*KESKIVIIKKO SYYSQ-04*
Kommentit (29)
Ynis, voi miten tutulta kuulosti tuo ahdituksesi hormoniheittojen kanssa. Itsellä alkaa olla taas pirttihirmupäivät, kun kp 26 menossa. Heräilen yöllä vähän väliä, näen aivan ihmeellisiä unia ja olen tosi kireellä tuulella. Kaikki mitä mies tekee ärsyttää. Koko miehen olemus ärsyttää!! Suurelta osin varmaan oman ajan puutettakin, mutta kyllä nämä mustat päivät kerran kuussa vaan näyttävät toistuvan. Ehkä osittain kireyttä on myös siksi, että tässä vaiheessa alkaa jännittää, että onkohan tärpännyt vai alkaako ne menkat. Yritys on ainakin ollut hyvin olematonta. :/
Äitimme on siis kylässä. Meni mun aamurauha pilalle kun äitikin aamuvirkkuna heräsi, alkoi tietenkin tiskata, laittoi tv:n päälle jne. Oon niin tottunut aloittelemaan aamua yksin, että rasitti kovasti se häärääminen. Tuntuukohan miehestä viikonloppuisin samalta, kun minä oon herännyt aiemmin ja miehen herätessä on jo täysi tohina päällä? Kauheaa jos tuntuu.
Osaisko joku ehdottaa Hgistä leffateattereiden läheisyydestä jotain kivaa ravintolaa? Ollaan lauantaina menossa - ärtymyksistä huolimatta - miehen kanssa leffaan ja syömään. Mai thai on tullut jo vähän liian tutuksi, ja kaikista uusista paikoista olen pihalla kun ei tuu jostain syystä tuota ravintolasyömistä nykyisin kovinkaan usein harrastettua.
Ja töitä jatkamaan.
Tervetuloa takaisin, Enkeli!
Ayap, mitä kuuluu?
- tea -
kaikille, erityisesti aamun aikaisille, enkelille ja teukkikselle!
Meidän eloon ei kummia. Makaronilaatikkoa odotellaan ja lumihiutalejahtiin matka. Nuha on ikävä juttu pienellä, mutta maha on Kukkasella jo parempi. Mulla tänään iltatyöt ja sitten kuukausi taukoa, IHQUU!
Teukkis, etnisistä erinomainen Tennarin lähellä on nepalilainen Lapinlahdessa, Everest taitaa olla sen nimi, Satakuntalaistalon alakerrassa. Huippupalvelu, superruoat. Rupeaa kuola valumaan. Intialaista hyvää saa Sandeepista Lönkalta. Suosittelen kasvispalleroita.
Kukkuu
Muistatteko vielä raskaudesta, että pirttihirmupäivät on koko ajan? Onkin mukavaa aina iltaisin pohtia, kuinka kauhea vaimo ja hirveä äiti olen tänäänkin ollut....
K
Ensin kysymys,millainen on taaperon normaali kakka? (tämän kysymyksen olen kuullut joskus aikaisemminkin jossain yhtydessä)? Alkanut taas mietityttää onko Vilhon ruokavaliossa kuitenkin jotain epäsopivaa vielä.
Kakka kun on lähes aina sellasta löysähköä,ei nyt ripulia,mutta leviää silleesti koko vaipan alueelle ja tummahkoa.mutta kun tuo neoncate voi kai sen värin tehdä....
Yöt on olleet huonoja ja mä tyhmä menin laittaan jo mausteita Vilhon ruokaan ja aloitin ohran ja rukiin kerralla ja yosa-kaurajogurtin (kaura kyllä todettu sopivaksi,kai...)ja sit meni kyllä ihan veteläks pojan maha ja kuikkuinen on ollut. ja sitten on vielä ollut näitä hoitopäiviä! ja hampaita! Niin en taas tiedä mistään mitään! ja ruokapäiväkirja pidonkin lopetin vuodenvaihteessa kun tilanne oli parempi. Niimpä!
Hoitopäivät on loppu,teen vaan viikonloppuja loppukevään,ei tule mitään jos poikaa hoitaa joku muu kuin mies tai minä parina päivänä viikosta. poikahan ei noina päivinä syö muutakuin maitoa. ja sitä pitäis nyt vähentää.....
ja takapakkia otetttiin ruoka-asioissa,ja nyt on sitten sitä tummaa löysähköä kakkaa,mitä vilholla lähes aina.Hyvin harvoin kakkaa mitään kiinteää kokkaretta,jonka sais vaipasta irrotettua vessanpönttöön.
Eili nyt kertokaa uusavuttomalle äidille,millainen on taaperon kakka?
Kukkuu,hih raskaudenaikaiset pirttihirmupäivät.....uskallanko varovasti kertoa että mies sanoi että jos maalis-huhtikuussa voitais oikeasti alkaa toivoa........toista
minipillerit lopetin,ne teki pahat pirttihirmupäivät,liekö psykologista tai jotain.
tiivii
Kiva Enkeli kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Aamulla mietinkin, että jokohan olet äitisi luota palannut. Kivalta kuulostaa myös Nean uus rytmi, toivotaan, että pysyy!
Taaperon kakasta en osaa sanoa, välillä mietin sitä itsekin. Meillä yleensä on semmosta pipanaa vaipassa, jotka saa helpolla pönttöön (ja matolle, valitettavasti..). Mutta tässä oli alkuviikosta parina päivänä vaaleaa löysää. Luulisin, että ab-kuurin aiheuttama, vaikkakin kuuri loppui viime viikolla. Muuta syytä en keksi. Noita tosin tulee joskus mutta kai se on normaalia. En tiedä sitten kun Vilho juo sitä erikoismaitoa, mitä se vaikuttaa. Mutta kaiketi, jos syö ruokaa, kakka on samanlaista taaperolla kuin aikuisella. NÄin ajattelisin. Toivottavasti Tiivi saatte selvyyden Vilhon kärtyyn. Tosi tympeitä nuo allergiat on!
Meillä oli taas vähän outo yö. Vähän kitisi jossain välissä ja viideltä itki sitten niin, että ei nukahtanut enää sänkyynsä. Näitä tulee onneksi harvoin. Voi olla, että on vähän nälkä (sai illalla riisipuuroa) tai mikä lie. Mutta ei rauhoitu todellakaan meidän väliin koskaan. Siinä valvottiin tunti ja annettiin vähän maitoa. Sitten nukahti kuudelta ja heräs puoli 9!!!!! Käsittämättömän myöhään siis meillä nukuttiin. Kaveri tuli jo puoli 10 jälkeen kylään. Sain pistää tohinaksi, että sain kämpän kuntoon. Puurohan ei maistunut Onnille sitten, kun oli sitä maitoa saanut.
Tänne tuli sitten kaks muutakin kaveria; toinen pienen villakoiran kanssa ja toinen vauvan kanssa, joka jäi tosin pihalle unille. Nyt Onni nukkuu tyytyväisenä. Vaikka ei ehtinyt valvoa ku vajaa 4h mutta kai se on vaan niin, että nyt on päikkyaika. Nukahti ainakin helpolla.
Tulipa turhista turhin gallupin aihe mieleen: Mikä kuva on tietokoneesi taustakuvana???
Näihin mietteisiin,
T-P
Ulkona on tympeetä, vaikka talvesta normaalisti tykkäänkin. Pitäisköhän lakata tykkäämästä ja suosiolla alkaa odottaa kevättä ja kesää. Matkarattaita on toivoton työntää tuolla hangessa, kun toiset etupyörät ei edes pysy lukossa. Isommat on taas työläämmät ottaa mukaan ja varsinkin tuoda lumisina sisälle ja odotella kuivumista pienessä eteisessä.
Pikkurinsessa hermostui tarhan pihalla, kun en ottanut rattaista pois. Isorinsessa sai hepulin, kun en voinut pitää kädestä kiinni (=vetää perässä kädestä), vaan tarvin molemmat kädet rattaiden kanssa etenemiseen. Siitä hyvästä huusi ja kiljui puoli matkaa työntöaisasa kaksin käsin roikkuen. Oli mukava kotimatka jonka päätteeksi pikkurinsessa oli nukahtanut rattaisiin ilman lounasta. Vein sänkyyn, mutta ei sitten jatkanutkaan unia ja nyt touhuaa alakerrassa omiaan. Hohhoijakkaa! Millonkohan nukahtais uudelleen kunnon unille. Tekis mieli heivata heti takaisin sänkyyn, mutta se ei varmaan olis hyvä idea.
Mulla oli pitkään taustakuvana villieläinpuistossa otettu lähikuva kirahvista joka ottaa ruokaa mun kädestä. Yritin äsken etsiä kuvaa, mutten löytänyt sitä enää koneelta! Tällä hetkellä koneen vaihdon seurauksena on tylsä windowsin oma kumpuileva vihermaisema taustakuvana.
Huomenna vien pikkurinsessan mummolaan ja olin ajatellut, että toinen mummo hakis isomman tarhasta ja veis mukanaan, kun oli sanonut olevansa käytettävissä tällä viikolla. Vaan eipä sitten sopinutkaan se huominen, vaan pitää itse hakea neiti. Olin jotenkin jo ajatellut (vaikkakin varauksella), että saisin vapaapäivän ja nyt ärsyttää siitäkin luopua. Polttareihin pääsen lauantaina, mutta se ei ole kovin lepoa kuitenkaan.
T: Ynis, väsynyt ja huonosti taas nukkunut
Ps. Tea, mulla taitaa sitten olla se paras aika kuukaudesta tulossa, vaikka aika myllerrystä sekin henkisesti on:)
Olen samaa mieltä, että aika samanlainen se taaperon kakka on kuin aikuisenkin, jos ruokavalio on suht normaali.
Meillähän on löysyyttä ollut ilmassa vähän aikaa ja ihokin ärsyyntyy suun ympäriltä ja poskista. Kokeillaan kalatonta, mansikatonta ja tomaatitonta ruokavaliota kokeeksi. Lisäksi ajattelin jättää semperin hedelmäsoseet pois, kun niihin on lisätty rautaa. Jos se rauta ärsyttää vatsaa. Oireet on kuitenkin sen verran lieviä, että ihan kokeilupohjalla ollaan eikä mitään tulosta ole välttämättä odotettavissa. Suunnitelmissa on kuitenkin jatkaa ainakin muutama viikko näin, että näkee tuleeko muutoksia näillä keinoilla.
T: Ynis
Tervetuloa takaisin Enkeli, kiva että reissunne oli onnistunut.
Käytiin Lillin kanssa asioilla: viemässä autollinen energiajätettä (enimmäkseen styroxia) Ämmässuolle ja sitten Ikeassa ostoksilla. Miehen valitsemat vetimet olivat loppu, joten piti ottaa niitä mitä oli, ja sattumoisin minun silmääni paremmannäköisiä :-) ja lisäksi mukaan tarttui laatikonjakajia, keittiönkaappien hyllyjä, magneettilista veitsiä varten, pari kukkalamppua Lillin huoneeseen ja muuta mukavaa. Lilli oli oikein reipas apulainen ja nukkui koko reissumme ajan.
Menee hermot kun nuo pojat riehuu tuolla vaatehuoneessa! Ovat jo rikkoneet pahvilaatikon jossa on joulutavarat. Toisaalta niitä ei haluaisi kokonaan kieltääkään olemasta siellä vaatehuoneessa kun rakentavat niin kivoja majoja siellä varapatjoista ja huovista. Hmph, ei kai auta kuin purra hammasta ja siivota siellä heidän jäljiltään.
G: Taustakuvana on kuva mökiltä, olisikohan toissakesältä, auringonlasku ja kokon rippeet. Screensaverina pyörii valokuvia lapsista.
Ayyaaapp, huhuuuu... Tule kertomaan kuulumisia, me täällä huolissaan odotellaan.
