Miehen sisko ilmoitti että saavat vauvan kesän lopulla.
Ja kertoi mitä kaikkea haluaa meiltä.
Vauvanvaatteet olen jo kaikki myynyt/lahjoittanut ja suuttui siitä.
Ilmoitti haluavansa pinnasängyn, sitterin ja vaunut. Ja eihän nyt sukulaisilta mitään rahaa. Hän on kuitenkin esikoisemme kummi ja ostanut kaikenlaista pientä kummilapselleen... No esikko siirtyi juuri pinniksestä pois, vein pinnasängyn kellariin odottamaan.
Mutta että vanutkin pitää saada. Kuopus kesällä vasta 1v joten vaunuilla on kyllä käyttöä. Vaikka meillä onkin matkarattaat ja tuplat. Jäin vain suu auki katsomaan kun neiti selitti mitä tarvitsee. En osannut edes sanoa mitään..
Miten sanon nätisti, että emme ole mikään sosiaalitoimisto mistä vaan haetaan tavaraa. Meillekään ei kukaan ole mitään ostanut. Ihan olemme itse kävelleet kauppaan ja ostaneet tavarat.
Kommentit (30)
varaudu sitten olemaan joka viikko ilmanen lapsenvahti jotta pääsee tuulettumaan kun itse niin haluaa. Itse olen sen verran kova suustani että sanoisin vastaavasti tarvitsevani 100euroa hältä nyt ja heti.
Vierailija:
Missäs se " kuopus" nukkuu jos pinnasänky on kellarissa ja mikä 1vee mahtuu vaunuihin???
että vauvantavarat on jotain mikä automaattisesti annetaan eteenpäin ja vieläpä ilmaiseksi. minä ainakaan en antaisi pois kuin sellaista mitä en todellakaan tarvitse ja esim. vaatteista lainaisin vain sellaiset joiden takaisinsaannilla/palautuskunnolla ei ole niin väliä. parhaat säästäisin tuleville lapsille ja myyn kyllä sellaiset, mistä voi vielä rahat joltain saada.
Sanot vaan suoraan, ettet voi antaa/lainata sänkyä tai vaunuja koska tarvitsette niitä vielä itse! Älä missään nimessä anna niitä, jos noin törkeästi vielä on vaatimassa niitä.
Minäkin aikoinani kuvittelin saavani ilmaiseksi jos jotakin. Vaunut uutena ostettuani älysin asian ja aloin todella arvostaa joka vaatekappaletta minkä olen joltain saanut.
Olen saanut yhdeltä tutulta säkkikaupalla vaatteita yms. Ja olen sitten antanut ne myös ilmaiseksi eteenpäin. Olen antanut myös itse ostamiani ilmaiseksi tai lainaan.
Vain yksi tapaus harmittaa. Lainasin kestovaippatarvikkeita yhdelle kaverille ja hän pesi silkkiliinat 90 asteessa! Hän vain totesi " kuule, sattui näin, harmi" eikä tarjonnut mitään korvausta! Ne oli kalliita. Olin tyrmistynyt ja harmittaa vieläkin. Toisaalta, olen itse saanut niin paljon sukulaisilta, että ehkä voin antaa hyvän kiertää muillekin.. Yritän!
En minäkään kuvittele että joku antais vaunut meille ilmaiseksi, vaikka olisikin sukulainen. Kyllä se on omasta pussista rahat jokaisen kaivettava.
Esim. kellään oikein olisi varaa ostaa niin sittenhän vain on hyvä keirrättää tavaraa jota ei enää tarvitse. Mutta jos ap on omasta pussista ostanut kaikki niin ei toinen voi pyytää/vaatia niitä itselleen. Kerrot tavaroille summan tai sitten jos hänellä on jotain mihin vaihtaa.. : )
Kuluvat toki käytössä mutta mitäs me niitä hillottais kaapeissa? Vievät tilaakin. Aina lainatessa ollaan sanottu että jos ei ihan atomeiksi ole mennyt niin palauttakaa sitten kun ette tarvitse. Ehkä meillekin joskus pikkukakkonen tulee, mutta siihen voi mennä vielä aikaa.
Oma siskoni (miehetön ja lapseton) sen sijaan on jo ilmoittanut jo lapsemme syntymän aikoihin, että " säästätte sitten kaikki tavarat ja vaatteet mun lasta varten" . Suoria sanoja siinä tarvittiin kun ilmoitin että en todellakaan vuosikausia ala säästellä tavaroita häntä varten!
Ja ei siitä ole kukaan suuttunut.