***ELOKUISTEN keskiviikko***
En läytänyt elokuisten pinoa mistään... nostakaa ylös, jos löytyypi :0)!
Me oltiin neidin kanssa 5kk neuvolassa ma. Hyvin on kuulemma kasvanut, ei ole kovin pitkä, muttei pätkäkään.
Painoa oli tullut kuukaudessa 6120-> 6542, mitä itse hieman ihmettelin, mutta ei terkka näyttänyt olevan huolissaan!!
Pipo oli 40,5. Miksi sitä päänympärystä muuten mitataan? Ei ole koskaan tullut kysyttyä... hmmm...
Saatiin lupa alkaa kokeilla lihaa päivällä. Nyt onkin pari kertaa syöty kasvissosetta, jossa on possua.. itse tehtyä, ja hyvin näyttää maistuvan.
Viljoja aloitimme myös, lähinnä siis kauraa ja riisiä. Iltavelli vaihdettiin iltapuuroksi.
Pian tulee kuulemma kutsu hammaslekurille. Jipii... saa kyllä isi viedä neidin, koska itse kärsin niin järjesttömästä hammaslääkäripelosta, että pelkkä ajatus odotushuoneeseen menosta saa hien nousemaan pintaan ja sydämen tykyttämään..
Taaskin terkka hämmästyi neidin unenlhajoja, kun kerroin, että nukutaan 21-10 heräämättä. Kyseli kovasti, että syökö pieni normaalisti ja paljon, ja sanoin, että kyllä minun mielestäni. Aamulla 200ml velliä, päivällä sosetta + maitoa, iltapäivällä maitovälipala, sosetta+maitoa alkuillasta ja illalla iltapuuro. Maitoa saa vielä nukkumaanmennessä, jos uppoaa...
Kirjotelkaa kuulumisianne!! Aina kiva lukea..
Heather ja Nessukka 5kk2pv
Kommentit (3)
Tuntuupa äkkiseltään kauhean kylmältä tuolla ulkona.
Ja huomenna pitäisi olla vielä kylmempi!Hrrr=((.
Meillä poitsu nukkuu tuulikaapissa täyttä häkää. Sen verran kävelin ulkona, että nukahti kunnolla.
Meillä ei pikku-mies tykkää nukkua sisällä kunnon päikkäreitä, vain semmosia lyhyitä pätkiä.
Nyt sitten ilmeisesti luulee olevansa ulkona (tuulikaappi hieman viileämpi) ja uni maistuu.=))
Päänmittaa seurataan sen takia, kun pään pitää kasvaa tiettyä vauhtia muun kasvun mukana.
Se ei saa kasvaa liian nopeasti, eikä myöskään pysähtyä.
Siitäkin on olemassa oma käyränsä.
Tutun pojalla (nyt 4v.) ei pää ole kasvanut yhtään vuoteen eli edellisen neuvolakäynnin jälkeen ja sitä aletaan tutkimaan, että mistä se johtuu.
Minä huomasin lauantaina, että pojalla oli puhjennut alas toinenkin hammas. Eli ihan heti ekan perään. Ei oo ihme, jos kutinaa on ollut ja kuolaa piisannut!
Soseet on alkanut mennä nyt paremmin ja pe-po on ehdoton suosikki.
peruna-maissi menee jollain lailla, makeat soseet aika huonosti.
Vellejä ja puuroja en vielä ole edes tarjonnut.
Ollaan aloitettu hitaasti, kun oma maito on riittänyt hyvin.
Ja tuntuu poika lämpenevän aika hitaasti uusille makuille (vai miten se oikein taivutetaan), joten hiljaa hyvä tulee, ainakin toivon niin.
Vielä meillä ei ryömitä, mutta yritystä on kovasti.
Ja isoveli kaikkine touhuineen kiinnostaa kovasti ja sille jutellaan ja naureskellaan kovasti. On pojilla ihan omat jutut ja juonet.
Nyt kuuluu ääntä tuulikaapista, pitää mennä.
Niin, käytiin neuvolassa ja ikää on sen tasan 5kk. Ja ne mitat oli
Paino: 6855
Pituus 68
Ja kuten krjotin neuvola pinoon, hoikkahan tuo on edelleen. Syö hyvin, todella hyvin, mutta painoa ei suhteessa pituuteen liiemmin kerry. En ole siitä lainkaan pahoillani. tyttö on aina vaan iloinen, nukkuu mielestäni hyvin, yhdet päikkärit n. 4 tuntia kerralla ihan yhtä hyvin ulkona tai sisällä.
Huomenna pitäisi lähteä Lohjalle ystävättäreni kanssa ja tietty lapset mukaan. Vanhempi tyttö (6,5v)odottaa kovasti reissua, pääsee kattoon poikaystäväänsä...
Jahhah, kello jo livahti. Pakko mennä pukeen, kengittäjä on kohta pihassa
Pituutta oli siis 63,4cm. saatiin myös lupa alkaa harjoitella syöttötuolissa, kun neiti nousi istumaan viikonloppuna. Nousi myös kontilleen viikko sitten ensimmäistä kertaa, ja sitä onkin nyt sitten harjoiteltu päivät pitkät... Hyppääköhän ryömimisen yli kokonaan... Tosi pieni ryömii takaperin monta metriä, ja löytyy sitten mitä ihmeellisimmistä paikoista, jos silmä välttää :0)!