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
En nyt muuhun kykene kuin huhuilemaan, mitä Väkkärälle ja Ayapille kuuluu?
Enkelille tervetuloa kotiin ja netin ääreen!
-Mimmuli kera Nöösän
Sympatiat Ynis. Hoitotyttökin nukahti rattaisiin (mikä on tavallista), mutta tavallisuudesta poiketen ei jatkanutkaan unia kun tultiin sisälle. Nyt hän katsoo Myyrää (tiedoksi saa kotonaankin katsoa ;)). Mietin tossa mitän voin tehdä, kun hoitotyttö herää niin aikasin ja nukahtaa ihan väkisin rattaisiin kun tullaan puistosta (vaikka tultais jo puol 11). Ennen jatkoi uniaan vielä sisällä, mutta nyt sitten ei.
Iltapäivällä on pojan jumppa. Ajattelin jo ettei jatketa sitä, kun se on mulle niin rasittavaa ravaamista, mutta poika tykkää niin paljon.
Ayappi tuleekin vasta tänään kotiin sairaalasta, joten siksi emme ole vielä saaneet raporttia :)
Voi mäkin tahon Ikeaan. Ankkis, teillä taitaakin olla jo aika hieno koti :)Kivaa, että olette jo voiton puolella remontissa.
Nyt tulee jo huono omis, pitää mennä.
Pile
Söin kyllä suklaamuffinsin..päälle appelsiinin et jos se appelsiini isompana söis sen muffinsin ;-)
Tervetuloa Enkeli takasin!onko asunnosta tietoa????Oon yrittäny katella ja jos kattelen oikeeta taloo ni kaikissa asunnoissaon vielä verhot....
Viimeyö taas päin p...tä!!!alle 2tunnin pätkissä mentii ja nyt särkee päätä ja selkää.mies eilen sano et mä oon ilosempi ku typy on nukkunu hyvin...Oli vähä sellanen et ihanko totta,vaikuttaako se?!
Aamulla typy taas jumppaili.nyt pitäs poika hakee tuolla pyryssä ja seki saada jumpalle..Mä en tykkää näistä keskiviikoista!!!!
Kerppu:vähä se pe mietityttä et jos neiti ei nuku ni en oikein jaksas lähtee ku on sitä matkaa....ja en tiiä onko typy kipeeks tulossa,heräs kesken päikkienki itkee ja yöllä ollu vähä tukkonen.
Typyn kakka on aika usein sellasta löysempää puuroo,normaalin väristä...siis meillä oranssin sävystä ku aina syö porkkanaa ;-)
Taustakuva on iltakuva Bangkokista.Siinä näkyy liikennettä ja mun lemppari tavaratalo..vähä sellanen kidutuskuva :-/
Ayapia taas huhuilen minäkin....
Ois viel pyykkiä,jos neiti nukkus...
jatu
Moikka
En ole saanut muutamaan päivään aikaiseksi kirjoittaa. En vaan ole jaksanut. Olen kyllä lukenut pinoja, tai silmäillyt ainakin.
Aika vauhdikasta ollut elämä tässä loppuviikosta lähtien. Ollut kaikenlaista touhua ja ollaan kyläilty ja meillä on kyläilty (ja se on aina kivaa kun näkee kavereita). Muuten kyllä on menossa joku vaihe taas täällä. Tällä kertaa ei typyllä vaan äiteellä. Siis matalapainetta meikäläisellä :(
Täällä on ollut puhetta ainakin hormonihommista. Täällä ilmoittautuu yksi pirttihirmu lisää. Mulla alkaa järkyttävät pms-oireet n. 5 päivää ennen vuotoa. En nuku kunnolla, hikoilen kuin sika, olen ylikireä ja itkuherkkä ja siipi maassa tai kimitän järkyttävällä tavalla miehelleni ... Huoh. Ja kun mun kiertoni on aika lyhyt, n. 26 päivää, tuntuu tosiaan että olen tällainen vähän väliä :( Lisäksi mulla yleensä puhkeaa yksi/kaksi todella kipeää hormonifinniä - ei ne nyt edes haittaisi mutta kun muutenkin niinä päivinä aivan kaikki ottaa päähän, niin saavat nuo muutamat näpytkin suuren ongelman aikaiseksi mun päässäni.
