Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako teitä, jotka ette äänestäneet Niinistöä tai Halosta se, ettei ehdokkaanne päässyt " jatkoon" ?

Vierailija
17.01.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin puolueuskollisesti Matti Vanhasta.

Omalle lapselle selitin ennen vaaleja, että aina naisen kannattaa vaaleissa miettiä ensin löytyisikö sopiva nainen, jota äänestäisi. Nyt olisi minun kannalta ollut kaksikin sopivaa naista - kumpikaan ei olisi ollut huono äänestettävä ;)

No, nyt ensimmäisellä kierroksella kuitenkin äänestin siis puoluetta. Toisella kierroksella en enää voi äänestää puoluetta - toki oikeisto / vasemmisto -akselilla voisi ajatella, enkä vielä ole varma, kumpaa äänestän - molemmat kelpaisi minulle - mutta melkein sanoisin, että nyt otan käyttöön perustelut, jotka lapselleni selostin.

Vierailija
2/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdokasta ja oli tiedossa, ettei hänellä ole mahdollisuuksia toiselle kierrokselle. Mielestäni kenenkään ei olisi pitänyt ottaa huomioon vain kolmea " suurinta" ehdokasta. En siis ole pettynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valitsin pienimmän pahan.

Vierailija
4/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kierroksella kannatus- ja protestiääniä. En ymmärrä yleiseksi totuudeksi myönnettyä väitettä siitä, että ihmiset haluavat olla aina voittajapuolueen puolella. Jos joku puolue tai ehdokas on jo varma voittaja, sitä suuremalla syyllä mitä voin kannattaa muuta ehdokasta. Se on demokratian voitto.

Selvännäkijä en ole, mutta tällä kertaa arvaukseni Niinistöstä kakkoskierroksella osui oikeaan, joten sain parhaan mahdollisen ehdokkaani myös kakkoselle.

Politiikka ei ole minulle niin henkilökohtaista, että harmistuisin, jos oma ehdokkaani ei pärjää. En ole elämässä muutenkaan tottunut mihinkään muuhun kun valitsemaan olosuhteiden tarjoamista vaihtoehdoista, joihin voin itse vaikuttaa vain osittain.

Vierailija
5/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Heidi Hautalaa. Tiesin toki, ettei pääse jatkoon, mutta en ruvennut taktikoimaan. Halosen toki haluan pressaksi mielummin kuin Niinistön, mutta annoin silti äänen sydämestäni.

Vierailija
6/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Vanhasta. Mutta toisaalta ajattelen, että hän on turhan hyvä pääministeri haaskattavaksi. Presidenttinä hänellä ei juuri valtaa olisi.

Lisäksi harmiani vähentää se,että mietin kauan,äänestänkö Vanhasta vai Niinistöä.

Vierailija
7/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä äänestänkö Halosta vai tyhjää...

Niinistö ei saa kyllä yhtään sympatioita, en tiiä miks!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan