1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Erämaat ois sitten niinku tota vapautettu. Siitä vaan työttömät kaskeamaan.
Mun ukki eli vielä dinosaurusten aikana, mutta nyt se on kuollut...
Se Wsi Testamenti on Herran sanoo, vua eipä osata lukkee.
Ulvilan porvareitten käskettiin muuttaa Helsinkiin, mutta juoru kertoo, että yks niistä leskistä olisikin menny Turkku lapsineen. Uutukaiset nahkakengätkin ois vienyt tykönään.
Käytiin kirkolla. Siellä epatto harwahammas huuteli että menkää töihin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte Juusteenistä?
No kyl myö täällä Viipurissa aateltiin, että surkeeta se on hänen siellä Venäjällä virua. Itte on tuntenna häntä muuta kuin ulkonäöltä.
Onko se se puolialaston itseään ruoskiva mies? No, sattuuhan sitä paremmissakin piireissä.
Mahtaiskohan tältä palstalta saada matkaseuraa Baseliin? Kuulin kyllä, että siellä päin pyörisi ruttoepidemia, mutta olishan se aikamoinen "voyage", eikö totta? Kuka olis tulossa?
Kirkossa pappi lukee saarnat aina suuresta kirjasta ja sitten sillä on joku paperi, josta se lukee muita ilmoituksia. Entä jos olisi niin viisas kansa, että se osaisi itse lukea ja kaikille taloille jaettaisiin vaikka joka perjantaiaamu sellainen paperi, jossa olisi ilmoituksia meidän kylältä, naapurikylältä ja sitten jostain kaukaa meren takaa. Olisi se aika hurjaa.
- Mitä siinä taas uneksit, ala mättää heinää seipäälle!
- Joo, joo.
Vierailija kirjoitti:
"Hädässä nyt. Napuri muori sano että puna tukkaset ei päse taiwaseen. Leikkaankos tukkan pois ja kuinka kun warkahat wei kerihtimet?"
Hiero tukkaa mustikkasuttua taikka jotain jolla villaa verjäny olet, ei kannata hyvää tukka pois leikata.
Äiti pakottaa minua mennä avio liitton naapurin pirkitin kans ja haluaisin kyllä mutta en kehtaa sanoa että lukea en vaan opi, eikä pappi vihi. Pelkän että Carle vie pirkitin mikä auttasi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekisi unclean kyltin?
Voipi itse tehdä. muu sopiva aines jos puuttuup
kätesi upotat lämpymään mämmmihin lättäät kämmenes ovehen
kyllä tietävät että tässä stoppi seisoo. Jos se mämmmiä oli lapses voi nuolla kätes. Jos lapses jo kuolivat anna koeran nuolla, se tuntuup mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Terveiseni viheriäsilmäiselle naiselle kuin syämessäin asustaapi, armastan siua lävitse aikain. Näin tervehtääpi mies toisesta pitäjästä päivämatkan takaa. Hankin hevoisen tulen käymään tykönäis. Meidän pitää puhuman keskenämme.
Miespahanen noidutuksi olet joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Äiti pakottaa minua mennä avio liitton naapurin pirkitin kans ja haluaisin kyllä mutta en kehtaa sanoa että lukea en vaan opi, eikä pappi vihi. Pelkän että Carle vie pirkitin mikä auttasi?
Aloita lukemisen opiskeleminen jostain helpommasta, vaikka tästä Ave Maria gratia plena. Kyllä se siitä sitten. Eipä ole Carlenkan lukutaidossa kehumista, terveisin Kanttorin tytär Elisapet Catarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiseni viheriäsilmäiselle naiselle kuin syämessäin asustaapi, armastan siua lävitse aikain. Näin tervehtääpi mies toisesta pitäjästä päivämatkan takaa. Hankin hevoisen tulen käymään tykönäis. Meidän pitää puhuman keskenämme.
Kai tiedät, että hepowarkat hirtetän.
Vierailija kirjoitti:
Peukutusketju! Suomen seuraava pääkaupunki
Pölijä
Vierailija kirjoitti:
ihan vaan semmosta tulin tulevaisuuvesta kertomaan, että mun esipolvet virosta, saksasta ja Sveanmaalta kyselee, kannatteeko muuttaa Suomeen? onko minkälainen maahanmuttopolitiikka ja paljonki muukalaisvihaa?
vaivaako Rűssä?
Mist ihme suommest sie horisset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukutusketju! Suomen seuraava pääkaupunki
Pölijä
Iha oikeest ny mikä tää juttu o? Suome? Ikinä kuullukkaa
Olen ihastunut tyttöön, jolla kulmakarvat menevät yhteen. Onko mitään järkeä ottaa eukoksi vai paljastaa noidaksi?
No kyl myö täällä Viipurissa aateltiin, että surkeeta se on hänen siellä Venäjällä virua. Itte on tuntenna häntä muuta kuin ulkonäöltä.