Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi pari vuotias muutamassa päivässä muuttua " hirviöksi" ?

Vierailija
18.01.2006 |

Voi vitsi, meidän lapsi on aina ollut niin sellainen rauhallinen ja hyväntuulinen. Ei koskaan turhia kiukkuamisia. Nyt on alkanut saamaan kummia raivokohtauksia. Alkaa itkeä ja itku muuttuu kimeäksi huutamiseksi, ihan korvat hajoaa. Äsken oli vieraitakin ja lähtivät siksi, kun lapsi kiljui enkä saanut hiljaiseksi...

Mikä avuksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, voikohan se vaikuttaa tuolla tavoin. Ei ole kyllä pullon perään kysellyt.

Missä iässä uhma yleensä tulee ja millainen se on?

ap

Vierailija
2/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, voikohan se vaikuttaa tuolla tavoin. Ei ole kyllä pullon perään kysellyt.

Missä iässä uhma yleensä tulee ja millainen se on?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkua ja uhmaa kesti kolmisen kuukautta. Ikä ja muutoksen rajuus vaihtelee, uskoisin.

Vierailija
4/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tuossa 2v korvilla.Lapsi TAHTOOO!!! Kiukutteleminen, jankutus, vakio sana: EI joka asiaan, voi olla todella kamalia raivokohtauksia.

Eli siis se tahto tulee esille, lapsi opettelee sitä käsittelemään eikä aina tiedä itsekään mitä haluaa ja miksi kiukuttaa.

Vierailija
5/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaksi vuotta on varmaan ollut ihanaa! Meidän lapsi on nyt kaksi vuotta rääkynyt, kitissyt, huutanut, kiljunut kimeästi (korvatulppia on kulunut PALJON) ja ollut kestotyytymätön. Kadehdin sinua!

Vierailija
6/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla myös tulossa kipeäksi. Joskus kun meillä on ollut vastaava tilanne, lapsi onkin ollut tulossa kipeäksi tai hänellä on ollut joku sellainen vaiva, josta hän ei ole osannut kertoa.

Vierailija
7/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu vaikeuksia 4-vuotiaani kanssa niin kauan kuin muistan. Ei ole ikinä voinu tyytyä siihen kun sanon ei, ei vaikka perustelisin. Kaikin voimin laittanu vastaan. Olen ollut täysin tietoinen että muutoksen täytyy tulla minusta. nyt tuntuu että olen onnistunu. Lapsi ollu halikuurilla ja saanu enemmän kehuja ja positiivista huomiota. Hän on ollu niin onnelisen oloinen ja tosi enkeli :) Jos on häntä on kuitenki alkanu kiukuttaan niin olen kääntäny huomion johonkin muuhun, kiukku muuttunu iloksi tosi nopsakasti. Luulen että jos itse on kireä niin silloin on lapsikin.

Vierailija
8/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli 2,5 vuotiaaksi suht koht rauhallinen tapaus. Sitten alkoi uhmaikä. Asteittain se meillä on ainakin edennyt, jos niin voi sanoa. Et ei mitenkään rajusti alkanut, on vaan ajastaan koventunut.Tuollainen kimeä kiljunta voisi kyllä viitata siihen että hänellä on kipuja. Onko ollut viime aikoina flunssaa, ettei olisi korvissa jotain? Tuskin mitään allergioitakaan yks kaks ois tullut.. Yritähän selvitellä ja jäitä hattuun noiden kiukkuamisten kanssa!!

Vierailija
9/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa päivässä. Mutta eihän syliin voi aina ottaa jos lapsi haluaa...? Itselläni ainakin jos on jokin puuha kesken ja lapsi ruinaa syliin, niin silloin en ota. Selitän kyllä miksi en ota juuri silloin. Eli hellyyttä ei meidän perheessä voi kyllä lisätä.

Vierailija
10/10 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se toimii hyvin. Oletko kokeillu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi