Island airilla New Yorkiin?
Onko kukaan mennyt?Onko ihan ok?Kesällä olis tarkoitus mennä.
Kommentit (12)
Hinnassa kyllä säästää melkoisesti.ap
minulla ei ainakaan ole mitään valittamista. Palvelu oli hyvää ja lapsetkin huomioitiin.
perheellisellä kun ei ole muuta vaihtoehtoa.
Minäpä meinaan viedä lapsetkin amerikanmaalle : ))
2
Mut pidetään me kakkonen hauskaa siellä!ap ps.Se onkin muuten Iceland, eikä Island:)
joten ymmärrän hyvin tuon äskeisen kommentin. Minusta olisi kiva matkailla kaupunkilomilla, mutta kyllä se lasten kanssa on hankalaa, sanotte te muut mitä hyvänsä. Enkä ole katkera, lomaillaan kyllä, mutta ainahan se on lasten ehdoilla tehtävä.
Pakko ei ole jäädä kaupunkiin pyörimään, vaikka New Yorkiin lentäisikin. Ihan vaan tiedoksi. Siitä voi lentää kätevästi eteenpäin tai tehdä ihan mitä lystää.
2
Olen lennellyt ko. firmalla varmaan viisi kertaa menopaluun Jenkkeihin.
Vaihto Keflavikissa on tosi nopea ja kivuton, terminaali on pieni (muutama kauppa, ravintoja jne, paljon villaa ja kalajalosteita tarjolla...) ja koneet tulevat ja lahtevat reilun tunnin sisalla, kaksi kertaa paivassa. Topakat tadit ohjaavat jonoon portin eteen ja tarkastavat passit ja liput kadetsa pitaen ;)
Ennen ei ollut suoraa Helsingista Islantiin, vaan piti vaihtaa Tukholmassakin. Nopea homma sekin, jos vain lennot osuvat kohdalleen. Ilmeisesti nyt on?
Koneet eivat sitten ole varsinaisia mannerten valisia isoja, vaan esim. Euroopan lennoilla kaytettavia paatteja, eli tila ei ole turskalinjan valttikortti... Palvelu on pohjoismaisen tehokasta, ei mitaan mielistelya, mutta asiallista. Ennen tuntui karulta, kun Icelandairilla viinakin maksoi erikseen (paitsi se ruokajuoma), mutta nykyisinhan se on monen firman kaytanto.
Yksi syy menna tuota kautta on se, etta nakee ISlannin kuumaiseman, edes koneesta ja terminaalin ikkunoista. Ja kuulee sen ihanan aksentin, kylla suomalaiset puhuvat todella soljuvaa englantia noihin islantilaisiin verrattuna!
Kai siellä jotain päiväksi on tekemistä.. Ehtisköhän käydä kuumassa lähteessä?
miksiko lasten kanssa ei voisi matkustaa New Yorkiin?! Minkalainen aiti mina mahdankaan olla kun me jopa asutaan taalla?? Lapset ovat syntyneetkin Manhattanilla.
Tervetuloa vaan!!
Kuumaa lähdettä tuskin löydät, ellet mene heti Keflavikista Siniselle Laguunille, joka on Reykjavikista noin tunnin ajomatkan päässä. Reykjavíkissa on kuitenkin uimaloita, joissa on ihanan lämmintä vettä... Ja paljaan taivaan alla! Mahtava kokemus pimeällä.
Paljonhan siellä tekemistä olisi,mutta en osaa sanoa, mitä päivässä ehtisi. Itse kun en meinaa ehtiä kolmessakaan päivässä mitään. Aikanaan asuin siellä 4 kuukautta ja ikävä takaisin on kova.
4 tai jotain
Olen varaamassa syksyksi lentoja.