Mitä ihmettä tämä on ja mitä tulisi tehdä?
Lapsemme 2,5-vuotta oli mumminsa kanssa aamulla hiihtämässä mummolan pihalla, jolloin minä poikkesin kauppaan. Tämän jälkeen hän oli leikkinyt vielä hetkisen mummolassa sisällä ja syönyt ruoan, jonka jälkeen minä hain lapsen autolla. Lapsi melkein nukahti autoon ja ulkovaatteita riisuessamme hän valitti polveansa. Pyysin häntä kävelemään minulle malliksi ja hän konttasi sänkyynsä. Laitoin lapsen nyt nukkumaan ja ajattelin tarkistaa tilanteen päiväunien jälkeen.
1. Voiko jalka/polvi olla murtunut, vaikka olisi hiihdon jälkeen normaalisti leikkinyt?
2. Voiko lihakset vain olla kipeytynyt tottumattomuudesta ja saada lapsen aristamaan jalkaansa?
3. Pitäisikö meidän käydä lääkärissä näyttämässä jalkaa?
Kiitos avusta suuresti!!!
Kommentit (2)
Näkyykö mitään jälkeä, ruhjeita, mustelmaa. Soita mummolle ja kysy onko lapsi kaatunut tai muuten satuttanut polvensa.
Lapset on joskus kovia liioittelemaan. Meidän esikoisella on toisinaan jalka kipeä, kun pitäisi kävellä jonnekin. Joskus taas on käsi kipeä, kun pitäisi tedä jotakin mitä ei halua. Ja joskus taas sattuu mahaan sisälle, kun komennan vaikka siivoamaan lelunsa.
ap