Ahhh... rasvapommi syöty. Ja oli hyvää...
Olen raskaana ja aika totaalisessa herkuttelukiellossa kilojen takia. Mutta tänään kun kävin taas neuvolassa kuuntelemassa torut dieetistä huolimatta, olen syönyt kotiuunissa paistettuja ranskalaisia Saarioisten Ranch-salaatinkastikkeen kera. Jumankekka kun on hyviä!!
Ja huomenna palaan taas salaatin ja jälkiuunileivän pariin kiltisti.. Voisipa tämän maun säilöä talteen myöhempää käyttöä varten..
Kommentit (11)
Sanoinhan, että olen ollut dieetillä ja jatkan samaa rataa, herkuttelen tämän YHDEN kerran. Ääliö.
Ap
Raskaana = läski??
Toisekseen, sinäkö et koskaan syö muuta kuin täysjyväriisiä ja höyrytettyjä kasviksia??
Paista vaikkapa ohuehkoja perunaviipaleita ritilällä uunissa ilman öljyä tai muuta rasvaa ja dippaa näitä viipaleita sitten esim maustettuun kevytkermaviilikastikkeeseen tai kevytmajoneesiin.
synnytyksestä. Hoikka voikin herkutella ilman huonoa omatuntoa, mutta "laadukkaat" ruokailutottumukset pitävät huolen siitä, ettei edes tee mieli ranskiksia salaattikastikkeen kanssa (laatta lentää ajatuksestakin), vaan herkkuihin kuuluu esim. uudet perunat, graavilohi, fetajuustosalaatti ja jälkkäriksi mansikat ja jätski tms...
käsittämätöntä, että joku pitää noita herkkuina.
Herkuttelua en kuitenkaan tuomitse. Herkkupäivä silloin tällöin motivoi syömään muuten terveellisesti ja kevyesti.
Siinä toki osuit oikeaan, että olen läski odottaja, mutta mielestäni olen onnistunut ihan hyvin pitämään kilot kurissa odotusaikana. Nyt kun mennään rv 25+ on tullut 5kg lisää. Edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa on ollut jo 12-15kg. Tiedä sitten, mistä torut sain, mutta näin kävi..
Nyt jää perunat taas ruokalistalta pois kaikissa muodoissaan, joten älkää olko huolissanne puolestani. =0)
ap
Ei peruna ole pahasta, jos sitä syö "oikeassa" muodossa ja ilman transrasvaa ja salaatinkastiketta. Teepä näin: Lohko isoja perunoita lohkoiksi tai lankuiksi, laita ne pellille ja sivele hieman kylmäpuristettua rypsiöljyä päälle + haluamiasi mausteita. Paista uunissa 200 asteessa n. 20-30 minuuttia ja takaan, että ovat parempia kuin kaupan yököttävät ranskikset. Niiden kera raikasta salaattia tomaatin, kurkun, sipulin ja viinietikan kera, sekä perunoille hieman dippisekoituksella maustettua kermaviiliä tai esim. ruohosipulileviettä, niin johan maistuu hyvälle! Ja tätä saa syödä vaikka kerran viikossa, jos muunkin ruokavalion pitää terveellisenä ja järkevänä.
kuullut. Nyt onnekseni tajusin, että minusta ei koskaan voi tulla läskiä. Olen tavallaan ihmetellyt, kun en liho, vaikka herkuttelen mielestäni jatkuvasti, mutta herkkuni ovat vain täysin erilaisia kuin todellisten punkeroiden. Hyvä aina välillä herätä tähän. Voin mättään omia herkkujani mielin määrin, koska ne eivät oikeasti ole edes epäterveellisiä. Herkkuihini kuuluu mm. tuore ruisleipä / itsetehdyt sämpylät juuston kanssa, luonnonjogurtti marjojen (esim. mustaherukat) kanssa jne... NAM! Ihanaa, että ap: "herkut" kuvottavat.
hykerryttää, miten helppoa joitakin on provosoida. Oikein suitsutetaan omaa erinomaisuutta ja solvataan avauksen tekijää.
Satunnainen herkuttelu, oli se safka mitä hyvänsä, ei varmaankaan maata kaada. Oletteko koskaan kuulleet muuten näistä erikoisista mieliteoista, mitkä on saaneet odottavat mammaskaiset kautta aikojen syömään outoja asioita?
Ja mitä sitten, että aiheuttaa vauvalleen riskin mm. korkeaan kolesteroliin ja diabetekseen. Pikku juttu, kunhan itse saa sika mässätä, minkä kerkeää.