Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIMASSUT sunnuntaihin huomenta!!!

29.01.2006 |

en jaksanut kaivaa viikonloppupinoa joten aloitin sunnuntain kunniaksi ihan uuden pinon=)

yö on mennyt erittäin huonosi.olen flussassa ja koko yön olen niistänyt ja ryystänyt limaa ees taas=(!neljältä heräsin siihen että niskat ja lapojen väli on niin jumissa että ihan missä asennossa vaan sattuu.nyt oli noustava jo pois sängystä äheltämästä etten herätä tuota mieskultaa.eilen tuli lomille ja on kovin väsynyt.kädet ja kaikki ihan jumissa.

onko muut huomanneet että aamuyöstä tai aamusta oksettaisi?mulla nimittäin nyt semmonen fiilis ja mietin että josko tuo pikkurakas painaa sisäelimiä niin että se oksettais?!on vaihtanut tuo meidän masukki ainakin asentoa..pää alas päin on edelleen mutta jotenkin painaa nyt virtsarakkoa..kaks viime yötä on laukannu koko ajan vessassa.on tainnu parina päivänä harrrastaa kyljeltä toiselle vaihtoa kun välillä on ollu maha niin vino.onneksi kuitenkaan ei oo kääntyny perätilaan=)

taidan lähteä ottamaan hieman mustikkakeittoa ja lasin vettä..jos olo kohenis yhtään.

leppoisaa sunnuntaita huhtiksille!!!!

hjo ja rakastus 29+4

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä ollaaan täälläkin, esikoinen päätti herätä seitsemältä! Mistä sitten johtunee ettei aamuisin enää nukuta...

Mulla oli kanssa jotenkin huono yö, joudun nykyään käymään vessassa 2 kertaa yössä ja lisäksi lonkat tulee ihan älyttömän kipeiksi kyljellään nukkumisesta. Yritän sitten aina välillä lepuutella niitä selinmakuulla, mutta mulle tulee jo aika nopeasti huono olo selällään, mites teillä muilla?

Eilen oli täällä ainakin aivan ihanpa päivä, aurinko paistoi ja pakkasta oli pari astetta, oli tosi keväinen olo! Toivottavasti tänään on yhtä kaunista! Pitäisi mennä äänestämään niin voisi vaikka kävellä äänestyspaikalle. Meillä on koiralla vetovaljaat ja esikoinen rakastaa olla pulkan kyydissä koiran vetämänä (muut ei sitten enää oikein vetämään kelpaakaan...)

Mutta ei muuta kuin leppoisaa sunnuntaita kaikille

toivottelee

Lala 29+1

Vierailija
2/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herän viime yönä " vain" kerran ja sekin vessareissu, kuten arvata saattaa.

Tänään ja eilen on tuntunut outoa kipua tuolla jossain sisällä. Ihan kuin joku piikillä pistelisi kohdunsuuta tai jotain. Mikähän lie siellä piikittelee!

Pitää varmaan mainita siitä sitten kun menen ensi viikolla sokeriseurantaan jos tuo jatkuu. Ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut. Tosin tuo nyt ei tarkoita, että se olisi epänormaalia =) Onneksi!

Masussa myöritään oikein kunnolla, joten liikelaskentaa en ole edelleenkään viitsinyt aloittaa. Välillä tuntuu että pikkuinen yrittää tulla ylämasusta lävitse!

Tänään kävin läpi vähän vauvan vaatteita ja listasin että paljonko niitä on, että osaan miettiä, että mitä vielä tarvitsee... oikeastaan en tarvitse muuta kuin pari pientä vaatekertaa, sitterin, sukkia ja pipoja ja ajattelin tehdä pari pussilakanaa kun ne on niiin sikakalliitta.

Nyt taidan suunnata kirpparille!

T: Siriin ja mussukka rv 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut neljä vuotta sitten ponnistamassa esikoistani, tasan tähän aikaan.. huoh. Aika rientää, mutta mihin ne vuodet hukkuu? Tuntuu menevän vähän liiankin kanssa. Meillä siis esikoisen synttäriviikonloppu meneillään, eilisen jälkeen tarvis imuriin tarttua, on vähän lattioilla puuhapete keksejä ym.. Tänään sitten n. 20 lasta äiteineen, etten kyllä isoa siivoa vielä tee!

Vatsaan kuuluu hyvää, kovaa myllerrystä. Taitaa olla kovin liikkuja näistä kolmesta ihan puhtaasti. Ei paljon tarvi liikelaskentoja tehdä, toivoa vaan, et nahka kestää. Ihan mahdoton vauva.

Esikoinen puhuu mummin kanssa puhelimessa; " tuutteko vielä mun synttäreille, mulla on monta viikkoa synttärit ja sit on äitin ja isin ja vauvan synnttäreitten vuoro vasta" .. ihana! Siskosta ei puhunut mitään, minkähän takia? hah haa.

D-vitamiinipitoista sunnuntain jatkoa, toivottavasti siis paistaa aurinko teilläkin! Lumo 30+6

Vierailija
4/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tuossa ehdotin miehelle, että rauhoitetaan tämä sunnuntai sillä tavalla, että ei aukaista tietokonetta ollenkaan, koska lähes koko ajan jompi kumpi istuu tässä näytön edessä ' passiivisena' ..meinaan, että tulis vietettyä sitä ' laatuaikaa' (inhoan tuota sanaa oikeasti) puolison ja lasten kans. noooh, mies ei ajatuksesta innostunut, niin minä sitten ryntäsin äkkiä tähän istumaan. en oikeasti aio pitempään tässä olla, koska lähdetään haistelemaan ulkoilmaa..ainakin ikkunasta näyttää tosi kauniilta.

yks valitus: yö meni huonosti. ensin ei saa unta (vaikka väsyttää) ja sitten herää kylkeä kääntäessä ja sitten alkaa pissahätä ja sitten pitää nousta vaikka väsyttää, kun joka paikkaa kolottaa. ei ole kivaa.

aurinkoista äänestyspäivän jatkoa kaikille mammoille!

-lotta ja ukko 30+5-

Vierailija
5/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä vilkuillu viestejä, en tosin aina kaikkea oo jaksanu lukea niin tarkkaan kun pinot on niin pitkiä. Itsellä ollu niin paljon muuta tekemistä (kiireinen sairaslomalainen ottaa rauhallisesti ;D) ettei oo tullu kirjoteltua. Täällä myös kaunis ilma, aivan huippu. Ois ihana käydä oikein TOOOSI pitkällä lenkillä mutta jää kyllä haaveeksi, kun lääkäri on kerran kieltäny. Ehkä sellanen pieni lenkki kuitenki.

Mä oon viime aikoina nukkunu aivan hyvin. En edes muista, että kuinka monena yönä oon käyny vessassa, kun nukahdan heti kun kallistan pääni takasin tyynylle. Aamut ovat kyllä pyörimistä, kun kyljet puutuu ja mikään asento ei oo enää hyvä. Ois mukava välillä maata selällään mutta senki lääkäri kielsi.

Minusta kans tuntuu, että asukas työntää varpaansa mahanahasta läpi. Auts, kun se käy kipeää! Itse voi sormella aivan selvästi tuntea ne pienet varpaat. Pitää välillä vähän yrittää estellä, ettei niin voimakkaasti poraa seiniä. Ei uskois, että sillä on jo niin paljo voimaa. Kylkiluita ei onneksi oo pahemmin potkinu. Mitähän se on viiden viikon päästä, huhhuh! Sen oon kans huomannu, että potkiminen rauhottuu heti, kun sille alkaa juttelemaan. Selvästi kuuntelee!!! Ihana! :D

Muuten oon ottanu tämän viikon tosi rauhallisesti, siis yhen päivän aivan melkein aamusta iltaan maannu sängyssä, että supistukset rauhottuis edes vähä. Tuntuu, että mitään ei kärsi tehä kun heti menee maha ihan kovaksi. Mulla on kans tuntunu sellasta tikustelua tuolla alapäässä mutta en kysyny neuvolassa vielä.

Siriin: minusta tuntuu, että samaan hintaan saa pussilakanat valmiina kuin että alkaa itse ommella. Tietenki, jos tekee halvimmasta yksivärisestä kankaasta, niin voi tulla halvemmaksi. Ja riippuu minkä kaupan hintoihin vertaa. Mutta itse oon kyllä löytäny lakanoita niin halvalla, että en oo ommellu kuin aluslakanoita ja tyynyliinoja ite. Kankaatkin on nykyään aivan hintavia.

lyyli 31+1 (enää 9 viikkoa ;) )

Vierailija
6/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitkästä aikaa! Olen ollut saikulla ja talvilomalla, ja nyt tänään VIIMEISTÄ päivää töissä!!!Huomenna alkaa kesäloma ja sitten sen jälkeen mammaloma...

Tiistaina olis neuvolalääkäri (keskiraskauden seurantakäynti, hieman myöhässä??), jänskättää et onko kaikki pienellä hyvin, kun en sitten koskaan käynyt omakustantaisesti siellä rakenneultrassa...Np-ultrassa olen siis viimeksi tulokkaan nähnyt ja siitähän on aikaa monta kuukautta!Ja jos vaikka sukupuolikin näkyis ultralla!? Ainakin esikoisella näkyi samoilla viikoilla, kun kerran kävin suppareiden vuoksi kontrollissa...

Torstaina olis sitten tavan neuvolakäynti...Sitten aletaankin ramppaamaan 2 vkon välein siellä. Anopin mukaan massu on nyt saman kokoinen kuin esikoista odottaessa synnärille lähdettäessä. Eli muka aikas ISO!? Ja vielä olis reilu 2 kk jäljellä...

Yöt menee vielä, kun ei valita. Mutta kyljet tosiaan saa kyytiä, jonkun varpaat porautuu joka väliin ja kohdunsuu tuntuu saavan välillä aika mojovia iskuja. Pissillä ei pakosti tarvi käydä kuin kerran yössä, eikä edes joka yö. Suonenveto on helpottanut, liekö lomailun vika kun ei ole paljon tarvinut jaloillaan olla. Nukkunut olen melkein koko 3 vkoa, en edes tajunnut kuinka väsynyt olen FYYSISESTI ollutkaan..!

Mutta jaksamisia kaikille tasapuolisesti!Yritän kesälomallani ehtiä jonnekin koneelle välillä lukemaan ja kirjoittamaan kuulumisia...Paljon on hommatavaa vielä ennen pikkukakkosen syntymää...Rv 30+2 (jos olen laskuissa mukana pysynyt!)

Vierailija
7/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihana ilma.Kipaisin tien toisella puolella kiskalta hakemassa maitoa,niin pääsin nauttimaan hetken auringon paisteesta.

Kohta lähdemme vaali uurnien kautta poitsun kanssa luistelemaan.

Minä en luistimille uskalla enää nousta,se jää isännän hommaksi luistella sällin kanssa=)

Minä joudunkin nyt vähän tarkkailemaan tuota verenpainettani ja eilen lukemat oli 142/107 ja pulssi 100.

Saas nähdä mitä neuvolan täti sanoo perjantaina lukemista.Joudun merkkaamaan ylös mittaukset ja kiikuttamaan 3.pvä ne neuvolaan.

Vähän hirvittää tuollaiset arvot,kun kaiken kukkuraksi tässä on vielä tuota turvotusta enemmän,kuin laki sallii.

Pitäisi varmaan soittaa äitiyspolille ja kysyä,että kuinka kauan seurataan yms.Mutta,kun olen nyt kahtena päivänä saanut kylmää vettä niskaan sieltä,niin ei enää kolmatta kertaa tekisi mieli saada satikutia siitä,kun häiritsen turhan päiväisillä asioilla...

Eilen kaaduin kyljelleni ulkorappusissa.Olikin sen verran liukkaammat raput,kun ei ollut hiekoitettu ollenkaan,että vikalla askelmalla lähti jalat alta ja rojahdin vasemmalle kyljelle.Nyt on alaselkä kipeä,kädessä naarmuja ja mustelmia.Masu sai pienen tällin,mutta kaikki siellä vaikuttaisi olevan kunnossa,koska koputteluja kuuluu=)

Nyt täytyy lähteä pyykinpesuun.

Niksu 31+1

Vierailija
8/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeen pisti jotenkin ilkeesti koko yön..meni sitten pyörimiseksi=(. onneksi sain sitten aamulla nukkua, ukko heräsi iidan kanssa.

masussa on elämää. potkuja satelee, hyvä niin=). nyt tuli lyhyt pino, on lähdettävä kyläilemään..

T:peetu 27+1

Vierailija
9/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksu78 en tahdo pelotella, mutta minä kun kaaduin selälleni (olikohan viikkoja jotakuinkin 23) niin soitin äitipolille ja käskivät tulla näytille ja vaikka ultrassa kaikki ok, osastolle ottivat tarkkailuun, koska 3 päivää kaatumisesta ovat ne kriittisimmät istukan irtoamisen takia ja viikko vielä varoaikaa.

Minä olisin lähtenyt seuraavana päivänä kotiin, koska silloinkin ultran mukaan kaikki ok ja itsellä ei minkäännäköisiä kipuja eikä supistellut, mutta lääkäri sanoi, et jos lähden, lähden omalla vastuulla ja täytyy allekirjoittaa lappu jossa todetaan se että olen lähtenyt omalla vastuulla. Joten jäin ja olin osatolla kaksi yötä ja sain sitten lääkärin luvan lähteä kotiin mutta sanoivat kyllä että herkästi takaisin näytille jos selkä- tai mahakipuja. Sekin taitaa kyllä riippua sairaalasta (ikävä kyllä), et miten herkästi reagoivat.

Muuten masuun kuuluu hyvää, potkuja satelee, ei ole tarvinnut liikkeitä laskeskella ja toivon mukaan loppuun asti on näin. Edellisissä raskauksissa olen joutunut käymään liikehälytysten takia äitipolilla, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja vaavelitkin virkistyivät sitten siellä oikein kunnolla rumbaamaan.

Huomenna olisi äitipolilla kontrolli ja pääsee kurkkaamaan miten iso pötkylä siellä köllii. Meillähän ei kaupunki tarjoa kun alkuraskaudenultran, mutta kun minulla oli ihan tajuttomasti päänsärkyjä (migreeni) ja olin huolissani siitä kun jouduin ottamaan niin paljon särkylääkkeitä, pääsin sitten rakanneultraan ja nyt sitten olisi kontrolli käynti. Onneksi säryt ovat kyllä jo helpottaneet, eivät ole enää päivittäisiä (koputan puuta).

Täälläkin jo kolmekymppiset ylitetty =)

M@nsikk@ ja pikku3 rv30+1

Vierailija
10/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä ihailen tuota auringon paistetta, ja koitan houkutella miestä mukaan ulkoilemaan. En kyllä tiedä tohtiiko ihan pitkällä lenkillä käydä, kun perjantaina kävimme kunnon pitkän lenkin ja oli lonkat vielä lauantainakin ihan kipeänä... Mutta vähän ainakin täytyy ulos päästä, on niin kaunis sää!

Meilläkin on ehkä vauva alkanut enemmän painaa virtsarakkoa, kun on taas lisääntyneet nämä veskireissut yöllä. Tosin onnekseni nukahdan aika hyvin uudelleen, joten ei vielä sen suhteen ihan hirmuinen ongelma. Vaikka jäähän ne unet vähän lyhkäsen levottomiksi, jos joutuu 4 kertaa yöllä käymään veskissä... :(

Heräsin tässä vasta eräänä yönä selällään. Olin siis kääntynyt unissani selälleen. Olinkin ihan " lukossa" , kun heräsin. Ei sitä varmasti ilkeyttään sitten ole kielletty selällään olemista. Minulla alkaa jo lyhyt selällään oleminen tuntua pahalta, ja ties miten kauan olin unissaan ollut selällään. Vaikeaa siitä oli kuitenkin ylös päästä. Eniten kaipaan kuitenkin nautinnollista mahallaan nukkumista, siten nukuin usein ennen raskautta... No, eiköhän sitä keväällä pääse taas mahalleenkin!

Meillä vauva potkii kylkiin, kylkiluihin ja jonnekin sisuskaluihin rintojen alapuolella. Joskus sillä tuntuu varpaat porautuvan kylkiluiden väliin kiinni, se ei tunnu oikein mukavalle. Ihanaa kuitenkin, että potkii. Minä olen taas huomannut, että jos vauva on ihan hiljaa masussa, ja sille alkaa juttelemaan, niin kohta tulee potkuja. Taitaa sekin olla merkki kuuntelemisesta. :)

Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille! Aurinkoista vaalipäivän jatkoa!

Kissankello 30+3

Vierailija
11/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin nyt vasta kirjoituksesi!

Kiitos neuvosta.Taidan tosiaankin soitella polille ja kysyä,että pitääkö tulla näytille.

En yhtäään osannut ajatella,että noinkin monta päivää on vaara istukan irtoamiseen.Eilen illalla kyllä tarkkailin,että mitään verenvuotoa tms ei ole ja kuulostelin hyvin hyvin tarkkaan vauvan liikkeitä.

Mutta parasta,että kysyn!

Niksu

M@nsikk@:

Niksu78 en tahdo pelotella, mutta minä kun kaaduin selälleni (olikohan viikkoja jotakuinkin 23) niin soitin äitipolille ja käskivät tulla näytille ja vaikka ultrassa kaikki ok, osastolle ottivat tarkkailuun, koska 3 päivää kaatumisesta ovat ne kriittisimmät istukan irtoamisen takia ja viikko vielä varoaikaa.

Vierailija
12/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottelehan mitä sanoivat teidän äitipolilla, kiinnostaa sinun hyvinvoinnin takia ja myös sen takia et miten käytäntö vaihtelee eri paikkakunnilla.

M@nsikk@

Vierailija
13/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei oikeasti ihan noin paljoa koko vaalitouhuilu kiinnosta, vaikka kansalaisvelvollisuus onkin täytetty..!

Juuri tultiin kotia anoppilareissulta. Miehellä oli siellä suunnalla hirviseurankokous, joten meni pitkälle, ennen kuin päästiin kotia lähtemään...

Kaunis aurinkoinen päivä on tänään ollut, ja aamulla heti puoli yhdeksän suuntasin tunnin lumikenkälenkille koiran kanssa. Olipas ihana tallustella aurinkoisilla hangilla!=)

Mulla on noi yöt vähän vaihtelevia. Enemmän kuitenkin valvottaa esikoiset kuin raskaus! Mä kyllä herään melko usein nukkumasta selälläni. Käännän sit kyljelle, ihan vain säännön vuoksi! Puolittain vatsalla nukkuminen onnistuu myöskin yhä. Vatsa ja selkä tahtoo yöllä puutua, mutta nyt esim. kahtena viime yönä ei ole sitä ongelmaa ollut.

Masuun ei uutta sitten eilisen. Yhä koputtelen ja hätyyttelen, että liikkeet saan tuntumaan. Ja vielä kaksi viikkoa sitten kun kävi koko ajan aivan mahdoton vilske!! Mulla on oikein ikävä sitä vilskettä... Nyt sit on huoli koko ajan et liikkuuko tarpeeksi..

Tänään huomasin, että alkaa nää mun vimpat tähän asti mahtuneet farkut kiristää aikas lailla... Uusi lisäongelma pukeutumisen suhteen!

Uskomatonta, et niin moni on jo ylittänyt maagisen rv 30 rajan!! Mihin tää aika hurahtaa?!? Itsehän pidän tätä " peräpäätä" näillä viikoillani:)

Huomiseen!

tilda 28tasan

Vierailija
14/14 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kirjoituskerrasta on taas hurahtanut aikaa! En tiedä minne tämä aika sujahtaa -lukemassa yritän käydä kerran päivässä, mutta siihen se koneaika sitten meneekin. Samalla käynnillä yritän etsiskellä meille isompaa kotia ja sitten onkin jo taas tenavat tukkanuottasilla.

Masussa kaikki ilmeisesti taas tällä hetkellä kaikki ok. Möyrinä on kovaa. Jouduin taas vaihteeksi saikulle. Johan ehdinkin viikon ja päivän olla töissä kun taas tuli suppareita kipeinä ja emäntä aivan piipussa. Soitto neuvolalääkärille ja nyt ollaan 14.2. asti saikulla lepäilemässä ja hoitamassa kotia. Sitten enää loppurutistus töitä eli pari viikkoa ja sitten mammalomalle!

Päällimmäisenä ongelmana on tällä hetkellä kuopuksen kakkavaivat

:-) Neidillä uhma päällä täysillä ja joka asiassa pitää olla omaa mieltä. On se kumma että molemmat meidän lapsista alkavat uhmaamisen ensin ruuan kanssa " ei tota ruokaa, en syö, ei ole nälkä...." ja heti perään sitten " en kakkaa" . Esikoisen kanssa olin melkoisen hukassa ja kaikki konstit tuli kokeiltua ja nyt kuopuksen kanssa olen melko stressittömästi vähin äänin laittanut Laxoberonia tilanteen mukaan mehun sekaan. Lisäksi vähentänyt juuston ja maidon käyttöä ja lisännyt vihanneksia ja puuroja. Välillä menee hyvin ja nyt taas kolmatta päivää kakkaamatta ja Laxakuuri päällä. Nyt taitaa sitten jäädäkin käyttöön pitemmäksi aikaa, jotta saadaan vatsantoiminta taas kuntoon.

Jees, nyt taas koneaika loppuu. Alkoi lapsilla kiista, kuka nukuttaa ja kenet :-) Eli korvatulpat korviin ja hommiin!

Rauhallisempaa sunnuntai-iltaa teille muille......

Pikkis rv 30+5