Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 6kk:n ikäinen vauva nousee itse seisomaan. Onko muilla?

26.01.2006 |

Miten ootte varautuneet? Pehmusteita jokapaikkaan? Kypärä päähän :)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Meilläkin poika 6 kk ja kohta jo kävelee. Taisit kyllä jo kysyessä tietää ettei sitä ihan jokapoika teekkään noin varhain. Minä ainakin olen ylpistellyt asialla joka puolelle, niin käsittämätöntä tällänen pikkuvauvan seisoskelu on :-)

Meillä siis tämä tokapoika on veljestään poiketen ihan eri tyylillä liikenteessä liikkumisen suhteen. Eka on varmisteleva ja rauhallinen tapaus eikä ikinä kolhinut itseään pienenä (joopa kun nyt on 2 v niin onpa iso...). En siis voi käsittää, miten tämä toinen kopsauttelee päätään vähän väliä kun kaatuu suorilta jaloilta. Tuntuu, että itsekin " tietää" olevansa liian varhain puuhaamassa moista: entinen hymypoika konttailee ympäriinsä ja seisoskelee siellä ja tuolla ja kitisee ja itkeskelee paljon enemmän kuin ennen. Ihan kuin ois väsynyt koko ajan muttei voi olla seisomatta ja liikkumattakaan. Jotenkin surku tulee. Tai sitten kitinä on hampaitten teosta johtuvaa :-)

Mitenkään ei olla " pehmustettu" mitään, tuntuu, että ainoa mikä auttais ois kokovartalokipsi sille liikuntaesteeksi tai sitten kokonaan pehmustettu huone, muttei sekään vaihtoehto oikein ole toteutettavissa.

Vierailija
2/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aattelinkin ettei tämä ihan tavallista ole kun en tunne lähipiiristä ketään, mutta aattelin sentään että täällä palstalla olisi useita.

Tuo kuulostaa tutulta kun sanoit että entinen hymypoika nyt kitisee. Meillä myös tyttö oli ennen aina yhtä hymyä ja nauroi mutta nyt kitisee eikä tahdo pysyä paikallaan ollenkaan. Nousee jalkaa pitkin ja kitisee. Lyö päätään milloin mihinkin tai huutaa kun ei jaksa enää pitää kiinni ku seisoo pinnasängyssä. EI tosin kävele. Askelia ottaa vain kun siitä pitää kiinni. Vauva on vielä ihan vauvan näköinenkin. Pullea ja pehmeä :) TUntuu niin hullulta että se on jo pystyasennossa.

Esikoinen oli samanlainen kyllä. Hänkin tyttö. Vauhti ei oo tosiaankaan pysähtynyt sen jälkeen vaan vauhti vaan kasvaa pituuden myötä. Nyt hän jo kolme. Jotenki helpottavaa kuulla että muillakin on näin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minun poikani nousi seisomaaan 5 kk 3 vkoa vanhana. Pelästyin, kun en löytänyt vauvaa yöllä sängystään. Seisoi perimmäisessä nurkassa ja huusi, kun ei osannut mennä alas. Oli tätä ennen jo kontannut viikon. Päässä oli pidettävä pemeää kypärää, kun konttausasento oli kuin härällä (pää alhaalla) ja meno lujaa. No - tästä on yli 15 vuotta! Nyt poika on edelleen kieltämättä erittäin liikunnallinen ja lahjakas urheilussa - liekö tällä mitään yhteyttä. Ainakin tarve liikkua on aina ollut kova. Aika rankkaa se vaan alussa oli, kopsahduksia tuli ja varsinkin suusta tuleva veri pelotti (kun kädet eivät kontatessa pysyneet mukana ja huuli osui maahan..) Tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kuitenkin poikamme 6,5 kk seisoi ensimmäistä kertaa tukea vasten. Nousee siis seisomaan kun pidän häntä sylissä pystymmässä tai hyppyytän. Kokeilin sitten laittaa kädet pöydän reunaa (pidin tietenkin omat kädet hyvin lähellä kylkiä varalla) vasten hänet itse seisomaan ja siinähän seisoi ainakin 10 sekuntia! Tänään teki saman usemmankin kerran. Poika ei nouse itse vielä istumaankaan vaikka tukevasti istuukin kun hänet istumaan laittaa. Nyt vaan kauhulla odotan että koska keksii itse konstit ylös nousuun. Kaverillani on tyttö seissyt tukea vasten vajaa 6 kk iästä lähtien ja nyt 8 kk iässä ottaa jo ensiaskeliaan. On aika hurjan näköistä menoa kun ei vielä ole pienellä mitään tolkkua menemisessään. Toivon vaan että äidin " holtittomista" kokeiluista huolimatta poikamme pysyisi vielä jonkin aikaa lattiatasossa.

Vierailija
5/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pinnasänkyä heti alkoi kiertää kävellen siitä pitäen.

Ilman tukea " vasta" kuitenkin 11kk iässä. Hän on varovainen tyttö, ja tekee vaan sen, mitä varmasti osaa. Kiipeilyäkään ei ole siten varovaisuuttaan harrastanut oikeastaan, mutta muuten on kyllä varsin liikunnallinen ja rytmitajuinen, kova tanssija ja hyppijä, pomppija..

Alussa kyllä oli jonkin aikaa, että pää kopsahteli kontatessa joka paikkaan (kun samalla alkoi kontata 6kk iässä) ja seisomasta kupsahti nurin. Konttauskypärää ei suostunut pitämään päässään, joten oli vaan vahdittava tarkkaan. Ja jaloissa aina liukuestesukat.