Imettävät äidit jotka antavat lisänä korviketta pullosta...
Miten teillä on tuo pulloruokinta sujunut?
Imetän kolmeviikkoista vauvaani suurimmaksi osaksi mutta annan myös korviketta kerran pari vuorokaudessa jotta hän saa tarpeeksi maitoa(terv.hoitajan kanssa sovittu näin)
Ongelma onkin tuo pullon tutti jossa tuntuu olevan niin iso reikä, vaikka olen kokeillut erilaisia tutteja, että vauva saa siitä liian paljon maitoa kerrallaan ja näin ollen hompsii koko satsin hetkessä. Pian tämän jälkeen tulee järjettömän kokoinen löysä vellikakka joka on pitkin selkää ja reisiä eli kylpyyn vaan saman tien. Usein myös kakan jälkeen tulee hetken päästä oksennus, siis kunnon oksennus, ei pulautus.
Olen järkeillyt asian niin että kun vauva on lähes täysimetyksellä, hän saadessaan pullosta, imee samalla tekniikalla kuin rinnasta eikä pysty sulattamaan suurta määrää maitoa kerralla.
Joten onko muilla vastaavaa ongelmaa ja miten olette asian ratkaissut?
Voihan syy olla myös lehmänmaitoallergia mutten ihan heti haluaisi asiassa luovuttaa.
Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista joita osaatte antaa...
Kommentit (2)
pulautus ja oksennus on juuri vauvan reaktio siihen että on syönyt liikaa. eli varmasti olet oikein järkeillyt tuon asian. kokeile auttaisiko pullomerkin vaihto pulmiisi?
ja myös neuvolasta kuulin että jos vauva saa yskänkohtauksen niin silloin myös niillä oksennusrefleksi, näin kävi ainakin meillä kerran että sai yskänkohtauksen heti syömisen päälle ja niin tuli maidot ulos...
olen antanut korvikkeen avent- merkkisestä tuttipullosta jonka tuttiosan muoto jäljittelee rinnan muotoa. ja vatsaystävällinen systeemi pullossa, venttiili joka suodattaa ilmat pulloon eikä vauvan vatsaan. (äh, en osaa selittää) mutta vähemmän menee ilmaa vauvan vatsaan kuin ns. tavallisesta pullosta. tuttiosassa vain yksi reikä, edelleen vaikka poika jo kohta 5kk. tutteja on toki saatavilla myös useammalla reiällä ja pullon ohjeen mukaan pitäisi olla jo monireikäinen, menee iän mukaan (0-2kk=1reikä, 3kk-> =2reikää jne.) mutta olen tehnyt oman pääni mukaan ja tyytyväinen tähän. olen itse järkeillyt näin, että vauva saa vähemmän maitoa kerralla kun vain yksi pieni reikä, joutuu tekemään enemmän töitä imiessään pullosta joten ei ole hylkinyt tissiä juurikaan. ns. tavalliset ja perinteiset tuttipullot olen hylännyt ja heitin roskiin. maksaahan tuo hieman enemmän mutta kahdella pullolla olen pärjännyt. citymarketista olen ostanut. suosittelen kokeilemaan.
mainitsemaasi " kakkausongelmaan" en osaa sanoa muuta kuin että meillä poika mielellään, siis melkein 100% varmasti, kakkaa syönnin yhteydessä että olisiko tuo aika tavallista... ;)
tsemppiä ja jaksamista vauva-arkeen!