Ja musta oikeasti tuntuu siltä, että mun pms-oireet ovat jopa pahentuneet raskauden/synnytyksen jälkeen. Onko muilla näin??
Remonttiasiaa. Ihanalta kuulostaa Ankkiksen uusi keittiö ja Mimmulin uusi koti :) Me muutimme uuteen kotiin myös, mutta täällä oli tehty remonttia juuri muutama vuosi sitten joten ei tarvinnut juuri muuta tehdä kuin maalata muutamat huoneet mieleiseksi. Samoin meillä kävi pari remonttireiskaa hiomassa ja lakkaamassa alakerran parketit (tuli muuten upean näköinen, ihan kuin uusi!). Asennutimme sälekaihtimet. Ja mies purki vanhan vaatakaappi/hyllystön meidän makuuhuoneessa ja hankimme sinne uuden. Jossain vaiheessa haluaisin vielä tehdä remonttia meidän alakerran vessaan. Mutta sillä ei ole kiirettä, eikä tarvettakaan. Mä itse vaan haluaisin sinne jotakin uutta ilmettä.
TaustakuvaG. Mulla ei sellaista taida ollakaan.
Kiva, Enkeli, että teille on löytynyt sopiva rytmi :)
Jaaha. Enpä ehdi siis tämän enempää kirjoittaa. Tyttö heräsi juuri päiväunilta joten pitää mennä.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille!! Sairaille pikaista paranemista myös.
Alli
Pikkurinsessa nukkuu. Annoin melskata sängyssään ja taisi olla hereillä tunnin ennen nukahtamista. Kunnon itkua ei kuitenkaan tullut, joten siksi en hakenut pois. Sain hieman levätä itsekin sohvalla, vaikka isorinsessa ei oikein anna olla rauhassa. Saa nähdä mikä meininki, kun pieni herää unilta. Saattaa olla kiukkuinen ja sittenhän taas on kivaa.
Pile. Minä saan joskus tytön pysymään hereillä rattaissa viihdyttämällä, mutta nyt en huomannut nukahtamista. Mutta joskus nukahtaa, vaikka mitä tekis. Yleensä saan myös siirrettyä omaan sänkyyn, tänään en. Nyt onkin ollut hetken aikaa niin, että on jaksanut hyvin hereillä kotiin ja syömään, vaikka tullaan vasta 12.30 aikoihin tai myöhemminkin.
Jatu, ne housut on paras mieleen tullut idea. Nyt vaan on ongelma, että takki on sen punainen, ettei siniset housut sovi sen kanssa ja muun värisiä sopivan kokoisia ei ole löytynyt. Myöskään niitä halpoja haalareita ei ollut sopivaa väriä. Olen ajatellut, että jos en löydä mieleisiä, niin koitetaan vaan sinnitellä ja elää toivossa:) Ei huvittais tuhlata rahaa tollaseen enää. Jospa kevät tulis aikaisin ja päästäis siirtymään keväthaalariin:)
Muakin kiinnostais nähdä remontin jälkiä. Jos joskus mekin:) Mehän maalattiin seinät täällä, uusittiin yläkerran lattia ja hiottiin ja sävylakattiin portaat ennen muuttoa. Kylppäri ja vessa on kunnossa, mutta ei tosiaankaan meidän mieleiset. Ei vaan viitsi pelkän ulkonäön takia remontoida ja tuhlata olemattomia rahoja:) Tosin kohta sekin käy syyksi, kun alkaa ottaa päähän noi:) Keittiökin ois kiva rempata, mutta siitä vois tulla aika iso stressi, kun en tiedä mitä haluaisin. Siisti sekin on. Pelkkä kaappien vetimien vaihto teki ihmeitä ja kunnollinen pesu.
