Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään masukki kääntynyt perätilaan n. rv 37?!

19.01.2006 |

Minulla on runsaasti lapsivettä ja vauva mahtui vielä rv 32 hyvin seilaamaan terveydenhoitajan käden alla poikkitilaan ja takaisin pää alaspäin. Nyt on vauvali on kuitenkin viihtynyt jo useamman viikon oikeassa " lähtöasennossa" .

Mutta...

Eilisen päivän tunsin aaltoilevaa ja kipeää painetta alavatsalla. Tuli ja meni koko päivän. Aivan kuin vauva olisi kääntynyt poikkitilaan ja takaisin - poikkitilaan ja takaisin... Tuli epäilys, että taitaa onneton yrittää heijata itseään vielä perätilaan!?

Nyt masu on vain arka, enkä oikein osaa sanoa liikkeistä kuinka päin hän on. Iskuja kun tuntuu satelevan kauttaaltaan joka suuntaan :o)

Huomenna on neuvola ja silloinpa asia selviää, mutta uteliaisuudesta kysyn:

[color=red]Onko kenenkään vauva kääntynyt näin isoilla viikoilla perätilaan?!

Serppu 37+

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 35+5 vauva oli rt:ssä, tämä siis katsottiin ultrassa. Menin sitten 37+1 synnytystapa-arvioon, ja huomattiin ultrassa että vauva olikin poikkitilassa :) Eli jossain vaiheessa siinä välissä se oli sen tehnyt, en itse sitä huomannut. Mulla on myös runsaasti lapsivettä. No, päätettiin että yritetään kääntää vauva, ja minulta otettiin n. 15 minuuttia kestävä sydänkäyrä. Makasin silloin kyljellään. Sitten kun menin uudestaan lääkärin pöydälle ja kääntäminen oli tarkoitus aloittaa, niin tämä ipana oli sitten päättänyt kääntyä takaisin oikeinpäin:) Eli mitään kääntöä ei tarvittu. Tällä viikolla neuvolassa hoitaja tunnustelemalla ainakin oli sitä mieltä että se vieläkin olisi ihan oikeinpäin siellä, tosin hieman vinossa. Mutta itse en ole ihan varma miten päin se siellä on, selviää viimeistään 40+1 kun minulla on taas aika polille (ellei synny ennen sitä).

Eli kyllä se voi kääntyä vielä tässäkin vaiheessa, varsinkin jos on runsaasti lapsivettä, ja muutenkin tilava paikka :) Mutta se on myös helpompi kääntää kun se on " vain" poikittaistilassa eikä täysin perätilassa, ja runsas vesihän myös auttaa siinä kääntämisessä.

ronsu 38+4

Vierailija
2/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kontrollikäynnillä äitiyspolilla kasvunseurannassa, ja siellä yllätykseksi huomattiin, että pikkuinen olikin kääntynyt perätilaan. huomasin sen kyllä itse eilen illalla sohvalla maatessani. Liikkeet tuntuivat aivan erilaisilta ja pää puski kylkiluuhun asti.

Viikolla 33 vauva oli rt:ssä ja melko alhaalla. Viikon päästä menen äitipolille, ja sitten yritetään kääntää, jos ei ole itse kääntynyt siihen mennessä.

Toivon todella, että kääntyisi itsestään. En ole kovin ilahtunut sektiovaihtoehdosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla