Miehen suku suosii vain yhtä lapsistamme (pitkä tarina)
Kiehuttaa=((
Meillä on miehen kanssa kolme yhteistä lasta, minulla on yksi ennestään. Tämä " meidän" esikoinen on jäänyt isättömäksi puolivuotiaana ja koko miehen suku on ottanut hänet täysin omakseen ja mies nimilleenkin. Ensimmäinen yhteinen lapsemme on kuitenkin miehen suvun suosiossa erittäin näkyvästikkin ja mulla alkaa olla mitta täynnä.
Esim. tämä esikoinen 10v on ollut isovanhemmilla yötä 2 kertaa viimeisen vuoden aikana, toisella kerralla mummo vei hänet läheiseen viihdeuimalaan uimaan. Toinen lapsi 7v on ollut siellä kuusi kertaa joista 5 kertaa päässyt sinne uimapaikkaan. Nuoremmat lapset 1 ja 3v eivät ole olleet kertaakaan yökylässä, 1v ei ole ollut kertaakaan edes käymässä. Anoppi on ollut kerran täällä meillä 3v:tä hoitamassa, nuorinta ei ole hoitanut tuntiakaan.
Miehen isoäidin asunto Helsingissä myytiin reilu vuosi sitteen, vain kuukausi ennen kuopuksemme syntymää. Osa rahoista oli tarkoitus jakaa kaikille perillisille verojen välttämiseksi sijoituksiin, jotka aikanaan isoäidin kuoltua jaetaan tasan anopin ja hänen veljensä kesken. Suku on pieni, siihen siis kuuluu miehen isoäiti jolla on kaksi lasta, anoppini ja hänen veljensä. Anopilla on tietysti mies, appiukkoni ja heillä kaksi lasta, mieheni ja miehen aikamispoikaveli 35v. Anopin veljellä on vaimo ja heillä kaksi lasta jotka molemmat jo lähempänä 40v ja naimattomia ja lapsettomia. Minun mieheni siis on neljästä lapsenlapsesta ainoa jolla on perhe. Rahat jaettiin ja kaikki muut saivat osuutensa paitsi minä ja meidän esikoinen. Myös isoäidin vävy ja miniä siis saivat rahat, muutta meidät kaksi jätettiin ilman.
Miehen veli on ekonomi ja " leikkii" sijoitusten kanssa työkseen, oli ihan luonnollista jättää rahat kasvamaan korkoa hänen hoiviinsa. Rahat kiersivät verotuksellisista syistä kuitenkin jokaisen oman tilin kautta ja kun minä meillä raha-asioita hoidan, miehen veli soittikin minulle ja sanoi, että laitetaankin meidän perheelle tulleet rahat 3kpl kahteen osaan, miehen ja toisen (suositun) lapsen nimiin, kolmas lapsi siis jäi ilman omaa nimettyä rahasummaa, vaikka se oli hänelle annettu. (Neljäs, vielä silloin siis syntymätön on myös ilman mitään).
Eilen postissa tuli kirje, että taas tämän kuun alussa toiselle lapsellemme oli nimetty 2100¿:n edestä sijoituksia tämän kuun alussa. Tänään taas tuli kirje, jossa kerrottiin, että toiselle lapsellemme on ostettu TeliaSoneran osakkeita....
Vähän ikävää, muut eivät saa mitään eivätkä ole mitään miehen suvun silmissä, haluaisin asiaan muutoksen! Vaikea on tosin rahoista kieltäytyä kun kerran lapsenlapselleen haluavat antaa, mutta miksi vaan sitä yhtä suostaan?? Esikoinen asiat jo tajuaa jotenkin, mutta kaksi pienintä ovat käytännössä vain olemassa heille minun ja mieheni puheissa, noteeraa he eivät nuorimpiamme mitenkään=(
Kommentit (6)
Oletteko puhunut miehesi kanssa asiasta?
Pidätte huolen, että jokaisella on tilillään sama summa tai samainen määrä osakkeita. Älkää missään nimessä näyttäkä lapsillenne, miten epäoik.mukaista kohtelua suku teidän mielestänne harjoittaa.
Meillä myös esikoinen, joka ei mieheni biologinen jää vähemmälle otin asian puheeksi mieheni luvalla koska hän oli kanssani samaa mieltä..lopputulos, anoppi haukkui mut lyttyyn eikä olla väleissä..nyt itkee kun ei näe lapsenlastaan..meillä siis kaksi lasta, joista toinen mieheni biologinen,toinen ei.
huolehtia tasapuolisuudesta lasten tileillä. näin isoissa summissa se lienee isossa lapsiperheessä mahdotonta! Ei tuollaista voi ehdottaa. Jos yksi lapsista saa noin paljon, ja muut ei mitään, ei vanhemmilta voi edellyttää että he voivat täydentää samaa tahtia nuorempien tilejä. Kurjahan tuo on kyllä, ja ymmärrän tunteen. Milloin lapsi saa rahat käyttöönsä? Vai saako? Jos hän on tarpeeksi iso silloin, voisiko hänelle selittää että rahat ovat sinun nimissäsi, mutta nämä toiset eivät ole saaneet mitään, haluaisitko sinä jakaa omastasi tasan sisaruksillesi? Se olisi tasapuolisuuskasvatusta ja lapsi/nuori näkee asiat varmasti ennakkoluulottomasti ja ilman ahneutta joka vaivaa aikuisikään ehtineitä. Tämä olisi reilua. Mutta lapsenkin mielipide on otettava huomioon, jos ne rahat kerran häönelle on annettu.
Kyllä sitä epäsuhtaa voi yrittää korjata isossakin lapsiperheessä. Isolla aikavälillähän tuon voi tehdä, ei välttämättä kertarysäyksellä.