Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkasti siivoatte vanhan kämpän, kun muutatte ulos?

Vierailija
22.01.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten muutimme ja otin siivojan siivoamaan vanhan asunnon ikkunoita myöden. Kaapit siivosin itse. Ärsyttää muuttaa asuntoon jossa saa vuosia vanhoja hämähäkin seittejä kaivella pois. Enkä halua että maine minusta epämääräisenä emäntänää leviää.

Vierailija
2/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurasin kylppärin lattiat ja seinälaattojen saumatkin. Siistiin kotiin on ihana muuttaa, joten suon sen toisillekin, koska olen itsekin päässyt sen kokemaan. Meillä muutti kyllä tutut perään, joten minullakin se oma maine myös vaa' assa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha levittää epämääräistä sontaa, jolle ei ole todenperää -muuta kuin omat ennakkoluulot

Vierailija
4/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioita en niin kuuraa koska ne aina likaantuu muutossa mutta imuroin eikä mun lattiat koskaan muutenkaan niin sontaiset ole kun säännöllisesti niitä pesee.

Vierailija
5/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumminkin uusi asunto tulee aina siivottua, ennen kuin muuttaa. Ainakin meillä on tapana.

Eli siis siivoan siistiksi, mutta en puunaa ja kuuraa niska limassa.

Vierailija
6/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kulttuuriin pohjautuvat siisteys-säännöt.

Vierailija
7/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt mitään ikkunoita tms. ala jynssäämään. Minulla on kuitenkin se oletus, että muuttaja haluaa siivota vielä itse ennen kuin latoo kamansa, koska niin teen itsekin oli uusi kämppä siivottu tai ei.

Vierailija
8/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:2

Vierailija
9/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että vanhan asunnon siivous on turhaa, ainahan kuitenkin uusi asunto pestään, oli siistiä tai ei!

Vierailija
10/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emuavat jne.

Miksi minun pitäisi vaivautua, kun ei kukaan muukaan ole vaivautunut.

Vierailija
11/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin uunin! Nykyistä asuntoa lukuunottamatta kaikissa on uuneissa ollut ne toissajoulusetkin kinkunrasvat karrelle palaneena...

Vierailija
12/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen sitä mieltä, että vanhan asunnon siivous on turhaa, ainahan kuitenkin uusi asunto pestään, oli siistiä tai ei!

Olen kyllä aina muistanut levittää mainettasi vaimona eteenpäin =)

Vierailija
13/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ei meillä ole ikinä sillä lailla paskaista, että jälkisiivo olisi mahdoton.

Vierailija
14/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaampia paikkoja en niin hankaa.

Vierailija
15/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä kyllä ihan kunnon siivot. Kaapit pesen sisältä (hyllyt ja seinät) ja ulkopuolelta (ovet), lattiat imuroin ja pesen (sehän on tosi helppoa kun tavarat on pois), vessan ja kylppärin jynssään kunnolla ja ikkunat pesen sisältä. Myös jääkaapin ja uunin pesen puhtaaksi. Seiniä pyyhin myös sekä ovia ja esim. keittiön kaakelit ja työtasot.

En kyllä kehtaisi jättää sotkuista asuntoa jälkeeni.

Vierailija
16/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*imurointi

*pintojen pyyhintä

*keittiöstä pyyhin jääkaapin ja pakastimen + liesi ja allas.

*Kylppäristä huuhtelen lattian + pesen pöntön ja lavuaarin + pyyhin hanat.

Vierailija
17/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän siellä nimittäin olevan ainakin yhden kuivaneen nakinpalan ;)

t.25

Vierailija
18/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutimme todelliseen paskaläjään. Keittiötä siivosin kuusi tuntia. Laatikkojen taakse oli jäänyt homeisia leipiä, jääkaappi siivoton, keittiön yläkaappien päälle oli kertynyt rasvakerros, jota piti hangata teräsvillalla ja ajaksilla yms. Vuolukivitakan jokaiseen kulmaan oli edellisen asukkaan koirat tehneet merkkaukset. Vessa oli siivoton esim. lattiakaivon ritilään oli tarttunut ruskeaa möhnää oikein urakalla. Mitäs vielä...No ovet oli tahmaisia, kaikki tahrat oli jääneet pyyhkimättä. Vieläkin löytiin välillä ylläreitä, kun huomaa ettei ole muistanut vieä kaikkia kolosia pyyhkiä.

Vierailija
19/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että jos joskus vielä muutamme, niin haluaisin kauppakirjaan jonkun merkinnän siitä, että asunto täytyy olla perusteellisesti siivottu. Oli todella ikävä homma alkaa jynssäämään toisten paskoja.

Vierailija
20/22 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muutettu aika usein, syynä aina perheenlisäys...on muistissa vielä nekin muutot kun oon nuorempana muutellut.

Elikkä pääpiirteittäin olen pistänyt 3 seikkaa merkille, joka on ollut törkeässä kunnossa lähes jokaisessa muutossamme.

Ensimmäiseksi vessa/suihku, joissain on pöntön sisusta kunnolla pinttyneen ruskeana, sitä sitten hinkataan ja jynssätään moneen kertaan ennenkuin valkenee.

Parin viimesimmän asunnon suihkutilan seinät oli punahomeessa, tähän nykyiseen asuntoon muuttaessamme suihkun lattia oli erittäin näkyvästi mustana, seinät punahomeessa...puhdasta tuli yhdellä pesukerralla, en voi kuin ihmetellä miten jotkut asuu saastassa.

Toinen on jääkaappi, onhan se todella mieltäylentävää alkaa kaikenmaailman kuivettunutta ja pinttynyttä kökköä kaapimaan kun ei tosiaankaan uskalla sellaseen " tautiseen" jääkaappiin omia tavaroita laittaa ja kello vaan tikittää edespäin, tuotteet uhkaa lämmetä, pakasteet sulaa yms. Ja lapsille pitäis murkinaa saada ja ylipäänsä nukkumapaikat järjestettyä yms., meillä kun ei todellakaan ole ketään jotka hoitaisi lapsiamme päivän taikka pari jotta saataisi " rauhassa" muuttaa ja siivota, varmasti löytyy muitakin joilla lapset muutossa mukana?!

Kolmas on sitten se uuni, jestas sentään, hellataso saattaa olla ihan hyvässä kunnossa, mutta katsopa uunin sisälle niin meinaat pyörtyä....en tajua, käyttääkö jotkut ihmiset esim. uunin ritilää grillausalustana?? sitä ei sitten kertaakaan pestä? eräskin asukas kertoi asuneensa 14v, talon rakentamisesta lähtien, me sitten tultiin siihen...no joo, oli hyvin mielenkiintoista pestä sitä uunia ja mm. liesituulettimen rasvasuodatin oli niin kurjassa kunnossa ettei sitä rasvapölyä saanut sieltä sisuksista puhdistettua, vaikka kuinka monta kertaa tiskikoneessa käytin yms.

Neljäs asia mitä mä kovasti ihmettelen, että kuinka se voi olla joillekin niin saakelin vaikeata vaikkapa imuroida ne keittiön laatikostot ja kaapit, jos ei millään jaksa rätillä pyyhkästä. Niissä kun on kaikenmaailman leivänmurusia, riisinjyviä, kahvipuruja yms., että ei edes niitä muruja jakseta siivota...en ymmärrä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan