Onko muka tasa-arvo Suomessa jo voimassa?
Kun tälläkin palstalla Halonen saa paljon enemmän moitetta teki sitten sitä tai tätä. On aika moisessa puristuksessa tällä hetkellä. Minä en ainakaan jaksaisi olla hänen tilassaan. Vähemmän Niinistöä täällä moititaan ainakaan niin henkilökohtaisella tasolla kuin Halosta. Olen kuitenkin varma, että myös Niinistö ei ole mikään puhtoinen pulmonen, mutta edelleen miehen on oikeus tehdä sitä ja tätä. Se on vainelle meriittiä. Naisen pitää taas olla aivan täydellinen ja kaikki iän kaikkisen vanhat jutut vedetään esiin. Olemme varmasti kaikki tehneet elämässämme virheitä, mutta kaikkihan oppivat virheistä. Ei ehkä joku Halonenkaan tekisi samalla tavalla tänä päivänä. Vähän inhimillisyyttä kaipaisi, vaikka kysymyksessä onkin nainen. Ikävää vielä, että pahimpia ovat juuri toiset naiset.
Kommentit (12)
Kyllähän Suomessa kaikki saavat opintotukea. Itse olen köyhistä piireistä, enkä ole ainakaan voinut opiskella kovin pitkälle, koska se opintotuki ei pitkälle riitä, ei sillä tule toimeen. Hyvävointiset ja tuloiset vanhemmat sentään voivat avustaa lapsiaan, sillä heillä on siihen varaa.
paremmin kaikessa, koska vanhemmilla on ollut mahdollisuus tarjota lapsilleen jo kotona sosiaalista ja kulttuurista pääomaa ym. Työläis ja köyhät vanhemmat eivät ole sitä pystyneet lapsilleen välittämään. He ovat jo kouluun mennessään huonommissa lähtökohdissa. Tämä on oikein tutkimuksilla todistettu.
eivät pysty itse maksamaan hoitojaan jättää heitteille. Rikkaillahan on mahdollisuus itse maksaa nämä kulut.
vaikka eihän sitä oikeasti voi koskaan saavuttaa täysin.
Vierailija:
Kyllähän Suomessa kaikki saavat opintotukea. Itse olen köyhistä piireistä, enkä ole ainakaan voinut opiskella kovin pitkälle, koska se opintotuki ei pitkälle riitä, ei sillä tule toimeen. Hyvävointiset ja tuloiset vanhemmat sentään voivat avustaa lapsiaan, sillä heillä on siihen varaa.
alle 20-vuotiaan opintotukeen vaikuttaa vanhempien tulot, niiden ei tarvitse olla kovinkaan suuret jotta tukea ei saa.
itse en saanut, opiskelin vielä vuosi sitten alle 20-vuotiaana ja täytyy sanoa että kyllä on nälkä jos ei äiti ja iskä maksa, niin kuin minun tapauksessani ja monessa muussa on.
jos saa opintotukea, voi ottaa lainaakin ja siten voi tulla edes jotenkuten toimeen.
2
Vierailija:
eivät pysty itse maksamaan hoitojaan jättää heitteille. Rikkaillahan on mahdollisuus itse maksaa nämä kulut.
kaikkien pitäisi maksaa kaikki itse tai sitten kaikkia tuettaisiin yhtä paljon, joka ei tällä hetkellä toteudu.
Kyllä tutkimusten mukaan on vain niin, että rikkaiden ja hyvätuloisten lapset menestyvät paremmin edelleenkin. Väitä mitä väität. Kyllä kaikki Suomessa saavat opintotukea, jos asuvat omissa oloissaan. Onhan se vähän eri asia asua kotona kuin itse kustantaa kaikki asumiskulut. Ymmärrän, että ainakin siinä tapauksessa otetaan huomioon, että opiskelija asuu vanhempien luona ja vanhemmat ovat hyvätuloisia.
Voi että olet noin katkera, kun Sinulla on niin hyvätuloiset vanhemmat, että pystyvät kustantamaan Sinulle opiskelun ja voit vielä asua kotona. Monet joutuvat jo lähtemään kotontaan viimeistään 18-vuotiaana töihin, kun vanhemmat eivät pysty tai halua kustantaa lastensa elämää.
Tiedän, ettei pelkällä opintotuella kovin pitkälle hurrata, vaikka sitä saisi, jos itse joutuu kaiken maksamaan. Kyllä sitä on käytävä sosiaalitoimistossa tai töissä.
Voithan Sinäkin mennä sosiaalitoimistoon. Saatkohan vain sieltä mitään?????
opintotukea riippumatta vanhempien tuloista ja siitä, missä asuu.
olet köyhän yksinhuoltajan lapsi tai vaikkapa hyvätuloisten vanhempien lapsi. Sinulla kertyy jo koko lapsuuden ajan paljon paremmat lähtökohdat kaikkeen kuin tällä yksinhuoltajan lapsella. Tämäkin on todistettu tieteellisesti.
Onko lapsen vika sitten syntyykö hän köyhään vai varakkaaseen perheeseen, mutta kuitenkin lapset yleensä perivät vanhempansa, joten lapsen hyväksi ja onneksi rahat ja omaisuus useimmiten kuitenkin tulevat.
Vanhemmilla ei ole velvollisuutta elättää yli 18v lastaan.
haluavatkin oikein, että meillä olisi näitä köyhiä ja surkeita, jotta heidän asemansa vain parantuisi ja heillä olisi millä mällätä. Totuus on, että se on heiltä pois, mikä on teillä ylimääräisenä. Tarvitseeko kaikilla olla mersu perseen alla jo nuoresta lähtien, kun joillakin ei ole edes mahdollisuutta käydä koulua? Meillä saattaa olla tosi räikeää tämä eriarvoisuus.
Minulla ei esimerkiksi ole ollut mahdollisuus kouluttautua kovin pitkälle, sillä olen joutunut koko ajan tekemään töitä, jopa jo lapsena. Kyllähän minuakin hiukan harmitti, kun joku tuttavani osti siihen aikaan vielä markoissa puhuttuna noin 1000 mk:n kengät itselleen ja tokaisi, että ostin isän rahoilla. Hän oli myös juuri suunnitellut muuttamissa Eiraan isän yhteen asuntoon. Minä asuin omakotitalon yläkerrassa kylmässä vuokrakämpässä, jossa ei ollut edes pesumahdollisuuksia vielä 1990-luvulla. Sitten minä kävin pienipalkkaisessa työssä, vaikka olisin halunnut opiskella ja opiskelinkin työn ohessa sen minkä jaksoin. Samaan aikaan tämä tuttavani kävi kauppakorkeaa ja mietti, että jospa sitä menisi vähäksi aikaa Uppsalaan opiskelemaan. Sitten kun kävimme risteilyllä, minä otin C-luokan hytin. Hän oli luxus-hytissä, jossa minäkin pääsin käymään.
se on joukkoilluusio.
vai kuulostaako sinusta reilulle, että nuorista vain köyhimpien lapset saavat opintotukea, ja nämä " rikkaiden" lapset näkevät parhaissa tapauksissa nälkää?
eli juttu on mennyt toisinpäin, köyhät sortavat jo hyvätuloisia :(