" " " " " " " Viikonloppupino Maaliksille" " " " " " " " "
Kommentit (19)
myös Kaisan nenä vuotaa ja yskittää - taas. Leffapöpö iski myös meille. Tosin olen sitä mieltä, että sitä pitäis lukittautua neljän seinän sisään eikä poistua koskaan, jotta pystyis välttämään nuhaa näin talviaikaan. Mieskään ei sais käydä töissä, voihan sen sieltäkin saada. Ja meillä nuhaa pahempi juttu on taatusti äidin mielenterveyden lopullinen katoaminen. Mikä tapahtuisi kahdessa päivässä, jos sulkeutuisin kotiin. Lohtua siis Lehtovillekin, ei kannata siitä leffakäynnistä potea huonoa mieltä! Ja tsemppiä kaikille muillekin flunssan kourissa painiskeleville. Tai muuten vaan huonounisille.
Mitäs viikonloppuna? Meillä ei suunnitelmia, siivota tosin pitäis. Ja tappaa myöskin niitä pölypunkkeja. Ulos ei viitsi pitkäksi aikaa mennä, joten vaikka lumi houkuttelisi pulkkailuun, niin odotamme maanantain lauhtumista.
Olin muuten eilen naapurissa, jossa 8,5 kk ikäinen tyttönen ottaa ensimmäisiä askeleitaan. Hurjan näköistä puuhaa. Kaisaa ei moinen touhu vielä kiinnosta, riittää että pääsee eteenpäin tukea pitkin. Muutenkin taidot ovat " jämähtäneet" , ei mitään uusia juttuja. Vanhoja treenataan ahkerasti, hyvä niin.
Ei tässä kait muuta tänään. Palaillaan taas,
kua ja Kaisa 25.3
Terkkuja täältäkin! : ) On taas päivät menneet niin nopsaan, etten ole paljon netissä käynyt. Vuoden alusta jatkoin opiskelua, maanantaista torstaihin, mutta nyt näyttää, että tahti on liian kova ja täytyy jätää joitain kursseja pois. Muuten aika menee vain häröillessä, eikä saa mitään tehtyä... Ursulalla on ollut useampia hoitajia, eikä ole ihme kyllä, vierastanut vielä ketään. Tarkoitus olisi, että saataisiin nyt muutama vakkari, niin olisi kivempaa, että ei aina vaihtuisi.
Lehtovin kuvailemia levottomia öitä on täälläkin. Ei tosin ole flunssaa, mutta en tiedä mikä herättää. Nukahtaa kyllä yleensä aika pian takaisin, mutta raskasta se on herätä monta kertaa yössä. Pääsäntöisesti yösyöntiä ei enää harrasteta, mutta huom. pääsääntöisesti ; ) eli kun mamma on tarpeeksi väsynyt, niin otan tytön viereen...
Ursula kävelee tukea vasten ja suuren problematiikan olen saanut kenkien miettimisestä. Voi olla, että olettekin niistä jo puhuneet... Aluksi kuulin, että heti sisäkengät käyttöön, kun alkaa nousta pystyyn, mutta sitten olen kuullut suosituksia, että ilman kenkiä, että lihakset kehittyvät. Ja ilman kenkiä meillä on nyt sisällä harjoiteltu, mutta ulkokengät pitäisi ostaa.
- Millaiset talvikengät teillä on käytössä maalismussukoilla/onko käytössä?
Olen niitä jo metsästänyt, mutta pienet koot ovat menneet monesta kaupasta. Lisäksi goretex ominaisuudet ehkä hiukan turhia, kun ei kuitenkaan lumessa vielä kävele. Ja aika kovat hinnat saapailla, kun 89 eur ja käyttöikä muutaman kuukauden...! Myyjät ovat sanoneet, että sama mietintä monella 10-11kk ikäisen vanhemmilla.
Mutta siis, tänään kenkien ostoon, koska ensi viikolla olemme lähdössä Leville ja sinne täytyy kyllä talvikengät saada.
Pottaa meillä on harjoiteltu hyvällä menestyksellä, eli usein aamulla/unien jälkeen. Mutta ihan totutteluasteella.
Pirteää viikoloppua kaikille!
Kevätmama
Kuullostaapa ikävältä nuo flunssat ja valvomiset :( Ja varsinkin kun Helmi oli vasta niin kipeä. Voi pikkusia.
Pakkaset jatkuu juu ja maanantaita odotellaan jo kovasti. Näyttipä hassulle kun tiistaille on luvattu tänne -3. Mahtaa tuntua kesältä.
Tuossa aamulla leivoin sämpylöitä ja kummitytön kanssa äsken nautiskeltiin tuoreista sämppäreistä ja kahvista. Toinen pelti vielä paistamatta kun mies nukkuu. Aattelin kohta herätellä hänet tuoreille sämpylöille. Antaa miehen nyt nukkua. Kello kohta jo puoli 1. On hällä tuota univelkaa vaikka muille jakaa kun joka aamu herää klo 2.30.
Meillä tapahtui eilen jänskää! Noora ryömi jopa eteenpäinkin! Ja ihan monta metriä :) Kaukosäädin oli houkutuslintuna. Hyvin toimi. Jännästi vetää itseään eteenpäin. Hassu tyttö. Hirmuinen höpötys vaan kuuluu nytkin kun kummi leikittää. Nyt osaa siis ryömiä, nousta itse istumaan ja seisoa tukea vasten. Itse nousee vasta polvilleen, sekin hyvin harvoin ja kunnon tuki pitää olla.
Yöt mennyt tasaisesti ihan ok. Viime yönä nukkui klo 21-8. Kerran heräs klo 23 mutta itsekin valvottiin vielä silloin. Tarkoitus ei ole masentaa yökukkujien mammoja vaan antaa toivoa! Kyllä ne siitä tasaantuu. En tiiä tuleeko meille hampu. Eilen merkit oli ihan selvät, tänään taas ei.
Nyt täytyy laittaa sämpylät uuniin ja soseuttaa Nooralle 8kk purkkiruoka. Aivan....soseuttaa....ei mene ne kököt alas ellei sit neiti syö niin sormin :) Saa neitikin maistaa tuoretta sämpylää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ps. ainiin. Myö ei olla itse ostettu ainuitakaan kenkiä. Ollaan saatu hirmuinen läjä. On karvavuorellista muumikumpparia, varrellista talvi " lenkkaria" , huopikkaita jne. Eli kenkiä on monen sorttista. Noita pitkävarrellisia karvavuorikenkiä olen pitänyt silloin tällöin. Eli ihan vetskarikiinnitteiset, menee alas asti, helppo laittaa jalkaan Merkki on joku Colorado?? Ostettu kait ihan sittarista. Meillä kun ei kävelystä ole tietoakaan niin eipä noilla kengillä vielä niin väliä. Lämmittää kuitenkin ulkoillessa paremmin jalkoja.
ihme puuhavimma iski aamulla, joten aloitin Onni huoneen perusteellisen siivoamisen...liian pienet vaatteet pois jne. ja sitten vielä jauhelihakeitto kiehumaan ja sämpylöitä uunniin....niin ja Onnille tein avokaadokeittoa ja hyvin uppos.
nyt vaan pitäis saada se västäräkki nukahtamaan tonne päiväunilleen
jaahas tuttia suuhun laittamaan
luulis että väsyttää kun yö valvottiin hampaiden kanssa
Äiti ja Onni 29.3.
kirjoitella, ennenkuin tuo maalismussukka herää. Ei nimittäin osaa kunnolla sisällä päivällä nukkua. Vaunuissa nukkuu makkarissa ja hirveän työlästä saada niihinkin sisällä nukkumaan!
En muista, oonko kirjotellut tällä viikolla, mutta siis meillähän ollaan taas antibioottikuurilla = korvatulehdus. Nähtävästi se edellinen ei ollut ees kunnolla parantunut ja siksi tätä räkätautia ja flunssaisuutta jatkunut sieltä marraskuulta asti :( Nyt räkäisyys alkaa helpottaa, toivon mukaan viimeinen tauti tälle talvelle.
Meillä oli ihan luksusyö (paitsi mulla väänsi mahaa niin kauheasti alkuyöstä, että sen takia sitten piti valvoa) mutta siis Aatu meni yöunille kymmeneltä ja aamu yhteentoista nukuttiin! Milloinkahan on viimeksi 13 tuntia nukkunut, huh! Varmaan siitä syystä tämmöiset maratonunet, koska ei eilenkään nukkunut kuin yhdesti tunnin päiväunet, kun ei kertakaikkisesti sisällä VOI nukkua ;)
Siivouspäivä meillä, mutta pakko oli keskeyttää siksi ajaksi, kun tuo ukkeli nukkuu, niin olikin hyvä tauko tulla koneelle. Vietiin kaikki petivaatteet sun muut parvekkeelle, luulisi pöpöt kuolevan tuossa tulipalopakkasessa!
KENGISTÄ kyseltiin... Anoppi osti Aatulle semmoiset Kuoma-talvikengät, mutta eihän niitä erityisemmin ole pidetty vielä. Kokeiltu välillä jalkaan. Tuolla ne on kenkätelineessä, niin Aatu käy aina itse niitä heittelemässä ja taputtelemassa :D Ulkona pidetään semmoisia lampaankarva" tossuja" (tosi lämpimät) tai ihan toppatöppösiä (pakkauksen). Semmoisia ensiaskelkenkiä oon sillä silmällä katellut, mutta ei ole vielä ostettu. Semmosia sisällä pidettäviä siis.
Nyt en muista, oliko muuta mielessä, joten jätän tilaa muille! Rauhallista viikonloppua, älkää paleltuko! :)
Neiti ja Aatu 16.3
Työlästä se on nukkuminen päivällä täälläkin!! Meillä myös vaunuhin nukutin,nyt yritän hiljaa näppäillä-ettei vaan herää!!!
Samat touhut täälläkin,petivaatteet pihalle ja nyt on jo puhtaat lakanat laitettu.Kiva sitten saunan jälkeen mennä koisimaan.
Ruokaa pitäs mennä laittamaan,valkosipuliperunoita ja porsasta.Possusta saa sitten Mimmillekin muutaman päivän lihat.Jälkkäriksi mansikkarahkaa ja illaksi on limua ja raffeleita+dibbi.Mies saa saunaoluen tai pari,niin miulle herkkuja ;)
KENGISTÄ:mekin ollaa saatu kesäkenkiä kyllä, mutta talvikenkiä ei ole.Ulkona käytetään äippäpakkauksen tossuja.
KEHITYS: meillä kans ne muutmat askeleet on otettu ja siihen jämähdetty. Uusia juttuja ei ole nyt tullut,paitsi että minun tekemä kotiruoka kelpaa =) Harjoitellaan nyt näitä!!
Eipä tässä kummempia,mukavaa iltaa!!
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18
Onni otti tänään ensiaskeleensa taaperokärryn kanssa!!!!!
pari metriä painoi menemään vielä aika epävarmasti, mutta siitä se lähtee. tähän asti on vaan seissyt kärryn kanssa paikallaan. ja vanhemmat täälllä ovat pakahtua ylpeydestä :)
Äiti&Onni 29.3.
Voitte siis uskoa, että tällä viikolla emme ole ulkoilleet. Ainakaan pienimmän kanssa. Esikoinen tänään pääsi pitkästä aikaa happihyppelylle: aamusella isänsä kanssa kävelivät kauppaan ruokaostoksille, ja iltasella sitten minä kävin pojan kanssa vielä hakemassa vaippoja. Mulla kasvot jäätyivät paluumatkalla, viimakin vielä lisäsi pakkasen purevuutta. 3v. nautiskeli ulkoilusta karvalakkinsa suojissa - meidän korkeuksilla ei ole ollenkaan turha tuommoinen karvahäkkyrä päässä ;)
Viikolla olen käynyt iltaisin lukaisemassa Päivän Pinon, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Teen vielä kotosalla töitä iltaisin, kun pojat nukkuvat. Vakaasti muka päätin, etten hommia tuo kotiin kuin hätätapauksessa, mutta siitä on pitänyt joustaa heti alkutaipaleella.
Neiti81:n Aatulle ja Kuan Kaisalle ja Lehtovin Helmille paranemisia! Toivottavasti nuhat taltutetaan ja korvatulehdus karkoitetaan! Meillä lapset ovat olleet nyt terveinä *koputan puuta* ja muutenkin hyvin virkeitä tapauksia (suomennos: vauhtia riittää ja äitee ei pysy perässä, tänäänkin kaivoin Topilta suusta mielettömän paperinyttysen, onneksi kakisteli itse sen pois kurkusta). Esikon hammasonnettomuus ei välttämättä aiheuta enempiä lääkärivisiittejä - toki tein vakuutusyhtiölle tapaturmailmoituksen varmuuden vuoksi. Topi kävellä pätkyttelee jo välillä pieniä välimatkoja, sohvalta keittiöön jne. Ja jos kaukosäädin tai äidin kännykkä viedään kädestä (tai suusta ;) niin tunteenpurkaukset kuuluvat varmaan naapuriin asti.
Viime yönä Topi nukkui ensimmäistä kertaa elämässään yönsä heräämättä ja vanhempiaan herättämättä. Nukahti 19.00 ja heräsi 07.25. Jee! Päiväunet repäisee kahdesti, eka kerralla nukkuu vain reilun puoli tuntia ja tokat päikkärit sitten 1,5-2h. Puhetta on ollut nukahtamisesta/nukuttamisesta. Topi viedään sänkyyn, kun on unien aika (ellei nuku pihalla, siis kun ei ole paukkupakkasia) ja sinne jää itsekseen ja nukahtaa. Välillä hetken rupattelee, joskus täytyy käydä kaatamassa kun nousee ja kurkkii ovesta, mutta ei huutele juuri koskaan. On ollut tällainen helppo nukutettava aina.
En ole imettänyt enää öisin ja nyt on mielessä pyörinyt, josko lopettaisin kokonaan. Nimittäin minuun sattuu ja kovasti tuo imetystouhu. Oikea rinta on purtu ja nännin viekussa hampaanjäljet.. Ihan siis kunnon haava, ja siitä on todella tuskallista imettää. Olen sinnitellyt pari päivää, mutta kun juo hyvin Tuttelia minun poissaollessa niin eiköhän kohta hanat mene kiinni...
Kenkiä emme ole vielä jalkaan kokeilleet,mutta tarttee varmaan ottaa pian käyttöön.
Saduista: Tämä poitsu syö kaiken mitä vain näkee, valitettavasti myös kirjat. Mutta ihan viikolla kokeilin taas, miten malttaa kuunnella satua ja hetken jo jaksoikin. Kiva! Sormella osoitteli ja öhisi (höh),mutta pian halusi sitten lattialle ja me esikoisen kanssa jatkoimme loppuun.
Mitäs vielä. Niin, lehtoville piti sanomani (ja kaikille muillekin jotka lehtovin kirjoituksista innostuitte pakastamaan pölypunkit ;), että vuodevaatteet ja matot vietiin meilläkin tänään ulos. Nyt pian miehen kanssa saunaan ja sitten puhtaitten vällyjen väliin nukkumaan. Aloitin juuri uuden kirjan, mutta se ei oikein miellytä. Aihe ja idea hyvä, mutta kirjallinen ilmaisu hieman heppoista...
Sori. Kun koneelle pääsen, niin romaani tästä taas syntyi. Öitä!
Pippandii
Täällä ollaan oltu melkein viikko nettipimennossa, kun tietokoneessa oli vähän häikkää. Nyt taas täällä, yllättävän helposti meni aika ilman tietokonetta! En olekaan niin riippuvainen kuin luulin..
Eipä se ollut ihme, että Eeli itki noin viikon putkeen ja oli todella vaikeana, kun kolme hammasta puhkesi parin päivän sisällä. Mä en tajunnut, et vois nyt johtua hampaista, kun oli se flunssakin päällä, niin se sekoitti koko homman. Hieman oli helpotus, kun huomasin ensimmäisen hampaan tulleen. Oli taas selvä syy miksi itkee.
Nyt on taas ollut oma aurinkoinen itsensä, mitä nyt eilen kauppareissun jälkeen alkoi uudelleen nenä vuotaa :/ Mutta pakko oli käydä..
Eeli on alkanut harjoitella ilman tukea seisomista, ei kyllä onnistu siinä, kun varvastaa niin paljon. 6.2. on meillä fysioterapiaan meno ton varvastuksen takia. Saas nähdä mitä sanovat. En tiedä ootteko laittaneet 10 kuukautismittoja mihinkään ja tais olla vielä niinkin, että jossakin on vasta 1- vuotiaana seuraavan kerran neuvola, mutta Eeli oli 10,555kg painava ja 75 cm pitkä. Pinsettiotetta ei vielä ole.
Meillä on onneksi nukuttu hyvin sisälläkin, vien vaan Eelin sänkyyn ja sinne nukahtaa. Joskus känisee aikansa, mutta luovuttaa sitten. Syöminen on ollut ongelmana, voi tietenkin johtua hampaiden tulostakin, mutta yökkii tosi helposti ja välillä tulee ihan oksennuskin. Ei kuitenkaan pitäis johtua liian karkeasta ruoasta, kun se on ennen kelvannut hyvin.
Nyt en muista onko ollut mitään galluppeja, mutta kerkeehän niihin muulloinkin vastailla.
Rosa rv 21+2 ja Eeli
Olen vältellyt tuota vauvakuumepuolta (kyllä, se on mulla kroonisena! ;)), joten en ole kirjautunut sisään, enkä näin ollen käynyt kuin lukemassa täälläkään...
Meillä ei myöskään ole opittu nyt lähiaikoina mitään maatamullistavia, mutta johan tuo pieni otti isot harppaukset heti joulun jälkeen. Konttaa jo juoksuvauhtia, nousee seisomaan kaikkialle ja välillä seisoo ilman tukeakin niin, et päästää irti eikä tajua edes sitä! Sit kun tajuaa tupsahtaa pyllylleen. Kävelyttää pitäis jatkuvasti, ja kävelee jo niinkin, et hädintuskin pitää kiinni mistään. Ja puita pitkin otetaan myös muutamia varovaisia askelia. Taaperokärryn kanssa tyty on kävellyt niin, että äiti vähän jarruttaa lisää sen vauhtia ettei mennä liia lujaa, mutta muutamina päivinä on tyttö sinnikkäästi kävellyt sen kanssa itse! Ne ruuvit sieltä taka-akselista on kyllä kiristetty niin, että pyörät pyörii mahdollisimman hitaasti, silti ne luistaa minusta aika lujaa. Ja ne löystyy kun muutkin lapset leikkii sillä kärryllä kielloista huolimatta..
Petivaatteen olis täälläkin lähdössä kohta tuulettumaan ulos, pakkasta tänään " vaan" -26... HRRRR!! Ja minä onneton kun olen ihan toivoton vilukissa. Puita vaan kannettava ahkerasti sisälle ja lykättävä kattilan uumeniin, sillä se lämpö pysyy. Sen verran kyllä laiskottaa ja inhottaa tuo kylmä, että melkein toivon et olis helpompi lämmitysmuoto.. Joku muukin muistaakseni kanniskelee puita lämmitykseen, en nyt saa päähäni kuka.. Mukava tietää et kohtalotovereitakin on!!
Vessa ois pestävä tänään, ja suunnittelin myös keittiön siivousta, siis että ihan raivaan kaapit ja hinkkaan rätin kanssa ainakin ovista sormenjäljet ym. läntit veks. Herättyä vaan venytytti sen verran, että saas nähdä kuinka käy... Uloskaan ei kyllä ole menemistä!
Räkätauti pienestä on muuten jo helpottanut! Jesh! Osanottoni silti teille nuhanenille, tiedän varsin hyvin mitä se on reilun kaksi viikoa pätkäöitä valvottuani!
Vaan ei se uni tule nyttenkään vaikka saisin nukkua, pyörii murheet mielessä ja uni jää katkonaiseksi.. Läheisestämme en ole kuullut uutta, kauhun sekaisin tuntein odottelen että jostakin päin kuuluisi hänen voinnistaan ja niistä koetuloksista. En uskalla suoraan soittaa ja kysyä, pelkään kai liikaa sitä pahinta.. :( Oma kohtalo mietitytää myös. Mieskin mulle suo, että kierukka lähtee veks! Pitäisi vaan keksiä sitten joku suht vaivaton ehkäisymuoto tilalle, vielä ei ole meille vauvaa tilattu. Ja sehän tässä mietityttääkin, että sitten kun tilataan, niin tuleeko enää tulosta? Endometrioosi kun vielä muutaman vuoden jyllää niin toivoa ei taida enää olla, kun tilanne näytti nyt jo aika pahalta.. Ja mies on niin henkeen ja vereen kaikkia hoitoja vastaan, hänestä kun se on luontoa vastaan tappelemista. Pöh. Laparoskopia (eli tähystyleikkaus) on " helppo" tapa helpottaa raskautumista, jos ei sitten munatorvet mene tukkoon. Niitä käsittääkseni on hankala puhdistaa..
Mutta nyt poistun, anteeksi pitkä purkaukseni kaiken maailman jorinoita!! Yritän hillitä itseni paremmin jatkossa.. *nolo*
Jospa pinoutuisin minäkin pitkästä aikaa...
Meillä siis on miehen kanssa rauhallinen aamu ja viime yö meneillään, sillä poikamme on ollu ensimmäistä kertaa yöhoidossa mummon hoivissa!!! Kyllä oli ihanaa nukkua, kun ei tarvinnu olla varuillaan toisen unien vuoksi. Tosin avasin silmäni puoli kahdeksalta, siis normaalisti kun poika heräilee tuohon aikoihin. Illalla käytiin miehen kanssa syömässä ja sitten nautittiin kotioloista ja mm. pitkästä suihkusta...
Mutta kyllä oli hirveää jättää poika, kun eihän toinen ymmärtäny, etteivät äiti ja isi tule ihan heti takaisin. Mummon piti jo komentaa meitä lähtemään, kun vaan roikuttiin ja tehtiin lähtöä pitkään... =) Tämä hoitokerta olikin periaatteessa testikerta, kun meillä on ystävän häät kolmen viikon päästä, jolloin Tuukka sitten taas menee yöhoitoon, Olen ystäväni kaaso, joten sille päivälle on muutenkin tekemistä, saati sitten jo olisi tarvinnut miettiä, miten Tuukka pärjää, jos olisi ensimmäistä kertaa yöhoidossa.
Nyt ajattelin mennä päivittämään vauvakirjaa ja sitten kai jo pitää mennä hakemaan maalismussukkaa =)
Noopu
Niin joo aamu on mulla. Mies nousi Näpsän kanssa ja minä sain kääntää kylkeä, kyllä se on sitten ihana tunne. Lyödä vaan luukut kiinni kun väsyttää. Tuossa kymmeneltä heräsin. Ois kai vielä uni tullut mutta kuului Näpsän houkuttelevan ihana kiherrys täältä että pakko oli tulla moikkaamaan pikku kultaa... ♥
Mitäs muuta. Tosta liikkumisesta. Minä alan jo vallan huolestua kun tuo meidän tyttö ei osota mitään mielenkiintoa nousta kahdelle käpälälle. Kontatakkaan ei reppana osaa vielä vaikka kontallaan hirveesti nostelee jalkoja, kieputtaa peppua joka suuntaan, menee kyljelleen, taas kontalleen jne, mutta eteenpäin ei. Kun koitettiin eilenkin se nostaa pystyyn sohvaa vasten niin kyllä nuo jalat aika hetkulat vielä on. Otetta ei uskalla tytöstä irrottaa yhtään. Ja kaikki muut kun tuntuu jo nousevan tukea vasten ja osa jo ottaa ekoja tuettomia askelia. Jees, tiedän, jo alaa opiskelevana että kaikki on yksilöitä, mutta silti....kun tuntuu että kaikki muut jo mutta ei meidän Näpsä. Nyyh. Sori tää valitus, mutta ahdistaa vähän... Olen koittanut itseäni lohduttaa sillä etttä Näpsä taitaa mennä kielellisesti nopeampaa kuin motoriikassa kun ymmärtää jo aika paljon puhetta, lauseitakin. Osaa sanoa äiti ja äittä. Mutta silti. No, te ootte äitejä joten tiedätte millaista murehtimista tää on. On ollut lohdullista että NASULIINAN tyttö ei ole myöskään pitänyt kiirettä liikkumisessa. Että on muitakin :)
Mutta nyt aamupalalle ja valitus seis.
-vähän huolestunut miuqu ja nti näpsä-
Herran jestas kuinka paljon teiän pikkuset osaa ja tekee! Miun poika se vaan olla möllöttää, niin ja istuuhan tuo :) Mutta ei siis ryömi, konttaa taikka pyri nousemaan pystyyn, noo, kaikki ajallaan.
Mie olen siis.. hetkinen.. varmaankin olin nimimerkillä NuoriÄiti tai jotain sinnepäin täällä joskus lähemmäs vuosi sitten kirjoittelemassa..
Tuossa viime vuoden lopussa vein kaikki pieneksi jääneet vaatteet alas varastoon. Syyskuussa sieltä varmaan saakin jotain hakea takas, kun on toinen tulossa! :)) Hieman kauhistuttaa ajatus kahdesta pienestä lapsesta, kun tuo poika ei vielä liiku mitenkään, mutta kai se siitä.. Ihan alussa siis vielä ollaan, kun la syyskuussa. Huh.
Tisha & poika 12.3 ja rv 6+1(?)
Pinoudunpa minäkin pikasesteen, kun sain pojan just päikkäreille. Monetko päiväunet teijän mussukat nukkuu? Meil on täl viikolla siirrytty yhtiin uniin ja yleensä nukkuu sen 2-21/2h(nii ja yöllä nukkuu 12h).
En tiiä vaikuttiko se ku tultiin reissusta kotiin ja aikaero oli sen 2h, ni poika kukku illalla sit tonne yhteentoista ja tietty aamulla nukku tosi pitkään. Mistä sit taas meni päivärytmit ihan sekasin, mut nyt ollaan palattu normaaliin rytmiin, ku ollaan jätetty ne aamupäikkärit(n.45min) väliin. Poitsu käy nyt ihan hyvään aikaa iltaunille siin kahdeksan aikaa ja aamulla heräilee sit samoihin aikoihin, tosi kiva ku illalla jää vähä omaa aikaa.
Taisin perjantain pinossa sanoo et poitsu yrittää kovastee kiipeillä sohvalle mut ei pääse viel. Ei ois vissii pitänyt sanoo mitään, eilen sit hoksas miten sinne pääse. Nyt saakin sit olla kokoajan vahtimassa silmäkovana ettei tuu päälleen sielt. Kyl on sydän hypänny pari kertaa kurkkuu ku kiipeilee.
77tuulia tais kysellä et olinkos mie Kouvolan seudulta, kyllä vaan.
Ja se miun laskettuaika on 30.8, ainakin omien laskujen mukaan, eka neuvola reilun viikon päästä.
Sit oli talvikengistä kysettä: meil on yhet talvikengät, mitä ollaan kyl aika vähä käytetty.
Jep, nyt tarttee lähtee hakee petivaatteet sisään ja sit tekemään jotain sapuskaa.
T:Mili ja poitsu 2.3 sekä sykerö rv 8+4
Ainii ja onnittelut plussasta (en muista nyt nimee) sekä tervetuloa odottajien joukkoon.
Täällähän on viikko viikolta enemmän plussaajia! Onneksi olkoon kaikille yhteisesti! Ihan tässä tulee hieman kateelliseksi kun meillä ei vielä ole pikkukakkonen ajankohtainen.
meillä on poika päiväunilla. Pitäisi varmaan kohta herätellä niin jaksaisi otta vielä tuossa viiden aikoihin toiset nokoset. yritetään mennä näin viikonloppunakin päiväkodin rytmissä niin on sitten viikolla helpompaa. Ja poika itse heräsi samaan aikaan aamulla kuin arkisinkin ja oli aivan väsynyt päiväkodin päikkäreiden aikaan...
Meillä on mennyt hirveen kivasti hoidossa. Tarhan tädit on kovasti kehuneet Henriä reippaaksi pojaksi joka nukkuu ja syö hyvin. Kovin mielellään hän leikkii toisten lasten kanssa ja onkin tosi kiva kun ryhmässä on paljon samanikäisiä : )
Itse aloitin jälleen opiskelut pari viikkoa sitten ja ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Olen vielä ensi viikon töisä kesälomalla mutta sitten 4. ja 5.2 on töitä. Perjantaina teen 6 tuntia ja lauantaina 8. Se on sitten jätettävä hyvästit vapaille viikonlopuille mutta kun rahaa tarvitaan. Tai tultaishan me just toimeen miehen palkalla mutta se riittäis vaan kaikkeen pakolliseen. Mä haluan lisäksi myös itselleni rahaa ja et saan vähän säästöön niin voin pitää kesällä neljän viikon kesäloman. Luksusta opiskelijalle! Sitten on kunnolla aikaa perheelle : )
Varattiinkin tässä touko-kesäkuun vaihteeseen viikon reissu Maltalle. sillon ei ole vielä liian kuuma niin Henrikin pärjää.
Galluppia oli ainakin talvikengistä (muuta en muista). Me ostettiin Henrille päiväkotia varten talvikengät ku ne on päivittäin ulkona paitsi tietty kovilla pakkasilla. Löydettiin alesta sellaset Pionin muumikengät kokoa 20 ja hyvät ovat olleet. Lisäksi ostettiin sisäkengät, myös kokoa 20 kun päiväkodissa pitää olla tukevat sisäkengät. Nyt vaan mietin, kauanko noilla pärjätään eli milloin tarvitaan kokoa 21? Toivottavasti noi talvikengät riittäis lopputalveksi? kesällä pitää sit olla umpinaiset kengät, sandaalit ja varmaan vielä kumisaappaatkin???? Hurjaa!
Nyt taisi poika herätä ihan itse. Meen hakemaan hänet välipalalle ja pian pääsen jumppaan!
Kalamami ja Henri 2.3
Miuqu ja Tisha: Ihanaa, täällä on muitakin " ei niin sporttisia" lapsia :) Vaikka ei se kivaa ole. Vähän väliä minuakin huolestuttaa. Kun ikää siis 10.5 kk ja toissapäivänä vasta oppi ryömimään eteenpäin. Sitä ennen pakitettiin pari kuukautta. Istumaan pääsee ihan vahingossa kyljen kautta, nyt siis kaksi kertaa. Muuten olla mötköttää masullaan tai pyörii vinhasti, siis napansa ympäri. Ei oo likalla kiirus :)
Niin, onnea vaan kaikille plussanneille minultakin! Teitähän on jo monta :) Itse menen ainakin vähäksi aikaa huhtikuussa töihin, katsellaan hiukan myöhemmin. Ajattelin semmoista 2.5 vuoden ikäeroa. Hullua tietysti tämmöstä edes suunnitella kun eihän se välttämättä tärppää ollenkaan. Läheinen ystäväni kävi 5 vuotta lapsettomuushoidoissa. Tuloksena kaksoset jotka menivät kesken viikolla 14. No nyt heillä on ihana tyttönen, 1.5 vuotias jo.
Mitäs täs oli muuta....ihanaa kun huomen lauhtuu pakkanen! Siis pääsee uloskin. Tänään ei ole mitään asiaa, pakkasta -26. Alkaa kohta iskeä mökkihöperyys ihan tosissaan.
Nyt lyö ajatukset taas tyhjää. Lähdempä tästä siis pottujen keittoon, lihapullat paistoinkin jo eilen. Ei tarttee tehdä kun kastike. Likalle tein ihan omia pyöryköitä :)
Moikka taas!
Ensiksikin ONNEA kaikille plussanneille ja onnea yritykseen niille, jotka uudesta vauvasta haaveilevat! (Olipa vähän tökerön kuuloinen tuo " uusi" vauva...)
Aatu nukahti tuossa vajaa tunti sitten sievästi pinnikseensä, IHME on tapahtunut! Saa nähä kuin kauan nukkuu, viime yö oli kyllä syvältä! Puoli yhdestä n. puol neljään piti showta pystyssä. Huusi aina kun pantiin pitkälleen, uni ei meinannut tulla sitten millään. Yhdeksästä sinne puol yhteen se nukkui hyvin, mutta en tiedä mikä sitten tuli. Lopulta se miehen kainaloon nukahti sitten aamuyöllä ja nukkui puol kymmeneen.
Käytiin sitten aamupäivällä pojan kanssa kahdestaan kirppiksellä ja sieltä löytyi Aatulle ainakin ihanat Lindexin " kahisevat" housut ja kiva paita. Ootteko muut hulluna noihin vauvojen vaatteisiin? Minä oon täysin ja koskaan ei esim. H&M:lta pääse pois, jos ei osta jotain pojalle. Just H&M, Lindex (Bamse) ja KappAhl on suosikkeja. Se vaan, että ei ehdi niin paljon ees käyttää vaatteita, kun niitä ostelee. Tykkään myös kirppiksillä kierrellä ja tehdä löytöjä, samaten huuto.net on harrastuksena. Itselle sitten vaateshoppailut onkin tosi paljon vähemmällä nykyään. :)
Päiväunista oli puhetta, eli meillä melkolailla mennyt yksiin uniin. Ne sitten pituudeltaan vaihtelee melkosesti. Tunnista kahteen ja puoleen suurinpiirtein.
Onneksi alkaa kai tuo pakkanen vähän lauhtumaan, pääsee ulkoilemaankin ehkä jo huomenna tai alkuviikosta. Sisälläolo alkaakin jo tympiä! Nyt täytyy lähteä tekemään muusi, mies aikoi paistaa pihvit. Hirmuinen nälkä jo onkin!
Sunnuntai-illan jatkoja! :)
Neiti&Aatu 16.3
Montas maalista nyt jo odottaa? Onhan meitä jo ainakin kuusi..Kirjoitelkaas te odottajatkin useammin,on kiva lukea mitä mietteitä teillä on esim.mitä ystävät ovat sanoneet,pieni ikäero yms..
Tämä päivä ei juurikaan ole ollut erilainen kuin muutkaan.Kylmää vielä huomiseen asti.Minä kyllä kannan niska väärällää noita puukalikoita tuolta liiteristä..pitää vielä huomisen puut mennä hakemaan,niin ei tarvi aamusta heti ulos mennä. Siis tokihan mieskin niitä kantaa, enkä minä vaan pelkästään..
Hieman olen murehtinut tuota massua, kun kunnon liikettä tai oikeastaan mitään en ole tuntenut pariin päivään. Onneksi huomenna on neuvola,pääsen epätietoisuudesta.Toivottavasti on kaikki hyvin!!! Sykerö on ollut aika vilkas liikkumaan,siksi olenkin niin huolissani. Ehkä hän on vaan sellasessa asennossa,ettei liikkeet tunnu..Mielen kuitenkin vetää apeksi.
Kohta alkaakin amyn lailla,sen jälkeen suihkuun ja iltatoimet..
Huomiseen!!
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv 18+1
Ajattelin laittaa ihan suosista koko viikonloppua koskevan aloituksen, koska kuitenkaan ehkä ei niin kovin paljoa viestejä tule. Tai ken tietää?
Ihan aluksi haluan kertoa meidän " pirteästä" ja flunssaisesta yöstä. Huokaus.
Helmi laitettiin nukkumaan jo 21 ja itse ajattelin nukahtaa siinä kymmenen maissa. Noh, kun avasin makkarin oven, niin eikös Helmi havahtunut siihen ja alkoi itkemään. Hetkellisesti rauhoittui, kun laitoin peittoa paremmin päälle, mutta taas vähän ajan kuluttua alkoi tuherrus. Ja tytön nenästä kuului vain korinaa. Eli ihanaa, flunssa on täällä taas!! :(
Mieskin tuli sitten hyssyttelemään helmiä, kun huuto ei meinannut loppua ollenkaan ja saikin tämä rauhoittumaan sylissään. Mutta hetken pinniksessä maattuaan alkoi taas itku ja valitus. Otin Helmin viereeni ja sanoin miehelle, että tämä voisi mennä nukkumaan Helmin huoneen lattialle. Mutta eipä tyttö rauhoittunutkaan minun vieressäni. Joten mies palasi takaisin makkariin. Hän taas hyssytteli tyttöä, joka rauhoittui, mutta sama alkoi hetken kuluttua alusta, kun hän oli tytön pinnikseen laittanut. Yritin tarjota maitoakin, mutta eipä tuo sitä juonut yhtään.
Maidon tarjoamisen jälkeen tuntui, että hän vähän heräsi ja huomasi, että eihän tässä mitään hätää ollutkaan ja rauhoittui. Nukahtikin pinnikseen. Mutta meni n. 5 min. niin eikö taas alkanut itku. Mies lähti takasin toiseen huoneeseen ja mä jäin hoiteleen Helmiä. Klo. 2.00 asti tätä runmbaa jatkui, että n. puolen tunnin välein alkoi itku tai tyttö oli kääntynyt mahalleen tms. Mä havahduin aina, kun olin just vaipumassa uneen, eli en juurikaan nukkunut ennen kahta.
Sitten kun taas itku alkoi, eikä meinnut millään loppua, niin laitoin supot peppuun ja tyttö nukahati saman tien, kun sänkyynsä laskin. Mäkin sain sit unen päästä kiinni hetken pyörittyäni ja hkä n. 3 h nukuin, kun eikös taas aleta itkeä. Peittoa vaan paremmin ja tyttö jatkoi uniaan, mutta minäpä en, vaan horrostelin tuohon 7.30 asti, kunnes Helmi päätti herätä uuteen aamuun.
Kävin varmaan viisi kertaa vessassakin tuon yön aikana, kun tuntui, että aina kun heräsi, oli sellanen pieni orastava hätä, joka yltyisi unta odotellessa suureksi ja sitten ei taas saisi unta, kun sitä ajattelisi. Joten nyt on kevyesti ryytynyt olo, mutta ei kovin pahasti. Ilmeisesti yksi huonosti nukuttu yö ei tee enää mitään. Sillon Helmin syntymän jälkeen, kun niitä öitä oli sata peräjälkeen, niin oli aika epätoivoinen olo. Mutta enpä valitakkaan enempää, kun tiedän, että meissä maaliskuisissakin on vielä niitä, jotka eivät saa kokonaisen yön unista nauttia. Tsemppiä vaan kovasti, viime yö oli hyvä muistutus taas siitä, että saisin olla todella kiitollinen Helmin unenlahjoista, vaikka ne eivät sieltä parhaasta päästä noin yleisestiottaen olekaan.
Mutta niin, siis flunssa on meillä taas. Siis Helmillä. Eipä siitä edellisestäkään kunnolla eroon päästy vielä, vaan yskä vaivasi varsinkin herätessä. Mutta eilen illalla alkoi nokka vuotaa ja tosiaan yöllä oli kunnon rohinat päällä. Varmaan jonkun pöpön sieltä vauvakinosta nappas, kun niitä istuimen selkänojia imeskeli. ja eihän siellä oluut kuin muutama todennäköinen tartuttaja...Salin täydeltä tenavia ja aikuisia. Jotta, eiköhän tuo ole niitä pahinpia flunssan tarttumispoikkoja. Eipä vaan tullut pieneen mieleenkään, että voi sieltäkin taudin saada. Mutta oli se kyllä ihan odotettu irtiotto arjesta. Muuten olisimme olleet 5 pv putkeen sisällä. Toisaalta, eipä ole kiva pienen kustannuksella äitille mielenvirkistystä hakea.
Onnistuin muuten tuossa aamulla käräyttää tuttipullon astianpesukoneen lämpövastusta vasten. Kivasti suli siihen ja käry oli kamala. Onkohan se miten vaarallista nyt, kun siinä vastuksessa on sulanutta muovia, jota en saanut siitä irti? Voiko syttyä palamaan tms???
Ja petivaatteetkin on parvekkeella, jotta pölypunkit delaisivat. Annakin olla koko päivän, ettei yhtäkään pirulaista jää henkiin. Caikka kapia niitä tuolla makkarissa on ihan tarpeeksi muutenkin...Patjaa kun en raaski partsille kantaa. Petarin kyllä vein.
Jep. Eipä kai muuta. Täältä tähän.
lehtovi ja Helmut 28.3.