****Imettävät kuumeilijat vk 4
Kommentit (13)
Tulin nyt tällekin puolelle vähän kirjailemaan, kun alkaa sitä kuumetta olla. Toisaalta hölmöä, mulla on ehkäisypiikki vielä yli kuukauden voimassa ja imetän siis edelleen, eikä kuukautisia kuulu, ei näy.
Esikoinen on nyt 1v ja ajattelin tulla kyselemään, onko kellään muulla ollut tätä ehkäisypiikkiä ja kuinka kauan on mennyt ennenkuin on tärpännyt/kuukautiset alkaneet piikin vaikutuksen lakattua. Olen nimittäin jostain lukenut, että saattaa mennä vuosikin ennenkuin kuukautiskierto normalisoituu jne. Eli hätä on tässä, että tuleeko sitä enää raskaaksi...esikoistakin " tehtiin" puoli vuotta, eli en ole kaikkein fertaalein tapaus välttämättä. Kertokee kokemuksistanne, jos sellaisia on.
En ole vieläkään sopeutunut yrittämiseen. Aiemmin kerroinkin päättäneeni tehdä sen lapsen tässä kierrossa, mutta ne suunnitelmat taisi mennä pieleen miehen urheiluharrastuksien takia ;)..
Vielä ei ole kirves kaivossa ja ehkä viikko pitäis odotella menkkoja. Kierto on siis pitkä tai hyvin pitkä. Menkkajomotuksia on ollut jo muutaman päivän ja naama kukkii, joka enteilee tätiä sekin. Sinänsä positiivista tuo menkkojen alkaminen. Niitä tuli odoteltua melkein 1,5 vuotta.
Esikoistyttö täytti juuri 4kk ja vauvakuume on kova!!! Kovasti haluaisin jo aloittaa yrittämisen seuraavasta kierrosta, mutta tietoni sektion jälkeisestä raskautumisesta ovat puutteelliset. Mut leikattiin siis kiireellisesti ja viilto tehtiin sekä ihoon, että kohtuun pystyyn. Olen kuullut hyvin erilaisia " faktoja" kauanko olisi hyvä odottaa, ennen seuraavaa raskautta, mutten ole asiasta asiantuntijoiden kanssa keskustellut. Taidankin laittaa asiasta oman aloituksen.
Meillä mennään vielä täysimetyksellä ja kuukautiset alkoivat noin 2,5kk synnytyksestä. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta. Olisi hauska kuulla teidän ajatuksia ja suunnitelmia pienellä ikäerolla tulevista muksuista.
Nautitaan vähän lauhemmista keleistä ennen seuraavia pakkasia! =)
Lime ja tytsy 4kk
uusille ja vanhoille imettäville kuumeilijoille.
Ihanaa kun ne pahimmat paukkupakkaset on tältä erää ohi.. pääsee paremmin uloskin.
Daaria, meidän pinoja voit etsiä tuolla haku-toiminnolla, jos laitat hakusanaksi imettävät kuumeilijat, hakualueeksi Vauvakuume -palstan, ehdoksi että etsii viestistä ja otsikosta ja aikaväliksi vaikka 3 kk. Pitäisi jotakin esittelyjäkin löytyä... niissä ei kylläkään ole esittäytyneet kaikki.
" Vauvan tekemisestä" PikkuMytty:lle ja Ällämöllölle.. Meillä tämä ykkönen antoi odotuttaa itseään kaksi vuotta. Alussa sitä oli tosi toiveikas ja iloinen mutta mitä pidemmälle aika kului sitä stressaavammaksi koko touhu kävi -oli kyllä romantiikka välillä aika kaukana X(. Kävimme lapsettomuustutkimuksetkin läpi eikä mitään löytynyt -oli huonoa tuuria vain. Minulla on hieman tavallista lyhyempi kierto mutta muuta erikoista ei ollut. Nyt yritän olla taas toiveikas, jospa tilanne nyt toisella kertaa olisi erilainen... parempi.
Lime09:lle Tervetuloa mukaan! Minä olen kuullut laidasta laitaan ohjeita tuon aikasuosituksen suhteen, että miten kauan pitäisi odottaa. Jotkut sanovat, että vuoden ja joillekin on sanottu ettei tarvitse odottaa yhtään. Kaipa se on yksilöllistäkin jonkun verran ja riippuvainen kohdun seinämän kunnosta. Mulla esikoinen syntyi hätäsektiolla, minut nukutettiin ja ihoviilto on vaakaan (siitä sisemmästä viillosta en ole varma mutta luulisin, että pystyyn lihasten lomasta). Mulle ei sanottu ohjeeksi mitään. Mulla tosin alkoivat kuukautisetkin vasta 11kk sektion jälkeen, joten ei sitä varsinaisesti tarvinnut edes miettiä. Sulla alkoi kuukautiset nopeasti!
Kertaukseksi pikaesittely omasta tilanteesta: Esikoistyttö on 1v ja 3 vkoa, toinen kierto menossa kp:llä 10 (eka kesti 46pvää). Imettelen vielä vaihtelevia määriä 4-x kertaa vuorokaudessa. Joskus tosi useinkin kun tyttö tekee hampaita ja silloin juo aika useinkin.
lisää kuulumisia odotellen,
Gandalfiina
lapset 07/02, 03/04 ja 07/05, nuorimmainen siis puoli vuotias, jota imettelen vielä!menkkoja ei näy eikä kuulu!mielessäni jo mietinkin imetyksen lopettamista, että nuo menkat alkaisivat!kahta ensimmäistä lasta imetin hiukan vajaa 8kk!toivottavasti nyt mennään saman kaavan mukaan!menkat alkaneet yleensä samantien!
olisi ihanaa taas olla raskaana ja saada pienen pieni nyytti!jotka kyllä kasvavat liian nopeasti!
Minulla ihan eka kierto menossa joten en yhtään tiedä mikä on kierron pituus ja ovuloinko tai muuta sellaista. Ennen synnytystä kierto oli 31-32 päivää ja ovulaatio pitäs olla siis mulla nyt jos kierto olis sen pituinen. Ei vaan ole oviksen oireita. Mulla siis yleensä selkeät oireet (tai siis oli kolmannen lapsen syntymän jälkeen) eli jomottelua ja lopulta karsee kipupiikki siinä irtoamisen aikaan. Sitä edeltää selkeä kananmunanvalkuais limavaihe monta vuoroakutta.Nyt en siis ekoista kuukautisista huolimatta ole tuntenut ovulaatiota eli sitä ei siis kaiketi tapahtunut ennne niitä menkkoja. Ovulaatiokivusta olen aina pystynyt laskemaan että tasan 14vrk päästä alkaa kuukautiset. Eli kipua ootellessa :-D
Vauva on 7kk ja imetän enää n 1/ vrk.
Tsemppiä ja tärrpionnea kaikille!!!
Hei Lime09!
Tahtoisin kirjoitella kanssasi, sillä minullekkin tehtiin hätäsectio 08/2005.(esikoinen) meillä voisi olla kivaa vaihtaa ajatuksia.... jos sinulle sopii niin mailaile minulle paulep10@hotmail.com
ja tervetuloa uudet!
Meillä on vauhti lisääntynyt eksponentiaalisesti. TYttö (8kk ja viikko) on ihan mahdoton, nousee seisomaan jo todella ripeästi ja ihan mihin sattuu kädet tarttumaan. Kolareita sattuu jatkuvasti! Yöt menee melko hyvin tilanteeseen nähden, parilla herätyksellä yleensä. Mies tassuttee neidin takaisin uneen.
Ymmärrän ällämöllön luomisen tuskaa, meilläkin tämä ensimmäinen saatiin alkuun yhdellä yrityksellä, ja nyt on toista tehty tuo 8 kk.. Eka kierto tosin menossa vasta, niin että ei tässä pitäisi turhautua. Kp44 tosin jurppii, alkaisi jo vuoto ja uudet kujeet tai ehkä siis samat tässä tapauksessa
Eipä enempiä, täytyy mennä nukuttamaan lapsukaista. Vielä ei onnistu ilman imetystä tämä iltanukahtaminen.
Plussssssia kaikille toivoo lennard
Mä päätin ruveta vähentelemään imetystä. Tajusin just, että mähän imetän vielä 5-6 kertaa päivässä ja vaikka menkat on alkaneet kauan sitten niin saattaahan noin tiheä imuttelu olla vielä turhankin hyvä ehkäsykeino.Onneks meillä ei sentään yöllä o sayöty aikoihin, mutta kaipa tää päiväimuttelukin sitten saattaa vaikeuttaa prosessia.
Aika hassua, jotenkin on vaan tuntunu, että enhän imetä juuri lainkaan, mut sit tajusinkin laskea nuo kerrat.
Meillä neiti täytti eilen jo 11 kk. Mä vielä syksyllä kuvittelin olevani tähän aikaan jo tukevasti raskaana. Hah, on huomattu täälläkin, että vaikka yksi tärppää samantien ei seuraavasta olekkaan takeita. Esikoista meillä " tehtiin" puolisen vuotta, se aika menikin pillerien lopetuksesta ja vaan puolet ajasta hommailtiin.
Kakkonen ei tarvinu sitten kuin sen yhden kerran ja nyt alkaa jo tosiaan tuntua siltä, että tätä kolmosta on tosiaan tehty syyskuusta lähtien..
Nyt menossa kp 3/31 ja tuntuu, että tässä vaiheessa kiertoa on niin loputtoman pitkä matka sinne, että pääsis ees tekemään, saati piinailemaan. Mutta jos yrittäs ottaa hiukan " kevyemmin" jospa aikakin kuluis nopeemmin.. taitaa olla toiveajattelua.
Kovasti plussaonnea kaikille!
Täällä sitä taas ollaan koneen ääressä, työn lomassa. Kova vauvakuume on vallannut ja juuri tänään yksi työkaveri jäi mammalomalle, kyllä hieman kävi kateeksi =) Ois niin mukava olla itse samassa tilanteessa..
Meidän pojan taapero täytti viime perjantaina 1,1 v ja vauhti on kova. Kävellen painellaan paikasta toiseen ja illan paras viihdyke on koiran takaa-ajo keittiön pöydän ympärillä 8) Tosin meidän koiraparka ei taida olla asiasta samaa mieltä. Heh!
Itsellä menossa nyt kp28/29-31. Mitään oireita suuntaan tai toiseen ei ole, ei menkkojen alkamisen suhteen eikä mahdollisen raskauden suhteen. Joten ei auta muuta kuin ootella ja pitää peukut ja varpaat pystyssä, että ois tärpännyt. Tosin ensimmäistäkin tehtiin keskenmenon jälkeen 9 kuukautta ja nyt synnytyksen jälkeen on ollut 6 menkat, että en näköjään kuulu mihinkään " heti tärppäsi" -ryhmään :/ No, kunhan nyt joskus onnistuisi!? Joka kuukautinen pettyminenkin on raskasta.
Mutta ei muuta kuin plussasäteitä meille kaikille imettäville, uutta kuumeileville!
Chappi 8))
Olen uusi pinossanne ja kuumeilut on hyvin alkutekijöissään. (Vielä ei olla ehkäisyäkään kokonaan jätetty.)
Eli siis esikoinen on syntynyt 06.05.05 ja ikää typyllä on nytten se reilut 8.5kk.
Minulla on ollut armoton vauvakuume kai jo puolen vuoden ajan ja nytten olen saanut yllättäen miehenkin innostumaan asiasta oikein toden teolla. Ja kuinkas ollakkaan nyt tuntuu, että itse aloin empimään. Vauva olisi todella tervetullut ja ihana asia, mutta lähinnä tämä ajan kohta pelottaa, kun meillä on rakennus projekti alku tekijöissään ja kaikenlaista tohinaa sen asian tiimoilta. Jaksaako sitä raskaana pienen taaperon kanssa rakennuksella touhuta? Mutta kyllä se kuumeilu taitaa olla sen verran pahaa sorttia, että ei paljon pieni järjen ääni auta vaan sydän sanelee.
Mutta tämmöistä mietintää täällä. Paljon plussa onnea teille!+++++:)
Hei vaan!
Aina välillä tänne olen kirjoitellut. Mutta nyt uusi kuume nostaa kovasti päätään ja kun kuukautisetkin alko niin kuume vaan kasvaa. Meillä siis 5,5 kk tyttö jota imetän edelleen. Tosin nyt kun saa jo kiinteitäkin niin imetystä pääsääntöisesti aamulla, ruoan jälkeen ja illalla.
Nyt olis viime menkoista sen verran aikaa et täl viikol ne vois (tai siis mielummin ei) alkaa. Ehkäsyä ei käytetä joten pitää vaan seurata tilannetta. Mitenkäs te muut?
Onko teidän historiaa jostain luettavissa. Monettako kuumeilette?
Meillä siis kyse pikkukakkosesta