G: Löytyykö lastesi kuvia netistä? Salasanan takaa vai ilman salasanaa?
Kommentit (18)
Lapsi on täysin pukeissa kaikissa kuvissa. Jos joku saa niistä kuvista seksuaalista tyydytystä niin sitten se saa kyllä sitä samaa tyydytystä myös nähdessään meidät vaikka ruokakaupassa.
tosin suljetusta yhteisöstä, johon on vain tietyllä ryhmällä pääsy.
Julkisille sivuille en halua lapsiemme kuvia nähtäville.
miehen kanssa on sovittu, ettei nettiin perheestä kuvia. Muusta kylläkin (harrastetaan valokuvausta).
Minusta on tosi kiva katsella kuvia esim. vanhojen koulukavereiden lapsista joita en ole irl nähnyt! Päättelin että minunkin tutut tykkää katsella (äidit lähinnä).
että Facebookissa myös kaikki kavereiden kaverit pääsevät katsomaan teidän kuvianne, jos joku kavereista älyää niitä kommentoida. Joskus on tullut katsottua ihan vieraiden kuvia silkasta uteliaisuudesta tällä tavalla. Systeemi siis kusee.
Eikä muista perheenjäsenistä.
Pidän kiinni viimeisestä yksityisyyden linnakkeesta. Muut tehköön niin kuin tykkäävät.
hyväksyny kaveriksi. ei ne pääse ees mun etusivulle, koska olen asetukset laittanu sellaisiksi. en siis ymmärrä, miten kaverin kaveri pääsisi kuvia katsoon.
Joo, ei siellä vieraiden etusivuille pääsekään, mutta jostain syystä jos joku mun kaveri on kommentoinut jonkun oman kaverinsa valokuvaa (sellaisen, joka ei ole mun listassa) ja nään sen vaikkapa hänen NewsFeedistään, niin pääsen klikkaamalla lukemaan kommentin kuvasivuilta ja samalla saan selattua ko. kaverin kaverin kaikki kuvat läpi.
Ilman salasanaa mutta hakukoneilta piilossa (eli täytyy tietää suora osoite jos sivuillemme mielii).
jos toisella en sellaset asetukset, että vain kaverit näkee. Sen yhden kuvan mitä on kommattu näkee, muita ei. Tai ainakin näin on mulla ollut kun olen jonkun kaverin kaverin kuvia meinannut katsoa.
Just yks päivä mietin tätä ja totesin, että koska mä olen lasteni etujen valvoja, olisi aika omavaltaista laittaa heidän kuviaan nettiin, ennen kuin he ovat tarpeeksi vanhoja päättämään asiasta itse. Asia tuntuu ehkä musta itsestäni pieneltä, mutta lapselleni se voi olla aikanaan isokin juttu. En mä pedofiilejä niinkään ajattele, pervot saa kiksinsä ihan mistä vaan, mutta mun mielestä ihmisellä tulisi olla oikeus itse päättää, mitä materiaalia hänestä netissä on (tietenkään ihan täysin sitä ei voi päättää, mutta ei mun tarvitse vanhempana asiaa ainakaan pahentaa).
Monilla sivuilla näkee sellaisia tunnelmakuvia lapsesta, joissa ei näy heidän kasvojaan. Kuvattu esim. vähän sivulta tms. Musta ne on tosi kivoja, ja yleensä täydentävät tekstiäkin hauskasti.
Ei siis mitään järkeä niitä nettiin laitella! Ihme muijia kaksplussa, kun haluavat tissejään siellä esitellä!!
Blogi ja kotisivut salasanan takana, FB:ssä asetukset niin että vain ystävät pääsee katsomaan. Mitään alaston-kuvia nakuvauvoista ei ole näissäkään.
Ovat perhekeskeisillä sivuilla, kenen tahansa nähtävissä. Lapsillani on vaatteet päällä ja ovat kuvissa normaaleissa puuhissa, leikkivät tms.
En voi lapsiani koko lapsuuden ajaksi kaappiinkaan kätkeä. Kyllä ne pedofiilit voivat noihin ihan kaupassa tai vaikka iiiikkk uimarannallakin törmätä.