Mitä tarkoittaa kun trombosyyttiarvot ovat korkeat?
Tytölläni, 2 kk, todettiin trombosyyttiarvojen olevan korkeat. Eka verikokeissa lukemat oli yli 800 ja parin viikon kuluttua 750. Yläraja on kuulemma 400. Lääkäri ihmetteli ensimmäisten verikokeitten jälkeen tuloksia ja epäili tuloksessa olevan virheen,vaan eipä ollut. Mitä tämä voi tarkoittaa? Lähete keskussairaalaan on, mutta kutsua ei vielä tullut. Kokemuksia vastaavasta? Apua...
Kommentit (5)
ei vissiin kovin vakavaa, vasta kun lähentellee 1000...? Mutta mä olenkin aikuinen..
mutta ei kyllä paljon.poika on moniallerginen.olen lukenut että allergiat voi nostaa tätä arvoa.
...mitä korkeammat arvot sen hermemmin voi tulla tukoksia muistaakseni, meidän pojalla oli arvo 37 joten todellakin liian alhainen. Viekää HETI yksityiselle ettekä odottele mitään lähetteitä!!! Jos oli niin että hyytyy liikaa, voi olla kohtalokasta!
Meidän tytöllä oli kans trombosyytit koholla, ekalla kerralla vähän yli 600 ja seuraavalla kerralla vähän alle 600 mutta enää ei edes kuulemma kontrolloida. Olin itse huolissani mutta tämä on kuulemma pienillä aika yleistä, flunssat ym. voivat sitä myös nostaa. Kerrothan mitä lääkärissä teille sanottiin. Oliskohan meidänkin syytä käydä yksityisellä vielä konrolloimassa tämä arvo...
Mein tytöllä tromb.syytit 73,hänellä onkin maksasairaus ja hänellä on " ohut" veri eli vuotaa melkoisesti,kun otetaan verikoetta.