Muita PIKKUVAUVOJEN ÄITEJÄ, JOIDEN MUISTI PÄTKII? Sanokaa etten ole yksin!
Mies pilkkaa varhain alkaneesta dementiastani. Meillä on 5kk ikäinen vauva. Hän on helppohoitoinen mutta totta kai yöllä syödään pari kertaa eikä äiti aina saa unen päästä kiinni. No, tässä kaikkea mistä mies on ihmeissään - ja väittää ettei vauvalla ole asian kanssa mitään tekemistä!
- hukkaan tavaroita: muun muassa yhdet hienot talvihanskat meni, lompakkoa etsin usein jne.
- en muista, olenko tehnyt tai kysynyt jotain. En muista vastauksia, toistelen samoja asioita. Vaikka kuinka yritän niin yläkerta ei raksuta
- ehkä nolointa: en löydä aina sanoja mitä haluan sanoa tai sanon vaikka lusikka, kun pitäisi sanoa kattila. Lauserakenteet ovat välillä ihan toisesta maailmasta.
Onko muilla vastaavaa tai voitteko jatkaa listaa? Olisi kiva näpäyttää miestä ja todeta, että kyllä ne muutkin pikkuvauvojen äidit unohtelevat ja ovat vähän " pehmeäpäisiä" ...
Apua sisaret!
Kommentit (33)
Mä on tehnyt sen ja kummastellut sitten mikä on kun maitopurkki ei mahdu omalle paikalleen (kahvinkeittimeen). Eikä tästä ole edes kovin kauaa. On sekoilut tainnut tulla meille jäädäkseen, kun vanhin on jo 3,5v, toinen 1v 10kk ja kolmatta odotetaan.
Mies onneksi suhtautuu mun sekoiluun jo rutiinilla, nauretaan yhdessä kömmäyksille.
Vasta selitin meidän jätkälle, että ruoka on kuumaa kunnes se jäähtyy. Olisittepa nähneet muksun ilmeen...
Ja meillä on sellainen järvi sumun päällä että kohta sataa vettä.
mieheni nimen. ihan oikeasti olen puhelimessa selittänyt tuttavalle miehestäni jotain, eikä ukkokullan nimi ole millään muistunut mieleen :(
minäkin laitan usein jääkaappiin tavaroita maitopurkki löytyy siivouskomerosta haisevana viikkojen päästä, jäätelö mikrosta jne....
päivät on ihan mahdottomia, en ikinä muista mikä päivä on ja monesko, saatan soittaa samalle ihmiselle useasti päivän aikana ja unohtaa soittaa sille jolle oikeasti piti soittaa...
viime viikolla ukko toi kukkia ja kysyi lähdetäänkö ulos syömään, minä olin haavi auki että mitäh? ja ukko että niin, meidän eka hääpäivä, muistatkos? sitten muistin :D
huoh.
siis kun esikoinen valvotti ja se oli laittanut tuhkakupin jaakaappiin haisemaan =) Meilla oli kaynyt vieraita jotka polttivat ja se oli vieraiden lahdon jalkeen " yrittanyt" hiukan siivota=) Ja patkihan se muisti minullakin!
ravistelin purkin oikein kunnolla ennen kun laitoin sen pöytään....
Vieraat vähän katsoi ja mies vitsili, että juotasko kahvit tuttipullosta:)
ja vauvalle olen ollut laittamassa limppapulloa suuhun :)
ja tajusin että siinä jotain kummallista on vasta kun puoliso alkoi nauramaan.. Mutta nyt unohdin mitä minun piti tähän vastata..
-Äiti,valvomista tällä erää 8kk-
Meidän tyttö on nyt 1,2v ikäinen ja muisti pätkii mullakin edelleen... Olen ollut ihan varma, että päässä on joku vialla, kun en muista aina toisten vastauksia, olenko kysynyt tai sanonut jo jonkun asian tai sanat on hukassa...
Mutta tämä siis kuulukin asiaan!!?? Milloin olette " parantuneet" tästä?
Poistuu pikkuhiljaa kun väsymys taittuu.
Itse mm.
- unohdin neuvolasta lähtiessäni siniset tossut jalkaan (kenkien päälle)
- lähdin neuvolasta käsilaukku kainalossa. Lapsi jäi turvaistuimineen neuvolan eteiseen...
- kaupassa käydessäni, huomasin heiluttelevani ostoskärryä, jossa oli kokonaista 2 maitopurkkia. (Lapsi kotona.)
Mulla ostokset jäävät harva se kerta kassalle. Lauserakenteita on vaikea muodostaa. Joinakin päivinä saattaa tulla kyllä ihan järkeviäkin lauseita :)
Muutama päivä sitten vauva oksensi matolle ja lähdin hakemaan paperia. Seuraavana päivänä huomasin kuivuneen oksennuksen matossa.
En muista soittaa soittopyyntöihin. en lukea tekstiviestejä saatikka vastata....
unohdan todella tavallisia asioita, avaimet mulla ei oo normaalisti koskaan hukassa ja nyt ne on jatkuvasti. samoin hanskat ja pipo.
Märät vaatteet on koneessa aamusta iltaan,
Kaupasta tulee mukaan puolet mitä piti ostaa, oli lista mukana tai ei.
Että tämmöstä...
Hei rouva, ostosket jäi kassalle...usein kuultu lause...
Tuohan on ihan vanhaa tuttua äitiysdementiaa. Johtuu siitä, että sikiö on vienyt olennaisia aineita aivoista. Ja varmaan valvomisestakin.
Vierailija:
Olin laittanut tauluja ja vienyt muka tavarat oikeaan paikkaan takaisin. Meillä syötiin yks päivä nakkikeittoa ilman nakkeja:) Perunaa ja kasviksia kyllä oli, mutta nakit vaan " unohtu" , jätin pyörän kaupan pihaan ja kävelin kotia, kun muka lähdin nopeaa hakemaan kahvia...Onhan näitä, esittelin itseni miehen tätille ja unohdin OMAN nimeni.....
enkä enää muistakkaan mitä siellä piti tehdä. Sitten vaan palaan takaisin alkupisteeseen muistelemaan vaikka että rättihän minun piti keittiöstä hakea.
Univelkaa nyt 5 kk.
Olin laittanut tauluja ja vienyt muka tavarat oikeaan paikkaan takaisin. Meillä syötiin yks päivä nakkikeittoa ilman nakkeja:) Perunaa ja kasviksia kyllä oli, mutta nakit vaan " unohtu" , jätin pyörän kaupan pihaan ja kävelin kotia, kun muka lähdin nopeaa hakemaan kahvia...
Onhan näitä, esittelin itseni miehen tätille ja unohdin OMAN nimeni.....