Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee ekaluokkalaiset läksyjen kanssa!

Vierailija
01.02.2006 |

Välillä niiden tekemiseen menee parikin tuntia. Olen töissä, lapsi on siis ip-hoidossa ja kotona ollaan viiden maissa. Pakko syödä ensin kun nälkä on kiljuva. Sitten meneekin koko ilta läksyihin, välillä suorastaan nukkumaanmeno lykkääntyy niiden takia. Lapsi on väsynyt ja itkee ja hermostuu ja kumittaa ja tekeen monistetta monisteen perään.

Rupee suorastastaa v-tuttamaan äitiäkin, kun monta iltaa viikossa menee näin. Olisi tosi kiva jos tekisi ne läksyt ip-hoidossa, mut siellä ei " tarvii" , joten kaveritkaan ei tee eikä toi lapsukainenkaan, kun kavereiden kanssa on niin kivaa. On puhuttu miljoona kertaa ja aina illalla sanoo et tekee hoidossa mut ei ikinä tee.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on niin kivaa. Jotkut tytöt tekevät ip-kerhossa, pojat riekkuvat yhtenä laumana leikeissä. Ja lapseni on poika... Olisikin noin että kerhossa käskettäisiin tekemään.

Tuntuu että ope ajattelee koulupäivien olevan niin lyhyitä, että iltapäivästä voi hyvin käyttää pari tuntia läksyihin. Ekaluokkalainen ei vaan itse tajua sitä tehdä.

Vierailija
2/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil ei oo ees ip-hoidossa mut silti menee läksyjen kans välillä monta tuntia!

Se ei vaan malta keskittyä. Ja sit vuos sitte se ei itekseen alkanu tekeen vaan mun piti istua vieressä. Ja usein hermot paloi.

Sit tein lopun siitä. Sanoin et selvä.. jos ei läksyt tule tehdyiksi niin soitan opelle että sä jäät tekeen sen kans koulun jälkeen. Mun ei oo pakko sua päivystää. Neuvon kyllä kun apua tarvii mut istumaan ja komentamaan en ala.

Nyt välillä saa sanoo et KYNÄ HEILUMAAN! Mut muuten kyl läksyt tekee. Se on aika vaikee joilleki se ekaluokka.

Kaikki ei heti hoksaa että ku ne läksyt tekee heti koulun jälkeen niin sit jää se loppupäivä vapaaksi. Eikä tarvi itkeä.

Meillä onneksi nyt hoksannu sen että ajatus kulkee paremmin ´päivällä ku illalla.

Mutta, oikeessa oot että nälkä pitää saada eka pois ennen ku läksyjä jaksaa tehä! Meil on koulusta tulon jälkeen välipala ja vasta sit käydään läksyjen kimppuun. Ja EHDOTON on et mihinkään kerhoon tai ulos ei oo menemistä ennen ku läksyt on tehty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona kuopuksen kanssa,niin meilläkin

tuherretaan läksyjen kimpussa tunnin verran

joka iltapäivä.

Tyttö myös ekaluokalla ja tulee suoraan koulusta kotiin,syö

välipalaa ja aloittaa läksyt...

Läksyjä on monesti matikasta koko sivu ja

äidinkielestä saman verran.

Mielestäni aika paljon.

Vierailija
4/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nimittäin miettinyt sitäkin että olisi pitänyt jäädä täksi vuodeksi osa-aikaiseksi tms. Yh-äitinä vaan talous olisi romahtanut siihen.

Huh huh, lapsi puurtaa tossa vieressä vieläkin, läksyjen teko aloitettiin ennen kuutta ja vielä on yksi kirjoitus + piirros tekemättä. Tehtynä on kirjainmoniste, lukuläksy, päiväkirja, kirjoitusvihkoa ja matikankirjasta pari sivua. Vähän väliä itkee, sitten taas nauraa hervottomana ja sit taas yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi