Kesän laihduttajat avoin painonpudotusryhmä vko 26
Kovin hiljaista meidän ryhmässä...
Itsellä ei onneksi ollut paljoa muutosta painossa, ajattelin et ois noussu lomailun myötä enemmänkin :)
23.5 85,6kg
30.5 85,7kg
6.6 85,3kg
13.6 85,8kg
23.6 85,9kg
eilen aloitin sit pisteiden laskun. Saan syödä 21pisteen edestä:) Kuntopyörällä tulee ajettua harva se päivä, muutaman lepopäivän kyllä pidän viikossa. Nyt 2,5vkon aikana(jossa viikko väliä:reissun takia) ajanut 181km=) Koukuttavaa tuo pyöräily!
Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne!
tirppis
Kommentit (10)
Onnekseni juhannuksena ei sitte kiloja enempää ropissut, joten jospa vaikka perjantaina vaa´alle tohtisin...lupasinhan minä ottaa itestäni niskasta nyt kiinni...asiaa helpottaa huomattavasti se että mulla alko munaton dietti, sillä tällä imeväisellämme todettiin ainaki muna-allergia ja jos imettää vielä tahdon (ja multa ei tuo pikkumies taida edes asiaa kyselläkkään) on nuo munat jätettävä syömättä...mutta mutta eilen ku rupesin noita pakkauksia lukemaan niin kylläpä onki monessa tuota munaa...voi pikkumies rukkaa ku jää monet jutut maistamatta...ainaki toistaiseksi...ja nyt myös multaki....Eli nyt ei suuhun saa laittaa leivoksia, keksejä, eineksiä jne. joten jospa tää osoitteutuski mulle ihan hyväksi jutuksi vaikka toisen kustannuksella vasta mutta kuitenki pikkumiehen hyväksi...
Mehiz: sama homma mulla, kärsin armottomasta vaakakammosta aina raskauden aikana, voih sitä tuskaa...siskoni ku asustaa tuolla Norjan puolella niin ei siellä moista rutiinia ole lainkaan ja stressiä sen vuoksi...kyllähän sen muutenki saa tietää kasvaako pikkunen tai onko turvotusta tms... Voi hyvin! ja koita olla stressaamatta siitä pahaisesta vaakasta :) (helpommin sanottu ku tehty...)
Täytyy mennä tuonne pankin puolelle...aimo pino laskuja odottaa maksajaa...
Toivotaan aurinkoisempaa kesää..
nani
Mistä on laihduttajan juhannus tehty?
Jäätelöstä
makkarasta
karkista
ja räiskäleistä.
Pihvistä, perunasta
ja muusta kovin kevystä....
Laiskottelusta ja löhöämisestä
ja liikunnan muille jättämisestä.
Siitä on laihduttajan juhannus tehty!
Mutta mukavaa oli. Eli sikäli ei kaduta vaikka söinkin kaikkea mitä ikinä mieli teki. Vaan jospa tästä taas asettuis ruotuun. Hiljalleen :)
Kauniimpaa ja kevyempää keskikesää vaan kaikille meille!
toivottelee paumir
ps. nani, mulla on muutama hyvä munattoman leivonnaisen ohje jos satut jossain vaiheessa tarttemaan.
Paumir: voi, kiitos! mielelläni ne ottaisin jos siitä ei kauheesti ole sulle vaivaa...vaikka varmaan ois ihan hyvä olla ottamatta :DD nyt ku on joutunut kattomaan noita selosteita niin jopas on rouva vedelly munallisia herkkuja aimo määrän...toivottavsti toinen ei ole kauhean kipeä niistä ollu...nyt sitte täytyy "tyytyä" jäätelöön ja suklaaseen :DD siis toistaiseksi ainaki...
perjantaina täytys siis tohtia puntarille...katotaan mitä tuonne puntariin kiloja ilmestyy ku nyt on ollu pitkä tauko sen osalta ku on tosiaan tullu syötyä ihan mitä vaan...pitäs vaan tuo liikkuminen ottaa taas mukaan kuvioihin, ainaki Pilatestunti ois tänään...
kuulemisiin...nani
23.6 68,3kg!!!
Juhannuksena tuli sitten syötyä turhankin hyvin ja nyt harmittaa!
Mutta eiköhän tämä taas tästä!
Eevan kakku (eli hyvä munaton peruspiirakka)
1 tl leivinjauhetta,
1 tl soodaa,
2 tl vanilliinisokeria
4 kahvikuppia (1 kahvikuppi = n.1,5dl) venhäjauhoja.
2 kahvikuppia sokeria
2 kahvikuppia maitoa
1 kahvikuppi voisulaa (n. 150g)
* Kuivat aineet sekoitetaan ensin keskenään, yhdistetään sitten muiden aineiden kanssa sekaisin tasaiseksi taikinaksi
*levitä uunipellille leivinpaperin päälle
Päälle esim. mustikoita, omenasosetta, omenasiivuja, ananaspaloja tms...
*halutessaan voi vielä päälle laittaa kaurahiutaleista, sokerista, vanilliinisokerista ja sulatetusta margariinista tehdyn muruseoksen
* Paista 200 asteessa n. 20 minuuttia
* Mokkapaloihin lisäät taikinaan ruokalusikallisen tai kaksi kaakaojauhetta ja teet seuraavanlaisen kuorrutuksen:
n. 4 dl tomusokeria
5 rkl sulatettua margariinia tai voita
5 rkl kahvia
2 tl vaniljasokeria (+1 tl kaakaojauhetta)
Sekoita kuorrutuksen aineet keskenään ja kaada vähän jäähtyneen pohjan päälle tasaiseksi kerrokseksi. Ripottele pinnalle suklaarouhetta tai suklaisia nonparelleja.
* Jos haluaa paksun piirakan niin puolitoistakertainen annos!
**************************************************'
Piimäkakku
3 dl piimää
200 g voita
2 dl sokeria
1/2 dl siirappia
2 tl neilikkaa
2 tl inkivääriä
2 tl kardemummaa
1 tl soodaa
6 dl vehnäjauhoja
(2 dl rusinoita)
Sulata voi ja sekoita kaikki taikinan ainekset keskenään. Kaada taikina voideltuun ja korppujauhotettuun 1,8 litran rengasvuokaan. Kypsennä 175 asteessa noin tunti. Kumoa ja anna jäähtyä. Ripottele pinnalle tomusokeria.
******************************************************''
SUKLAAPYÖRYKÄT (hyviä pikkuleipiä)
100g margariinia
1 dl sokeria
1½ tl vanilliinisokeria
1½ rkl kaakaojauhetta
2 dl vehnäjauhoja
½ dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
3rkl ruokakermaa
raesokeria
Vatkaa pehmeä margariini ja sokeri vaahdoksi. Sekoita leivinjauhe jauhoihin. Yhdistä kaikki aineet ohjeessa mainitussa järjestyksessä. Leivo taikina pieniksi pyöryköiksi ja kasta ne raesokeriin. Aseta leivinpaperin päälle sokeroimaton puoli peltiä vasten. Paista 200 asteen lämmössä vajaa 10 minuuttia.
****************************'
Kaurakeksit
(tästä tulee noin 60 keksiä)
150g margariinia
2dl kaurahiutaleita
2d vehnäjauhoja
2dl sokeria
½tl leivinjauhetta
4rkl kermaa
4rkl siirappia
1.sulata margariini
2.sekoita kuivat aineet keskenään ja sekoita ne rasvan joukkoon
3.sekoita vielä kerma ja siirappi joukkoon
4.nostele lusikalla nokereita leivinpaperilla vuoratulle pellille(muista jättää väli,keksit leviää uunissa)
5.laita pelti uunin keskitasoon ja paista 200 asteessa noin 5 min.(eli kunnes keksit on kauniin värisiä)
6.anna jäähtyä.
Tässä sulle vielä hyvä linkki munattomasta ruoanlaitosta. Veljeni perheessä on parikin muna-allergista ja heille olen paljonkin kokkaillut munatonta. http://cc.joensuu.fi/~spitkan/kotitalous/muna.html Sori kaikki muut kun menee niin ohi ryhmän varsinaisen aiheen...
Siis täh...mun paino ei ole tippunut lainkaan, päinvastoin, ku jätin keksit ja pullat ja kakut syömättä tuon imeväisen muna-allergian takia...plääh...puntari siis näytti 85,8kg!!!!!!!!!!!!! Mää en koskaan pääse näistä kiloista eroon nyyh....
Paumir: suuri kiitos ohjeistasi, tulee varmaan tarpeeseen!
Ongelma meillä lisääntyi ku nyt pikkusella todettii ainaki vehnäallergia tuohon päälle...mutta hoitajan mielestä mää en saa jättää viljoja syömättä, näin pidetään pientä altistusta koko ajan yllä rintamaidon kautta....nyt sitte tuota imetystäkään ei ihan heti saa lopettaa, joten tehodieetti saa vielä oottaa...vielä ootellaa noita verikoikeiden tuloksia ja mitä sieltä sitte löytyykään...toivottavasti ei enää mitään..
Hiljaista elo täällä pinossa tuntuu olevan. Ovatko kaikki jo lomalla? Mulla töitä pitäs paiskoa vielä tuonne heinäkuun puoliväliin asti vaikkei millään enää jaksais, lomaa tarttis jo kipeesti ku äippä"lomaki" jäi peräti kahden viikon mittaiseksi (olen siis yrittäjä)
Ei muutako ihania viikonloppuja kaikille, toivottavasti ilmat meitä jo suosis!
nani kera kilojen
Nyt pitäisi jostain löytää iso vaihde tähän laihdutukseen. Työpaikka jota tavoittelen tulee hakuun kohta puoleen, jos pääsen haastatteluun olisi se ehkä joskus kuukauden kuluttua.
Tälle kotiäiti lookille pitää tehdä jotain eli painoa pois, uusi vaatekerta, hiukset ja iho kuosiin. Mutta päälimmäisenä nyt se paino alas.
No aloitin sitten uuden ison kukkapenkin perustamisen, jos lapiohommilla ruho kevenisi.
23.5 85,6kg
30.5 85,7kg +100g
6.6 85,3kg -400g
13.6 85,8kg +500g
23.6 85,9kg +-0
29.6 85,2kg -700g
yht pudotus: -400g... Kovin on saastamoinen hidasta!!
Mutta onneksi mulla on nyt kuitenki 12.5 asti pudonnu sellaset 3kg. pisteilyt saa uuden suunnan, käytän valmis ohjelmaa..mies joutu tyhjään koneen eikä muistant ottaa mun syö ja nauti ohjelmaa levylle...joten käytän mun isän vanhaa ohjelmaa apuna.
Heipä hei vaan...ja nolotus... Siitä on aika tarkkaan 2kk vissiin, kun viimeksi olen käynyt...eikä kiloja ole lähtenyt! :( Näytti olleen 26.4. 71,1kg, ja nyt pe oli 70,8kg... Se vaan sahaa ees taas, yhyyyy...
Mutta huomenna huomenna huomennaaaaaaaaaa! Aloitan uudestaan. Joten PAUMIR, voit lisätä minut sitten taas listaan =) Tulen ilmoittelemaan painon sitten...joka muuten on enempi kuin pe...koska vkonloppuna tuli syötyä niiiiin huonosti......
Mutta nyt hirmuinen tsempitys päälle - jospa se tästä! Aion muuten kirjoittaa taas sitä ruokapäiväkirjaakin tänne teille, koska se oikeesti (ehkä) helpottaa...
Mutta siis huomiseen ja kohti heinäkuun helteitä - hope so! =)
Pi-Ki
Juu, kävin eilen sitten neuvolassa ja aika karmeat lukemat siihen vaakaan läsähti.. 87,8kg!!!! Mun oma puntari eilen aamulla näytti kyllä kans 87kg.. varmaan vähän juhannus vaikuttaa ja se, että syön kokoajan jotakin, kun muuten tulee huono-olo ja liikkunut en ole 3 viikkoon yhtään. Nyt on sitten tarkoitus taas alkaa ulkoiluttamaan sauvoja ja katsoa oikeesti mitä suuhun pistää.
On tämäkin yhdenlaista stressaamista, ärsyttää käydä neuvolassa ja siinä hitsin vaakalla, kun tätä painoa on jo ennestään ja sitä tuntuu aina vain tulevan lisää..vaikka itsehän minä päätän mitä suuhuni pistän. Edellisissä raskauksissa sitä painoa tuli n. 10-12kg ja ei ne siitä koskaan mitään sanonu, tietty sitä vois tulla hiukan vähemmän.. noh, vielähän tässä on pitkä pätkä tätä raskautta ja kattotaan, kuin äitin käy =)
mehiz, jolla huono-olo alkaa jo helpottamaan ja rv 10+1 =)
Tosiaan, tulkaapa muutkin kertomaan kuulumisia!