Tippa silmässä selailin alkuviikon pinot, kylläpä oli Väkkärää muistettu! Johtui varmasti juuri Syysjoukkueen tuesta, että sairaalassa meni kaikki hyvin :) Minä olin melkein lomalla: en tehnyt kertaakaan ruokaa tai pessyt pyykkiä saati siivonnut ja pääsin kahdesti yksin ulos keskellä päivää kun Väkkärä nukkui :) Tänäänkin olisin voinut mennä, mutta uppouduin lukemaan Keltikangas-Järvistä.
Ab-" kuuria" jatketaan kotona, toistaiseksi ei ole tullut muuta kuin rusottavat posket. Se saattaa olla sairaalan perusteellisen ilmanvaihdon tulosta, ehkä. Mutta lauantaihin asti annetaan lääkettä.
Tällä kertaa oli oikein positiivinen käynti, tai siis onko se enää käynti kun ollaan kolme päivää? Kerroin lääkärille aikaisemmista, ei niin kivoista kokemuksista, ja sovimme että hän hoitaa Väkkärää ainakin toistaiseksi. Sairaalassa kun lääkäreitä kierrätetään, eli ei voinut luvata hoitavansa Väkkärää maailman tappiin, mutta niin kauan kuin suinkin voi.
Nyt ruokaa laittamaan - kiva olla taas kotona silti :)
Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin, Ayap!! Ja toivon kovasti, että kaikki menee hyvin myös jatkossa!
Että osaakin päätä kiristää asiat aina silloin! Juu, mut kiva oli tulla takaisin teidän seuraan! Ihan oon ulkona joistain asioista, kun en oo kaikkia aiempia pinoja lukenut. Ainakin tv:stä oli puhetta, voin suositella elämää ilman sitä! Meillä ei ollu telkkua viiteen (!!) vuoteen ja oli ihanaa! Ihan eri tavalla oli tultua miehen kans, juteltua jne! Ja kotona oli aina ihana rauha. Oikein ahdisti mennä esim vanhempien luo, ku siel oli aina taustamelu, vaik ei telkkua edes katottu. Mut sit syntyi Nea ja mun mielenterveys alkoi horjua ku istuin sohvalla imettämässä 3 tuntia putkeen ja katsoin vastapäisen talon seinää. Siinä vaiheessa saapui tv meille, vaikka olin ajatellu, et niin ei koskaan kävis. No, sit koukahdin moniin sarjoihin ja pahimmassa tapauksessa katoin jotain chattiä, ku nekku oli pieni. SIt alkoi ahdistaa, ja sit tuli sellanen olo, et ei enää halunnut katsoa monia tyhmiä ohjelmia, joista tuli tyyliin ahdistava olo. Ja jotenkin katos mielenkiinto, nykyään meillä ei telkku IKINÄ auki, ei vaan tee mieli katsoa. Mies iltamyöhään kattoo leffoja, joita ostanu, tai netistä imenyt. Tuntuu NIIIIN turhalle maksaa tv-lupaa. Ja sit miettii, et jos joskus kuitenki haluis kattoo jonkun ohjelman, mut tosiaan, nykyään en kato mitään. Ja siinä mielessä ihan hyvä tietty, ni ei tartte varoa, mitä Nea sieltä näkee. Mut voi kun oliskin mahd. maksaa siitä mitä katsoo! no tulipa selostus! Mut siis, suosittelen, ihanaa on ku ei oo telkku meluamassa! :-)
Jatu, ei oo asunnosta kuulunut, lupas soittaa heti kun asunto tyhjenee. Eilen ois jo pitäny olla vapaa..varmaan pe soitan sinne jos ei aiemmin mitään kuulu.
Tiivii, Nealla oli aina melkein mustaa kakkaa, kun joi Neocatea, joten väri varmaankin siitä!
Ayap, voi miten ihanaa, et latistus menny hyvin ja käynti oli muutenkin positiivinen! :-)
G: Taustakuvana lähikuva lumessa ekaa kertaa konttailevasta Neasta
Olin tänään kaupungilla kaverin kans käymässä, sillä aikaa Nea oli lentäny pää edellä sohvalta alas.. :-/ No, onneks ei kai mitään pahempaa, kun ihan hyväntuulinen tyttö on ollut. Tähän asti ei ookaan mistään vielä tippunut.
Nea on alkanut kertomaan, kun pitää päästä potalle, sanoo, kakka tai potta! :-) Helpottaa pottailua edelleen!
Tänään oon valmistanut Nealle kasan pihvejä pakkaseen, huomenna olis tiedossa lisää ruuan laittoa ja siivouspäivä ja sitten illalla kylään kaverin luo. Pe tulee kaveri Itävallasta yöksi, kivaa! Ohjelmaa siis ihan kivasti tiedossa. Eilen aloitin jumpan, oli TOSI kivaa ja innostuin urheilusta, pääsispä useemmin, ku kerran viikossa! Odotan niin kevään tuloa ja kunnon lenkkeily ilmoja! Ja jospa nyt olis enempi motivaatiota herkuttomaan elämään...tää päivä on mennyt ihan ok, kieltäydyin karkista ja suklaasta! :-)
Mut nyt iltapuuhien pariin, mukavaa iltaa kaikille!
Enkeli1 ja Nea
Kiva kuulla Ayap, että Väkkärällä kaikki ok ja että sairaalareissu oli muutenkin positiivinen kokemus!!!
Tänään kävi taas hieroja viiltelemässä veitsellä pakaroitani - siltä se ainakin tuntui. Auts. Mutta hyvää se taas teki.
Ostin eilen kalkkunan jauhelihaa. En ole moista ennen käyttänyt ja tein tänään satsin kastiketta pakkaseen Onnille. Noinkohan se maistuu pojalle...? Eikö noita kana- ja kalkkunajauhelihoja käytetä kuten tavallistakin jauhista?
TaustakuvaG: Meidän koneella on rakas Tikru kissamme. Viime heinäkuussa otettu kuva, kun istuu nurmikon keskellä. On niin elinvoimaisen näköinen siinä vielä.
Jaahans, piti varmaan jotain kommentoida mutta en muista enää. Joten huhuilen vaan. Missä on keilin, Hilunki, mersu, hipsu, öttis, Aavis, Lila, Helli ja ketäs vielä???? Huhuu!?!?!?
T-P
Nea huuteli sängystä ja kävin vielä tutin laittamassa, nyt on hiljaista. Tulin sunnuntain äidin luota ja nyt on ollut hoppua. Mies taas 2vk sairiksella, selkä ihan sökönä, ei Neakaan pystyis nostella :-( Ihan hirvittää tuleva, et jos ei ala parantumaan.. Äiti piristyi meidän käynnistä, Nea ei mua huomannutkaan ja vainosi mummia ihan kunnolla, jos meni vessaankin, niin Nea odotti oven takana piirustuslevy kädessä. Oireet ei lääkärin mukaan äidilllä onneksi sydänperäisiä, vaan ihan kaikesta surusta ja stressistä johtuvaa.
Nean tutin heittely loppui Kouvolassa kuin seinään, ihanaa! Ja vieläkin ihanampaa, että rytmi kääntyi itsestään aikaisemmaksi! JEE! Eli päiväunet 1½-2 tuntia alkaen klo13, illalla nukkumaan klo 20.30-21 välillä ja aamulla herää noin 8-8.30! Sopii oikein hyvin mulle! :-)
Kävelystä sai todella traumat sillon pari viikkoa sitten, kun kaatui pahasti (meidän syy, kun oltiin jätetty lattialle viltti, johon kompastui..) eikä oikein uskaltaudu taaskaan päästää irti, kuin muutaman askelen verran silloin tällöin, huoh.. Puhua papattaa sitäkin enemmän, kolmas tavu tuli mukaan sanoihin, sanoo mm. enkeli! No nyt typy heräs, mentävä on, palailen!
Enkeli1 ja Nea