Kätilö is here
Kommentit (12)
Kyllä,lähdepä menemään ja onnea matkaan!
klö
saako spinaalin suht helposti pyytämällä (uudelleensynnyttäjä)?
Jos synnytys on hyvin nopea tai ulosautto tehdään esim. imukupilla,ei lapsi välttämättä heti itke vaan joudutaan vähän ärsyttelemään,että henki lähtee kulkemaan,siis hengitys. En tiedä,onko varsinaisesta säikähtämisestä kysymys,mutta sitä sanaa käytämme.
klö
Kuulia en ehkä pitäisi raskausaikana,muuten lantionpohjan lihasten treenausta kyllä ja varsinkin synnytyksen jälkeen sitten tehokkaasti.
klö
Ultraäänellä aikaisintaan 6-7 viikolla, dopplerilla 8-12 viikolla vatsanpeitteiden paksuudestakin riippuen.
klö
Epiduraali laitetaan onttoon epiduraalitilaan,joka ympäröi selkäydinkanavaa. Sinne jätetään ohut katetri,josta puudutetta voi lisätä.
Spinaalissa lääke- ja puudutusaine laitetaan kertapistoksena selkäydinnesteen sekaan, sitä ei uusita.
Jos sairaalassasi on käytössä spinaali ja resurssit sellaiset,että puuduttaja saatavissa,niin kyllä pitäisi järjestyä.
klö
kipujen pahetessa menevät vain hiljaisemmaksi? Tunnen itseni outolinnuksi, kun en osaa huutaa tms. Olen vain aivan hiljaa ja jähmetyn paikalleni, kun sattuu kovasti.
kivuttomia supistuksia tosi usein, voiko enteillä synnytystä lähiaikoina vai ovatko vaan " kiusaa" . Eka lapsi syntyi viikon la:n jälkeen.
Harjoitussupistuksiksi arvelisin. Kun muuttuvat kipeiksi ja säännöllisen tiheiksi,sitten näytille.
klö
Mitäs tämä on... Olen rv:lla 37+6 ja torstaina vauvan huomattiin olevan laskeutunut, muttei kiinnittynyt.. Tuossa äsken sit, kun kävelin, niin ihmeellisesti nipisteli ja vihloi tuolta alhaalta.. Voiskohan johtua siitä, että kiinnittyy? Ja neljä viikkoa sitten ultrassa sanottiin, että vauva näyttäisi olevan viikon vanhempi, joten kumpaa uskoa?? La oli alunperin 1.2.06, mutta sitä siirrettiin rakenneultrassa pari viikkoa eteenpäin(13.2.06). JOten kumpaa uskoa?
Edellinen lapsi syntyi sektiolla(ensimmäinen synnytys) ja siitä on 1v&4kk. aikaa, joten kestääköhän kohtu alatiesynnytystä?...
Ja vielä yksi kysymys.. MInulla on kauhea pelko, että kuolen synnytyksessä. Onko normaaleja tällaiset pelot? Ja miten voisin helpottaa tätä pelkoa?
KIitos, jos jaksat/ viitsit vastata näihin:)
raskauden aikana, vai vasta synn. jälkeen? pissi valuu kun aivastan, nauran, hypin, tai yksinkertaisesti heti pissillä käynnin jälkeen kun nousen pöntöltä, pyyhkimisen jälkeen..!