Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienelle Ataraxia ja millaisia annoksia??

19.01.2006 |

Meidän apteekin täti kun oli vahvasti sitä mieltä, ettei alle 1v saa Ataraxia antaa, vaikka resepti lääkkeeseen luonnollisesti oli. Myi kyllä liuoksen, mutta asia jäi mietityttämään ja haluaisinkin kuulla, minkä ikäisenä muut ovat alkaneet Ataraxia antaa ja kuinka usein& millaiset kerta-annokset??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa päivässä annat tuon 5ml annoksen? Meidän neiti on 5,5kk tällä hetkellä ja resepti saatiin jo reilu kk sitten.

Vierailija
2/5 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän lähes 6 kk tytölle määrättiin juuri tällä viikolla Ataraxia satunnaiseen , pakottavaan tarpeeseen 2 ml annos. Lääkäri korosti, että sitä ei yleensä määrätä alle 1-vuotiaille ja meilläkin apteekissa takerruttin tähän. Kuitenkin jos on kova allerginen reaktio päällä, on Ataraxin käyttö ok. Eli ei missään nimessä jatkuvaan käyttöön. (Meillä siis etsitään parhaillaan likalle sopivia kiinteitä ruokia kovien allargiaoireiden pelossa.)

Näin meille sanottiin, itse en ole lääkäri :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa likalle annettiin muistaakseni 5 ml maitoaltistuksen jälkeiseen kovaan punoitukseen ja kutinaan Ataraxia. Annostus oli tuolloin 8 kiloiselle.

Vierailija
4/5 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä lastentautien erikoislääkäri että allergialääkärimme ovat määränneet pojallemme Ataraxia nelikuisesta lähtien. Vaikka lääkettä ei perinteisesti ole käytetty alle 1-vuotiailla, on pienempien lastenkin hoidosta lääkärin mukaan hyviä kokemuksia.

Annostus kuitenkin riippuu lapsen painosta, oireiden voimakkuudesta jne. Meille lastenlääkäri määräsi 2,5 ml silloin nelikuisena voimakkaisiin urticaria-oireisiin ja allergialääkäri ehdotti 1 ml antamista maitoaltistuksen jälkeen (silloin vauvamme oli 6 kk). Olemme antaneet 1-1,5 ml kun oireita on ilmaantunut (ei siis säännöllisesti) ja tuntuu auttavan ihan hyvin.

Vierailija
5/5 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Elvis-:

Kuinka monta kertaa päivässä annat tuon 5ml annoksen? Meidän neiti on 5,5kk tällä hetkellä ja resepti saatiin jo reilu kk sitten.

Ohjeessa lukee,että 2-3 kertaa vrk tarvittaessa kutinaan. Poju aina ollut ison kokoinen,että meillä toi annostus noinkin paljon suurempi kuin muilla näköjään. Mä annan yötä vasten ja jos yöllä kutinaa niin siinä tapauksessa lisää. Lääkäreiltä olen moneen kertaan varmistanut jatkuvan käytön turvallisuuden ja kukaan ei ole kieltävää vastausta antanut. Mä olen niin monet yöt valvonut pojan kanssa ilman ataraxia,että mulle riittää=)