Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjatoive synttärikutsuun?

19.01.2006 |

Pahastuisitko jos lapsen synttärikutsussa mainittaisiin lahjatoive? Esim. seuraava teksti normaalin kutsun lisään:

" Vauvaleluja meillä on jo riittävästi, mutta ison pojan leluille olisi tilaa. Kerään Brion/Mickin/Ikean puujunarataa (Em. merkit ovat yhteensopivia sarjoja.) Kierrätettyjäkin arvostamme. Tämä siis vinkiksi eikä velvoituksena.

Voit myös muistaa kummilastamme N.N:ä Keniassa, tilinumero XXX.

Kiitos!"

Mitä mieltä olette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin (edelleen mun mielestä) ton kummilapsiosan vois ehkä jättää pois -sehän on teidän kummilapsi kuitenkin, eikä niiden vieraiden, vaikka sinänsä sekin ihan kiva ajatus. Jos meille tulee synttärikutsu mä monesti äidiltä kysynkin mikä ois kiva lahja, ettei sitten tule vieneeksi jotain mitä taloon ei ole esim. ajateltu ikinä edes hankkia, tai jotain jota on jo kaapit täys. Eli laita vaan noin! Tai sitten että " Lahjavinkkejä saa äidiltä" .

Vierailija
2/12 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummilapsi osuus ei mun mielestä oikein sovi siihen mutta muuten ihan ok ja varmaan monet osaa arvostaa kun saa tuoda toivottuja lahjoja eikä tarvii miettiä että mitä sinnekkin voisi viedä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti helpottaa monen äidin kiireitä, kun tietää mitä menee ostamaan.

Ja lisäksi tuo kummilapsenne muistaminen Keniassa on todella hyvä idea!! Meillä oli just kuopuksen 1v-juhlat ja melkein kaikki vieraat kysyivät, mitä meillä tarvitaan jne.

Ps. Tuli mieleeni, että itse joskus 9-vuotiaana kirjoitin lahjatoiveen syntt.kutsuun näin: " Tiedän, että kysyt mitä haluan lahjaksi ja vastaukseni on kauneudenhoitotuotteita." Vieläkin monet kaverini nauravat kutsulle, mutta sain lahjaksi paljon suihkusaippuoita, shampoota, hiusgeeliä jne.

Vierailija
4/12 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain NIIN kyllästynyt kärräämään tarpeetonta krääsää roskiin. Jouluna tuli taas tolkuttomasti tavaraa, jolla ei ole käyttöä, oikeasti. Ja vanhempien lasten jäljiltä meillä ON jo vauvaleluja riittävästi. Nyt yksivuotissynttäreillä kuopukselle olisi tulossa TAAS lisää.

Kommentoikaa nyt vielä muutkin! Olen yhä kahden vaiheilla...

Vierailija
5/12 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummilapsen muistamisen voisit myös minusta jättää pois...

Ajattelin itsekin laittaa jonkin vastaavan viestin kutsuun ensi kesänä..! =)

Vierailija
6/12 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on että en laittaisi lahjatoivetta. vaikka itse olet kyllästynyt kaikkeen romuun,niin ehkä lapsesi ei,ja senhän synttäreistä nyt on kysymys. itse kyllä yleensä kysyn onko lahjatoiveita ettei tule ostettua sellaista mitä jo on. sisarusten lapsille ostan kalliimmat lahjat,mutta lapskavereille vaan noin kympin arvoiset. (tämä on yhteinen sopimus)

Vierailija
7/12 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähimmät kysyvät äidiltä lahjatoiveen, ja kaverilahjat (koulukavereilta) ovat ns. halvempia ja kaikki ovat yhtä arvokkaita tunnepuolella.

Vierailija
8/12 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsut läheisiä ystäviä tai sukulaisia niin sitten on minusta ihan ok. he ostavat usein kalliimpia lahjoja joten suht hinnakkaiden junaradanpalojen ostaminen ei ole ongelma.

mutta jos kutsut synttäreille lapsen omia tarha/kerho ym. kavereita niin sitten ei kannata laittaa, itseäni ainakin ärsyttäisi jos oma lapseni saisi moisen kutsun. kavereiden lahjat on (ainakin meidän piireissä) alle 10e eikä sillä juuri mitään saa noista sarjoista uutena. vaikka oletkin laittanut että arvostatte myös käytettyjä mikä on siis ajatuksena hyvä mutta käytännössä huono. pitäisikö kaikkien vieraiden sitten lähteä kirppareilta junaradanpaloja metsästämään? mitäs sitten jos ei löydy/ehdi/jaksa niin saako tuoda muuta lahjaa? vai täytyykö jättää juhlat väliin kun ei kehtaa tuoda muuta lahjaa kuin pyydettyä?

jos haluat antaa myös kavereiden vanhemmille vinkkejä niin mieluummin laita että äidiltäni voit kysyä lahjavinkkejä ja oma puhelinnumerosi.

Vierailija
9/12 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kannattaa miettiä ketä kutsuu. Mä en ainakaan kavereille viitsisi laittaa, koska en itsekään osta kavereille kalliita lahjoja. Niinkuin joku jo edelläkin mainitsi, meillä kanssa rajana tuon 10¿. Sukulaisethan ne on niitä, jotka enemmän rahaa laittavat lahjoihin. Tai sitten voisit laittaa enemmän vaihtoehtoja (eri hintaluokan) siihen kutsuu...

Vierailija
10/12 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kaverilahjan hinta max. 10e ja silti kyllä suurinosa kavereiden äideistä on vinkkiä kysynyt ja lahjaksi aina tullut pääasiassa sitä mitä toivottu. Kympilläkin saa kuitenkin kivoja juttuja mitä lapsi oikeesti tarvitsee ja tykkää. .

Vierailija
11/12 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sukulaisille, kummeille tms. moisen kutsun voisin lähettää, mutta en missään nimessä lapsen kavereille. Itse ostan kaverisynttäreille aika halpoja lahjoja, noin 5-8e on minusta sopiva hinta. Ostan yleensä alennusmyynneistä etukäteen kirjoja, joista lapsi voi valita synttärviemisiksi sopivan. Synttäreitä on niin valtavasti, että kalliiksi tulisi jos ostaisin kaikille vaikka 10 euron lahjan! Kun kuitenkin on sukulaisia ja muita läheisiä, joille pitää ostaa arvokkaampaa.

Itseäni kyllä ärsyttäisi saada moinen kutsu. Ne jotka haluavat lahjavinkkejä, yleensä kysyvät niitä oma-aloitteisesti.

Vierailija
12/12 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietittyäni ja luettuani muut mieipiteet päädyn samaan kuin monet muut. Sukulaisille tai vastaaville kutsu käy muttei varsinaisille lasten kutsuille...ehkä nimenomaan junaratojen hintavuuden vuoksi. Muuten ns.lahjalista siis helpotta varmasti mutta tulisi siis olla halvempikin vaihtoehto...Esim. Toivon kirjoja tms. (kirjoja kun on monen hintaisia)

Ja kummilapsiosuus ei käy mielestäni synttärikutsuun.