Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään tietoa Cerazette-pillereiden aloituksesta...?

01.02.2006 |

En oikein tiennyt minne tämä asia olisi kuulunut, mutta kokeillaan, onko teillä kellään tietoa/kokemusta em. minipillereistä.

Valitsin siis ehkäisyksi Cerazette-pillerit. Lääkäri sanoi, että niiden käyttö aloitetaan seuraavien menkkojen alkaessa (minulla on siis ollut jo yhdet kuukautiset tytön ollessa n. 1,5kk, täysimetyksellä mennään). Nyt ei ole menkkoja kuulunut eikä näkynyt, mitä jos ne tulevat seuraavan kerran vasta kun lopetan imetyksen?

Voinko siis aloittaa pillereiden syömisen milloin vaan? Eihän niistä tuolla kaapissa ole apua siihen raskauden ehkäisyyn ja jos niitä menkkoja ei nyt kuulu...?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ees kuukautiset vielä alkanu synnytyksen jälkeen ja poika jo viis kuukautta. Lääkäri sano ku kyselin ehkäsystä että ei me niitä kuukautisia ruveta odottelemaan että alota vaan ne minipillerit. Mulla siis kans toi Cerazette. Alotin siis sillon samana päivänä enkä jääny kuukautisia siis odottamaan. Näin ainakin mulle lääkäri neuvoi.

Vierailija
2/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis syöny noita pillereitä jo pari kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös aloitin heti, poika on nyt 8kk ja vieläkään ei menkkoja ole tullut. Ja pillerit aloitin n 2kk pojan syntymästä

T:mareila

Vierailija
4/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mulle lääkäri sano et alotat heti koska pitäähän sitä ehkäsyä olla ja menkat voi tulla sit taas koska vaan..

Vierailija
5/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja mulle sanottiin että saa alottaa millon vaan, ei tarvitse odottaa menkkoja. Nyt on tyttö 4,5kk eikä menkkoja vielä tullut..:)

Iida-Ilona

Vierailija
6/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ymmärtänyt, että ei tarvitse odottaa niitä ekoja menkkoja. Kuukautisethan tarkoittavat, että ovulaatio on jo tapahtunut (mahdollisesti) ja silloinhan pillereiden syöminenkin voi olla aika turhaa. ;) Eli itse vain aloitin moisten napsimisen sopivaksi katsomanani päivänä ja olen syönyt nyt muutaman kuukauden.

Sivuvaikutuksia on tullut sen verran, että hiukset rasvoittuvat tajutonta vauhtia ja finnejä pukkaa... :P Mutta pakko kai sitä on ehkäistä, kun ei pikkukakkosta ihan heti alulle toivota...

Vierailija
7/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhdet menkat jo olleet niin mahtaakohan tilanne olla toinen kuten ap kysyi. Minulla oli sama tilanneeli yhdet olivat luultavasti jo olleet. Kysyin asiaa neuvolassa terkalta, joka ei kylläkään osannut auttaa vaan neuvoi soittamaan paikkakunnan ehkäisyneuvolaan. En ehtinyt soittamaan, kun seuraavat menkat jo tulivat. Mutta jos siis yhdet menkat ovat olleet niin itse soittaisin johonkin ehkäisyneuvolaan ja varmistaisin, että pillerit voi tosiaan silloinkin aloittaa milloin haluaa....

Vierailija
8/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä syön myös noita pillereitä,eikä mullakaan ole menkoja ollut.Lääkäri sano jälkitarkastuksessa,että ne voi aloittaa heti vaikka menkoja ei olisi vielä ollut,kunhan on varma ettei ole raskaana.