Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla tai korkeintaan Tallinnassa/Tukholmassa?

Vierailija
31.01.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kaipaa yhtään mitään etelän aurinkorantoja tai lentämisen hienoutta/kalleutta.

Vierailija
2/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on tyytyväinen kotonaan, eikä kaipaa virikkeitä ympärilleen.

Hänelle riittää pienet piirit ja ne ajatukset, mitä saa kodista ja lehdistä. Ei halua elämäänsä jännitystä eikä ylimääräistä stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" minulle riittä tämä tässä näin" Junttimaisuus.

Vierailija
4/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi mitään hätää!

Vierailija
5/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohteessa pärjää sadalla eurolla. Ei se niin kallista nykyään enää ole.

Vierailija
6/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei saa yhtään mitään, eikä ne sivistystä nostata.

Vierailija
7/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusijalla. Muutoin, että osaa näemmä nauttia elämästään kotiympyröissäkin. Tai että on ehkä arka matkustamaan yksin, jos ei ole sopivaa seuraa. Ei matkustelu sinänsä tee kenestäkään sivistynyttä tai maailmaa ymmärtävää, se on kyllä nähty.

Vierailija
8/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen aika nuori ja opiskelen vielä. Luultavasti tulee matkusteltua sitten enemmän kun lapset isompia ja enemmän rahaa.

Vierailija
9/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Et vain tiedä, mistä puhut. Olen reissannut mm. Intiassa rinkka selässä ja hotelli on maksanut 20 mk/yö. Olen kiertänyt viisi kertaa Euroopan telttaille. Telttapaikka maksaa Ranskassa n 10 euroa/yö. Katsopa, millä hintaa esim Ryanair lentää minnekkin... Kyse ei ole rahasta. Kyse on halusta ja kompromissien tekemisestä.

Vierailija
10/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan pääsee omatoimisesti noin 250 euroa viikon matka myös majoitus tuossa hinnassa.

Ja vielä korjaan sellaisen käsityksen että todellakaan ne valmiit matkat eivät ole välttämättä mihinkään turistirysään, on Bangkokia, Ateenaa, Istanbulia jne.

Ja ei kenenkään ole pakko missään turistirysässä olla, sieltä on ihan helppoa ja halpaa lähteä muualle.

Vierailija
11/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25v. on luultavasti ollut opiskelemassa ym. että harvalla liikenee rahoja reissaamiseen.

Mutta noin muuten pidän hiukan sivistymättömänä.

Mutta enpä arvosta kovin niitä " me reissataan paljon kun käydään joka talvi Kanarialla" -tyyppejäkään...

Vierailija
12/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan lähteä sinne Epsanjaan viikon lomalle niin sitten olen sivistynyt ja Maailmaa nähnyt kunnon kansalainen.

Vierailija
13/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muka parempi ihminen jos matkustat paljon?

Vierailija
14/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10 eurolla/ hlö ja varsinkin jos menet ei-suosittuun matkailuaikaan niin voit saada lennon Bangkokiin alle 400 euron. Sieltä on helppo lentää parilla kympillä vaikka Kambodzaan tai muihin naapurimaihin. Eli muutaman viikon matkaan lentoineen ja majoituksineen ei mene edes 600 euroa jos oikein halpaan aikaan matkustaa.

Vierailija
15/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täytyy varmaan lähteä sinne Epsanjaan viikon lomalle niin sitten olen sivistynyt ja Maailmaa nähnyt kunnon kansalainen.

Vierailija
16/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että huomaa, että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin se, minkäikäisenä lapsi oppii potalle. Siksi, että huomaa, että ihmiset elävät erilaista elämää ja silti pärjäävät elämässä. Siksi, että huomaa, että juntteja on muuallakin kuin Suomessa. Siksi, että huomaa, kuinka hyvin Suomessa on asiat.

En pidä itseäni parempana ihmisenä, vaikka olen matkustani liki 40 eri maassa (joista vain 3-4 reissua ovat olleet turistirysiä). Mutta katson, että omaan laajemman näkemyksen yleensä elämästä tämän kokemuksen perusteella. Eletty elämä ja kokemukset kasvattavat. Jos olisin hankkinut kymmenen lasta, niin sitten minulla olisi erilaisesti laaja näkemys elämästä.

Vierailija
17/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ihmetyttää jotkut ihmiset, jotka aina surkuttelevat, kun eivät koskaan käy missään jne. Kaipa se on sitä saamattomuutta, sillä rahaa kyllä lomamatkaan olisi.

Vierailija
18/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, eikä käy koskaan kauempana ulkomailla, ihmettelen kyllä tapausta. Matkailu avartaa. Ei voi tietää, millaista on muualla, jos ei ole itse nähnyt.

Vierailija
19/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu koulusi vaihto-oppilastoimintaan tutorina tai muuten tutustu vaihtareihin. Saat vaikka mitä kansallisuuksia koti-ovellesi (noh tosiaan, ehkä joskus vähän negatiivisessa mielessä, mutta vaaroja sitä on ulkomaillakin).

Äiti-ihmiset varmaan osaa kertoa omasta puolestaan, esim isojen kaupunkien maahanmuuttajatoiminta ja lasten kautta tutustuminen.

Vierailija
20/26 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paha pettymys, ennen kaikkea turistimaisuuden vuoksi. Suomea kuuli enemmän kun keskivertokaupungin rautatieasemalla. Oli paha pettymys, kun meni kaikki rahat hukkaan.

Jos minulla olisi rahaa, matkustelu olisi todella ensimmäisenä " luksuslistallani" . Tai se taitaa monella olla ihan tavallista elämää. Haluaisin käydä maailmanhistoriallisissa kohteissa ja osallistua retkille. Nekin maksaa 50 tai 100 euroa retki, aika paljon minusta.

Mietinpä vaan, että kun tässä nyt arvostellaan niitä jotka eivät ole matkustaneet, niin varmaan ainakin minun tilanteessani saisin arvosteluja siitä että " niin vaan on opiskelijoilla varaa matkustella kun saavat niin paljon verorahoilla maksettuja tukia" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi