Gallup opiskeleville äideille!
Moi! Ajattelin laittaa tällaisen gallupin ja selvittää onko joukossa muita äitejä, joilla opiskelut ovat vielä vaiheessa. Tässä muutama kysymys:
1. Mitä alaa opiskelet?
2. Missä vaiheessa opintosi ovat?
3. Minkä ikäinen vauvasi on?
4. Oma ikäsi?
5. Oletko asettanut jonkin tavoitteen valmistumisen ajankohdaksi?
Ja vastaanpa heti itse:
1. Opiskelen biokemiaa.
2. Loppusuoralla, puuttu enää " vain" gradu ja pari (isoa) tenttiä.
3. 6 kk
4. 25 v
5. Tavoitteena olisi valmistua vuoden päästä keväällä, saas nähdä miten käy. Lienee helpommin sanottu kuin tehty :)
Kommentit (9)
Tuolla " Työ, opiskelu jne..." -palstan puolella on välillä keskustelua äititydestä ja opiskelusta, sieltäkin voi löytää kohtalotovereita. ;)
Sitten kysymyksiin:
1. viestintää
2. 6. vuosi meneillään, jäljellä gradua jota aloittelen sekä iso kirjatentti ja tutorointi.
3. 9,5 kk
4. kohta 26
5. ensi jouluun mennessä pitäisi kaiken järjen mukaan saada gradu valmiiksi, kun tyttö menee alkusyksystä päivähoitoon. Saahan sitä aina toivoa... ;) Suunnitelmia voi muuttaa haavevaiheessa oleva toinen lapsi, mutta viimeistään sitten keväällä 2007?
Minusta maisterinopinnot 6,5-7 vuodessa mukaanlukien ainakin yhden lapsen saaminen on ihan hyvä saavutus, vaikka tässä omakehu haisee... ;D
Kannattaa opiskella nyt jos/kun vauva liikkuu vähemmän ja nukkuu enemmän, sillä oon huomannut homman vaikeutuvan tytön kasvaessa! Vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja.
1. Opiskelen tietojenkäsittelyä. Olen kuitenkin ennestään datanomi ja tradenomi samalta alalta.
2. noin 65 ov suoritettu ja vasta vuosi käyty (suurin osa korvattuja).
3. 3 kk
4. 35 v
5. Tavoitteena olisi valmistua sitten joskus, koska valmistuminen ei vaikuta mun työllistymiseen mitenkään. Meen ä-loman jälkeen töihin eli opiskelu hidastuu huomattavasti.
Kaikille tsemppiä opiskeluun.
j
1. Mitä alaa opiskelet?
-Vaatetus
-viimeinen vuosi, muutama kurssi, opinnäytetyö kesken ja vapaavalintainen työharjoittelu, josta en tiedä vielä haluanko/pystynkö suorittamaan
-6,5kk
4. Oma ikäsi?
-ensi kuussa 24
-olisin voinut valmistua jo nyt keväällä mutta siirsin opin.työn ensi syksyyn palautettavaksi, joten syksy 06
Meidän perhe on opiskelija perhe, minä ja mies opiskelevat. Kaikki ei aina ole itsestäänselvää..Saa nähdä haluanko/pystynkö suorittamaan ensi syksynä vapaavalintaisen työharjoittelun (voisi olla hyvä, jos haluaa takaisin työelämään ja omalta alalta töitä). Onneksi mummit ja mummot ovat olleet suurena hoitoapuna, kun mies käy vielä ilta- ja vkl töissäkin
1. Eli opiskelen hoitoalaa, erotuksena muista vastanneista opiskelen siis ammattikorkeakoulussa eli osittainen opiskelu lähes mahdotonta.
2. Opiskeluja takana 2,5 vuotta (n.100ov) ja jäljellä vielä 1,5 vuotta (n.60 ov)
3. Muutamaa päivää vaille 4kk
4. Kohta 23-vuotta
5. Koulu asettaa tavoitteet puolestani ;) Eli joulukuussa 2007 täytyisi valmistua..Jatkan opiskeluja ensi syksynä. Silloinkin tosin olen kuluttanut yhden lukukauden liikaa tuosta tavoite 8 lukukaudesta..Aijai, hyi minua kun tuhlaan koulun resursseja ;)
Toisesta haaveilen, mutta ehkäpä kuitenkin ensin valmistun, koska tuota ei tuon enempää ole jäljellä. Äitiysloma on saanut ajattelemaan alan vaihtoa tai oikeastaan sitä, ettei tämä ala kiinnosta ollenkaan, joten ehkä alan luomaan uraa kotiäitinä ;)))
Kiitos mukavasta gallupista :D
maaly
Liljakukka:
Moi! Ajattelin laittaa tällaisen gallupin ja selvittää onko joukossa muita äitejä, joilla opiskelut ovat vielä vaiheessa. Tässä muutama kysymys:1. Mitä alaa opiskelet?
4. Oma ikäsi?
5. Oletko asettanut jonkin tavoitteen valmistumisen ajankohdaksi?Ja vastaanpa heti itse:
1. Opiskelen biokemiaa.
2. Loppusuoralla, puuttu enää " vain" gradu ja pari (isoa) tenttiä.
3. 6 kk
4. 25 v
5. Tavoitteena olisi valmistua vuoden päästä keväällä, saas nähdä miten käy. Lienee helpommin sanottu kuin tehty :)
1. valtio-oppi on pääaineena
2. Aika alkutekijöissä ovat, ehdin käydä puol vuotta täyspäiväsesti ennen kuin jäin äitiyslomalle. Nyt oon pikkuhiljaa suorittanu kirjatenttejä ja käyny muutamilla luennoilla.
3. 10kk
4. 22 vuotta
5. Niin paljon on vielä jäljellä, että on vaikee sanoo, mutta ehkä siihen n. 5-6 vuotta menee, riippu tietenkin siitäkin, tuleeko lisää lapsia:)
Vastauksia, vastauksia..
1. Opiskelen kansainvälistä kauppaa englanninkielisellä linjalla (Int.Business) ammattikorkeakoulussa
2. Muutama kurssi puuttuu, niitä suoritan parhaillaan verkko-opintoina. Lisäksi päättötyö, jota alan toivon mukaan väsäämään pikapuolin, kun aihe löytyy!
3. Hurmurilla ikää hieman yli 4kk
4. Oma ikä 23v
5. Tavoitteena valmistua keväällä tai viimeistään heti syksyllä. Kunhan vain sasi sen päättötyön alkuun...
Piipikkä
Vastailen mäkin kun vauva nukkuu päikkäreitä, ja lukemismotivaatio hakusessa ;)
1. Mitä alaa opiskelet?
-informaatiotieteitä
-puolessa välissä, noin..
-vajaa 3kk
4. Oma ikäsi?
-25v
-vielä taitaa muutama vuosi mennä, etenkin kun sivuaineet kiinnostaa kovasti.. kirjatenttejä aloittelen tässä pikku hiljaa ja joitain luentoja miehen työvuorojen puitteissa. ens syksynä sitten vähän enemmän varmaankin. nyt vauva on kuitenkin vielä niin pieni... :)
1. Mitä alaa opiskelet?
4. Oma ikäsi?
Vastaus.
1. matkailu-, ravitsemis- ja talousalaa, amk:ssa Jyväskylässä
2. 1 vuosi takana
3. tällä hetkellä 4kk
4. 21
5. kunhan kouluun palaan kun tytsy on 2 v. ja siitä sitten 3 vuodessa olis tarkotus valmistua, mutta aika näyttää..
Iida-Ilona ja Amira
Täällä yksi " ikuinen opiskelija" (aloittanut jo vuonna 1997). Olen ollut töissä koko opiskelun ajan.
1. Opiskelen myös biokemiaa (Turun yliopistossa)
2. gradu tarkastettu, kaksi isoa tenttiä tekemättä
3. poika on 7 kk
4. Oma ikä 28 v.
5. Tarkoitus olisi kevään aikana saada tentit tehtyä, mutta saattaa olla että toinen tenteistä jää syksyyn. Aikaa ja otivaatiota lukemiseen ei millään tahdo löytyä.