Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOHIIRET perjantaipinoon**

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on tehty sektio perätilan vuoksi rv 39. kaikki meni hyvin ja toivuinkin nopeasti :)

Vierailija
2/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo vähään aikaan tänne kirjotellu..Oltiin vähän reissussa, enkä oo siis ollu koneen lähettyvillä. PAri elohiirtä näytti tippuneen joukosta, kurjaa! Voimia heille!

Mun paha olo oli reissun aikana tipotiessään ja kun kotiin tultiin, ni heti aamulla oksentamaan..Outoo!

Se pahoinvointi taisi jäädä kotiin ja nyt sain sen takas! Pitäsköhän se jotenkin karkottaa meiltä, jollain manaajilla tai jotain..;)

Ultra jo häämöttää vkonlopun jälkeen, JEE! En malta oottaa!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille masuille!

Hassua, jollain oli sama " tekonimi" ku meillä, en nyt muista kellä...:)

Anri ja rv 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päästä vapaalle. Töissä tosi tuskaista kun etoo koko ajan ja selkä väsyy istuessa älyttömästi.

Finnejä pukkaa joo minullakin vaikken niistä normaalisti kärsi.

Kuivausrummusta: mielestäni se meillä ainakin vähentää pölyn määrää ja tosi kätevä, kun pyykkikone pyörii koko ajan niin mihin niitä sais edes kaikkia ripustettua.

Pieniä välipaloja haluttaa koko ajan ja mehua pitäis juoda alati. Kaikkea raikasta hedelmiä ja jätskiä erityisesti.

Milille tervetuloa joukkoon. Meillä on suurinpiirtein sama laskettu siis omien laskujen mukaan. Mullakin neuvola eka kerran vasta viiminen päivä.

Kovasti on keskenmeno pelko pyörinyt mielessä eteenkin, kun täältä Lapista Rriittu ja Ronyn (sorry jos nimissä virheitä) molemmat poistuivat. Syvät pahoitteluni teille jaksamista jatkossa.

Nyt saunaan ja iltapalalle (moneskohan kerta).

Lumikki 8 + jotain

Vierailija
4/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ja täällä taas ollaan lomat pidetty ja arki edessä. Matka oli ihana vaikka lennot kyllä jotenkin uuvutti aivan kaameesti. Kaksi viikkoa meni todella nopeasti ei uskoisi. Nyt taas täällä todella kylmässä Suomessa kyllä oli järkyttävää tulla kun lähtiessä Keniasta lämmintä oli +32 ja tänne tullessa HKI -21. Ei kuulkaa kentällä paljoa naurattanut.

No siihen oleelliseen eli masuun. Masu tuntuu jaksavan hyvin nyt on viikot 12+4 vointi ok. Pahoinvointi pois mutta hajut kyllä häiritsee. Uusi ihana asia mitä on tullut on, että naama kukkii kuin petolinnulla =(. Ei tiedä mitä meikkiä naamaan laittaisi että olisi ihmisen näköinen. No se on tätä odotuksen onnea.

Nyt mä vaan oottelen sitä ultraa, et mitäs sinne masuun kuuluu. Tiistaina olisi se totuuden hetki. Maanantaina eka neuvola lääkäri... Mutta voika hyvin ja pinotellaan taas...

Vierailija
5/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pörhältää kohta meille päiväksi, joten iloa riittää tänä perjantaina ;-)

KIITOS kaikille kuivausrumpukommenteista. Vakuutuin, että sellainen meillekin. Lakanat ja se kamala pikkupyykki, jonka levitykseen menee hermot, heittäisin aina sinne. Noh, illalla ilmoitin miehelle, että sellainen ostetaan. Ja ei kuulemma osteta. Voiko joku paremmin miehiä ymmärtävä selittää, miten miehen päähän mahtuu kyllä ostoslista, jossa on uudet " upeat" vanteet, lisäjarruvalot ja lisäKAIUTTIMET kakkosautoomme (jotain todella koko perhettä hyödyntävää), mutta tuollainen hyötyvekotin tyrmätään heti?? No, kyllä mä vielä kamppanjoin kuivausrummun läpi.

Niin, sattui muuten outo juttu töissä. Olen vaateliikkeessä ja niin vain yksi asiakas alkoi kassalla eilen -juuri sopivasti- kehumaan, että " kyllä se kuivausrumpu on ihan ehdoton näiden lasten kanssa, se on niin kätevä" . Hetken katsoin ihan äimänä asiakasta ja vilkaisin nimikylttiini, lukeeko siinäkin Pumpuli vai mistä toi voi tietää, että olen asiasta kysellyt.

Kerroin eilen töissä. Pomo oli kuulemma jo nähnyt (siis myös kuullut, vaikkei myöntänyt juoruja) ja työkaverit kommentoivat, että olin kuulemma joulun jälkeen palannut töihin kuin koko kinkun nielleenä...Herttaista. No, tiedän tämän poikamahan näkyvän, mutta luulin sentään paremmin pilottaneeni " lihomisen piikkiin" . Pomo oli aika vaisu, ei esim. onnitellut ja vähän kyseli, että oliko suunniteltu (ei näillä sanoilla mutta kuitenkin siihen viitaten...ärsyttävää. Olen vasta marraskuussa aloittanut, joten saattoi olla pomolle pettymys. Hänellä on sentään itsellä useita lapsia, joten olis luullut paremmin olevan fiiliksessä mukana. No, kuulin myöhemmin, että pomolla oli kai muutenkin huono päivä, mutta enhän mä sitä tiennyt, kun heti töihin mentyä kerroin vauvelista.

Sukupuolijuttua oli eilen. Me ei oteta selvää, koska sukupuoli on niin itsestäänselvä juttu...miehen sukuun syntyi tyttö viimeksi 35 vuotta sitten, tämä yksi tyttö, ja sitäkin ennen tuli pelkkiä poikia ties kuinka monta vuosikymmentä ;-) Poikkeus vahvistaa säännön, eli tuo mieheni serkku oli kai se ainokainen sukuun tuotu tyttö. Ja raskausoireet, mahanmuoto jne. on aivan kuin aiemminkin. Eilenkin pari työkaveria itten sanoi, että meinaat lisää poikia tehdä ;-) Varmaan kyllä otettais selvää, jos olis viitteitä tytöstä, koska meilläkin on kaikki vaatteet yms. pojille.

Nimistä joku kysyi. Se on valmiina, myös tytölle, jos sellainen ymypommi sattuisi tulemaan. Harrastan nimiä jossain muodossa, tykkään mm. käydä tuolla Nimet-palstalla lueskelemassa. Kahdella ekalla vauvelilla oli " tekonimi" odotusajan, mutta nyt olemme tätä kolmatta jo kutsuneet nimestä tulevalla lempinimellä " Eeli" . Jos onkin tyttö, siitä tulee kivasti Elli ;-)

Nyt en muista muita aiheita ja anoppikin taitaa kaasutella pihassa, joten mukavaa viikonloppua kaikille!!

Pumpuli 12+2

Vierailija
6/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei tarvitsisi alkaa hommiin, tulin lukemaan kuulumisia... kai sitä täällä saa sujumaan helposti vaikka pari tuntia.

Töihin pitäisi mennä tänään, ihan huimat kaksi tuntia. Huomenna kolme. Mihinkähän mä kaikki ne mun palkkarahani oikein laitankaan. Pitää ihan alkaa suunnittelemaan.

Domiko se oli kun tuli lomalta? Varmasti ihana loma ollut teillä. Olitko aiemmin käynyt Keniassa tai Afrikassa muualla?

Omaa oloa: eilen tuli taas vessassa käydessä verta vähäsen. Masentavaa. Mulla myös tuo krooninen sairaus ilmoittelee itsestään ja lääkeainemäärät eivät jälleen olleet kohdallaan. Ahdistavaa sekin, kun siitä aiheutuu keskenmenoriskin lisääntyminen.

Kysyin 4-vuotiaalta tytöltämme eilen, että miltä tuntuisi jos meille tulisi vauva, niin hän sanoi, että se olisi kyllä ihan kivaa, mutta:" sitten joku saa kyllä lähteä, meille ei mahdu enempää" Ja jatkoi vielä hetken päästä " Jos meille tulee poikavauva niin isi voi sitten lähteä. Mutta jos se on tyttö niin sitten minä en kyllä tiedä" . Että sellasta sitten ;) Ukko-parka tais vähäsen pahastua kun kerroin tästä. Se kun luultavasti toivoo poikaa (ei kyllä olla puhuttu tästä).

Nimiasiaa: meillä ei kummallekaan lapselle ole ollut nimiä valmiina ennen syntymää. Esikoiselle vielä päivää ennen ristiäisiä päädyttiin vaihtamaan jo pari viikkoa valmiina ollut nimi toiseen. Jotenkin mun pitää nähdä se vauva täydessä toiminnassa ennen kuin osaan ajatella nimeä. Toki meillä ehdotuksia on ollut, mutta mitään varmaa ei olla osattu päättää.

Jamssa rv10+6

Vierailija
7/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan kylmä tuolla ulkona. Aamusta on laskenu pari astetta,mutta vieläkin näyttää -27! Tuli taas tytön kouluun lähdön jälkeen maattua sohvalla kahden viltin alla puol kymmeneen. Miten sitä onkin näin laiskistunu? Kohta on pakko käydä ruoanlaittoon. Iltavuoro kutsuu taas ja huomenna aamuun ja muksut hoitoon jo ennen seittemää. Väsyttää jo valmiiks,kun ajattelen aamua. Onneks sunnuntai on vapaa ja saa lorvia koko päivän,kun uloskaan ei taida uskaltautua.

Meilläkin on lapset oottanu kovasti vauvaa. Isompi kyllä toivoo vaan siskoa,kun yhessä riiviö-pikkuveljessä on tarpeeks! Etenkin viime talvena ja keväänä kyselivät aiheesta yhtenään,kun tutuille tuli useita vauvoja. Oli välillä aika vaikeita tilanteita,kun kuopus perhekerhossa kysy,et äiti miks kaikille muille tulee vauvoja muttei meille...Olin just menettäny toisen vauvan sen kevään aikana ja itekii pohdin ihan samoja juttuja. Vielä ei olla lapsille mitään uskallettu tästäkään raskaudesta kertoa. En haluis et lapset joutus pohtimaan ja suremaan keskenmenoa. Viikkojen puolesta alkaa onneks kaikista riskialttein aika olla kohta takana. Vielä kun pääsis np-ultraan tarkistamaan,et kaikki tosiaan on kunnossa. Sit kerrotaan lapsille ja ne varmaan hoitaa kertomisen muille aika tehokkaasti!

Nimistä oli puhetta. Pojalle miulla on ollu nimi mietittynä jo lapsena ollessani. Se on nimi,jonka mie oisin saanu,jos oisin ollu poika. Tytön nimestä käytiin vääntöä lähelle ristiäisiä. Kolmannen muksun nimestä ei olla ihmeemmin keskusteltu,mutta suht samoilla linjoilla onneks ollaan aina oltu.

Nyt keittiö kutsuu. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille kenen ei tarvii uurastaa töissä!

Hipsuhiiri rv n. 10+6

Vierailija
8/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Domi: Varmaan mahtava kokemus! Mulla on ollu jo pitkään haaveena päästä Afrikkaan safarille ;) ehkä joskus kymmenen vuoden päästä....

Jos tulee tyttö niin miehellä on siihen jo ehdotus valmiina... tosin mä en siitä ihan kamlan innoissani ole. Pojalle ei vielä ole mitään valmiiksi keksittynä. Meillä on kaikilla kolmella lapsella kolme etunimeä ja ainakin yksi nimistä tulee jomman kumman suvusta joten sama kaava jatkuu varmaan nytkin.

Mies haluisi tietää sukupuolen etukäteen, ite en tiedä haluanko tietää. Kummankin vaatteita meiltä löytyy, tytön vaatteita tosin vähän uudempia.

Nyt lähen tekemään lihapullia à la Ruokala ;)

Peeveli rv ~10

Vierailija
9/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kuin vaikeata ehtiä koneelle. Töissä en voi käydä ja kotona vain pojan nukkuessa. Onko muiden 1½vuotiaat ripustuvaisia? Meillä poika on oikea sylikissa ja jos koneella olen niin kaikkia näppäimiä pitäisi päästä painelemaan.

" kiva" kuulla etten ole ainoa paleleva. Tuli jo mieleen että tulikohan tehtyä huonot kaupat asunnosta kun ei täällä edes talvella tarkene. No kenties syy ei olekaan talossa :) Mies on kiitettävästi yrittänyt lämmittää takkaa mutta nyt tuntuu ettei mikään riitä.

Kuivausrummuista olisin vielä kysynyt. Kuinka paljon enenmmän tulee huonepölyä kun on kuivausrumpu käytössä. Töissä on rumpu ja jotenkin tuntuu että koko pesuhuone on pölyssä. Onko niissä rummuissa kovasti eroa? Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Jos jaksaisitte vielä vastata :)

Pumpuli niinpäniin... Välillä noiden miesten ajatuksenjuoksu on mulle ainakin hepreaa. Meillä usein pitää puhua asiasta vähän niinkuin ympäripyöreästi ja kauttarantain. Ja ihmeiden ihme, voipi olla että parin päivän päästä mies esitää asian omana ideanaan. Tällä hetkellä mulla on listalla TripTrap pojalle joka on alkanut kiipeilemään syöttötuolissa mutta vielä asia ei ole ottanut tuulta.

Nimistä ei vielä ole päästy sopuun. Kriteerit ovat että siinä pitää olla 4 kirjainta ja 2 tavua. Isäntä on vaan niiiiin kaavoihinkangistunut ettei esim Anni käy kun on kuulema vanhanaikainen nimi. NO HÖH! Mitään päätöksiä ei siis vielä ole tehty.

Ultrassa en varmaan kehtaa kysyä sukupuolta. Kättäri on Hyvin tiukka kertomisen suhteen. Toisaalta kai se on reiluakin ettei sitten kerrota kenellekään. Me ei varmaankaan mennä yksityiselle pelkän sukupuolen takia mutta jos muita syitä ilmenee niin ehkä sitten.

Nyt en muista olikos mulla muuta. Taidan toivotella kaikille pakkaspäivän jatkoja.

pubu ja Unski rv10

Vierailija
10/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti olen käynyt lueskelemassa juttuja, mutta en ole vain jaksanut kirjoitella.

Ensimmäisessä neuvolassa käytiin ja viikkoja oli silloin 11. Neuvolalääkäri sitten ensiviikolla tiistaina ja ultra perjantaina. Jänskää kun ei ole vielä " kaverista" mitään kuulunut.

Eilen sain pitkästä aikaa (viimeksi 2kk sitten =) ) siivous inspiksen... Pistin petirytkyt ja matot pihalle kunnon pakkaseen. Alkaa tuota virtaa pikkasen taas löytymään tästä ihmisestä. Eli väsymys on paljon helpottanut, mutta mahan turvotus ja siihen liittyvä etominen vielä iltaisin rassaa.

Maha on kyllä kasvanut jo niin , ettei pitkään aikaan ole mahtunut " omat" vaatteet. Johtuisko neljännen odotuksesta!

Ehkä tämä odotuskin alkaa tuntua jo ihanalta =)

rv 12+

Vierailija
11/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten käyty ultrassa ja pakko sanoa, että olen pelkkää hymyä :o) !!

Siellä se pieni, ehkä vähän ufon näköinen ;o) sintti meitä katseli ja vilkutteli. Kätilö sanoi, että ¿hei, sehän hymyileekin meille¿. Kyllä siinä isäntäkin suli taas melkein kyyneliin. Kovin näytti olevan eläväinen pieni ihmisen alku, vaikka ¿tilailtiin¿ vähän rauhallisempaa yksilöä. Kakkonen kun on aikamoinen menijä ;o). Mutta kaikki näytti siis olevan paremmin kuin hyvin.

Elikkäs tänne kuuluu pelkkää hyvää! Laskettu aika muuttui päivällä, ultran mukaan se olis 1.8.2006. Esikoinen syntyi päivän yli lasketun ajan ja kakkonen 10 päivää ennen. Eli nähtäväksi jää saanko sittenkin heinäkuisen palleroisen.

En edes kerennyt vielä päivän muita juttuja lukemaan, on niin kiire. Ja kun päässä ei nyt juuri pyöri kun tää yks ja ainoa asia, koittakaa ymmärtää itsekkyyteni ;o)

Erittäin hyvää päivänjatkoa kaikille!

Kirppu06 ja sintti 12+3

Vierailija
12/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluhommia tulin koneelle tekemään, mutta tänne sitä sit eksyin :). Sisko perheineen on tulos kyläilemään ja kämppä on kuin pommin jäljiltä, samoin minä :)... mut eipä tuo varmaan haittaa.

Tyttö on edelleen sairaana ja nyt se tauti taitaa tulla mullekin. Työharjoittelu alkaa maanantaina ja mun piti perua siltä päivältä ultra, mutta mutta terkkaripas onkin maanantaihin asti poissa, eli en saanu aikaa peruttuu, joten pitää jotenkin kikkailla ittensä sinne kesken työpäivän.

NIMI on tulevalle lapselle valmiina, niin oli esikoisellekin aikanaan. Pojan nimi on viiden vuoden takaa ja tämä tytön nimi on keksitty sen jälkeen kun esikoinen oli saanut omansa. Mutta mitään ns tekonimeä ei meillä ole.

mut nyt tuota koulu jutskaa tekemään.

hanneli ja maha rv 11 ja jotain...

