Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto vauvan kanssa

21.01.2006 |

Meillä on reilun kuukauden päästä edessä muutto silloin 8kk ikäisen vauvan kanssa. Kaipailen kokemuksia vauvan kanssa muuttaneilta, vinkkejä ja vältettäviä asioita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin usein " muutetaan" mökille ja sukulaisille maalle pidempään kylään, että homma on hanskassa jotenkin ja ilman lapsia on tullut muutettua tosi monta kertaa aikaisemmin. Siten voin antaa jotain varmoja vinkkejä:

- hommaa muuttofirma ja kantajat sitä kautta jos rahat vaan riittää, jos ei niin sitten kaikki sukulaiset kaverit yms, kynnelle kykenevät avuksi.

- varsinaisena muuttopäivänä lähde itse evakkoon lasten kanssa, tai ole siellä paikan päällä uudessa kohteessa, mutta älä osallistu muuttopuuhaan. Tai hommaa lapsenhoitaja.

- merkkaa kaikki laatikot maalarinteipillä (hommaa AINAKIN viralliset muuttolaatikot, riittävästi!) niin, että käy ilmi sijoitushuone uudessa asunnossa, ja vielä sisältökin summittain (astioita, kirjoja, jne)

- jos pystyt, niin muuta jo etukäteen välttämättömyystavarat ja verhoja yms.

- hommaa siivousfirma jälkisiivoukseen tai sitä lapsenhoitoapua jos itse siivoat

- älä yritä yhdessä tai kahdessa päivässä selvitä pakkaamisesta ja purkamisesta

- syö purkkiruokaa ja valmisruokaa pahimman hässäkän ajan, kun purat, pakkaat ja muutat, ei tarvii tarjota hienoja aterioita muuttajille tms. anna vaikak rahat mäkkäriä varten mieluummin jos on kavereita apuna.

Vierailija
2/3 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin vuosi sitten saman ikäisen pojan kanssa, muttomatka oli 500km, eli koko omaisuus piti saada samaan kyytiin, kämppä siivottua jne. Oli pahimmat helmikuun pakkaset...

Meillä oli muuttolaatikoita ja pahvilaatikoita, kaikkiin kirjattiin tarkkaan mitä on missäkin laatikossa. Pakkaaminen aloitettiin hyvissä ajoin. Pojan kamat olikin sitten viimeiset. Sitä mukaa kun kaappeja tyhjeni, pyyhin ne, samoin kylppärit ym. siivosin muuttoviikolla, koska siivousapua en saanut.

Mummo tuli hoitamaan poikaa pari päivää ennen muuttoa, sain pakkailla rauhassa. kaikki kaverit oli nakitettu kantoavuksi, ja 4h+k asunto tyhjeni parissa tunnissa autoon. Asunto oli 2-kerroksinen, ensin tyhjennettiin alakerta (sisäänkäynti yläkerrassa), joten pääsin siivoamaan alakertaa kun se oli tyhjä. Mummo ulkoili pojan kanssa.

Kun asunto oli tyhjä, muuttoauto lähti kohti uutta kotikaupunkia, me siivottiin äkkiä yläkerta (kaikki mahdollinen oli siivottu etukäteen, keittiönkaapit ym) ja lähdettiin ajelemaan. Onneksi auto tyhjennettiin uudessa paikassa vasta seuraavana aamuna, koko suku oli passitettu hommiin :)

Ihmeen hyvin sujui. eniten jännitin 500km matkaa pojan kanssa, kun hän joutui jo olemaan koko päivän rattaissa ja sylissä, kun kämpässä oli aika viileää, kun ovet oli auki. Mutta hyvin sujui, toinen mummo oli sitten toisessa päässä hoitamassa...

Kannattaa tosiaan varata aikaa ja paljon laatikoita, oli ne sit millaiisa tahansa. Ja suosittelen lapsille hoitajaa. Minä en monta laatikkoa kantanut, mutta olin uudessa kodissa ohjaamassa, mihin mikäkin huonekalu tulee. Ei tarvinnut monta kertaa sohvia kannella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutettiin vastavalmistuneeseen taloomme kun tytär oli pariviikkoinen. Minä lähdin anopin luokse evakkoon ja mies hoiti muuton ison porukan kanssa.

Raskainta oli tavaroiden pakkaaminen pienen vauvan kanssa ja purkaminen uudessa kodissa. Mutta pikkuhiljaa saatiin kuitenkin kaikki paikalleen.