Vinkkejä sokeritoukan karkoitukseen
Tapasin ällötyksen keittiössämme! Kemiallisia myrkkyjä en viitsisi keittiössä suihkia, mutta eikös jotain " luonnonkonstejakin" ole. Kokonaanhan niistä ei eroon pääse, mutta tapaamiset haluaisin saada minimiin.
Kommentit (7)
siis entisessä asunnossamme. Kuulemma ne pitävät kosteuden lisäksi paperista. Jos asut kerrostalossa, ainoa keino päästä niistä kokonaan eroon on myrkyttää koko talo, siis tilata asiaan erikoistunut henkilö paikalle. Minua ärsytti se, että pimeässä ei uskaltanut kulkea avojaloin toukkien takia. Onneksi sitten muutimme ja asiasta päästiin kerralla eroon.
meillä on ollut niitä jokaisessa asunnossa, joissa olemme vuosien varrella asuneet. Jos niitä myrkyttäisi, pitäisi myrkyttää joka soppi, kun niitä tapaa missä milloinkin.
Sain vinkin mummoltani, ja meillä tepsi ainakin.
Eli laitat persiljaa lattioille (lattialistojen viereen, rakosiin). Itse käytin tuoretta persiljaa, kun kesällä sitä itse kasvatin. En tiedä toimiiko kuivattu samoin.
Kiehuvaa vettä viemäreihin. Toimii oikeasti!
lienee kyse hiukan eri asiasta kuitenkin
ei meillä ainakaan voi kaataa kiehuvaa vettä päälle, koska ne tulee lattialistojen raoista.
en tiedä tehoaako, mutta et siinä kyllä paljon voi hävitä.
Kaupungin ympäristö virastosta käskivät laittaa kaikki ruuat ilmatiiviisiin astioihin ja siivoamaan ahkerasti. Eli joka ilta peset pöydät ja pyyhit lattiat nihkeällä.