Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teistä on OK maksaa lasten vaatteista?

24.01.2006 |

Ihan gallup-mielessä, kun mulla ainakin ihan päätä huimaa joittenkin lasten vaatteiden hinnat! Paljonko seuraavista vaatteista olisitte valmis maksamaan:

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget)

- tavallinen trikoo-/collegepaita

- sukat

- t-paita

- neuletakki

- collegetakki / hupparitakki

- farkut / sammarit

- sandaalit

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen)

Laitan omia max hintoja myöhemmin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta, 12, 11 ja 4.5 kk. Itse olen mammalomalla ja mies on töissä. Suurimman osan lastenvaatteista ostan alesta, mutta tunnustan että olen vaatefriikki ja merkistä riippuen olen valmis maksamaan aika isojakin summia.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) max. 30 ¿

- tavallinen trikoo-/collegepaita - max 30 ¿

- sukat max 10 ¿

- t-paita max 30 ¿

- neuletakki max 60 ¿

- collegetakki / hupparitakki max 50 ¿

- farkut / sammarit max 50 ¿

- sandaalit, en osaa sanoa max hintaa, kunhat ovat hyvät jalassa

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) - normaali hinnat esim. Reimatec & ticket

t. Kaisastiina

Vierailija
22/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies töissä ja minä kotonesikoisen kanssa.Toinen lapsi syntyy hetkenä minä hyvänsä:)

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) * 25e

- tavallinen trikoo-/collegepaita * 35e

- sukat * en katso yleensä hintoja

- t-paita * 20e

- neule/neuletakki * yleensä max 40e, kerran olen maksanut jopa 60e

- collegetakki / hupparitakki * eli juuri käytetä mutta n. 25e

- farkut / sammarit * 30e

- sandaalit * vain Tepsut sopii jalalle joten 50-60e

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) * menee mitä menee eli ehkä n. 60e

Muutenkin meillä vaatteissa tärkeämpää kestävyys ja laatu jotta vaatteet ovat hyväkuntoisia lukuisista pesukerroista huolimatta.Kun esikoinen oli pienempi ostin paljon myös H&M vaatteita mutta nyt vilkkaan 2,5v pojan kulutuksessa tahtovat mennä nukkavierun näköisiksi. Tunnustaudun hieman vaatefriikiksi jolla on tärkeää että lapset on siististi ja asianmukaisesti puettu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 10¿

- tavallinen trikoo-/collegepaita 20¿

- sukat max.4¿

- t-paita max.10¿

- neuletakki 20¿

- collegetakki / hupparitakki 20¿

- farkut / sammarit 25¿

- sandaalit 50¿ (yleensäkin satsaan kenkiin ja ne kaikki saavat uutena)

- kevät-syys takki, ostan yleensä koko puvun, jolla hintaa max.50¿

Kirppareita kolutaan myös. Meillä siis minä olen kotiäiti, mies työtön (ansiosidonnaisella) ja maatila tuottaa jonkun euron. Eli varmaan hiukan alle keskituloisia...

Laitan omia max hintoja myöhemmin.

[/quote]

Vierailija
24/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ostan uutena, sitten on jotain extraa josta maksan enemmän. Nyt ostin kevättakin, 25 e.

Tämän talven toppapuku ostettu viime vuonna alerekistä, 15 e, on edelleen ehjä niin peffasta kuin polvistakin.

Tällä hinnalla löytyy kaapista, uusia siis:

Collaripuseroita ja trikoopuseroita löytyi hintaan 3-5 e

collarihousuja 3-8 e

sukat ja pikkuhousut 1-2 e/kpl

yöpaita itsetehtyä tai alekopasta 5 e

housut, 7-20 e

Olemme molemmat kylläkin töissä, minä osapäiväisenä vielä vähän aikaa ja näitä minimipalkattuja naisalan edustajia. Olemme uusperhe joten sinun minun ja yhteistä tenavaa on... .

Vierailija
25/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä meidän perheestä, kaikki ostetaan uutena ja pidetään 2:lla lapsella.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) ->5-10e

- tavallinen trikoo-/collegepaita ->3-12e

- sukat->2e pari, yleensä ostan esim 3 paria kerralla jolloin hinta jää alle

- t-paita ->max 10 jos erityinen, tavallisesta max 5-7

- collegetakki / hupparitakki ->10-15 e

- farkut / sammarit->15-20 e yleensä löydän tarjouksesta. Normaalihinnalla voi mennä enemmän jos on pakko hankkia heti

- sandaalit->max 50 mutta usein saan 10-20 e ihan samat sandaalit kun ostan oikeaan aikaan

- kevät-syys takki 20-30 e

- joskus ostan jonkun tosi kivan hintaa katsomatta. Talous pysyy kunnossa kun perushankinnat em. hintoihin. Mutta juhlamekko esim. maksaa sitten minkä maksaa, siinä ulkonäkö ratkaisee. Tavallisia vaatteissa sitten säästän. Ja töissä on molemmat, olen vaan tosi taloudellinen huolimatta tuloista. Kenkien pitää olla hyvät ja maksaakin usein esim. 80 e talvikengät. Laadusta en tingi, mutta ajoitusta hankinnoille mietin niin että saan paljon vaatetta 50% tai jopa 70% alennettuna. Ostan etukäteen lapsille isompia kokoja.

Vierailija
26/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e

25 e

- sukat

7e

- t-paita

18e

- neuletakki

40e

35e

- farkut / sammarit

35e

- sandaalit

50e

60e

Eli kulutustottumukset eivät ole juuri riippuneet omasta työssäkäynnistä. Nimenomaan arkivaatteista maksan mielelläni enemmän kuin juhlavaatteista joille tulee käyttökertoja vähän.

Vierailija
27/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e

25 e

- sukat

7e

- t-paita

18e

- neuletakki

40e

35e

- farkut / sammarit

35e

- sandaalit

50e

60e

Eli kulutustottumukset eivät ole juuri riippuneet omasta työssäkäynnistä. Nimenomaan arkivaatteista maksan mielelläni enemmän kuin juhlavaatteista joille tulee käyttökertoja vähän.

Vierailija
28/28 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 10¿

- tavallinen trikoo-/collegepaita 10¿

- sukat 2¿

- t-paita 10¿

- neuletakki ( En oo ostanut varmaan kun yhden musta epäkäytännöllisiä aina liian kuumia sisällä) 15¿

- collegetakki / hupparitakki(ostan tavallisia collegeja en takkeja enkä hupullisia) 10¿

- farkut / sammarit 15¿

- sandaalit 35¿

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) 35¿

Lapsia on siis kolme kaksi poikaa ja nuorin tyttö kaikki alle kouluikäisiä toistaiseksi.

Ompelen itse paljon varsinkin tytölle. En ole ostanut yhtään hametta tai mekkoa kaupasta vaan kaikki ovat itetehtyjä tai kaverin tytön vanhoja. Jos collegea saa 10m / 30¿ niin siitä tekee jo tosi paljon edullisia vaatteita. Tää edullinen ompelu vaan vaatii sitä et ostaa kangasta ainakun löytää hyvää halvalla vaikka sit tuon 10m.

Talvihaalarit oon ostanut aina alesta 25-70¿ kevät versioita oon ostanut aikapaljon käytettyinä varsinkin kosteussuojahaalarit 10-30¿ ja tuulipuvut alesta hinta max 35¿ Parempia takkeja oon tehnyt ite esim turkin jonka hinnaksi tuli 20¿

Eniten käyn lasten vaate ostoksilla Lindexin alessa muita lastenvaatteita siedettävään hintaan myyviä liikkeitä ei täällä ookaan. marketeista en juuri oo mitään löytänyt. Eli ollaan vähän niinkuin Lindexin käveleviä mainoksia ; )