MAALISPERHEIDEN TORSTAIN kuulumiset!!
Kommentit (15)
Ah,miten voikin joskus olla levännyt olo,ihanaa!!
PÄIVÄ/YÖunet: Eilen Mimmi otti ja nukkuin 1½h päiväunet.Iltapäivällä yritin nukuttaa viereeni,jotta pienet tirsat ois ottanut,mutta eipä neiti nukahtanut. Illalla nukkumaan käytiin klo 20.45 ja taas nukahti muutamassa minuutissa.Klo 21.30 heräsi itkemään,mutta 5min rauhoittelun jälkeen nukahti uudelleen.Seuraava herätys oli taas klo 8. Minä itse osasin nyt jo nukkua ja nukuinkin 8h eräämättä kertaakaan!! Millonkohan viimeeksi moista on tapahtunut..
Tuolla oli erilinen pino tälle,mutta galluppia laitan nyt ihan meille maalisäideille..
MILTÄ SINÄ NÄYTÄT KOTONA/ miltä koti näyttää,jos yllätysvieraat yllättävät päivällä?
Minä pyrin,että on tukka kammattu ponnarille,ennen meikkaisin päivittäin,mutta nyt en kehtaa jos en mihinkään ole menossa.Ehkä nyt ripsiväri on melkein joka päivä. Vaatteena mammahousut ja joku paita,jos viileämpi ilma niin vielä villatakki. Koti on " yleissiisti" , vaikka lelut hujan hajan. Keittiössä saattaa olla isompikin kaaos,mutta pyrin ettei kauheasti likasia astioita loju tiskipöydällä. Se on sellanen paikka,mitä sais olla koko ajan siivoamassa,jos meinaa että siistinä pysyi..
Tällästä tällä erää..
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18+5
Meille varmaan taas tulossa hampaita(siis ei meille vaan Emmalle) ei kiva että pikkuinen niitä kipuilee=( Tänään aamukin alkoi tuntia normaalia aikaisemmin eli 7. Ei haittaa mutta itse en saanut yöllä unta ja olo on sen mukainen=)
Jos meille tulisi ylläri vieraita vaikka nyt niin ei hävettäisi yhtään, täällä on yllättävän siistiä eli mä olen saanut viimepäivinä sentään jotain aikaiseksi=) Harvinaista.
Mä itse näytän kyllä ihan kotiäidiltä;) todella nuukahtaneelta sellaiselta, mutta ei tässä ole eroa mun kotilookkiin ennen vauvaa. Mä en koskaan oikein edes ole oppinut meikkaamaan ja hiukset on kiva vetää vaan ponnarille usein edes harjaamatta=) Täytyy kyllä myöntää että vaate ostoksille olisi pakko päästä multa on vaatteet ihan loppu finaalissa. Kohta ei kehtaa enää ihmisten ilmoille lähteä kun kaapissa roikkuu pelkkiä nukkavieruja vaatteita tai sitten niitä hyviä/siistejä kuteita jotka ei edes mene päälle!!!!!!!
Nyt emma tekee jotain kiellettyä kun hiljeni täytyy mennä katsomaan;)
Tänään on tosiaan jo torstai! Tämä viikko on mennyt älyttmän nopeasti!
Mulla on tänään koulusta vapaata ja vein Henrin hetki sitten tarhaan. Menen itse vasta yhdeksi töihin mutta niillä oli tarhassa sen verran kivan kuuloista ohjelmaa tänään et ajattelin et Henrikin tykkää ja vein hänet nyt jo. Nyt olis hyvää aikaa siivota mutta täällä mä vaan notkun. Mua jännittää/pelottaa aivan älyttömästi. Olen nyt tosiaan toisen vuoden terveydenhoitajaopiskelija ja teen päivän sijaisuuksia eri hoitopaikkoihin. Pääasiassa olen ollut hoitamassa vanhuksia (kuten menen myös tänään) mutta nyt ne soitti huomiseksi siätautisairaalaan! Olin siellä ensimmäistä kertaa tiistaina ja ihan hyvin meni. Siitä he sit päätteli et pärjään tuollakin. Osasto, johon menen on sydänvalvontaosasto! Mitä ihmettä mä siellä teen, enhän mä osaa mitään. Musta on varmaan enemmän haittaa kuin hyötyä siellä!
No vaikka ne lähettäiskin mut kotiin niin kai mä silti palkkaa saan????
Kiva kuulla et Tuulian Mimmi on alkanut nukkua yönsä kunnolla! On kiva herätä virkeänä uuteen päivään. Unikoululaisille vaan kovasti tsemppiä, älkää luovuttako. Sitkeys yleensä palkitaan. Meillä Henri kieltäytyi 6,5 kk iässä yöllä rinnasta ja alkoi itsellään nukkua kokonaisia öitä. Kunhan vaan sai illalla tarpeeksi puuroa niin pärjäsi hyvin yön. Joskus huuteli jotain aamuyöstä mutta annoimme hänen itse rauhoittua sängyssä ja hän nukahtikin pian uudelleen. Nykyään on aika harvinaista et hän huutelee mitään yöllä vaan nukkuu 21-7.30 hyvin. Viimeistään 7.30 hänet on herätettävä että ehditään ajoissa tarhaan ja minä kouluun/isä töihin. Illalla tarttis päästä vielä hieman aikaisemmin nukkumaan kun on jo ennen yhdeksää kovin väsynyt mutta kummasti se vaan venyy se nukkumaanmeneminen...
galluppiin vastausta: mä toivon aina ettei kauheasti yllätysvieraita tulisi sillä esim. nyt meiän keittiö on aika sotkuinen. Ja joka puolella kämppää on leluja hujan hajan mutta niitä nyt saa äkkiä heiteltyä lelulaatikoihin. Vessa on yleesnä suht siisti, samoin olohuone mutta tosiaan se keittiö kaipaa siivousta....
Nyt voisin mennä katsomaan eiliset salkkarit nauhalta ja sit pitää tehdä vielä sapuskaa ennen töihinmenoa. Pitäkää peukkuja että selviän siitä huomisesta!
Kalamami ja Henri 2.3
Ajattelin nyt ehtiä itsekkin kirjoittaa kun Nelli leikkii niin keskittyneesti omilla leluillaan..
Meillä on nyt unirytmi taas kerran ihan sekaisin. Eilen nukkui päikkärit 11-13 ja 15.30-17.00. Yöunille yritin 9ltä, mutta likka vaan höpötteli ja nyppi varpaitaan. Loppujen lopuksi uni tuli vasta 11. Sama tilanne oli edellispäivänä. Päikkäreistä tullut yhtäkkiä kovin pitkiä, mahtaisko se vaikuttaa asiaan.. Aamusti kyllä herättiin ihan normaalisti 9ltä. Tänään ajattelin testata josko päästäisiin vain yksillä päikkäreillä.
Ruoka ei ole oikein taas maistunut. Vielä viime viikolla hän söi kuin hevonen, ja nyt ei tahdo mennä mitään. Normaalisti syö aamupuuron n. 2dl, päiväruuan n.2 dl, välipalana jogurtti, iltaruoka n. 1,5dl ja iltapuuron n.2dl. Maitopulloja menee 1-2 päivässä ja yöpulloa ei olla hetkeen tarvittu. Nyt parina päivänä olen taistelun kautta saanut syömään puurot ja välipalan. No, kai se on taas joku vaihe. Toivottavasti!
Paljonko muuten muut maalikset juo maitoa päivässä? Joko muilla on kova yritys itse syömiseen? Nelli ei enää suostu syömään jos ei saa lusikkaa käteen ja sillä hän tökkii lautasta. Muutaman kerran onnnistunut saamaan ruokaa suuhunsa ja sitten tule niin leveä hymy että! =) Aika suttaamista se on, mutta niinhän se " kuuluukin" olla. Nokkamukistakin hän oppi vähän aika sitten juomaan itse. Ennen vaan annettiin se äitille ja näytettiin että juota!
Pottailua ei olla vielä aloitettu, pian olisi kyllä tarkotus. Luultavasti neiti tulee istumaan siinä ihan muuten vaan, sen verran on ollut pulkkakin kovassa käytössä sisällä. =)
Meillä koti näyttää ihan kohtalaisen siistiltä (meitä kun ei ole kuin 2 sotkemassa, helpompi siivota!). Mutta jos oikein ylläri-ylläri vieraita tulee, ne vois hetken katsoo kieroon kun näkis mut.. Mä en oikein jaksa itseeni panostaa jos tiedän et olen kotona eikä ketään tule. Yleensä päällä on sellanen verkkapuku ja joku vanha paita. Meikkiä en jaksa laittaa ja hiukset heitän vaan ponnarille. Joskus se on ihan kivakin olla ihan " rennosti" , ja piristää kummasti itseä jos jaksaa itseään laittaa vaikka olisi kotona.
Olikos se emppa051 joka kyseli mistä ollaan.. Eli ollaan myös satakunnasta, tarkemmin sanottuna Porista. Olisko joskus mahdollista tavata? Ja muutkin Porin läheltä..
Oletteko muuten jo ajatelleet yksivuotis- kuvausta? Mä olen nyt viime päivät yrittänyt metsästää jostain sellasta hienompaa mekkoa, mutta tuntuu ettei missään ole! Pitää varmaan teettää ompelijalla.. Ajan ajattelin varata piakkoin, kun se kuvaaja jolle haluan on aika työllistetty. Ja meillä on ajatuksena että mentäisiin kuvat ottamaan pari viikoa ennen, jotta vois synttäreillä jakaa kuvat mummoille ym.. Me kun joudumme juhlimaan synttärit etukäteen kun tyttö on isällä sen v-lopun kun on oikea päivä. Siihenkään ei ole enää kuin 5 viikoa. Voi luoja, mihin se aika häviää?
Nyt pitää mennä pyllypesulle, sen verran haiskahtaa.. =)
T; Jenni ja Nelli 2.3.
Meillä päivä alkoi siten, että painattelin lasten kanssa läheiselle päiväkodille tekemään Saanasta kasvatus- ja hoitosopimusta. (on muuten tosi kiva hikijumppa, kun kipuaa kunnon ylämäen vaunujen+seisomatelineen+kahden lapsen kanssa...) Käytiin siis läpi, mitkä on hoidon tavoitteet... Tuntuu vähän tyhmältä tuollaisen pikkumukelon takia, varsinkin kun hoitajakin on tuttu. Niinpä moneen kohtaan laitettiin, että " toimitaan samoin kuin Nuutin kanssa" ... No, hyvä kai nuo asiat on kuitenkin käydä läpi. Siellä mm. jutellaan elämänkatsomusasiat, eli saako osallistua joulukirkkoon, kysytään lupa hoidon järjestämiin retkiin jne.
Meillä Nuutti oli sitä mieltä, että klo 6.15 olisi hyvä aika herätä. Sain vielä hetkeksi viereeni köllimään. Saana heräsi sitten 6.40, joten silloin noustiin ylös. Hitsi, kun meillä on aamuvirkkuja lapsia... No, tietysti hoitoonlähdön kannalta hyvä, ettei tarvi repiä sängystä ylös.
Ja SIISTEYDESTÄ yms.: Mä kyllä toivon, että yllärivieraat varoittaisivat
tulostaan n. 10 minuuttia aikaisemmin... Yleensä meillä nimittäin lojuu sen verran tavaroita joka puolella, että sen verran menee siistimiseen. Yritän kyllä korjailla kaikkea pois pitkin päivää, mutta kummasti samat tavarat aina löytävät tiensä lattioille ja tuolinselustoille. Meillä miehellä on paha tapa jättää tavarat siihen, mihin ne kädestä putoavat. Itselläni on ollut samaa tapaa, mutta olen yrittänyt opetella siitä pois. Ja leluja tietysti lojuu joka paikassa... Välillä tuntuu, että ei mitään muuta ehdikään tehdä kuin korjata tavaroita paikoilleen.
Itse olen ihan pelkkinä kotipäivinä kyllä aika räjähtänyt. Jos on johonkin menoa, laitan vähintään tukkani (ts. föönaan+laitan hiuslakkaa) ja useimmiten myös meikkaan. No, lähipuistoon menen kyllä ihan laittamatta... Kotona minulla on päällä collegehousut tms. ja T-paita, joten vaatteitakin pitäisi vieraiden tullessa ehkä vaihtaa...
Sellaista täällä. Nyt menen laittamaan lapsukaisille ruokaa.
Terhi&lapset
Torstai toivoa täynnä. Tänään marssin jälleen joulutauon jälkeen painonvartijoihin, eikä siinä kyllä toivominen auta. Vaaka on armoton. No ikuisena painon kanssa kamppailijana tää on niin tuttua, jos paino heittää muutaman kilon suuntaan jos toiseen.
SIISTEYDESTÄ: Meillä on sellaista perussiistiä. Yllätysvieraat saa mun puolesta tulla koska vain. Eikös se ole niiden vieraiden häpeä, jos tulevat yllättäen, ei minun =) Meillä ei kyllä olisi mitään tarjottavaakaan yllärivieraille. Toisin sanoen, minä kyllä toivoisin, että vieraat ilmoittaisivat tulostaan hyvissä ajoin. Mutta siis siitä siisteydestä. Iltaisin kerään aina Jennan lelut pakoilleen ja siistin paikat muutoinkin, että on aamulla sitten mukavampi nousta. Laitan tiskikoneen yöksi päälle ja hyödynnän näin mm edullisemman yösähkön. Yritän pitää kodin mahdollisimman hyvässä järjestyksessä. Mua ahdistaa ihan kauheasti, jos koti on kuin pommin jäljiltä.
MEIKKAAMISESTA/VAATETUKSESTA: En meikkaa päivittäin. Aamulla laitan hiukset, toisin sanoen harjaan ja laitan hiuslakkaa. Vaatteina pääsääntöisesti käytän farkkuja ja t-paitaa. Jennalle puen päivittäin puhtaat vaatteet päälle. En ole itse likaisissa vaatteissa, eikä mun mielestä lapsenkaan tarvi olla vaatteissa, missä esim ruokatahroja. Jos Jennan vaatteet likastuu päivän mittaan, ne vaihdetaan puhtaisiin.
Nyt alkaa nälkä kurnimaan masussa. Menen keittämään itselleni iiiisooon lautasellisen kaurapuuroa. Namskis.
Marju ja Jenna
Johan väsyttää. Netimme on keksinyt kivan uuden tavan herätä leikkimään yöllä siinä yhden-kahden maissa. Omassa sängyssähän ei sitä sovi leikkiä ja peuhata vaan on ensin syötävä ja sitten alettava meidän välissä peuhaamaan. Todella ärsyttävää... No, jos tämä on taas joku vaihe vaan. Yöt on mennyt seitsemänkuisesta asti vaihtelevasti, sitä ennen nukkui kokonaiset yöt.
Me oltiin tänään verinäyte antamassa, jos se nyt auttaa jotain allergian selvittelyyn. Aika hyvin näyte saatin otettua, olin kyllä laittanut neidille Emla puudutteet taipeisiin sitä ennen. Äidille se vissiin kovemmalle noi tollaiset inhottavuudet ottaa.
