Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöpissi

20.01.2006 |

Meillä on 2.5 vuotias tyttö, jolta on vaippa ollut poissa (kokonaan) jo lähemmäs muutaman kk, ainut että ulkona ilman vaippaa on ollut vasta muutaman kerran. Eli siis yötkin on mennyt todella hyvin, ainoa että pari kertaa on sattunut, niin ettei ole kerennyt potalle saakka ja sitten on mennyt lattialle. Pari kertaa kävi yöllä itse potalla ja meni takaisin nukkumaan.

Nyt vajaa pari viikkoa sitten sattui ensimmäinen yövahinko, josta ei tietenkään sen kummemmin välitetty. Mutta nyt viimeviikosta lähtiin näin on käynyt lähes joka yö. Viimeyöksi pantiinkin sitten vaippa, kun ei viitsisi peittoakaan viittä kertaa viikossa pestä + muut petivaatteet. Ja tänäkin aamuna oli pissi vaipassa.

Mikä on mennyt vikaan? Miten tästä eteenpäin? Pitääkö vaippaa nyt taas rueta pitämään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menossa, paitsi että ' taantumaa' ei ole ainakaan vielä tullut. Iltajuomista on vähennetty ja illalla käyty pissalla useammin. Kovasti on kehuttu ja kannustettu onnistuneen yön jälkeen. Löytyisikö jonkun vaippamerkin sivuilta neuvoja?

Vierailija
2/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä varten otettiin potta aina yöksi sängyn alle, kun ei olisi aina keritty vessaan asti ja kun niitä keroja oli 2-3.kin yössä..

Pikkuhiljaa oppi sitten pidättelemään koko yön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea vaan tuo yöllä pissittäminen, kun nukkuu eri huoneessa ja tekee todennäköisesti sen pissin unissaan, koska muussa tapauksessa tulisi herättämään meidät että pissi tuli. Eilen iltana ennekuin itse mentiin nukkumaan, niin herätin tytön ja laitoin potalle, mutta ei tehnyt mitään ja tänäaamuna oli vaipassa yön jäljiltä pissi ja ei sitten kehdannut aamupissiäkään tehdä pottaan vaan oli tehnyt vaippaan...

Voi voi, oltiin jo niin innoissaan siitä kun oppi nukkumaan ja olemaan ilman vaippaa, mutta mennään sitten takapakkia.

Vierailija
4/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoi olemaan yövaippa monta kertaa viikossa kuiva ja ajattelin kokeilla sitten vaipattomuutta. Meni varmaan vajaa kuukausi että käytin häntä yöllä pissalla, niin aamulla vaippa oli kuiva.

Meillä tyttö ei herää pissahätään vaan pissaa sänkyyn, jos en ole kerennyt käyttää pissalla. Oli varmaan kerran viikossa että pissat tuli sänkyyn ja sitten alkoi tulla useammin ja useammin.

Vaipat taasen käytössä ja olen rajoittanut iltajuomista sekä käy pissalla ennen nukkumaanmenoa tietty ja käytän vielä ennen kuin itse menen nukkumaan n.23.00.. Aina ei kyllä pissaa tuolloin ja silloin tietää et vaippa on aamulla märkä. :(

Saapa nähä milloin oppii kokonaan kuivaksi. Päivällä on täysin kuiva, ollut jo 2v3kk lähtien. Ulkonakaan ei käytä vaippaa, loppui käyttö heti ku oppi päiävkuivaksi.

Eiköhän se joskus kuitenki lopu...

Vierailija
5/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kesällä2v 1kk kun yölläkin oltiin ilman vaippaa, välillä sattui vahinko mutta tuossa lokakuussa oli kolmen viikon jakso että joka toinen yö pissa tuli sänkyyn vaikka käytiin yöllä pissattamassa, mietin jo että vaippako pitää ottaa mutta sitten se loppui siihen. Täytyy käydä muutaman kerran yössä ja suorittaa vaan pesukoneen käyttöä.

Potta on edelleen pojan huoneessa ja käy melkein joka yö pissalla

Vierailija
6/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti on ollut yökuiva yli puolitoista vuotta, mutta edelleen käy pissalla joka yö, joskus kaksikin kertaa. Ei juo iltaisin/päivän aikana mitenkään isoja määriä, mutta päivän aikana ei meinaa malttaa mennä pissalle lainkaan. Vahinkoja sattuu aina toisinaan, mutta niihin on kyllä aina herännyt itse. Ei kannata lannistua vahingoista, vaihtaa vaan niitä lakanoita ja pestä pyykkiä. Tyttö kun opetteli yökuivaksi, pestiin joka yön jälkeen pyykkiä yli kuukauden, ja välillä tuli pissat sänkyyn 2-3x yössä! Mut sen jälkeen siis vain satunnaisesti on tullut sänkyyn. Kuivia öitä eli sellaisia, ettei olisi herännyt pissalle vaan nukkunut pissaamatta koko yön(potta sängyn vieressä kun vessa on kolmen oven takana) on ollut koko aikana varmaan parikymmentä. Ei ollut kyllä vaippa koskaan kuivakaan ennen kuin jätettiin yövaippa pois, ts. jätti itse.