Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---MAALISTEN PERJANTAI---

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alkoikin tänään aamu jo kello 6. kun eka oli puolitoista tuntia enempi tai vähempi huudettu. mä toivon että tämä johtuu hampaista, siis aamu itkeskelyt, kun pimeinä tunteina sitä alkaa kuvittelemaan ties mitä. toivottavasti emppu kohta väsyy että päästään edes vähäksi aikaa takasin nukkumaan.

Ja just eilen ajattelin että onneksi meillä nukutaan aina ainakin setsemään, näin se vaan kostautuu=) mikähän taika siinä on kun ei tämä nyt ainut kerta ole kun näin on käynyt?

Nyt täytyy lopettaa, viisisormijärestelmällä tyttö sylissä on vaikeaa kirjoittaa=)

Vierailija
2/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kerrankin aloitettu pino ajoissa! Hyvä, että on muitakin aamuvirkkuja. Meilläkin aamu alkoi jo klo 6, mutta syypää oli mies, joka ei saanut enää unta. Nousi varmaan jo 5.30. Sitten klo 6 minä heräsin vessaan, jolloin mies pyysi katsomaan yhtä työjuttuaan! Siis ihan oikeasti! Ei ihan kympillä olisi huvittanut kommentoida hänen työasioitaan unenpöpperössä, mutta kun asia " on niin tärkeä minulle" ... No, enhän minä sitten enää unta saanut, kun kommentoinnit oli kommentoitu, ja siinä sitten Saanakin heräsi. Yritin vielä saada nukahtamaan viereeni, mutta ei siitä mitään tullut. Ja vähän ennen seitsemää heräsi Nuuttikin. Niinpä olemme kohta jo valmiita lähtemään puistoon.

Tästä tuleekin kiireinen päivä. Pitäisi nimittäin siivota koko kämppä. Eilen isännän piti imuroida, mutta hänellä on selkä niin huonossa kunnossa, että sai naprapaatiltaan käskyn levätä pari päivää. Niinpä koko siivous imurointeineen, vessan pesuineen ja pölyjen pyyhkimisineen jäi minulle... Ja illalla tulee vieraita, eli pitää vielä laittaa ruoat, kattaa pöytä kauniisti jne... Arvatkaa, pursuanko energiaa lyhyen yön jälkeen? No, kai tämä päivä taaperretaan jotenkin... Mutta lattioita en kyllä rupea pesemään, jääköön ensi viikkoon!

Muuten ei uutta. Eilinen oli lapsilla oikein " äidistä kaikki mehut pois" -päivä, eli koko ajan roikkui jompikumpi kimpussa, itki, kiukutteli jne. Illalla olin ihan poikki... Toivottavasti tämä päivä on siltä osalta parempi, kun tekemistä riittää muutenkin.

No, kai se on parempi ryhtyä hommiin. Nyt siis lapsille ulkovaatteet päälle, ensin ulkoiluttamaan koira ja sitten puistoon!

T: Valmiiksi väsynyt Terhi ja energiset kullannuput

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kertoa meidän merkittävä edistysaskel eiliseltä: Saana pissasi ekan kerran pottaan! On se kumma, miten yksi liraus voi aiheuttaa sellaisen onnentunteen ja riemunkiljahdukset äidissä ;-)

Terhitaas

Vierailija
4/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi leikkii niin nätisti,jos vaikka yrittäisin olla tässä koneella.Kohta se on varmaan roikkumassa jaloissa.

UNET: vielä kerran jos kertoisin miten meidän uusi elämänrytmi menee ja yö. Eilen mimmi nukkui päikkäreitä 2.45min ja yöunille mentiin klo 21. Taas ihan muutamassa minuutissa nukahti ja nukkui ääntä päästämättä klo 8 asti!! Kyllä on tällä äidillä hyvä mieli!! =)

LOST: Kattoiko kukaan nelosen uuden sarjan? Mitä mieltä olitte? Sitä on niin paljon kehuttu ja mainoksia ainakin oli ihan älyttömästi.Luulen että kai nyt nämä ekat jaksot tulee katsottua.

VIIKONLOPPU: tänään tulee Mimmin isovanhemmat kylään ja käly. Tai ne tulee lähinnä koneelle tekemään työhakemuksia,mutta samalla tietty moikkaa meitä.Meenkin tästä kohta leipomaan kääretorttua.

Huomenna on kauppapäivä.Pitäs suunnitella viikon ruoat.Jotain uutta ruokaa pitäs keksiä,ärsyttää kun samat pöperöt viikosta toiseen.ONKO HYVIÄ EHDOTUKSIA?

Sunnuntaina aamusta äänestämään ja iltapäivällä tulee mimmin kummit kylään.Pitäs heillekin jotain leipoa..jospa pullaa,tekisin taas niitä laskiaispullia.Ne on nykyään miun herkkua ;)!! (ennen en tykännyt oikein kermavaahdosta)

Jaahas,rakas tyttäreni tuli pyytämään äitiä pois koneelta,joten pitäneen mennä!!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18+6

Vierailija
5/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun perjantai. Meilläkin on kokonaan vapaa viikonloppu. Ollaan ihan kotosalla koko perhe.

VIIKONLOPUN RUOKA: Possun ulkofilettä 400 g, 100 g kevyt sulatejuustoa (esim 9 %), 1 dl 5 % kevytkerma, 1 dl vettä, puolikas lihaliemikuutio, 1 tl rakuunaa, ripaus mustapippurirouhetta, iso nippu persiljaa

Viipaloi file noin sentin paksuisiksi pihveiksi, paista pannulla. Kun pihvit on kypsiä, lisää joukkoon sulatejuusto, kevytkerma, vesi ja mausteet (ei persiljaa) Anna kiehua kunnes kastike on sopivan paksuista. Lisää päälle persiljasilppu. Tarjoa keitetyjen pottujen ja tuoresalaatin kera. Nami nami.

Tota kermaa ja sulatejuustoa ei siis missään tapauksessa kannatta vaihtaa raskaampiin versioihin, sillä tää kastike toimii loistavasti noilla kevyttuotteillakin. Jos perhe on kova syömään kastiketta, kannattaa kastikeainekset laittaa tuplana.

Tää ohje on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen! Erittäin helppoa ja hyvää.

YKSIVUOTISSYNTTÄRIT: Oletteko ajatelleet järjestää synttärijuhlat? Millaiset? Monelleko hengelle? Kutsutteko vain lähimmät ystävät vai mummit, kummit, naapurit ja tutun tutut? Me kyllä järjestetään juhlat, mutta en osaa rajata kutsuttavia ja henkilölukumäärä tuntuu paisuvan valtavaksi. Kääks.

Nyt pitää lopettaa, kun Jenna tahtoo tänään vain istua sylissä. Siispä me sylittelemme.

Marju ja Jennuli

Vierailija
6/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita on tulossa, neljäs alahammas sieltä pilkottaa kun pääsin vahingossa katsomaan, aamulla nukkui ekat päikkärit jo 8-9 ja on kakkinutkin jo kahteen otteeseen.....Tiedä sitten mistä moinen johtuu kun norm. vain kerran päivään, vähän taitaa vatsakin krempata, johtuiskohan sekin hampaista tiedä en=)

Vierailija
7/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäri juhla juttua=) En kyllä jaksaisi kokopäivää juhlia, vaan että vieraat tulis tiettynä kellon aikana ja lähtis kohta jo pois=) Ei tuo pikkuinen kuitenkaan ymmärrä hirveästi viellä synttärien päälle. Meillä on viellä lähipiirissä aika paljon lapsia jotka ovat 2-4vuotiaita joten sitä menoa ja riekkumista kyllä sitten riittäisi=)

Onneksi viellä on kuitenkin se pari kuukautta aikaa ennen 1!!! Hui, hirveätä kohtahan jo ensimmäiset maaliskuiset viettää ykkösiä....mihin tämä aika menee!!!

Vierailija
8/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko miettineet millaiset juhlat järjestätte. Olisiko juhlissa esim joku teema? Vai ihan " normaalit" synttärit - kakkua ja kahvia/mehua.

Mua vaivaa kauheasti tää synttärijuttu. Olis kiva tehdä jotkut hauskat kutsukortit. Valokuvasta sais jonkun kivan jutun tehtyä, ehkä. Kaikki ideat otetaan kyllä ilolla vastaan.

Mäkin tykkäisin, että juhlat olis esim alkaen klo 13 ja päättyy klo 15. Mutta meillä ei tuo käy, kun ihmisiä on sen verran, että on parempikin, että tulevat vähän eri aikaan.

Marju, joka kuumeisesti etsii hauskoja synttärikakun ohjeita (prinsessalinna ois kiva=))

Vierailija
9/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,jälleen yksi rikkonainen yö takana.Siis jos joillakin maalismammoilla oli aikaisemmin huolena se,kun muksu rupee parkumaan kun tulis aika mennä yöunille,niin nyt se on sitten meillä.Nukkuma-aika kun rupee lähestyyn niin kaikki on vielä ihan ok,mutku on iltamaito juotu ja laitettu poika sänkyyn,niin alkaa armoton huuto.Siis ei mikään pikku itkun tuherrus vaan ihan kunnon parkuminen.Ja sitten on vielä sekin, että Juuso ei kelpuuta isäänsä rauhoittamaan ja nukuttamaan vaan äitin pitää tulla.Oon saanu rauhoittuun ja nukahtamaan siten,että pidän kättäni Juuson rinnan päällä ja hyräilen laulua.Siihen sitten nukahtaa.

Ja ne yöt sitten....vähän väliä herätään ja muutenkin nukutaan todella levottomasti.Ei auta,vaikka kuinka rauhotetaan iltaa.Huoh, että oikeesti vetää mieltä matalaksi kun muksu ei nuku.Ja sehän näkyy sitten päivän touhuissa,ollaan kiukkuisia yms.

G:Me ollaan miehen kans aateltu pitää Juusolle 1-vuotis juhlat,mutta kutsutaan vaan isovanhemmat ja kummit kylään.Kun niinkuin joku totesikin,eihän nämä vielä niin juhlien päälle ymmärrä.

Joops,mutta josko alkais siivoomaan...tai jotain.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija
10/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mikään aamu enää ole, mekin noustu ennen yhdeksää, mutta kuitenkin. Nyt Aatu nukkuu parvekkeella, saa nähä kuinka kauan, nimittäin lumikone on tuossa pihalla töissään jyryyttämässä. No, jospa se ei siitä häiriintyisi.

Suohomppeli: Tsemppiä, tiedän tunteen, kun nukkumaanmeno on vaikeata ja yöunet levottomat! Meillä oli ihan hirveätä vielä ihan vähän aikaa sitten tuo yöunille meno, siinä äitiäkin jo itketti. Nyt nukahtaa alta viidessä minuutissa, kun pidän kättä masun päällä ja laulan jonkun tuutulaulun. Menihän siinä muutama ilta, että oppi siihen, että voi sitä huutamattakin (LUE: karjumattakin) nukahtaa. Mutta yöt on vieläkin levottomia suurimmaksi osaksi. En tiedä, miksi nukkuu niin levottomasti. Pari-kolme tuntia nukkuu kuin tukki mennessään nukkumaan, mutta sitten alkaa se vääntelehtiminen, niinkuin ei nukkuisi kovin syvää unta. Eipä siinä itsekään sitten saa kunnolla nukuttua, kun koko ajan on valppeilla, että kohta se ränkäsee. Huoh...

SYNTTÄRIT: Jonkunlaiset juhlat kyllä pidetään, mutta ehkäpä tuolla Kainuussa, mummolassa, jossa on " kaikki" . Eli täällä Oulussa juhliin ei varmasti paljon porukkaa tulisi, mutta siellä on sukulaiset ja kaverit, niin siellä sitten varmasti pidetään. Ei nyt mitään isoja kemuja, mutta lähimmät kutsutaan. Kauheata, ei ole siihenkään enää paljoa aikaa!

