitten valkata raskautuminen huomioiden, no, senhän sinä tiedätkin ;)

Plussatuulia kaikille yritykseen ja piinailuun!

nellamaija

Vierailija
15/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. [color=Red] Plussa pamahti!! [/color] Tosin, testit oli olleet päivän postilaatikossa eli olivat kylmiä, ja tein siis ip-virtsasta testin, mut viivat tuli HETI ja ovat ja pysyvät, ja vahvuudesta ei ole epäilystä!!

Hui kauheeta, aamulla pakko varmistaa, ettei vain olisi testi jäässä ja viallinen. Mutta ei se voi olla, lämmötkin kertoo muuta. HUIMAA, nyt pelottaa, kun tulin vielä viikonloppun ajuoneeksi punaviiniä! Ei kai se ole voinut vahingoittaa vauvaa?? Ja edellisellä viikolla join vähän enemmänkin, oli tämä sellainen ylläri etten voinut uskoa tulevan!!

[color=Red] -Olivia [size=6] ♥

Vierailija
16/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo tuonne toiseen ketjuun vastailinkin, mutta sekavammin ;) Ajattelin juuri kutakuinkin samoin kuin nellamaija, eli kuvat voi hyvin ottaa etukäteen, ja muistaakseni mullakin oli kuvat otettu jo useita kuukausia ellei vuottakin aiemmin, ennen varsinaista hampaan poistoa. Se kuvaaminen kun on huomattavasti nopeempaa ja helpompaa ja halvempaa kuin itse operaatio, eikä vaadi niin suurta spesialiteettiakaan :)

Joku aika sitten olin arvauskeskuksessa röntgenissä ihan muista syistä, mutta pisti silmään sielläkin ilmoitustaululla ohje, jossa käskettiin ilmoittaa hoitajille jos on raskaana. Eli sekään ei kai estä kuvien ottamista kokonaan, suojaavat vaan sitten huolellisemmin kai tai jotain.

Vierailija
17/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpiäiselle: Tässä netistä lainattua...

Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa.

Sitten omaa napaa: ei tätiä, mutta " huonoja" uutisia ensimmäisistä verikokeista, kaikki arvot mitkä piti olla matalalla ovat koholla ja joiden piti olla koholla olivat matalla.....eli ilmeisesti en ovuloi :(, ei muuta kuin ensi viikolla lisää verikokeita....ja sitten vasta pääsen lääkäriltä kuuleman kunnon selvityksen.

t. Afternoon

Vierailija
18/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Toivottavasti kirjoitan oikeaan viestiketjuun. Olen 22-vuotias ja ensimmäistä aletaan yrittämään. Lopetin pillerit viime viikolla ja nyt viimiset pillerimenkat loppuivat eilen. Ennen pillereitä kierto oli tosi epäsäännöllinen, joten saa nähdä miten käy. Vauvakuumetta on ollut jo vuosia, mutta nyt kun sain opiskelut päätökseen niin aika ois otollinen. Mies on 26v. ja asustelemme täälä pohjois-pohjanmaalla. Perheeseen kuuluu erinnäinen määrä eri lemmikkieläimiä. Nyt siis pitäisi aloittaa yrittäminen toden teolla, huolettaa vain tuo epäsäännöllinen kierto ja se osaanko tulkita itsestäni merkkejä, milloin olis otollisin aika. Mut terve vaan kaikille ja toivottavasti tärppää! Olen sitten tosi noviisi näissä keskustelufoorumiasioissa, joten virheitä saattaa tulla.

Vierailija
19/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Olivialle plussasta!! Tarrasukkia masuasukille!

Hoyt, lämpimästi tervetuloa mukaan joukkoomme!

Afternoon: Kurjia uutisia, toivottavasti testitulokset kertovat että ovuloit sittenkin, mutta jos et, toivon mukaan asia saadaan pian korjattua.

Kömpiäinen: Ikävä kokemus lääkäristä, täällä sinua ei ainakaan kukaan tuomitse! Voimia!

TiggerX: Täti yllätti, kerkesin juuri testata negan kun muutaman tunnin kuluttua alkoi tulvia. Olin tosi tyytyväinen että eka luomutäti tuli kuitenkin ajallaan, kierto oli 29 päivää. Tänään kp 4, kohti uutta yritystä suunnataan! Noista limoista en muista, miten menivät.. Tsemppiä yritykseen!

).( Kp siis 4, tätiä kestitsen edelleen. Varmasti vielä muutaman päivän, jos yhtään on samanlainen kuin ammoisina aikoina ennen pillerinnapsimista.

Toivoa torstaihin, plussailkaahan ahkerasti, niitä uutisia on aina ihana kuulla!

Vierailija
20/26 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivialle SUURENSUURET onnittelut ja halaukset!! Hienoa!! Fiilikset on varmaan katossa, voin vaan kuvitella!

Ykkösope: vastasinkin sinulle sinne toiselle puolelle! Kiitoksia kommentistasi!:) En taida tosiaan alkaa panikoimaan sen suhteen!

Kiitos myös Nellamaijalle kommentistasi! Mua vaan pelottaa muutenkin se hampaanpoisto, vaikka tiedänhän ettei se satu, mut silti....iiiik!

Tervetuloa hoyt!Sekaan vaan! :)

Viipero: No sehän hienoa että täti tulikin nyt ajallaan, että saat kierron taas vakaaksi! Mullakin ekan luomutädin tulo helpotti, vaikka nyt vastaisuudessa sitä ei todellakaan toivo vieraaksi! Nyt vaan yritystä, tsemppiä sinullekin!;)