Minkä kokoisia vaatteita käyttävät 7kk vanhat?
Olen ostamassa lahjaa 7kk vanhalle typylle. Onko esim. Tutan bodyt/ potkuhousut kokoa 68cm hyvät vai liian pietet/ suuret ?
Kiittäen Henna
Kommentit (15)
Mutta mä ostasin isommat, parempi ehkä mieluummin että on vähän liian isot, et voi myöhemmin sitte käyttää, kuin liian pienet. Meidän poika meinaan oli jo 4-kuukautisena neuvolassa 68 cm... Mutta hän onkin " normaalia" pidempi.
Meillä on tyttö kohta 7 kk ja 74 cm vaatteet ovat olleet käytössä jo parisen kuukautta. Nyt menee jo muutamia 80 senttisiä. Eli pelaa varman päälle ja hanki 74 senttiset. Saajaa varmasti harmittaa, jos hankkimasi vaate ei mahdukkaan tai mahtuu vain muutaman viikon.
-marimekko
Meillä käytetään kokoja 80cm ja 86cm!!
kun on pitkäselkäinen kaveri (kaksi viikkoa sitten oli 59cm pitkä). Jos kestovaippoja käytetään, pitää olla tuo 68cm että menee bodyt haarasta ja potkarit olalta kiinni. Kertisvaipalla käy just ja just 62cm vaatteet...
joten jos isompaa ostat niin osta suoraan 80cm. voihan se olla jo sopivakin. :)
shania82 ja pikkujätti
Meillä poju on 7 kk ja nyt käytetään 74 ja 80 cm vaatetta. Tuntuu tosi kurjalta saada jo valmiiks pieniä vaatteita, kuten jouluna kävi.
Mun mielestä on ainakin kivampi että kaapissa on valmiiksi odottamassa jotain päälle pantavaa kun kasvetaan vanhoista ulos, eikä niin et nyt on niin paljon vaatetta, ettei ehdi kaikkia ees käyttämään ja koht ei auta kun lähteä taas ostaa isompaa.
mutta ei sen kokoisia kannata missään nimessä ostaa enää. Lisäksi Tutan bodyt on tosi pientä kokoa eli niissä kannattaa muutenkin valita kokoa suurempi kuin muuten ostaisi.
Tiedätkö yhtään onko kyseinen vauva pieni vai iso? Meillä nimittäin alle 4kk ikäinen tyttö on 67,5cm pitkä (iso vauva) ja käyttää jo 74cm vaatteita, jotkut 68cm menevät vielä, mutta niitä en enää tässäkään vaiheessa ostaisi. Luulen, että meidän typylle saa 7kk iässä ostella 80cm vaatteita jo.
Meillä pojalle (reilu 6 kk) menee vielä jotkut 68 vaatteet, mutta pääasiassa 70-74 cm. Kuukauden päästä tällä kasvuvauhdilla ei varmaan mikään alle 74 cm.
Suosittelen, että ostat 80 cm. On nimittäin inhottavaa saada liian pieniä vaatteita! Tuon taulukon mukaan puolivuotias tyttö on keskimääräisesti 68 cm pitkä.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/
Muistankin nyt, että Tutan bobyt olivat tosi pieniä kokoonsa nähden. Joten niissä 80cm on varmaan hyvä, housut olivat vähän isompia meidän lyhyt jalkaiselle pojalle.
mutta meilläpä onkin iso poika. Ostaisin varmaankin 80cm tuon ikäiselle, niin ei heti jää pieneksi. Meillä nyt poika 10kk ja en osta enää alle 86cm vaatteita.
Riippuu tietysti vähän merkistäkin. Tutassa menee vielä 74 cm pökät, mutta bodyt saa olla reilumpia, jopa 86 cm. Kannattaa ostaa reilun kokoiset, niitä voi vaikka sitten käyttää myöhemmin, jos on vielä isot.
Meidän 4½kk ikäinen kaveri oli 4kk neuvolassa 65cm pitkä, mutta käytän hänellä 68-74 cm vaatteita. Mieluummin vähän tilaa kuin kireät.
Kun kaikkien muiden vastanneiden lapset näyttävät kasvaneen vauhdilla heti vauvasta alkaen, meillä on päinvastoin. Meidän reilun 10 kk:n ikäinen poikamme oli juuri neuvolassa käydessämme 73 cm pitkä ja meillä käytetään tällä hetkellä 74 cm vaatteita.
Mutta itse ostan jo omalle pojalleni 72cm vaatteita ettei saman tien jää pieneksi. Onhan lapset niin eri kokoisiakin kyllä.