Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saumureista tietävät kotiompelijat

Vierailija
24.01.2006 |

Olen sellainen keskivertoinen ompelija, joka ompelee pääasiassa lapsille. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt iski saumurikuume. Olen tarkka ja haluaisin, että vaatteet olisivat siistejä myös saumoistaan.

Mitä pitäisi ottaa huomioon saumurin valinnassa? Mihin kaikkeen käytätte saumuria? Omat tiedot rajoittuvat siihen, että saumurilla saa kivat " siksakit" reunoihin. Ostatteko saumauslangaksi kankaanväristä lankaa vai erillistä saumauslankaa? Eikö monen lankarullan osto tule kalliiksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ompelen kaikki luonnonvalkoisella saumurilangalla, maksavat eurokankaassa muistaakseni 2 e / rulla ja niitähän tarvii 4. Mutta kestävät kauan. Saumathan jäävät näkymättömiin, joten en vaihtele kankaan mukaan.

Vierailija
2/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin simppeleitä vehkeitä että harvoin ovat käytössä pilalle menneet. Esim. joustavista materiaaleista ommellessasi voit ihan kaikki saumat saumurilla tehdä, samoin on tosi hyvä sisustusjuttuja ommellessa. Ei ne langat nyt niin kauhean kallita ole: 1,5-2 euroa/kpl. Ja kerran kun jotain tiettyä väriä ostat, riittää todella kauan. Eikä niitä värejäkään tarvi kovin montaa olla, muutama perusväri koska harvemmin sävyn tarvii olla ihan just oikea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin varmuudella saa osia ja huoltoja. Itse olen vankkumaton Berneten kannattaja. Husqvarna, Pfaff, Singer on myös hyviä merkkejä. Nämä nyt ainakin tuli mieleen. Lankoja neljä kappaletta. Tässä äkkiä listattuna jotakin. Muistaakseni vaatteet&tarvikkeet -palstalla käytiin keskustelua aiheesta jokin aika sitten. Koitapa haulla etsiä. Ompeluiloa!

T. yksi ompeluun hurahtanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä