Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN MAANANTAI!

23.01.2006 |

Enpäs vielä pinoa löytänyt...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei hurraa!!!!Pakkanen hellittänyt.Tänä aamuna ei ollut kuin -10 astetta kun vielä eilen illalla oli -28!Uskomattoman nopeesti laski.Ulkona kyl tuuleksii mutta lähdettiin kuiteski heti aamusta ulkoilemaan ja kyllä Juusokin nautti!Hykerteli iloisena rattaissa.Ja meinaan laittaa ulos nukkumaan tossa tunnin päästä.Mummo just antaa pojalle lounasta.

Meillä meni viime yö ihan ok,puol kymmeneltä nukahti ja sit kahen aikaan kyl parahti siihen tuttuun itkuunas ja ponkas istumaan.Mies nosti sitten keskelle ja nukkui puol kasiin asti.Juuso oli la-su välisen yön miehen kotona yökylässä ja hyvin oli mennyt.Saatiin miehen kans nukkua ihan rauhassa yks yö ja kyllä teki hyvää!

En nyt kyl keksi mitään galluppia.....palailen myöhemmin uudestaa kun ei ole mitään uutta kerrottavaakaan.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija
2/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just palailtiin lääkäristä, kun tyttö on oireillut ihollaan 7 kk ikäisestä ja ihottuma on ollut nyt aika pahana, läikkiä ympäri kehoa. Maitoa on kokeiltu nlan suosituksesta 4 kertaa-ja aina tulee 2 h sisällä todella paljon oksennusta. Ja saadut maitomäärät on todella pieniä 2 tl jugurttista marjasosetta, tai huikka maissivelliä tyyliin...

No nyt päätin, että lääkäriin on mentävä, jotta saadaan selvyys asiaan. No, käytiin sitten ja lääkärin mielestä on aika epätodennäköistä, että lapsi on allerginen, hieman ehkä vaan herkkä. Maitoallergia epäilyni on vaan suolen tottumattomuutta (imetetty lapsi). Lapsen olisi pitänyt oireilla jo imetysaikana. Nyt kysynkin teiltä maitoallergisten äidit, voiko tosiaan näin rajuilla reaktiolla ollan vain näin?

Samoin sanoi, että voin tietty koikeilla soijapohjaisia korvikkeita, näitä kuulema löytyy tavallisesta kaupasta? Korvattavuus erikoismaitoihin on kuulama vaan alle 1-v lapsilla, onko kenelläkään tietoa tästä?

Ruoka-aineista oli puhetta, että täytyy nyt alkaa hitaasti katselemaan mikä aiheuttaa ihottumaa, itse olen ainakin huomannut naudanlihan näin tekevän, mutta hän epäili sitäkin... Joten aivan tyhjä käynti. Ei tässä vissiin voi imetyksen lopettamista edes harkita. Olen todella kiukkuinen, koska en jotenkin saanut mitään vastausta kysymyksiini. Anteeksi purkaukseni...

Ajankuva ja tyttö 26.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Ajankuva: Kuullostaapa tosi ikävältä! Harmi kun en osaa asiaan yhtään auttaa. Mutta myö ollaan tääl sitä varten että saa kertoilla ongelmistaan :) Tuosta korvattavuudesta en osaa sanoa...mutta luulisi että alle vuoden ikäisille sen takia kun sen jälkeen saa antaa tavallista lehmänmaitoa. Toivotaan että asia menee parhaiten päin kuitenkin.

Ihanaa, sai laitettua likan ulos nukkumaan!!!! Meillä vielä pakkasta -15 mutta eiliseen -26 verrattuna tuntui jopa kesältä. Likka tekee 8. hammastaan ja kiukut sen mukaiset. Viime yönä karjui pariin otteeseen ja piti käydä hyssyttämässä ja antamassa vettä. Onneks nukahti samantien uudestaan.

Siskollani on ollut tässä viime aikoina rankkaa. Heillä tuli rännin kautta vedet taloon sisälle ja lapset on sairastellut yms yms. No nyt hän järkkäs myös meitin lapselle + tietysti omilleen hoitopaikan (omalle äidilleni + siskon lasten kummeille) 4.2 ja pyysi meidät heille illanviettoon. Käydään Rossossa syömässä jne. Ihan mukavaa!

Mies lähti just töihin ja tulee vasta illalla. Mutta tänään on jumppa, jipii! Pääsen täältä neljän seinän sisältä vihdoinkin johonkin.

Mites muut maalismussukat, joko kaikki juo nokkamukista? Meille tuo pullo tuntuu olevan niin kovin rakas :/ Juo kyllä nokkiksesta mutta lähinnä ne valuu leukoja pitkin eikä tyttö saa näin ollen päivän tarvittavaa maitomäärää millään. Tosin nuo joguritit yms. vähän tasoittaa mutta kuitenkin pullosta menee suurin osa korvikkeesta.

Muuta gallupin tynkää en nyt keksikään! Täytyy lähteä soseuttamaan tytön ruoka. Keitin tänä aamuna kanapalat ja eiliseltä on pottua ja porkkanaa jäljellä. Moikka taas!

Vierailija
4/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ehdin herätä ennen poikaa, heräs vasta 10.30, ihanaa. Sain syötyä ja kateltua telkkaria rauhassa. Sain jopa pyykit laitettua koneeseen ja otettua eiliset narulta kuivumasta. Herra olikin kiukkunen, kun heräs, hyökkäs naamaa kohti ja tarras kynsillä kiinni :D Rauhottuhan se kun sai aamupuuron.

Mä en osaa sanoa Ajankuvan maitoallergia epäilyyn mitään, mutta meidän pojalla tuli viime vuoden lopussa kans iho kauttaaltaan läikikkääks. No, se on atooppista ihottumaa, kädet ja posket on enää kuivat, muuten oon saanut rasvoilla ja voiteilla pysymään ihon ihan suht hyvä kuntoisena. Lääkäri laitto reseptin, kaks puolen kilon purkkia essexiä! Jos olisin saanut käsialasta selvää niin en hitossa olis lähteny mitään essexiä ostamaan. Ensinnäkään se ei auta yhtään sen enempää ku muutkaan tavalliset rasvat ja toiseks se kirvelee niin, että poika huutaa. Onneks kuitenkin löysin rasvan mikä edes jotenkin auttaa, ittelläni kun on sama ongelma.. olipa sepustus :D

Arvatenkin mun laskut meni ihan metsään eli oonkin vasta rv 5+jotain.. no, eipä oo kiire sinne neuvolaan soitella, tartte sen tädin mussutusta kuunnella:)

Tisha rv5+mitälie ja Alex

Vierailija
5/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa nukkuu päiväuniaan parvekkeella. Olikin vaikea pukea tänään, kun niin monta päivää nukutin paukkupakkasissakin tuolla partsilla. Otin lampaantaljan pois vaunuista ja jätin yhden vaatekerran pukematta, toivottavasti on hyvä olla.

Eilen mentiin yksillä päiväunilla 11-13.30 ekan kerran historiassa ja unta riittikin sitten yölle 13h. Vau. Illalla jouduttiin tosin melkoisin viihdytyshommiin, jotta saatiin likka pysymään hereillä iltaan asti. Saas nähdä kuinka tänään käy, kun laitoin nukkumaan vähän eilistä myöhemmin. Kaipa se riippuu siitä kauanko sitä unta riittää.

Kaisa juo kaiken maidon NOKKAMUKISTA - tuttipulloon en enää tässä loppuvaiheessa opettanut, kun ei se silloin ihan vauvanakaan kelvannut. Maitoa menee 4-6 dl/vrk, käsittääkseni ihan ok määrä. Nyt ollaan aloitettu mukiharjoittelu, se on Kaisasta lystiä. Vaikka kaikki paikat onkin ihan märkinä, niin positiivista on Kaisan innostus asiaan.

Huomaan, että sellaisia asioita jaksaa itsekin jatkaa, jotka Kaisasta on kivoja. Mutta esim. pottailu Kaisaa vaan ärsyttää, niinpä mä olen aika laiska harjoituttamaan sitä.

Eipä tässä kummempia. Taidan mennä penkomaan tuota Kaisan huoneen romukaappia. Jos sais sinne edes jonkinmoisen järjestyksen.

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
6/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen valitin kun olin niin huolissaan sykeröstä,kun ei ollut liikkunut. Tänään oli aamusta minun sekä mimmin neuvola,ja löytyhän ne sydän äänet vaikkakin kehnosti,samoin liikkeet kuulu. Mitään syytä ei siis huoleen ole,vauva on vaan jotenkin niin hassussa asennossa.

MIMMIN MITAT: 76cm ja 9300g. Päänympärys on hieman laskussa,jota nyt sitten seuraillaan. HB oli 127. Hienosti antoi ottaa.=)

NEUVOLASTA: saatiin nyt kehoitus alkaa siirtämään Mimmi yksiin uniin ja se unikoulu. Saatiin ihan kirjalliset ohjeet,mutta en ole niitä lukenut vielä. Minulla on oma käsitys kuinka homman teen ja meinaan tänään aloittaa.Mies nukkukoo alakerrassa. Mies ei kyllä unikouluun suostuis,mutta nyt olen asian päättänyt..

Minulla oli arvot myös hyvät.Painokin oli nyt noussut 1400g/kk. Muistutti dieetistä ja olen sitä maalaisjärjellä noudattanutkin,vkonloppuisin saan herkutella..=)

MAITOALLERGIA: siihen en minäkään osaa ottaa kantaa.

Taitaa tulet uunissa hiipua kun olen vaan koneella,pitäneen mennä pelastamaan..Palaamisiin!!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18+2

Vierailija
7/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kaikille, laitoinkin viestiä tonne allergiapuolelle, jos sieltä saisin kommenttia.

TISHA, viitsisitkö kertoa teidän käyttämän rasvan nimen? Kaikki muutkin hyvät rasvavinkit otetaan vastaan.

ajankuva ja täplätyttö ;)

Vierailija
8/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tuossa heti aamutuimaan Helmin kanssa lääkärissä, kun tuo yskä ja tukkosuus on kestänyt nyt sen kuukauden ja pukkas jo uuttakin flunssaa vanhan perään. Mies epäili, että olis keuhkoputken tulehdusm kun rohisee, mutta räkähän se vaan siellä kurkkussa kurlaa. Yllätykseksemme kuitenkin löytyi oikeasta korvasta märkivä tulehdus! Ja antibioottikuuria määrättiin. Torstaihin mennessä jos ei ole helpottanut, niin pitää mennä uudestaan ja katotaan joku toinen lääke. Kiva vaan hypätä tuolla yksityisellä, kun maksaa niin peevelisti. Tuon tulehduksen olis arvauskeskuksen yleislääkärikin kai huomannut, kun kerran kuulemma märki. Mutta kun ollaan kerran vakuutus tällasia tapauksia varten otettu, niin miksi ei sitten käytettäs hyväksi. Ja sinne kun pääsi melkeen heti, eikä tarvi päivä odotella.

No, ans kattoo nyt kuinka tuo vaiva tuosta lähtee paranemaan. Äsken annoin lääkkeen ruiskulla suuhun, eikä se tietty kaikki ihan perille asti mennyt. Voiskohan sitä sekottaa mihinkään ruokaan tms, mistä tietää, että Helmi varmasti syö kaiken?

Äsken myös laitoin tytön nukkumaan, kun oli niin känkkis kun olla ja voi. Kotimatkalla nukahti turvaistuimeen, muttei saanut tietty nukuttua kun n. 5 min, kun oltiin jo kotona. Sitten syötin, mutta väsyneenä ja kiukkusena Helmi alkaa hakkaamaan päätään syöttötuolin selkänojaan ja tietty se sattuu. Eli meni sitten täysin huudoksi loppuruokailu. Eikä edes mennyt kaikki ruoka. Nukkumaanmenokin oli aikamoista tahtojen taistelua, kun piti vaan nousta seisomaan, vaikka kuinka väsytti. Vaihdoin sitten vaipan ja laitoin pari suppoa, niin johan nukahti. Pienen hyssyttelyn jälkeen kylläkin.

Kiva vaan, kun nyt se sama räkätauti on mullakin. Eilen illalla alkoi nielussa tuntua kihelmöintiä ja yöllä havahduin vähän väliä siihen, kun jotain valuu nenäontelosta nieluun ja tukkii sen. Tosin oon kipeenä aina niin koomassa, että loppujen lopuksi nukuin kuin tukki, vaikka Helmikin herätti ainakin kolme kertaa. Kävipä jopa niin, etten meinannut hänen itkuunsa herätä, vaikka muuten aina olen tikkana ylhäällä, kun pinniksestä kuuluu inahduskin. Nyt on sit jyskyttävä päänsärky ja nenä tukossa ja kipeä. Mutta tätähän tää lapsiperheen talvi taitaa olla.

Joo tosiaan on ilma hieman lauhtunut. Enpä niistä pakkasista kyllä paljoo mitään tiedäkään, muuta kuin sen kun vein petivaatteet parvekkeelle ja otin ne pois. Ei vaan kuitenkaan viitti kauheesti ulos lähteä, kun ollaan tässä räkätaudissa. Eli pian viikko oltu melkeen kokonaan sisällä.

Nokkamukista kyseltiin. Helmi juo nokkiksesta ainoastaan ruokailun yhteydessä ja silloin maitoa menee vaihtelevasti jotian 40 - 70 ml:n väliltä/krt. Ainua mitä hän juo enää tuttipullosta on välipalavelli ja kipeänä ollessaan ei sitäkään, vaan sillon syödään jotain, mitä voi antaa lusikalla. Eli meillä on tuo tuttipulloralli aikalailla helpottunut. Nokkis on Tupperwaren pehmeänokkainen ja se on varmaan tosi plajo samanlaista juoda siitä kuin tuttipullosta. On meillä ainakin kolmea eri mallia kovanokkaisiakin, mutta niitä Helmi vain puree, eikä ollenkaan älyä imeä. Oon yrittänyt joka ruokailun päätteeksi antaa loput maidot ihan suoraan mukista ilman nokkaosaa. Jotain sillä tyylillä meneekin, mutta n. 5 hörpyn jälkeen alkaa vastustelu. Eikä se Helmi siitä mukista varsinaisesti itse juo, vaan mä kippaan tilkan maitoa hänen suuhunsa. Tuntuu olevan melkoinen työmaa tuossa muksita juomaan opettamisessa. Samoin kuin potalle opettamisessa.

Nyt ei sitten muuta. Päivänjatkoja vaan kaikille!

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
9/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin maitoallergisen lapsen äitinä jotain yrittää vastata sinulle. Eli meillä maaliskuinen tyttö on ollut maitoallerginen 4 kuisesta asti. Sai siis oireita myös äidinmaidosta hyvin herkästi. Oireet olivat ihottumaa muutenkin atooppisella iholla.

Imetin kuitenkin niin pitkään kuin tytölle kelpasi eli 9 kk (kunnes tulin raskaaksi). Oireet pysyivät hyvin kurissa maidottoman ruokavalioni avulla.

Nykyisin tyttö juo kauramaitoa. Erikoiskorvikkeita ei juo siksi, kun allergologi, ravintoterapeutti ja neuvolalääkäri ovat sanoneet, että tämän ikäiselle voi jo antaa kauramaitoa. Erikoiskorvikkeet tulisivat kyseeseen siinä tapauksessa, että olisi paljon muitakin allergioita. Erikoiskorvikkeet korvataan kahteen ikävuoteen asti.

Minä kokeilin myös joku aika sitten naudalihaa ja se ei sopinut ollenkaan. Iho lehahti aivan punaiseksi. Ravintoterapeutti sanoikin, että jos on maitoallergia, niin naudanlihaa ei edes lähdetä yleensä kokeilemaan.

Minä kyllä selvittäisin tuon oksentelun syyn. En uskoisi lääkäriä, joka sanoo sen olevan tottumattoman suoliston syy. Suosittelisin, että soitat allergologille, jos nyt kävit aivan tavallisen lääkärin puheilla.

Onnea salapoliisityöhön.

Anselmi

Vierailija
10/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tuli uudelleen tuo flunssa. Eelillä nenä vuotaa ihan jatkuvasti. Laitoin kuitenkin ulos nukkumaan, kun ei ole lämpöä. Ihanaa, että pakkanen laskee.

Eeli taputti eilen eka kertaa käsiänsä yhteen! Muutaman kerran vain, enkä saanut enää uudelleen tekemään, mutta oli kiva nähdä jotakin uutta :) Olen myös huomannut, että ymmärtää, kun kysyn haluaako tulla syliin. Nostaa silloin aina kädet ylös, jos haluaa.

Nokkamukia meilläkin on käytetty veden antamiseen, maidon juo tuttipullosta. Osaako muuten teidän mussukat jo itse juoda pullosta? Eeli ei, muuta kuin joskus tyhjää tuttipulloa imeskelee onnessaan.

Potta ostettiin viime viikolla ja parina päivänä on muutama pisara pottaan saatu tiristettyä :) Hyvin Eeli potalla istuu, mutta pitää olla takana kiinni pitämässä, muuten ei jaksa keskittyä siinä olemiseen.

Rosa rv 21+3 ja Eeli

Vierailija
11/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pisti hymyilyttämään tuo Tishan kuvaus pojan aamukiukkuisuudesta! Kun meillä aina raivotaan samaan tyyliin nimittäin ;) Aamulla on yleensä kyllä hyvällä päällä, mutta jos joku juttu ei mene mieliksi niin voi sitä raivon määrää, yrittää jopa purra naamasta! :o

NOKKAMUKISTA: Meillä Aatu juo taikamukista, semmoista oikeata nokkamukia ei vielä meillä ole, mutta pitänee ostaa pian.

Meillä on mennyt ihan tappeluksi tuo syöminen. Laitetaan syöttötuoliin ja otetaan ruoka esille, niin kääntää oikein mielenosoituksellisesti päänsä pois, oikeastaan yrittää kääntyä syöttötuolissa kokoaan ympäri (jos vaan mahtuisi). Kaikenmaailman houkutukset pitää aina haalia pöytään, että saa syömään. Yleensä luetaan Dumbo-kirjaa tai annan käteen jotain mielenkiintoista. Joskus kaikki heitetään vaan vihaisesti lattiaan eikä mikään kelpaa. Hohhoijaa, joskus meilläkin syötiin niin että kaikki ihaili, että on se ihana, kun lapsi syö noin kiltisti!

Nyt Aatu nukkuu ulkona ensimmäisen kerran moneen moneen päivään, kun täällä oli laskenut pakkanen yöllä niin, että enää ei ole kuin -5 astetta. Ihanaa... Ajateltiin tästä lähteä koko porukka kaupoille, kunhan Aatu herää, kun miehekkeelläkään ei ole koulua tänään.

Meillä meni viime yökin ihan kivasti, heräsi vaan pari kertaa ja nukahti samantien. Välissä nukkui aamun. Mies oli kuitenkin osakseen kuulemma saanut nyrkin iskuja sun muuta, kun poika unissaan viuhtoo. Minä en ole tiennyt mitään. :)

Nyt suihkuun ja syömään. Mukavaa alkuviikkoa kaikille! Meillä alkaakin tällä viikolla perhekerho, vähän vaihtelua arkeen! :)

Neiti+Aatu 16.3

Vierailija
12/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistahan tuo on, mutta ainut joka meillä auttaa. Mä tilasin tota netistä hyvinvoinnin tavaratalosta, mutta kai sitä ihan apteekistakin saa.

Vierailija
13/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt ensin ennekuin luen viestit että varmasti kerkiän ennenkuin tyttö herää=)

Tänään oli 10kk neuvola ja tytöllä mittaa oli 71.5(50,5)cm ja painoa 8,850kg (4,145) katsoinkohan vaakaa ihan oikein kun tuntuu että tyty painaa enemmän( neuvolan täti puhui puhelimessa joten sain itse punnita ja melkein mitatakin)

Eli meillä kävellään muttei viellä puhuta sanaakaan, tänään matki hauskasti kyllä kun ääntelin: ai zai zaita=) (mistähän tuokin ääni tulee, kun olen muittenkin kuullut samaa harrastavan?)

Meno on siis aika reipasta täällä ja pottailuakin ollaan jo harrastettu, pissit sinne jo tulee yleensä vaan sitä isompaa viellä metsästetään.

Yöt ovat suhteellisen hyviä, neiti menee nukkumaan n. 20-20.30 ja nukkuu aamun 8 tai puol 9 tosin muutamia kertoja yössä saa tuttia useimmiten viellä laittaa mutta muuten on jo kuukauden päivät ollut luksusta( 9kk sitä levottomuutta ja heräilyä ja yöhelvettiä riittikin)

mitähän muuta mulla oli mielessä. Ei nyt tule taas mieleen mutta jos nyt alkaisi lukemaan viestejä niin eiköhän sieltä sitten jotain tule=)

maranta ja emma 10kk(eilen)

Vierailija
14/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jokin aika sitten pitkät pätkät, mutta sitten mut heitettiin ulos sivustolta ja teksti hävisi taivaan tuuliin. Blääh. Eikun uusiks...

Meillä alkoi viimeinen täysi kotonaoloviikko. Ensi viikon keskiviikkona alkaa työt. Hirvittää. Huomenna aloitetaan hoitoon tutustuminen, tutustutaan ainakin ti, ke ja to. Perjantaina mennään sitten varmaan samaan puistoon kuin hoitoryhmä. Tuli vaan jotenkin tyhmään aikaan tämä työhönmeno. Jotain kuukausi sitten olin paljon valmiimpi menemään töihin, nyt taas tämä kotonaolo maistuisi tosi hyvin. No, ei auta. Ei oo paljon valinnanvaraa, ja kyllä mä siellä töissä sitten viihdyn, kun sinne meen. Ja onneks pystyn tekemään ainakin tämän kevään lyhyempää työpäivää.

Meillä on myös ilmestynyt ongelmia ihon kanssa. Loppuviikosta iho veti ihan kuivaksi käsistä ja jaloista, lisäksi ilmestyi punaisia näppyjä. Päättelin, että näpyt aiheutti mango (kokeilin vielä vklna ihan pienellä määrällä, ja samat näpyt tulivat). Päätin sitten jättää kaikki hedelmäsoseet pois hetkeksi, katsotaan auttaako. Sitten aloitellaan taas yksi kerrallaan... Toinen vaihtoehto voisi tietysti olla maitoallergia, mutta jotenkin tuntuu vaikealta uskoa sitä, koska Saana on saanut korviketta ihan pienestä asti silloin tällöin, eli kun olen itse ollut poissa. Päiväimetys lopetettiin n. 8 kk:n iässä ja loppukin imetys loppiaisena. Ja oireet tulivat vasta nyt. Voisiko olla mahdollista, että tulisivat näin pitkällä viiveellä? Meilläkin kyllä maito puklailuttaa, mutta olen ajatellut sen taas johtuvan hotkimisesta. No, katsellaan. Jos iho ei parane, viedään lääkäriin...

Nokkamukista oli puhe. Olen vähän koettanut antaa mukista, mutta huonosti sujuu, lähinnä sotkeutuu vain leuka ja etumus... Pullosta Saana juo itse, välillä seisaallaan, välillä kontillaan, välillä jopa yrittäen samalla kävellä...

Ihanaa, kun pakkanen on lauhtunut! Lupasin, että lähdetään kohtapuoliin esikoisen kanssa luistelemaan. Saadaan olla pitkästä aikaa kunnolla ulkona.

Toivottavasti tämä nyt tulee palstalle asti...

Terhi&muksut

Vierailija
15/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamukista: Meillä alettiin harjoittelemaan nokkamukista juomista jo 4kk eikä ole koskaan tuttipullosta huolinut(kuin ihan pienenä ja vain vähän) joten meillä ei tuttipullo rumbaa tullut. Osaa juoda itse ja useinkaan ei edes anna juottaa=) Mukista ollaan harjoiteltu myös juomista mutta se nyt on vähän sellaista sotkemista=)

Meillä oli myös tupperin pehmeänokkainen nokkis ennenkuin se hajosi ja sekun on vedetty markkinoilta pois sitä ei enään saa joten jouduttiin siirtymään kovanokkaiseen(tupperin sekin) ja osaakin juoda siitä todella hyvin(pelkäsin ettei osaisi kun ollaan kokeiltu vaikka mitä muita nokkamuki malleja muttei niistä osannut ottaa)

Ollaanko muuten ainuita joille ei maito maistu? Emma juo ehkä just ja just 3-4desiä päivässä maitoa, olen kyllä yrittänyt tuputtaa enemmän ja useammin mutta ei vain mene, jukurtilla sitten yritän tasottaa että sais edes sen 5desiä. Vettä kyllä juo ja mehua nyt menis vaikka litra=) mutta sitäkun ei anna kuin hyvin harvoin jos ei tunnu muu ruoka maistuvan=)

Joku puhui viellä syömis ongelmista, meillä myös nyt on alettu leikkiä ruokailun kanssa. välillä saa lusikallisen alas ja sitten alkaa vääntyily ja kääntyily ja tassu nousee pystyyn että kiitti mulle riitti, anna vaikka keksi tai leipää niin voin nekin syöttää koiralla ja ton nokkiksenkin heitän just seinään=) Taitaa kuulua ikään tämäkin........... Mutta kyllähän se taitaa olla niin että kyllä pikkuiset pitää huolen siitä että tarpeeksi ruokaa saavat vaikka välillä tuntuu että täytyy hakea tratti että saa tarpeeksi ruokaa toisen massuun;)

Vierailija
16/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankuvalle sympatiaa. Meillä tytöllä on kuivahko iho ja välistä ( harvoin ) kasvot saattavat lehahtaa punaiseksi. Matkan varrella on ollut punoittavia läikkiä mahassa, jalat on yleensä aina kuivat. Alle 8-kuisena neiti kakkas limaaa, siis päästi ilmoja pihalle ja vaipassa oli kirkasta limaa, samaan aikaan kakkas ainakin 5kertaa päivässä. Neuvolalääkärin mielestä ei mitään ongelmaa. Mulle tuli lääkärin tapaamisen jälkeen olo, että olen tosi tyhmä, kun edes kerron hänelle moista, aina tunnun huolistani ja murheista saavan sellaisen vastauksen, että kunpa voisin vajota maan alle.. Onneksi neidin vatsa rauhottui ja nyt on ollut helpompaa. Pakkasen myötä vaan iho kuivui enemmän.

Meillä on kyllä tosi tyytyväinen maalisneiti, melkein vois haluta jo kolmannen lapsen, vaikka 2 on ollut aina haaveena lapsiluvun suhteen. Nythän tytöillä on ikäeroa 1v9kk ja täytyy sanoa, et jos joskus kolmas lapsi siunaantuu, niin isommalla ikäerolla. Esikoisen uhma ja siskon kiusaaminen saa minut korottamaan ääntäni päivittäin aika useesti.. Mutta nauttinut olen tämän nuoremmankin vauva-ajasta.:) Sisarrakkauden kehittymistä on ollut ihana seurata, pienempi ihannoi siskoaan täysin ja isompikin sanoo rakastavansa siskoa..:)

Meillä tyttö kävelee jo täyttä päätä, toisinaan menee tosi kovaa vauhtia jo. Ensiaskeleet otti 8-kuisena ja sitten niitä askeleita on tullutkin vaan kokoajan lisää. Kukkamultaa tykkää kaivella, tiputella cd-tornista levyjä, aukoa keittiön laatikoita ja kantaa tavaroita minne sattuu. Välistä sanoo jotain äidin tapaista, mammammaa ja pappappaa. Mutta tosi rauhallisen oloinen neitonen on. NOKKAMUKIN nokan käyttö on ollut tosi vähäistä, juo mukista niin kuin isommatkin, pulloa ei ole koskaan käytetty ( saa edelleen tissiä ). Yöllä tykkää nukkua vieressä, on sängyssämme tosi ahdasta koko perheen voimin.. Mut kaikki kestää aikansa, ehkä mullakin on joskus tilaa nukkua.

Pakko lähtä laittaan ruokaa, nälkä itsellä jo kova, kun en syönyt lounaalla kuin leipää. Tuntuu, et jotain piti vielä kirjoittaa, mutta mitä...:)

Mukavaa viikonalkua kaikille!:)

Vierailija
17/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,elikkäs poitsun 11kk:n neuvola oli tänään. Painoo ja pituutta on tullu ihan sopivasti, käyrien mukaan mennään. Eli painoo oli 10580g ja pituutta oli 79,6cm. Neuvolatätsy sano et voi ruveta antamaan tavallista maitoo pikkuhiljaa, itseasiassa ollaanhan myö jo rahkoja maisteltu ja mannapuuroo oon tehny maitoon.

Nokkamukista tais olla puhetta: Meil juodaan nokkamukista aika vähä, ruuan yhteydessä hörpitään vähä. Tuttipullo on niin rakas viel.

