paljonko alle kouluikäisen lapsesi harrastukset maksavat?olin kauhuissani
kun ystäväni keravalta sanoi kahden lapsensa hararstukset ikää 4 ja 6 maksavat pulessa vuodessa 300 euroa ,ei ikinä meillä
Kommentit (16)
170 ¿/lukukausi. 8-vuotiaan pojan futisharrastus tosi halpaa, 25-30 ¿/vuosi.
Ratsastus aloitetaan joissain vaiheessa kun lapset isompia.
Tällä hetkellä 10 vuotiaan harrastukset maksaa n. 450 euroa puolessa vuodessa. Kesällä ratsastusleiri on sitten lähes 300 euroa, eli pitkälle toista tonnia menee vuodessa. Äidillä ei sitten olekaan enää varaa harrastaa.
Kesän urheilukoulu 1krt/vko 50e/lapsi kahdesta lapsesta 90e.
No meillä on hommattu luistimia ja suksia ja pulkat ja liukurit ja uimapuvut ja kirjoja ja paperia ja kyniä. Miksi pikkulasten pitää juosta harrastuksissa? Kyllähän niitä voi kehittää kotonakin ja yhdessä touhuilemalla! Ihan normaaleja kotijuttuja! Mä en tajua ku muksu raahataan hoitopaikasta harrastuksiin ja sit voivotellaan ku ei oo sitä yhteistä aikaa ikinä! Kyl ne ehtii myöhemminkin harrastaa vaikka mitä kun ite osaavat pyytää. Tuskin osaa esim 4vuotias sanoo et mä haluun tehä sitätätä ja tuota.
Meillä 6v tanssitunnit 210e/lukukausi ja tunti siis kerran viikossa.
Syksyllä pitäisi aloittaa ratsastus(tanssin lisäksi)ja pikkusiskon aloittaa tanssi myös.
Ei olla mitenkään rikkaita,mutta haluan panostaa lasten harrastuksiin.
Vaikka se on sitten itselle hankittavista tavaroista/omista harrastuksista pois.(ts.itselläni ei ole varaa alkaa harrastamaan ratsastusta,jota haluaisin)
Mielestäni aivan liian kallis,lopetimme ja siirrymme muualle jossa lukukauden hinta alle 50 euroa. (meillä on neljä tyttöä joten jumppaharrastuksille tulee hinta jos jokainen maksaa vähintään tuon 134..)
Itsekö opetat...?
Vai sanotko, että katsotaan sitten parin vuoden päästä?
Minä olen ylpeä, että oma, alle kouluikäinen lapseni, on itse aktiivisesti halunnut aloittaa soittamisen. Sitä intoa kannattaa vaalia.
Aika kallista on, mutta ihana arjesta irtautumishetki äidille ja vauvalle, kummallakin on jumpassa tosi hauskaa!
eli tuleehan tossa jo vuodessa yli tonnin paukku
täytyy ottaa huomioon myös, että vanhemmalle ostettu tänä vuonna luistimet/sukset, ne maksoi 150 e.
ratsastamassa 10 e/lapsi/kerta. Vanhemmalla lisäksi telinejumppa 40 e/lukukausi. Mistä saa pianonsoitonopetusta 170e/lukukausi. Meillä vanhempi olisi aloittanut, mutta maksoi yli 300 e/kuukausi, joten jäi.
Esikoisen (5v) muskari 60 Euroa vuodessa, kuvataidetunnit 40 Euroa vuodessa ja kansantanssi 20 Euroa vuodessa.
Kuopuksen (2v) muskari maksaa 60 Euroa vuodessa ja kansantanssi 20 Euroa vuodessa.
Mutta puolessa vuodessa soittotunteihin menee 500, luisteluun 450, muuhun urheiluun 90.