Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

makaroni, riisi ja kananmuna

24.01.2006 |

milloin olette näitä antaneet vauvalle ja miten ts.minkä kanssa esim. kananmuna sopii? vielä ei ole lihat meillä kuvioissa mukana..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin riisipuurolla kiinteät 6kk iässä. Makaronia annoin ensimmäisen kerran noin 8kk iässä (kun siinä on sitä vehnää, jonka gluteeni voi olla turhan tujua pienen vauvan suolistolle. Olin aiemmin siis syönyt kauraa, ja vasta sitten aloitin vehnän).

Kananmunaa ei suositella alle 1-vuotiaille, jos on jotain allergiataipumusta, eli en ole sitä vielä antanut lainkaan.

Makaroni ja riisihän kläyvät ihan minkä tahansa kasviksen kanssa, jos ei vielä lihaa ole jaossa. Parsakaali, bataatti, perunakin... Riisiä olen antanut yleensä puuromaisena, eli marjojen tms kanssa. Joskus myös ruoan ohessa.

Vierailija
2/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riisiä on (nyt reilu ½-vuotias ) poika saanut riisijauhopuurona ja viimeviikolla tehtiin ihan tavallisesta riisistä sosetta. Tein pakastimeen ison satsin riisi-omena-bataatti - sosetta ja poika tykkää =) Yleensä pistän tuohon vielä kanakuution sekaan.

Makaronia ei olla ajateltu ottaa ihan vielä. Kaura (eli kaurapuuro) on ollut jo jonkun aikaa käytössä ja seuraavana otetaan ruis. Ajattelin keittää kaurapuuron hiutaleista, jossa on ruista vähän seassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa vajaa 5 kk iässä, kaurapuuroa pari viikkoa myöhemmin ja nyt viime viikolla annoin makaronia ensimmäisen kerran (poika 6,5 kk). Kananmunaa ajattelin joskus lähiaikoina kokeilla. En ole vielä sitä uskaltanut antaa, vaikka neuvolassa terkkari sanoi että voisi aloittaa samaan aikaan kuin lihat (meillä 5,5 kk iässä), sillä olen sille ollut itse vauvana allerginen.