Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö onko lapsesi opettaja pätevä?

Vierailija
27.01.2006 |

Minusta OAJ:n ehdotus siitä, että vain pätevät luokanopettajat saisivat käyttää nimikettä " luokanopettaja" ja epäpätevät olisivat " viranhoitajia" tai vastaavia on hyvä.

Lapsellani on ollut kaksi vuotta opettajana naishenkilö, joka ei itse ole käynyt peruskoulun jälkeen juuri mitään kouluja. Hän esiintyy aina vanhempainilloissa hyvin pätevänä ja antaa ymmärtää omaavansa koulutuksen. Takakautta tiedän, että hän ei ole opiskellut alaa lainkaan ja se näkyy hänen työssään. Minua hämmästyttää, että meille vanhemmille ei tarvitse infota opettajan pätevyydestä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ole ap:n kanssa samaa mieltä, että tämä ns. " muodollinen" pätevyys olisi mikään todellinen arvo. Oltuani tekemisissä satojen opettajien kanssa työni puolesta, samoin kuin " sijaisopettajien" niin voin sanoa, että useat näistä nuorista sijaisista, jotka ovat ehkä valmistumassa opettajiksi tms. ovat paljon " pätevämpiä" kuin ne 40 vuotta opettajana olleet, joilla kuitenkin on muodollinen opettajan pätevyys.

Ihmettelen ap:n kommenttia, että lapsesi opettaja on hädin tuskin käynyt mitään kouluja peruskoulun jälkeen. Ei hän siinä tapauksessa ainakaan virassa voi olla, koska virkaan ei voi valita muodollisesti epäpätevää.

Vierailija
2/2 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aina kuittaa kaikki viestit " päivi-ope" ...olen ajatellut, että hän on opettaja koulutukseltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä