Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ollut niskapoimun paksuus

24.01.2006 |

Kävin alkuraskauden ultrassa ja niskapoimun paksuus oli 2,4mm. Muuten mitat olivat normaalit. Minkälaisia mittoja muilla on ollut ja mitä toimenpiteitä tehty? Raskauden kesto väheni vkolla eli nyt meneillään vko 11+. Nenämittaa ei sikiöltä saatu, kun oli kuulemma sellaisessa sukeltajanasennossa, normaali sikiöasennon sijasta. Syytä huoleen???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka millin kymmenesosan vertailuista ei varmasti kannata vielä yöuniaan menettää. :) Mutta voihan sitä silti vähän tsekkailla, mitä muilla on ollut.

Meillä oli eilen (rv 12+5) vastaava mittaus ja tuloksena oli 2,2 mm paksuus.

" Huolestusraja" on kaiketi paikoin 2,5 ja toisaalla taas 3 milliä. Ja sitten on vielä sekin, että pelkkä niskapoimun mitta ei yksistään anna kuin vasta viitteen.

Eli turha hätäily pois, mutta jos muilla on mittatuloksia niin laittakaa vain näkyville.

Vierailija
2/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut, että 2,7-3,0mm:stä vasta mahdollisia lisätutkimuksia halutessaan. Ja niistäkinhän tulokset ovat vain riskilaskelmista, ei faktaa.

mallariina ja masulainen rv 15+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin lääkäri suositteli lapsivesipunktiota koska oli niin lähellä raja-arvoa (2.5). Mutta ei kuitenkaan menty ja terve poika syntyi. Pojilla kuulemma useasti hieman suurempi tuo nt arvo, en tiedä pitääkö paikkansa.

Nyt tällä " uudella" vauvalla arvo oli 1.9, samainen lääkäri sanoi että kaikki on hyvin.

Vierailija
4/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nt 1mm rv 14+0. Noilla viikoilla raja on vissiin 3mm. Kyllähän ne silloin ultran jälkeen sanoo jos jotain on vialla tai tarvitsee lisätutkimuksia. Eli ihan normaali se teidänkin nt on. Ei huolta!

Vierailija
5/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat on ollu:

Esikoisesta 1,7mm

Kakkosesta 2,5mm

Meilläpäin raja lisätutkimuksiin on 3mm. Kakkosesta olin lisätutkimuksissa (en np takia) mutta tulokset oli hyvät.

Vierailija
6/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kätilö tarjosi ensi vkolle uutta aikaa, kertoi antavansa kuvat huomenna lääkärille joka tekee " ulkopuolisena" päätöksen pitääkä mennä uudelleen vai ei. Ja jotenkin vain jäi sellainen vaikutelma että kätilö olisi halunnut uuden ajan jo määrätä.

Hätäilen ehkä aivan suotta (toivottavasti), en tiedä miksi tässä raskaudessa ajatukset menee melko villinä ja pelko että kaikki ei ole kunnossa, kaksi normaalia raskautta ja tervettä lasta on kuitenkin ennestään eikä näissä raskauksissa mitään tällaisia ajatuksia ollut.

Kiitoksia kaikille vastanneille!!! Katsotaan josko lääkäri huomenna sitten soittaa. Olen kyllä ajatellut asiaa ja josko sitten ensi vkolla menisi vielä uudelleen, ihan vain oman mielenrauhan vuoksi!

Vierailija
7/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ultrassa, rv 12+4. Mitat 1,2-2,5 välillä. Uusi aika torstaille, ylilääkärin mitattavaksi...kröhöm. Kyllä sai ainakin minut kovasti huolestumaan, osittain juuri tuo uusi aikakin. Mutta olen tässä tämän päivän koittanut etsiä netistä lohduttavia keskusteluita ja muuta tietoa. Ja olen niitä myös löytänyt. Ehkä se tästä iloksi muuttuu...

Vierailija
8/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viikkoja 13+0 ja niskapoimu oli 1.8. Ultraaja sanoi että lukema olisi saanut olla jopa 3.0, eli sen mukaan olisi ihan ok.

Hannele rv14+1

Vierailija
9/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nt-mitta oli 1,2mm viikkoja sillon 12+1! Raja on kuuemma täällä se 3mm.. Kaikki oli muutoinkin kunnossa ja pikkuinen vastasi päivälleen viikkoja!