Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suhtaudutte 2,5-vuotiaan sormien syöntiin?

22.01.2006 |

Lähinnä nyt mietin, että pitäisikö antaa syödä sormia niin kauan kuin syö (ajatuksella että kyllä se ennen kouluun menoa lopettaa)? Vai onko jo syytä vähitellen ohjata siihen, että sormia ei syödä? Olen kyllä silloin tällöin jo sanonutkin, aina mahdollisimman neutraalisti, että ota sormet pois suusta. Lapsi ottaa kyllä, mutta pian ne ovat jälleen suussa.

Tuttia meillä ei ole ollut käytössä, hän ei vauvana yrityksestämme huolimatta huolinut sitä.

- Reeta

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan ilmoittaa, ettei halua. :) Ollaan myös kehitetty joitakin leikkejä, joissa peukku napataan pois suusta... En tiedä, auttavatko nämä, mutta haluaisin vähitellen saada lapsen tietoiseksi siitä, että hän syö peukaloa ja että kaikki muut eivät tee niin. Ehkä vähän isompana hän sitten oppisi itse kontrolloimaan asiaa. Olen huomannut, että myös päiväkodissa huomautellaan asiasta - " onkos sinulla taas maistuva peukalo suussasi" -tyyppisiä kommentteja olen kuullut tätien sanovan. En tiedä, onko se jatkuvaa tms., mutta lapsi tuntui kyllä tietävän hyvin, mitä tarkoitti " peukalo pois suusta" , kun se pyyntö kotona ensimmäistä kertaa esitettiin.

Vierailija
2/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on ja olen pitänyt sormien suuhun viemistä osana taantumista.

Vastauksena kysymykseesi; mä totean neutraalilla äänellä että ota sormet pois suusta ja joskus hyvän hetken tullen ollaan puheltu leikin ohessa mitä muuta haittaa sormien suuhun viemisestä on (pöpöt), että se on rumaa ja ihan tyhmää jne.

Kaikkea kai aikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sikälikin ihmettelen. Ehkäpä tuosta ei ole mitään haittaa, jos välillä asiasta - kuitenkaan kovasti syyllistämättä - lapselle sanoo.

- Reeta