Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys eurooppalaisista korvikkeista.

21.01.2006 |

Hei!

Olen lähdössä lomailemaan Saksaan 10kk tytön kanssa ja hän syö pääasiassa korviketta ja tietysti kiinteitä. Olen kuullut että korvikkeita on 1,2 ja 3. Mitä numerot tarkoittavat? Kuinka ne eroavat suomalaisista korvikkeista? Tai mikä olisi hyvä merkki? Löytyykö myös kaurapuurojauhetta?

Yksi vaihtoehto olisi ottaa tietysti Suomesta NAN-maitojauhetta mukaan.

Kysytään vielä että mitkä soseet ovat hyviä?

Kaikenlaista sitä pitää nyt etukäteen miettiä kun vauvan kanssa lähtee mutta ihanaa päästä äidin luo kyläilemään. Saa itsekin vähän hengähtää kun mummo ei malta tyttöä käsistään päästää kun niin harvoin näkevät :)

T: Sanna ja Suvi

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 alle 4 kk

2 4-12 kk

3 yli vuoden vanhoille

Suurin osa maidoista on jauheina. Nan merkilla ei Saksassa myyda, mutta taitaa olla Nestlen, ja sita kylla saa, mutta eri nimella.

Kaikenlaisia puurojauheita on Saksassa saatavilla, mutta pelkasta kaurasta (ilman hedelmaa tms.) en mene takuuseen.

Vierailija
2/5 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikkeita on vauvoille 0-4kk, sitten yli 4kk, yli 8kk, yli 10kk ja yli 12 kk. (Juuri kävin kaupassa kun hain meidän pienelle ruokaa ja oikeen syvennyin noihin korivkkeisiin). Ihan tavallista korvikkeita ovat, sitten on erikseen maustetut maidot. Isoimmat merkit korvikkeissa ovat Hipp, Alete (Nestle), Milupa. Puurojauhetta on tosiaan joka lähtöön. Soseita on myös sellainen liuta että pää menee sekaisin, eli löydät ihan varmasti mieleisesi.

Muista kuitenkin että täällä suurimmassa osassa soseita on suolaa. Hippillä on suolattomia soseita mutta niitä täytyy osata etsiä (ohne salz), Kaikki Al Natura - merkin tuotteet ovat suolattomia ja niitä myydään DM (drogerie markt) kaupoissa. Muutenkin kaikki vauvatavara kannattaa hakea noista eri drogerie markteista (DM, Kaisers, Rossmann....). Liikkeet myyvät siis kaikkea taloustavaraa ja lastenruokaosastot ovat kattavat.

Hauskaa reissua teille! Mihin päin olette tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nimittäin just ostin Milupan milumil-korviketta (ei jauhetta) ja siinä on isolla numero 3 ja lukee yli 8-kuisille. Mutta siis numerot tai ei, kyllä niissä aina on myös mainittu kuinka vanhoille ne on tarkoitettu. Itse en ole yhtään noita jauheita käyttänyt vaan pelkästään valmiita, juuri tuota mainitsemaani milumil:iä ja sitten saman firman aptamil:iä. Hippi:n se juniorimaito yli 10-kuisille on vaniljalla maustettua, vaikka siinä ei sitä mainostetakaan, nuo mun käyttämät on ihan " tavallisia" .

Vierailija
4/5 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytämme Hipp-luomutuotteita, joihin oon ollut tyytyväinen. Saksan Dortmundin vauvanruoka-instituutti ei suosittele muita kuin 1-korviketta alle vuoden ikäisille (maidon proteiineja ei ole leikelty muissa heidän mielestään vauvoille sopiviksi ja 2- ja 3-maidoissa on enemmän sokeria). Eli heidän mielestään 1-maitoa ensimmäiseen ikävuoteen asti. Mutta niitä neuvojahan on niin paljon, ettei kaikkea voi ottaa niin vakavasti. Kaikki tallaa tavallaan. Näin kuitenkin meillä.

Vierailija
5/5 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu pienessä kylässä Bad Wunnenbergissä ( siis saksalainen Y pitäisi olla) ja siskoni läheisessä Paderbornissa. Lennämme Dusseldorfiin ja sieltä on parin tunnin ajomatka.

Kiitos kaikille vastanneille!