Miten Sauli Niinistö jaksaa!
Lainaus Iltalehdestä, miten ehdokas " jaksaa" Saukki luottaa Jumalaan :)
Niinistö:
Teen asiat samoin kuin arkenakin, nyt vain nopeutetusti. Sisäinen kello soi aina ennen herätyskelloa. Valmiustaso on jännä juttu.
Sopivasti unta - ei liikaa, ei liian vähän. Sopivaa ruokaa - ei liikaa, ei liian vähän. Ulkoilusta on täytynyt tinkiä, mutta olen käynyt kuntosalilla ja kiekkoakin olen pelannut.
Ystävien tapaaminen on vähissä, mutta poikieni kanssa on vietetty niin joulu kuin uusivuosi. Arkeen mahtuu riittävä määrä neuvojen kuuntelemista ja riittävä määrä kuuntelematta jättämistä.
Päivän päättää siivu hyvää kirjaa ja iltarukous.
Kun Halonen on eronnut kirkosta, yrittää Jep-Jep Sauli kalastella uskovaiset kannalleen.
Kommentit (14)
Iltarukous on ihan normaali juttu, mitä ihmeelllistä siinä nyt on?
Älkää jaksako vaan keskittykää OIKEASTI merkityksellisiin seikkoihin. Takertumalla tällaisiin paljastatte olevanne heikoilla jäillä.
Vierailija:
Älkää jaksako vaan keskittykää OIKEASTI merkityksellisiin seikkoihin. Takertumalla tällaisiin paljastatte olevanne heikoilla jäillä.
Totta on, että Sauli alkaa kerätä pisteitä minulta rukouksellaan..
En tiedä Sauli Niinistön Jumala suhteesta, eikä se minulle kuulukaan (eikä teille muillekaan..), mutta varmasti reilun vuoden takainen tsunami ja siitä selviytyminen on hänen Jumala suhteeseen vaikuttanut voimakkaasti.
Itsekään en ollut mitenkään kovin uskovainen, en oikeastaan edes ajatellut koko asiaa, mutta kohdattuani vakavia ja surullisia asioita, on oma Jumala suhteeni muuttunut paljon. Ensin koin jopa todellista uskon puutetta, mutta sitten olen saanut huomata miten paljon se auttaa ja tuo lohtua.
Tuskin Sauli Niinistö tuollaisilla asioilla leikkii. Kuinka voit väittää moista, ap? Häpeäisit.
Eikös Esko Ahokin yrittänyt tätä uskontokorttia viime vaaleissa? Halonenhan toimii aktiivisesti settlementtiliikkeessä, vaikka ei kirkkoon kuulukaan.
On kyllä vaikea kuvitella Niinistöä nöyränä poikana iltaisin rukoilemassa. Ei oikein istu sen imagoon tuollainen.
Vierailija:
Lainaus Iltalehdestä, miten ehdokas " jaksaa" Saukki luottaa Jumalaan :)Niinistö:
--
Päivän päättää siivu hyvää kirjaa ja iltarukous.***
Kun Halonen on eronnut kirkosta, yrittää Jep-Jep Sauli kalastella uskovaiset kannalleen.
Jeesustelkoon vaan Sauli lisää niin tiedän sen jälkeen mieheni äänestävän Tarjaa.
Mikään ei niin paljoa inhota mun miestä kun ajatus siitä, että joku rukoilee. Ah taas saatiin pelastettua yksi sielu Saulin ikeestä.
Vierailija:
Mikään ei niin paljoa inhota mun miestä kun ajatus siitä, että joku rukoilee.
Vierailija:
Mikään ei niin paljoa inhota mun miestä kun ajatus siitä, että joku rukoilee.
Siis ihanko totta miehesi ei tiedä mitään inhottavampaa kuin rukoilu? Mitähän pahaa rukoilu hänen mielestään aiheuttaa hänelle, läheisilleen, muille ihmisille, maailman hyvinvoinnille?
Eikö vielä pahempaa ole rikollisuus, väkivalta, huumeet, nälänhätä tai yleinen välinpitämättömyys. Rukoilulla näet juuri yritetään näistä asioista pois päin.
Miehesi vaikuttaa hyvin naiivilta ja katkeralta jostain.
Tämä ei minua paina pätkääkään. Minusta miehelläni on oikeus suhtautua negatiivisesti kirkkoon ja uskoon. Aivan samoin kun toisella on oikeus uskoa ja kuulua kirkkoon.
Mikä hänestä tekee lapsellisen tai jotain semmoista. Voi kuulkaa tässäkin maassa on monta semmoista ihmista joiden puolesta voisi kaikki kirkot lakkauttaa ym ym. Silti he eivät sitä vaadi ja antavat toisten ihmisten käydä kirkossa vaikka joka päivä. Mutta juttunjuju on juuri siinä, että häntä inhottaa ajatus rukoilemisesta tai lähinnä se, että joku alkaa moisesta paasaamaan.
Kun minusta ja miehestä nämä asiat ovat hyvin yksinkertaisia jokainen saa uskoa mihin haluaa uskokoon vaikka paska kasaan kunhan pitää omana tietonaa nämä uskonasiat. Ja toisekseen juuri ennen vaaleja en uskoisi yhdenkään ehdokkaan juttuihin varsinkin jos niillä sopivasti saadaan kalastettua taas yhden puolueen ääniä.
Tällä valttikortilla (rukoilu) voisin saada montakin ihmistä kääntymään Tarjan puolelle. On nääs käynyt niin, että tuttavissa ja kavereissa on enempi näitä pakainoita Niinistön äänestäjiä. Enkä yhdenkään päätöstä kritisoi miehelleni kyllä kerron tästä rukoilusta kun tiedän miten hän siihen reagoi.
Vierailija:
Tämä ei minua paina pätkääkään. Minusta miehelläni on oikeus suhtautua negatiivisesti kirkkoon ja uskoon. Aivan samoin kun toisella on oikeus uskoa ja kuulua kirkkoon.Mikä hänestä tekee lapsellisen tai jotain semmoista. Voi kuulkaa tässäkin maassa on monta semmoista ihmista joiden puolesta voisi kaikki kirkot lakkauttaa ym ym. Silti he eivät sitä vaadi ja antavat toisten ihmisten käydä kirkossa vaikka joka päivä. Mutta juttunjuju on juuri siinä, että häntä inhottaa ajatus rukoilemisesta tai lähinnä se, että joku alkaa moisesta paasaamaan.
Kun minusta ja miehestä nämä asiat ovat hyvin yksinkertaisia jokainen saa uskoa mihin haluaa uskokoon vaikka paska kasaan kunhan pitää omana tietonaa nämä uskonasiat. Ja toisekseen juuri ennen vaaleja en uskoisi yhdenkään ehdokkaan juttuihin varsinkin jos niillä sopivasti saadaan kalastettua taas yhden puolueen ääniä.
Tällä valttikortilla (rukoilu) voisin saada montakin ihmistä kääntymään Tarjan puolelle. On nääs käynyt niin, että tuttavissa ja kavereissa on enempi näitä pakainoita Niinistön äänestäjiä. Enkä yhdenkään päätöstä kritisoi miehelleni kyllä kerron tästä rukoilusta kun tiedän miten hän siihen reagoi.
Voi hyvänen aika sentään, jos joku sattuu rukoilemaan iltarukouksen. Niin teen minäkin melko usein, vaikka en ole mitenkään erityisen uskovainen. Olen rukoillut lyhyen iltarukouksen lapsesta saakka.
Eikö teillä oikeasti ole mitään fiksumpaa kirjoitettavaa. Olen pettynyt, kuinka ala-arvoiseksi tämä taistelu on varsinkin Halosen leiristä mennyt. Ottaa nyt parjaukseen iltarukoukset ja tsunamikokemuksetkin..Hävettää teidän puolestanne!
Usko sinä mihin haluat ja naura mille haluat. Kunhan et minua niillä kiusaa jookos.
Suomessa on uskonvapaus ja minulle se tarkoittaa sitä, että jokainen uskoo mihin haluaa kunhan pitää pahimmat mölyt mahassa.
iltarukoukseen. Monelle se on lapsuudesta opittu tapa.
Mitä ihmeen outoa siinä on, jos näin on myös Niinistön kohdalla?
Etteikö te Tarjan kannattajat väsy koskaan????