Omaan napaan sen verran et pahoinvointi ei oo helpottanu , aamusin saa nieleskellä ettei tuu aamupalat ylös ja pahoinvointi aaltoilee koko päivän.:( Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa.

Saas nähä jos vaikka nyt tulis sit tyttö, poitsuu ku ootin ni mul ei ollu mitään oireita (lukuunottamatta muutamaa päänsärkyä). Ois ihan kiva jos tulis nyt tyttö, mut poikakin on ihan ihana. No sen sit näkee aikanaan.

Nyt tarttee lähtee tekee lasagnea, ku rakas ukkokulta tulee muutaman tunnin päästä kotiin.

T:Mili ja poitsu 2.3 ja sykerö rv 8+5

Vierailija
18/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna taisi nukahtaa sänkyynsä, kun ei pulinaa enää kuulu.

Meillekin taitaa tuo flunssa iskeä, hannalla alkoi viime yönä nenu vuotamaan. Illalla nukahti ihan nätisti, itsekseen omaan sänkyyn vaille yhdeksän, kahden tunnin jälkeen alkoi aivan mieletön huuto, eikä neiti rauhoittunut kunnolla kuin viereen, aika levotonta tuo nukkuminen tuossa vieressäkin oli, nenä oli vähän tukossa, muttei onneksi pahemmin. Katsotaan nyt mihin päin tauti kehittyy, isommat sisaruksetkin pärskivät ja valittelivat kurkkua aamulla ennen kouluun lähtöä.

Siivoilin tuota siivouskomeroa tai vaatehuonehan se oikeasti on, mutta meillä se on ollut tähän asti siivouskomerona, nyt siitä pitäisi tehdä meille isännän kanssa vaatehuone, voi jessus miten sitä roinaa vaan kertyy, taas laitoin ison jätesäkillisen tavaraa menemään, kuinkahan paljon sitä kertyykään heitettäväksi, kun tämä remontti tässä etenee...

Viikonloppuna saatiin Hannan huoneeseen tapetit ja lattia laitettua ja vähän jo vaatekaappejakin kasattua, tänään vielä jalkalistat ja sitten pääsisi sisustus puuhiin. Seuraava kohde onkin tuo vaatehuone, mies tuo töistä tullessaan elfan koreja, joita laitetaan tuonne vaatehuoneeseen, ja sitten seuraavaksi on vuorossa pojan huone, sinnekin tapetit ja lattia uusiksi. Ja siitä sitten taas jatketaan, mutta kunhan nyt valmistuisi nuokin.

Hanna juo ruoan päälle mukista, nokkamuki ei ole oikein neitin mieleen, mieluummin juo mukin tai lasin reunasta, tosin tuolloin pitää juottaa. Tuttipullo on illalla ja aamulla kuvioissa mukana, tänään tosin annoin päivälläkin maitoa pullosta, ajattelin, että kun on tuon verran nuhainen niin saa nestettä tarpeeksi.

Lähden vielä setvimään noita askartelu tarvikkeita...

hanneliini rv 14+5 & Hanna 10kk1vk

Vierailija
19/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu todella pitkään poissa palstalta, käyn kyllä koneella paljonkin, mutta jostain syystä ei aika riitä kirjoittelemaan tänne. En ole kerennyt edes lukemaan teidän muiden kuulumisia ja kun tänään sitten päätin tulla " päivittämään" teidot tänne vauvapalstalle, ennenkuin ne pikkuset maalikset sitten siityy pois uusien alta :)

Olin ihan ällistynyt lukemastani, kuinka moni jo odottaa uutta vauvaa! Onnea!!! Itse en vielä odota, mutta ei kai se yhtään hullumpi ajatus olisi odottaa kolmatta...

Sitten kuulumisia...

Äitiysloman loputua mietin mitä alkaisin, jäisinkö kotiin lasten kanssa, hakisinko kouluun..

No hain sitten kouluun ihan kokeilumielessä koska vuodenvaihteessa oli alkamassa iltaopiseluna amk-koulutusta.

Olin ihan ällistynyt kun pääsinkin kouluun sisään ja nyt olen ollut sitten opiskelija jo reilu 2 viikkoa! Koska lähiopiskelua on vain iltaisin, lapsia ei ole tarvinnut laittaa hoitoon, eli ihan täydellinen tilanne juuri meille!

En olisi kai raaskinut laittaa tuota 10-kuista vielä hoitoon, eli jos en ois päässyt kouluun, olisin jäänyt ensi syksyyn asti hoitovapaalle joka tapauksessa.

Onneksi on mahdollisuus opiskella myös iltaisin! San opintotukea ja kotihoidontukea samaan aikaan, eli sekin vähän kannusti jäämään kotiin.

Meidän maalistyllerö on todella mainio pakkaus, koko ajan " siinä parhaassa iässä" !

Nyt varsinkin kun unikoulu ohi ja tyttö nukkuu yöt eikä kuku ja itke pulloa. Käytiin tosiaan ihan unikoulussa kun omat keinot ja voimavarat ei meinannnu enää riittää. Onneksi oli mahdollisuus päästä unikouluun, koska siitä tosiaan oli apua.

Nyt yöt menee hyvin, tyttö herää ehkä kerran yössä, etsii tuttiaan, mutta ei kaipaa enää ruokaa :)

Ollaan vierotettu hänet lisäksi siskon huoneeseen, joten oma unirauhakin on nykyään taattu.

Nyt kun on muutaman viikon saanut nukkua kunnolla vuoden valvomisien jälkeen, olo on kuin uudestisyntyneellä!

Tyttö syö tosi hyvin, nokkamukia ollaan myös harjoiteltu.

Hän nousee tukea vasten seisomaan ja yrittää nousta yös jo keskelä lattiaakin, ilman tukea. Ihme, sillä hän ei ole ollut mitenkään hirveän aktiivinen liikkuja. Ryömimäänkin alkoi aika myöhään, eikä liiku täällä kotosalla turhia, jos leluja on lähempänä, ei vaivaudu hakemaan niitä metrin päästä :D

Vaivaton tenava, täytyy sanoa, " leikkii" ja touhuaa paljon itsekseen, seurailee isosiskon touhuja, fanittaa häntä ihan eniten maailmassa :D :D

Nyt tuli pikkuinen oma tauko kotihommien välillä kun vanhempi tyttö on kerhossa ja " vauva" nukkuu...

Tässäpä mun kuulumisia noin äkkiseltään, yritän taas jatkossa keretä enemmän tälle palstalle, on tosi mukava kuulla miten teillä muilla menee niiden maalisten kanssa!

t. Elram ja tytöt

Vierailija
20/32 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä vauhtia sitä elämä vie eteenpäin. Mammapalstat on olleet mulla " kiellossa" jonkun aikaa, kun piti kirjoittaa tuo väitöskirja loppuun. Joten mies keksi, että laittaa sivustoille/palstoille kiellot, niin että en harhailis täällä kaiken päivää. Hyvä idea ja toimi. Kirja on nyt kirjoitettu. Vähän vielä kuvia ja pilkkuja pitää hioa.

ALLERGIOISTA: Meillähän valvottiin ja itkettiin ekat 10kk yöt alusta loppuun ja unikoulujen mikään modifikaatio ei toiminut. Nyt aloitettiin 2 viikkoa sitten uusi ruokavalio (vain muutama aines ja yksi ainut korvikemerkki jäi) ja parin vuorokauden jälkeen meidän perheessä nukuttiin ekaa kertaa 10kk:n aikana 4h pätkä ja siitä pätkät on pidenneet yö yön jälkeen. Nyt mennään 2 herätyksellä entisen 10-20 herätyksen asemesta. IHANAA. Perjantaina tulee IgE-verikokeiden tulokset ja sitten 11kk kieppeillä alkaa altistustestit eri aineiden suhteen. Maitoallergia meillä on jo pois suljettu. Mutta kaura ja kala löytyi todella selvien oireiden avulla helposti jo aiemmin.

10kk NEUVOLA: meillä oli joku aika sitten. mitat 77cm ja 10.195g. " sanavarasto" kasvaa ja paras lohkaisu on " kato äittä tätä" . ;) Joka tullut ilmeisen vahingossa jo pari kertaa.

NOKKAMUKISTA meillä juodaan aterioiden yhteydessä maitoa/vettä. Hyvin uppoaa. Aamulla ja illalla annetaan pullosta.

POTTAILU: on aloitettu ja sujuu ihan mukavasti. Joka päivä saaliina ainakin pisuja, joskun myös kakat.

TÖIHINPALUU: on sujunut hyvin ja toistaiseksi olen välttynyt henkisiltä morkkiksilta, kun poju on ollut kotona mummin kanssa päivät. Nyt alkoi mummin talviloma 2viikkoa ja mä olen sen ajan kotona pojan kanssa kahden päivät. Illalla on isän vuoro hoitaa ja minä hion väitöskirjaa tai teen koti hommia.

MUUTTO lähestyy. Eilen pakkasen ekat reilu 10 laatikkoa. TAlo valmistui sunnuntaina ja tänään alkoi työmaalla sisätilojen siivoaminen ja viimeiset viimeistelyt. Vielä pitäis löytää WC:hen ja kylppäreihin wc-paperitelineet, pyyhekoukut/telineet jne pientä, mutta ilman niitäkin voi toki sisään muuttaa. Eikä rakennuksen lopputarkastuksessa (ke) niihin puututa.

Tällaista tänne. Toivottavasti pääsen pian taas kiinni juttuihinne paremmin, nyt lukaisin vain lämmittelyksi tän päivän ja viikonlopun pinot.

Onnittelun MILILLE plussasta. Tuletko myös elokuisiin palstailemaan vai oletko jo?

-Eliisa ja poju 19.3. ja kipinä 12+0