Me ollaan nyt aamu siivottu Aatun kanssa. Piti kyllä siivota eilen, mutta katsoin parhaimmaksi siirtää täksi päiväksi, että pysyy varmasti iltaan asti siistinä, kun tulee ne meidän porukat tänne viikonlopuksi. Aatukin auttoi mm. sängyn petaamisessa ;)

Kyllä ihmettelin eilen, kun katsoin Salkkareita olkkarissa ja alkoi eteisestä kuulua semmoinen " pärryytys" . Menin katsomaan, niin poika työntää semmoista pientä formula-autoa edellään ja pärryyttää. Kysyin mieheltä, että mitäs tuo on, niin nauroi, että hän yksi ilta opetti pojan leikkimään autolla. Olivat yhdessä ajelleen ja pärisyttäneet. Pojat! :D Noh, kohta sillä oli kattilankansi, jota se työnsi lattiaa pitkin ja päryytti :D

Juu, nyt taidan lähteä " aamupalalle" , nimittäin en vielä ole syönyt mitään, kahvia vain ryyppinyt. Sitten täytyykin jatkaa siivoamista. Kivaa viikonloppua kaikille! :)

Neiti+Aatu 16.3

Vierailija
11/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ajatellut mitään teemaa, enkä mä tiedä tekisinkö edes kutsukortteja, mieli kyllä tekisi mutta se saanko aikaiseksi on kyllä ihan toinen juttu=)

Mä ajattelin josko väsäisi jonkun eläin aiheisen kakun, tykkään lehmistä että sen mallinen ja ihan muuten normi kermahärdelli olis kiva. Lapsille sitten(ja aikuisille) jotain pientä suolaista voisi tehdä.

Mitähän sellaista vauva ystävällistä naposteltavaa sitä tekisikään? Ehdotuksia otetaan vastaan=)

Meillä ei onneksi ole viellä nukkumaan mennessä ihan älyttömästi kiukuteltu, joskus kyllä saa istua tunninkin (tai yli) pinniksen vieressä ennenkuin likka rauhoittuu ja nukahtaa. Meidän tyty kun ei yksin jää nukahtamaan=) Viimevkl. Mies nukutti tytyn jopa kolmena iltana ja hyvin meni, oi että olin onnellinen kun sain vain maata sohvalla senkin ajan=) Vaikka täytyy kyllä sanoa että jotenkin haikealta tuntui kun ei itse saanut nukuttaa vaikka välillä veetuttaa se touhu, hieman ehkä pimeetä eikö? ;)

Vierailija
12/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa on päikkäreillä omassa sängyssään. Koitin laittaa vaunuihin parvekkeelle, mutta siitä saatiin aikaiseksi vain hillitön raivari. Otin tytsyn sitten pois sieltä ja laitoin sänkyyn. Sinne se jäi höpöttämään ja jonkin ajan kuluttua nukahtikin. Tosin melkein tunnin normaalia myöhemmin. Todennäköisesti sitten nukutaankin tuntitolkulla, kun meidän pitäisi lähteä unien jälkeen kyläilemään...

SYNTTÄRIT - me vietetään juhlia kotiseudulla, kun en jaksa alkaa vaivaamaan sukulaisia pitkällä matkalla. Anopin kanssa on ollut vääntöä siitä asti kun tänne Helsinkiin muutimme siitä kumpaan suuntaan matka on lyhyempi. Eli meidän pitäisi olla aina valmiit matkustamaan sinne, mutta hän on käynyt kuuden vuoden aikana meillä 2 kertaa!! Pidämme molempien sukulaisille omat juhlat, kun en halua kutsua omia sukulaisiani miehen vanhempien luo enkä päinvastoinkaan. Sen enempää en ole juhlia vielä miettinyt. Mutta hyvä idea oli tuo kuvaus etukäteen ja kuvan antaminen muistoksi jo synttäreillä. Laitetaan harkintaan.

RUOKAILU - meillä myöskin pitää huomio kiinnittää toisaalle. Tällä erää kädessä pitää olla jotain syötävää, kaikki tavara lentää kaaressa lattialle ja sen perään tuijotetaan pää alaspäin. Olen antanut vähäsuolaisia riisikakkuja tai sitä kovaa ruisleipää. Täytyis vissiin taas alkaa antaa sohia omalla lusikalla ruokaan. Tähän astiset kokeilut ovat päättyneet lautasen lentämiseen lattialle...

Mun piti imuroida, mutta en viitsi nyt kun Kaisa nukkuu sisällä. Josta pääsenkin kätevästi eilisiin gallupeihin. YLLÄTYSVIERAAT hukkuisivat tällä erää kissankarvaan, pölyyn ja mun hiuksiin. Yleensä meillä on tosi siistiä, mä olen vähän neuroottinen erityisesti järjestyksen kanssa. Villakoiria saattaa hetkittäin pyöriä nurkissa, mutta tavarat on oikeastaan aina paikoillaan. Mä siivoilen lelujakin kesken leikkien, jos ne on ihan levällään. En tietty niitä, joilla Kaisa just leikkii, mutta niitä muita.

Itseeni en jaksa panostaa. Yövaatteet pyrin vaihtamaan heti herättyämme, mutta meikkiä en juuri laita. Laitan vähän ripsaria silloin kun lähdetään tapaamaan ihmisiä. Tukka on muiden kotiäitien tapaan lähdes aina kiinni, hiuksia lentelee pitkin kämppää muutenkin. Kuinka paljon niitä oliskaan, jos ne olis auki?? Mä en ole koskaan ollut mikään laittautuja, joten eipä ne yllätysvieraatkaan mua peläistyisi. Nolo tunnustus: mä saatoin lähteä joskus töihinkin meikkaamatta...

Ai niin, piti vielä kysyä, että onko kukaan oirehtinut hapanmaitotuotteista ja miten? Kaisalla lehahti koko naama ihan punaiseksi, kun olin antanut parina päivänä peräkkäin jukurttia. Mietin sitä vaan, kun neidillä on muutenkin aika rusottavat posket. Mutta nyt se oli ihan selvästi sellasta pilkullista, kun normaalisti punoitus on jotenkin tasaisempaa. Ideoita??

Tällasilla mietteillä tänään, nyt menen syömään. Heipat!

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
13/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi suoritettu, pölyt pyyhkimättä ja vessat pesemättä. Pidän pienen tauon. Laitoin maalisneidin juuri nukkumaan, vetää varmaan taas puolen tunnin tirsat, kun just tänään olis hyvä, kun nukkuis kunnolla...

SYNTTÄRIgalluppiin piti vastaamani: Meillä järjestetään isovanhemmille ja meidän molempien sisaruksille sekä parille tuttavaperheelle. Meillä on aika vakiokokoonpano jo muodostunut näihin perhejuhliin, porukkaa tulee lapset mukaan lukien n. 30. Eli onhan vähän ahdasta, mutta yleensä porukka tulee vähän porrastaen n. 4 tunnin aikana. Ollaan usein tehty myös niin, että mun veljen perhe jää meille vielä iltaa istumaan ja yöksi, saa sitten rentoutua varsinaisen juhlinnan jälkeen mukavassa seurassa. Jatketaan samaan malliin varmaan nytkin noiden synttäreiden suhteen. Nyt vaan ollaan oikeana synttäripäivänä matkalla Lappiin, joten synttärit pidetään vasta huhtikuussa.

Ja vielä Kualle Kaisan poskien lehahduksesta: Minä ehkä odottaisin pari viikon-pari ja kokeilisin uudelleen. Oliko maustamatonta jogurttia vai jotain marjajogurttia? Jos marjajogurttia, voi reaktion aiheuttaa tietysti se marja/hedelmäkin, jolloin voisi auttaa, jos koettaisi toista jogurttia. Tai sitten tosiaan jos odottaa taas hetken ja koettaa sitten ihan pienellä annoksella (tyyliin 1 tl - vaikka en tietysti tiedä, vaikka nytkin olisit koettanut noin vähällä). Ei ole kyllä kokemusta tuollaisesta, mutta maalaisjärki sanoisi noin...

Ja nyt siivoamaan vessoja!

Terhi

Vierailija
14/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, heti kun alan kirjoittamaan, kuuluu tyty heräilevän päikkäreiltään..No jos, muutaman sanan ehtisi...

Tosiaan, uskomatonta, miten tämä aika rientään! Pian jo 1-vuotissynttärit lähestyvät! Ja tänäänkin tuli niin elävästi mieleen viime vuosi tähän aikaan, kun helmikuussa alkoi äitiysloma..Ihana auringonpaiste kuten nytkin ja niin keväistä! Viime keväänä tuli oltua ulkona paljon ja käveltyä ja odotti jännittyneenä pientä kääröä - Kevät on ollut aina lempivuodenaikani ja etenkin nyt, kun siihen liittyy vielä niin paljon lämpöisiä ajatuksia. - Ja nyt ollaan jo tässä...jotenkin niin kaihoisaa...

Ja takaisin tähän päivään : ) Viime yö oli tosi rikkoinen täälläkin ja syy on ilmeisesti toinen yläetuhammas, mikä on puskemassa läpi. Toivottavasti yöt tästä rauhoittuvat.

Pitäisi alkaa kovaa vauhtia pakkaamaan, kun ollaan tänään lähdössä pohjoiseen. kaikki vielä ihan hujan hajan, mutta ehtiihän tässä. Olin aamulla hammaslääkärissä ja ei ollut mitään herkkua ei..piti paikata viereinen hammas ja lääkäri löysi vahingossa toisesta hampaasta paikan alta reiän..kääks. Onneksi huomasi, kun sitä ei näkynyt missään tarkastuksissa eikä kuvissakaan. Pitää hiukan rajoittaa tätä namin syöntiä...öhöm.

Mistäs sitten olikaan puhetta- niin hapanmaitotuotteista. Ei olla vielä kokeiltu, mutta pian aion kokeilla raejuustoa ja jogurttia. Eilen oltiinkin 10kk neuvolassa ja siellä oli näistä puhetta. Tuntuu vaan niin hurjalta, että pian saa antaa normaalia maitoa " vauvalle" .

Mutta nyt toimiin

kevätmama&Pirpana

Vierailija
15/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollutkin kovasti juttua.Enpä ole paljon itse ajatellut asiaa,joten kävin tuossa kirjoitamaan vieraslistaa. Meille tulisi n.20henk.Lähinnä isovanhemmat,kummit ja mein sisarrukset.Muutama kaveriperhe kutsutaan.Mitään teemaa ei vielä,mutta eiköhän joskus sitten kun Mimmi on vanhempi. Kutsukortit toki askarrellaan itse.

Minä tykkään kovasti järjestellä pippaloita,joten näihin tulee kyllä panostettua.Mummo tuossa sanoi mielellään auttavansa leipomisessa.Kakku nyt tietenkin ja joku suolanen piirakka ois kiva.

Paikkana varmaan ihan kotona.Ahdasta tulee,mutta sopu sijaa antaa!

Me aamusta kanssa siivottiin ja leivottiin omenasose kääretorttu.Mimmi on kyllä kova auttamaan..

RUOKAILUSTA piti vielä mainita,että tnään annoin neidin itse syödä.Voi sitä riemun määrää ja sotkun.Mutta sain sinne suuhun nyt jotain menemään ja kyllä Mimmikin sai muutaman murun kauhottua.

Tänään on taas mahassa ollut hiljasta.Heti sitä on huolissaan kun ei totuttuun tapaa myllerrä.Jännästi on maha nyt oikein kunnolla pullahtanut esille-ihana!!

Eipä tässä kummosempia-illan jatkoja!!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18+6

Vierailija
16/16 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole Tuulia huolissasi sikiön liikkumattomuudesta tai pikemminkin liikkeiden tuntumattomuudesta! Raskaushan ei ole vielä puolivälissäkään, joten eipä ne liikkeet kovin hyvin vielä kaikki tunnu. Eiköhän se pirpana siellä ihan hyvin vio ja liikkuukin, mutta ei niin että aina tuntisit sen! Varmasti vielä loppuraskaudesta manaat, että onko pakko liikkuan niin paljon, että kipeää tekee.

Synnttärit: Enpä olekaan kyseistä asiaa pahemmin pohtiunut. Nyt kun oikein mietin, niiin varmaan isovanhemmat, tädit perheineen, kummit ja muutama ystäväperhe tulee kutsuttua. Tuskin mitään kovin suureellista. Kahvittelua ja kakuttelua.

Käytiin taas tänään lääkärissä näyttämässä Helmin korvaa, kun epämääräinen kiukuttelu jatkui ja korvaa harotaan ja kiukutellaan, kun siihen kosken. Ei siellä mitään ollut, hyvin oli lähtenyt parantumaan ja lääkäri arveli Helmin lähinnä ärsyyntyvän siitä korva nyppimisestä. Ei siksi, että se olisi kipeä. Joten äiti jättää vain lapsen korvat rauhaan!

Eipä tässä tämän ihmeellisempää sitten ollutkaan. Moido!

lehtovi ja Helmi huomenna 10 kk