Omasta lookista, kotona olen aina jazzarit jalassa ja sinä sitten joku paita tai huppari. Mulla on lyhyet hiukset, jotka on laitettava joka päivä muuten olen kun hevikeikalta tullut- tukka täysin pystyssä. Ripsariakin laitan joka päivä, muuta en kotona ollessa laita. En osaa olla laittamatta itseäni kuntoon, mulla menee päivä pilalle jos tukka on pystyssä. En saa jotenkin päivää käyntiin silloin.
Kodista, no toivoisin että olisi siistimpää kun vieraita tulee. Mutta meillä osin tilanahtaus aiheuttaa sen, etten voi sisustaa kutena haluan eli yksinkertaista, " tyhjää " ja helppo siivota. Nyt tuntuu, että joka paikassa on jotain nyssäkkää ja se ärsyttää. Yllätysvieraista en pidä-elleivät ole ihan tuttuja. Meillä koirat saavat jonkin verran sotkua aikaan ja imuroin lähes päivittäin ja silti tuntuu ettei koskaan ole siistiä. Mies sanoo, että mulla menee vähän yli tämä siivous hössötys, mutta aina vaan riittää sivottavaa. ..;)
Ajankuva ja tyttö tänään tasan 10 kk
tuosta syömisestä.Meillä on nyt ns.kunnon ruoka tökännyt ihan alkuunsa. Hyvä jos 5 lusikallista saan menemään. Puurot,välipalat kyllä maistuu.Voi olla että hampaat vaivaa. Mutta miten te toimitte jos lapsi ei syö ruokaa?
-loppuuko ruokailu siihen?
-annatteko jälkiruoan tai jotain muuta,ettei jää nälkä?
- vai tarjoatteko ruokaa sitten myöhemmin,jos vaikka maistuisi?
Mie oon nyt ihan neuvoton,mikä on oikea tapa? Pelkään että neiti oppii,että kun en syö saan kuitenkin sosetta tilalle?
Auttakee!!
T
Väsyttää... Viime yönä kyllä nukuttiin ihan ok, mutta itse en saanut unta ennenkuin joskus puoli kahden maissa. Mikähän siinä on, että silloin, kun lapsi nukkuu hyvin, niin jokin muu valvottaa, ettei saa nukutuksi.
Oltiin 10-12 perhekerhossa ekan kerran. En tiedä, en kyllä itse saanut mitään irti, ei löytynyt kenekään kanssa minkäänlaista jutunjuurta :( Aatu kyllä ihan tykkäsi ensihämmennyksen jälkeen, eli leikki uusilla leluilla ja työnteli konttaamalla taaperokärryä jne. Ja katseli tietysti ihmeissään isompien touhuja. Kaatoi kahvinkin minun päälle/lattialle, joten äippä jäi sitten ilman kahvia, kun en viittinyt lisääkään ottaa...
Oli väsynyt kerholainen, tultiin kotiin niin nukahti parvekkeelle parissa minuutissa.
Tänään olisikin siivouspäivä, minun vanhemmat+sisko tulee huomenna ja ovat ainakin yhden yön. Ja tästä pääsemmekin GALLUPPIIN, eli YLLÄTYSVIERAAT: Tällähetkellä hillitön kaaos. Leluja ja vaatteita ympäriinsä, sänky petaamatta jne. Eli yllätysvieraita ei mielellään, vaan ainakin puolentunnin varoaika olisi hyvä. Imuroin kyllä vähintään jokatoinen päivä (pakkokin, kun koira on) ja tiskikone tiskaa astiat, joten keittiökin on YLEENSÄ suht´siisti, mutta leluja on joka paikka täynnä ja itselläni tuppaa jäämään vaatteet mihin sattuu ja muutekin tavarat. Aina päätän, että nyt laitan tavarat käytön jälkeen paikoilleen, mutta ei niin ei. Minua ei niinkään semmoinen " sekamelska" haittaa (kyllä sekin alkaa tosin pitemmän päälle rassaamaan) mutta mielestäni puhdasta pitää olla, eli inhoan likaa jne. joten likaista meillä ei ole.
OMA ULKONÄKÖ KOTONA: Harvemmin meikkaan ollessani vain kotona tai jos päivän aikaan on käyntiä vain esim. lähikaupassa. Sitten laitan vähän naamaa, jos on vieraita tulossa, jonnekin menoa tms. Vaatteet kotona on yleensä collegehousut/joku paita-linjaa. Aatu on aina puhtaissa, kivoissa vaatteissa, en halua että on esim. ruokatahroja paidalla, eli vaihdetaan heti, jos semmoista tulee.
Nyt lähden syömään jotain ja sitten hihat heilumaan siivouksen suhteen! Hauskaa loppuviikkoa! :)
Neiti+Aatu 16.3
Nyt meidän neiti sen keksi, meinaan nokkamukista juomisen. Tähän asti ei ole luistanut, mutta nyt yhtäkkiä tajusi, miten mukista juodaan. Meillä on tosin Tupperwaren pehmeänokkainen muki, eli se lienee helpompi kuin moni muu muki, mutta kuitenkin. Olen ylpeä edistysaskeleesta! Lusikankin annoin ekaa kertaa kouraan niin, että sillä pystyi ottamaan ruokaakin (tähän mennessä lautanen ollut kaukana...). Tuloksena itsestään kovin ylpeä neiti ja monta lusikallista ruokaa tukassa ja lattialla. Suuhun ei tainnut osua kertaakaan. Mutta siitä se lähtee! Kiitokset vain kertomuksistanne siitä, mitä maalismussukkanne ruokailun maailmassa tekevät - näistä kokemuksista innostuin siis minäkin taas koettamaan uutta ;-)
Ja Tuulialle ruoan tökkimisestä: Meillä kun neiti ei hampaiden tulon takia syönyt paljon mitään, minä vain lopetin ruokailun siihen ja annoin uudestaan ruokaa sitten seuraavalla aterialla. Maitoa sai sitten enemmän siinä välissä. Luotin siihen, että lapsi syö sen mitä tarvitsee. Tosin välillä oli pakko laittaa muutama lusikallinen ruokaa suuhun puoliväkisin, että sai edes jotain menemään... Mutta en siis alkanut vaihtaa toiseen soseeseen tms. En kyllä tiedä, oppisiko se lapsi odottamaan toista sosetta, vaikka välillä kokeilisitkin vaihtoehtoja.
Eipä taas muuta...
Terhitaas
Jenni84! Mekin ollaan porista! Ja voishan sitä nähdäkin. Olin tuolloin 2.3 sairaalassa synnytys osastolla vaikka en vielä sillon synnyttänytkään eli ollaan jo sillon varmaan nähty ruokailemassa jos synnytit Satks:ssä?
Meillä on huomenna hammashoitajan aika ja 10kk neuvola. Et palailen sit kertomaan mitat.
Nyt täytyy siirtyy ton osuuspankin sivuille.
T.Satu ja Emilia 27.3
Ruokailusta vielä että oon kans tehnyt niin että jos ruoka ei mene alas niin ruokailu loppuu siihen. Toki ensin yritän kaikilla mahdollisilla keinoilla että saisi edes muutaman lusikallisen alas. Mutta en ala vaihtamaan ruokaa. Nyt jo neiti oppinut " pahan tavan" , että syödessä pitää käsillä olla jotain tekemistä.. Eli syöminen on leikkiä..
Emppa051; Olin mä Stks:ssa, mut ruokailemassa taisin käydä ekan kerran 5.3. Nelli kun leikattiin niin ruoka tuotiin huoneeseen =) Mut hyvinkin voi olla että ollaan nähty. Mukavaa olisi jos voitaisiin treffata joskus! Kirjoita mailia osoitteeseen jenni.u@luukku.com.
Jenni84! Juu mä pääsin sillon 5.3 pois sairaalasta ja menin sillon 2.3 yöllä sairaalaan. Mut ruokailin kyllä sillon lounaalla vielä sairaalassa.
Ni ja mei ruokailusta meillä kyl maistuu ihan hyvin ruoka ettei oo tarvinnu sen kanssa pelailla.
t.satu ja emilia
Onneksi on muillakin ruokailun kanssa kamppailua! Just äsken, kun syötiin välkkäriä, niin meinasi mennä ihan totaalisesti hermi heti ensi lusikallisesta. Eli heti, kun otin ruoat esille, alkoi kauhee kitinä ja pään hakkaaminen tuolin selkänojaan ja sitä kautta itku. Kaikenmaailman houkutuskeinot sai taas käyttää leluautosta, Pilttipurkin kannesta ja kellosta lauluun ja muihin hämäyskeinoihin. Helmi kun syö silloin parhaiten, kun huomio on keskittynyt ihan muualle. Tosi paha juttu, ettei osaa sit syödä muuten, et pitää olla kaikenmaailman virikkeet. Toisaalta hän on nyt kipeä, että sekin voipi vaikuttaa, mutta kyllä tää kiinteiden syönti on alusta pitäen on ollut melkonen souvi.
Helmi nukkui tänä aamuna yllättäen kaksi tunti pitempään kuin yleensä eli 9:ään! 12 h tuli siis nukuttua hänellä. Ja varmaan yhden kerran kuulin hänen jotain inahtavan, mutta sekin siis vain yksi kerta ja taas unta palloon. Kuvittelisin siis, että korvatulehdus alkaa pikkuhiljaa väistyä. Ei kai korvakipuinen lapsi nuku 12 tuntia hipihiljaa?? Toisaalta hän on kyllä haronut korvaansa tänään useampaan otteeseen ja tökkinyt sormea sinne. Vosiko olla, että korva kutiaa?
GALLUPPEIHIN: Kyllä mäkin mielelläni otan vieraat vastaan pikku varotusajalla. Yleensä kun siis on tavaraa ympäri kämppää (mies jättää... ;) , leluja, vaatteita ym. Keittiössäkin saattaa muutama likainen astia tiskipöytää koristaa, sänky ei yleensä ole pedattu jen. Eli aikamoisia sikailijoita taidetaan olla... Mutta siis on sillain perussiistiä, etten nyt ihan häpeästä kuole, jos yllätysvieraita tulisiskin.
Ja ulkonäköön en juurikaan panosta täällä kotona kökkiessä. Yleensä vaihdan aamulla päälleni olohousut ja jonkun paidan, tukka ponnarille ja naaman pesu, mutta ei meikkiä jos tiedossa on kotipäivä tai vaan esim. käynti ruokakaupassa. Joskus saatan lorvehtia koko päivän jopa yöpuvussakin. Ja sitten katselen pientä häpeää tuntien muita talon äitejä, jotka ovat lastensa kanssa ulkona leikkipaikalla. Meikäläinen vaan sisällä yökkärissä aamusta iltaan. Mutta kun se on niin mukava vaate!!
Eipä kai tässä tämän kummempaa. Siivot on tehty ja leipomukset jätänkin huomiselle. Äkkiäkös sitä pullataikinan vääntäsee?
lehtovi ja Helmi 28.3.
Ootko koittanut antaa leipäpalaa neidin nakerreltavaksi syömisen ajaksi? Tai omaa lusikkaa käteen? Meilläkin kun syöminen ei välillä kiinnosta, kummasti saa lapattua ruokaa kitaan, jos antaa pienen palan esim. näkkileipää järsittäväksi (joo, tiedän, että on suolaa, mutta meillä syödään kyllä niin vähän sitä leipää, että oon ajatellut, ettei haittaa). Ja tänään tosiaan kokeilin lusikkaa, ja johan alkoi kiinnostaa. Tosin sitten tuli kyllä sotkua, mutta mitäs pienistä... Meillä kun ei kiinnosta mikään, mitä minä yritän näyttää, vaan neitosen pitää saada itse pitää kädessään jotain... No, ehkä oot kokeillutkin, tuli vaan mieleen...
Terhitaas