Vierailija
13/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole huomannu et kodinhoitohuone olis jotenkin pölyisemnpi kuin muualla. Meillä on rummussa ainakin semmoinen pölysiivilä johon kaikki pölyt vaatteista menee. Siitä tykkäänkin et vaatteet on pölyttömämpiä kun huoneilmassa kuivatessa koska koneessa ei huonepöly pääse tarttumaan niihin :)

Vierailija
14/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Kerronpa ensin vähä taustaa ittestäni. Olen 30v ja mies on35v ja meil on 10,5kk vanha poika ja nyt siis on tuloillaan toinen lapsi. Toista lasta ruvettiin yrittämään ku poika oli neljän kuukauden ikäinen,(halutaan pieni ikäero.)

Elikkäs laskettu aika olisi 30.8(jos ei neuvolassa muutu),ainakin omien laskujen mukaan, eka neuvola on vast viimeinen päivä. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 8+2.

Pahoinvointia on ollu paljon, mut onneks ei oo tullu ylös. Finnejä on tullu ihan älyttömästi, normaalisti ei pahemmin oo. Ruuan suhteen ei mitään ihmeelistä, paitsi et tekee kylmää mieli ja hedelmiä.

Mahassa tuntuu välillä vihlaisuja ja nipistelyjä, mut ne on varmaa kohdun kasvamisesta.

Jaahas tarttee lopetella, poika heräs päikkäreiltä.

T:Mili ja sykerö 8+2

Vierailija
15/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,tän viikonlopun kyllä vaan lepään=) En tee mitään muuta kuin makaan ja syön!

No, ei sitä kuitenkaan malta.

Olo on aika hyvä, vähän etomisia välillä. Noi lugesteronit alkaa jo kyllästyttää todenteolla, mutta vielä 2 viikkoa pitäis niitä tunkea=(

Nyt lähdetään kauppaan ostamaan viikonlopun ruoat ja ennenkaikkea mun pikku " välipalat" , kauhee kun on kauppalaskutkin suurentuneet kun pitää otaa kaikenlaista pientä ylimääräistä purtavaa...

Ihanaa viikonloppua teille kaikille Elohiirille ja rentouttavaa sellaista, muistakaa syödä hyvin=)

Lilli ja toukka rv 8+4

Vierailija
16/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Mili! Kiva ikäero tulee teidän lapsosille. Mekin (tai siis mies enemmän) ajateltiin pientä/pienehköä ikäeroa ja nyt sitä tulossa 1v8kk.

Pumpulille sellasta, että meillä toimii toisinaan tommonen käänteispsykologia. Jos ehdottamani juttu ei toimi, niin jotenkin yritän asaada miehen ehdottaamaan asiaa, kuin olisi hänen hyvä ideansa ;) Eipä toimi aina, mutta toisinaan kätsyä.

Täälläkin kovasti lomaa odotellessa. Helmikuun ekalla viikolla pitäisi päästä itävaltaan. No pojan kanssa tuo ei varsinaista hermolomaa ole, mutta pois vanhoista kuvioista muutamaksi päiväksi. Saa nähdä, miten reissu menee, kun ei olla aikaisemmin pojan kanssa koneessa oltu ja tuo ei sylissä viihdy sekunttiakaan. Huomenna pitäis mennä etsimään halvat matkarattaat. Ei ajateltu sellaisia hommata, mutta nyt pakko. Syksyllä sitten varmaan vielä tuplat pitäis hommata...

Nimiasiaan vielä, niin tosiaan ennen pojan syntymää minä keksin pojan ja mies tytön nimen ja nyt se tytön nimi olisi varastossa. Kaipa se pojan nimikin sieltä löytyy...

Omaan napaan vielä, niin etova olo jatkuu, mutta tänään taas hyvin pysynyt kaikki sisällä. Ihosta oli juttua, niin mulle puhkesi ekassa raskaudessa paha atooppinen ihottuma erityisesti kasvoihin ja kaulaan+käsiin. Nyt on jo pikkasen parempi, mutta saa nähdä, miten käy eli paheneeko tästä.

Nyt meen pinaattikeiton tekoon, kun sinne masuun kai pitäis jotain yrittää saada ihan ruokaakin.

Sitten vielä kysymys eli onko täällä ketään, jolle tehty suunniteltu sektio ja missä vaiheessa laskettuun aikaan nähden se tehtiin? Tai jos tutuille on tehty.Kiitos jo vastauksista.

Air +masu 7+5