Kokemuksia Hartanin tuplarattaista?
Millaiset ovat olleet käytössä? Mahtuuko niillä liikkumaan esim. kaupoissa? Ovat kuitenkin istuinosaltaan aika tilavan näköiset. Leveys on ilmeisesti sen 79cm. Meillä sisaruksille tulossa ikäeroa 1v11kk ja ajattelin hankkia tuplaraattaat. Toinen vaihtoehto olisi X-Adventuren Twincot. Nuo Twincot olisivat kapeammat (72cm) ja edullisemmat, mutta laatu mietityttää. Rattaat ajattelin luultavasti tilata esim. saksasta (tai Twincot Hollannista)
Kommentit (4)
Oliskohan kenelläkään muulla vielä kokemuksia? Eikös monet ovet ole 80cm leveitä, mahtuukohan noilla Hartaneilla niistä kulkemaan?
Meidän kaksosilla on Hartanit, ja ovat tosi napakat ja hyvät vaunut. Laadukkaan oloiset myös. Meidän ulko-ovesta tulevat noin millin tarkkuudella sisään (testattiin myös Teutoniat, ja ne eivät mahtuneet vaikka tietojen mukaan ovat vain viisi milliä leveämmät). Meidän pienessä lähiökaupassa olen käynyt hyvällä menestyksellä, kaiken A ja O on nuo kääntyvät etupyörät, joiden ansiosta vaunut kääntyy ympäri lähes paikallaan. Leveästä kassaportista mahtuu juuri ulos. Periaatteessa näillä pitäisi päästä joka ovesta, josta pyörätuolillakin... vielä ei oo tullut vastaan ovea josta ei olisi mahduttu. Lumessakin kulkee hyvin. Suosittelen. (Helmi-maaliskuussa on ainakin Saksasta saatavissa uusi malli, jossa myös työntösuunnan saa vaihdettua kummin päin tahansa, tässä nykyisessä ei sitä vaihtoehtoa ole.)
Meillä oli Hartan ZII:t kaksosillamme, olivat mallia 01/2004, vieläköhän sama malli?
Hyvät olivat, mutta vaihdettiin perhepäivähoitaja-mallin perusrattaisiin lasten kasvettua, Hartanit (niinkuin kaikki kaksosten yhdistelmärattaat) vievät paljon tilaa auton perästä reissatessa.
Mutta siis itse rattaiden toimintaan olimme tosi tyytyväisiä, kääntyvien etupyörien ansiosta kaupoissa oli helppo liikkua, rattaat olivat sisäosaltaan lapsille tilavat, kaikista tavallisesti käyttämistämme kaupoista pääsimme sisään, parissa jouduimme tulemaan sisäänkäynnin kautta ulos kun kassa oli himpun liian kapea - mutta eipä niistä olisi sitten pyörätuolillakaan päässyt, eli vika ei mielestäni ollut silloin rattaissa vaan kaupan suunnittelussa. Pikkukaupat vanhoissa taloissa saa tietenkin unohtaa, mutta se on sama homma kaikilla kaksosrattailla, sisään ei pääse millään peleillä, ei edes perhepäivähoitajarattailla.
Ainoa miinus oli 10 vkon toimitusaika (tilasimme itse Saksasta, kaupasta Suomessa tilatessa aika olisi ollut 12 vkoa ja hinta melkein 2xyhtä suuri), itse toimitus kyllä sujui hyvin.
hyvät ovat!
Uudessa mallissa on käännettävä istuinosa ja leveyttä 67 cm! Ulkomitta kuitenkin vain sen 79. Tosi tilavat verrattuna emmaljungiin, joissa sisämitta hikiset 51 cm.