Lue keskustelun säännöt.
leikkiä,leikkiä,leikkiä...
22.01.2006 |
kertokaas kuinka paljon leikkimistä teidän lapset vaativat? siis äidin kanssa. tuntuu että meillä ei mikään riitä. mitä enemmän leikin pojan (4,5v) kanssa,sitä enemmän hän sitä vaatii. tottakai olen valmis leikkimään joka päivä,mutta rajansa kaikella.
eikös lapsen kuuluisi leikkiä myös yksinään?! pikku-sisko on 1,8v,joten ikäeroa on sen verran ettei yhteisleikit ainakaan vielä onnistu kun hetkellisesti. lisäksi pojalla on kolme kertaa viikossa kerhotoimintaa ja leikkikavereita käy muutaman kerran viikossa,samoin itse kyläilemme muissa lapsiperheissä.
joskus meinaa käämit palaa kun edes kavikupillista ei meinaa saada rauhassa juoda...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kateellisena kuuntelen äitejä jotka ehtivät jos mitä päivän mittaan, jopa lukevat/kahvittelvat/tekevät palapelejä jne. ja lapset leikkivät YKSIN. Siismitä-ihmettelen minä
Meillä on tyttö 3,4-v sekä pikkusisko 9kk. Tuo isompi on sitten jatkuvasti kyselemässä että äitiäitiäiti, leikileikileiki, pelaapelaapelaa,askarteleaskarteleaskartele..jne. Eikä varmasti johdu siitä etten näitä tekisi, vaan siitä, että en jaksa tehdä sitä koko päivää. Tämä jankkaus kun alkaa heti kun saa silmät auki, ja loppuu kun silmät illalla menee kiinni. On todella rasittavaa ja väsyttävää. Vie totaalisesti mehut mennessään!! Vauvanhoito onkin helppoa tähän verrattuna.
Vielä kun tämä meidän neiti osaa syyllistämisen, " äiti ei koskaan leiki" " minulla ei äiti ole kotona yhtään ystävää" " Mummi leikkii, vaari leikkii, isi leikkii" jne.On tosi raskaita päiviä. Eikä riitä lähes jokapäiväiset kerhot/avoimet/jumpat ja totta kai vielä ulkoilutkin.
Tuntuu ETTÄ MIKÄÄN EI RIITÄ. oLenkin miettinyt josko sitä on itse opettanut lapsen jatkuvaan huomioon..
Vinkkejä...