Mitä lahjaksi "Luomuilevalle naiselle" ?
Hassu tämä kysymykseni, mutta haluaisin antaa siskolleni lahjaksi jotain sellaista mistä varmasti pitää ja tulisi ehkä yllätyksenä.
Kun itse en oikein tiedä luomu-eko-elämisestä juuri mitään, niin haluaisin silti jotain sellaista antaa hänelle, että hän varmasti pitää.
Kaikki vinkit otan ilolla vastaan!!! :)
Kommentit (2)
Yleensä tuohon luomu-ekoiluun liittyy myös kotimaisten tuotteiden suosiminen mikäli mahdollista. Eli jos ostat vaikka jotain shampoota saippuua ym. niiin kotimaista. Ja jos noita luomuruokia ym. niin kotimaista niin pitkälle kuin mahd... Tietenkään riisiä ei kotimaassa kasva joten se sitten ulkomaista :D
Mulle muuten ystävät hyväntahtoisuuttaan kantaa esim. saippuoita ja yleensä ne on olevinaan jonkin sortin luonnontuotetta tms.... Viimeksikin kaveri toi jonkin italialaisen merisaippuan. Valitettavasti vain se tuoksuu NIIN voimakkaalle, että oli siirrettävä keittiön pöydältä eteiseen kun kaveri oli lähtenyt ja hetken päästä ulos kun teki niin pahaa se haju.
Yleensä nimittäin ekoluomut ei ole tottuneet minkäänlaisiin hajusteihin joten mahdollisimman mietotuoksuisia tuotteita kannattaa viedä.
Luonnonkosmetiikkaan olen juuri tutstunut ja olen ihan myyty... Eli jos budjetti kestää niin jokin perustuote semmoisesta sarjasta.
Ruohonjuuresta löytyy esim. Dr. Hauschka luonnonkosmetiikka sarja josta löytyy vaikapa kasvojen puhdistustuote sekä kasvovesi...
http://www.drhauschka.com/
http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/ellit-testaa/ellit-testaa-dr-hau…
Nämä tuotteet on jotain ihan muuta kuin mihin olette tottuneet. Mutta kannattaa ostaa ainakin ekalla kerralla semmoisesta paikasta jossa on asiantunteva myyjä paikalla.
Luomukarkit suklaat kahvit ym. on semmoisia mitä luomuilevien tulee itsekkin harvemmin ostettua joten paketti niitä vois olla kiva.
Sitten on kaikenmaailman puisia tiskiharjoja joissa on luonnonharjakset....
Ja sitten kotimainen Ole Hyvä shampoot saippuat pesuaineet on todella hyviä.
Kaikkea löytyy kun menee oikeaan paikkaan ostamaan. Esim. jos vain tuonne Ruohonjuureen pääsisist paikanpäälle :)
Laitan tähän asioita joista voisin kuvitella itse ilahtuvani.
Vois ajatella, että esim. joku *kirja* jossa on ohjeita miten tehdä luonnonkosmetiikkaa, kasvivärjäyksen alkeita tms. olisi hauska lahja, mikäli on yhtään sellaista väkräävää sorttia. Tai jotain ihania *luomukankaita*, vaikka bambua tai hamppua, joka on värjäämätöntä. *Hahtuvavillaa* luomulampaista.
Me saatiin lapsen tulevalta kummitädiltä ihana joululahja, hän oli hankkinut jostain ison "joulupukin säkin" jonka oli täyttänyt luomusuklaalla, -limulla ja muilla *luomuherkuilla*, jotka oli kaikki tosi hyviä ja sellaista "turhuutta" mitä ei aina itselleen välttämättä soisi (mahdollisia ostopaikkoja herkuille on esim. isommissa kaupungeissa erilaiset ekokaupat ja Helsingissä myös jotkut tavalliset marketit).
Nätti pieni korillinen *luomukosmetiikkaa* ja/tai kodin puhdistustuotteita.
"Aineettomat" lahjat: esim. *lahjakortti* johonkin luonnonmukaiseen hoitoon, esim. vyöhyketerapiaan, shiatsuun, ayurvediseen hoitoon tai luomukampaajalle/ -kosmetologille. *Elämykset* - retki nuotiolle hyvien eväiden kera, vuokrattu jättitrampoliini, kalliokiipeilykurssi.
Oisko näistä apua?